wymiana termostatu (benz.) – opis na str.2

Postprzez Fred.X » 25 sty 2015, 21:04

chyba 95-96 stopni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Kamillo_2005 » 25 sty 2015, 21:55

Jutro sprawdzę temperaturę płynu gdy się nagrzeje
Początkujący
 
Od: 5 gru 2014, 11:15
Posty: 12
Auto: Mazda 6 GY 1,8 benzyna

Postprzez Kamillo_2005 » 5 lut 2015, 22:43

Sorry że tak późno ale między czasie rozszczelniła mi się chłodnica i musiałem ją wymienić, a teraz do rzeczy temperatura płynu chłodniczego oscyluje między 100 a 105 st Celsiusza czy to nie za wiele ? czy to możne być wina termostatu a może jest to poprawna temperatura ?
Początkujący
 
Od: 5 gru 2014, 11:15
Posty: 12
Auto: Mazda 6 GY 1,8 benzyna

Postprzez Fred.X » 5 lut 2015, 22:45

ja napisałem chyba , woda wrze w 100 st , a jak wiadomo w chłodnicy mamy co innego więc może i 105 st jest prawidłowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Kamillo_2005 » 5 lut 2015, 22:50

Hmm nie wiem co będzie w lato albo wymienię jeszcze raz termostat tym razem na niszą temperaturę otwierania
Początkujący
 
Od: 5 gru 2014, 11:15
Posty: 12
Auto: Mazda 6 GY 1,8 benzyna

Postprzez cisiel1981 » 20 lut 2015, 10:06

Panowie dzis zauwazylem ze na postoju po dodaniu gazu spada mi temperatura silnika po czym na wolnych obrotach znow rosnie. Co to moze oznaczac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez rymko » 21 lut 2015, 16:00

Wiele
Zasrana chłodnica , uszkodzony termostat, brak płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 20 mar 2015, 08:02

A tu filmik jak sie go wymienia.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Wuyek » 20 kwi 2015, 14:19

Nowe spostrzeżenie:
podczas jazdy 160km/h wskazówka temp opada prawie do "zera", jak zwolnię do 120 km/h to wraca do połowy skali. Dzieje się to bardzo szybko.
Pierwsza myśl, że termostat nie zdążył się zamknąć, niestety przy dłuższej jeździe wskazówka nie zmienia położenia.
Ktoś, coś ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez TeGiO » 20 kwi 2015, 14:51

czujnik temperatury
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez Wuyek » 20 kwi 2015, 14:54

Dzięki za szybka odp. Tylko jest to twój domysł czy wiesz to z praktyki?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez Maniekvip » 20 kwi 2015, 15:13

Kurde też mam problem z temperaturą. Jak jadę normalnie to jest ok ale jak przycisnę tak do 5000 RPM to temperatura spada do 1/4 skali po czym wraca na 1/2 skali czyli optymalnie. Co to może być ?? Wymienić termostat w ciemno ??
Przegazowanie na postoju też obniża temperaturę.
Auto nagrzewa się normalnie, ogrzewanie działa poprawnie i nie wpływa na ruch wskazówki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez brodaM6 » 20 kwi 2015, 17:06

Prędzej czujniki tem.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Maniekvip » 20 kwi 2015, 17:54

Gdzie ich szukać ?? Ile ich jest ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Geniek » 21 kwi 2015, 08:45

Maniekvip napisał(a):Kurde też mam problem z temperaturą. Jak jadę normalnie to jest ok ale jak przycisnę tak do 5000 RPM to temperatura spada do 1/4 skali po czym wraca na 1/2 skali czyli optymalnie. Co to może być ?? Wymienić termostat w ciemno ??
Przegazowanie na postoju też obniża temperaturę.

Ja miałem podobny objaw. Jak jechałem spokojnie to temp niby trzymał OK. Ale jak go przegazowałem to od razu temperatura spadała tak do 1/3 skali. Potem się znowu stabilizowała na połowie skali. U mnie pomogła wymiana termostatu.
Aha i przed wymiana wolniej się nagrzewał do temperatury roboczej. Niewiele ale jednak dłużej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez brodaM6 » 22 kwi 2015, 09:19

Znalazłeś ten czujnik temperatury ?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Krzysiek1980 » 23 kwi 2015, 21:56

Zmień termostat, miałem to samo. Po prostu termostat za szybko się otwiera i silnik nie osiąga właściwej temperatury. Też na postoju wskazowka była tak w pobliżu połowy, więc już mi to dało do myslenia, a przy szybkiej jeździe schodziła praktycznie do zera. Po obrotach można poznać, bo u mnie utrzymywały się w okolicach 1000obr/min, a po wymianie mam na kresce niżej. Nie chcę Cię skłamać, ale cena za zamiennik to chyba 200-250zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Maniekvip » 24 kwi 2015, 14:17

U mnie tylko przy wysokich opada po za tym jest ok. Jak to jest panowie, że gdy silnik wkręcam do 5000 to temperatura spada powinno być raczej odwrotnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Wuyek » 25 kwi 2015, 14:23

Nie wiem kto komu odpowiada, jeden wielki sejm (czyt. bur*el).
Termostat wymieniłem, gdzie jest ten czujnik? na ile % to on, to jest sugestia czy diagnoza potwierdzona praktyką ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez Krzysiek1980 » 25 kwi 2015, 16:33

A w jaki sposób mamy Ci zagwarantować czy to bedzie czujnik czy termostat nie widząc auta? <rotfl> U mnie identyko objawy to był termostat, tylko że u mnie nigdy wskazówka nie wchodziła normalnie na polowę. Nawet jak przez telefon tłumaczyłem mechanikowi, to od razu też była taka diagnoza. Termostat chyba się sprawdza tak, że po odpaleniu auta węże do chłodnicy powinny być zimne bo najpierw silnik osiąga właściwą temp., a sprawny termostat dopiero za jakiś czas się otwiera i puszcza na większy obieg. Jeżeli się mylę, to mnie koledzy poprawcie. Więc, jeżeli po odpaleniu w krótkim czasie masz już ciepłą chłodnicę i węże to oznacza że termostat od razu puszcza na duży obieg i silnik jest niedogrzany. Czujnik jak będzie walnięty, to podpięcie pod komp powinno wywalić błąd. Nie masz pewności czy termostat jest sprawny? Odpowietrzałeś układ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6