wymiana termostatu (benz.) – opis na str.2
Jutro sprawdzę temperaturę płynu gdy się nagrzeje
- Od: 5 gru 2014, 11:15
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 GY 1,8 benzyna
Sorry że tak późno ale między czasie rozszczelniła mi się chłodnica i musiałem ją wymienić, a teraz do rzeczy temperatura płynu chłodniczego oscyluje między 100 a 105 st Celsiusza czy to nie za wiele ? czy to możne być wina termostatu a może jest to poprawna temperatura ?
- Od: 5 gru 2014, 11:15
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 GY 1,8 benzyna
Hmm nie wiem co będzie w lato albo wymienię jeszcze raz termostat tym razem na niszą temperaturę otwierania
- Od: 5 gru 2014, 11:15
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 GY 1,8 benzyna
Panowie dzis zauwazylem ze na postoju po dodaniu gazu spada mi temperatura silnika po czym na wolnych obrotach znow rosnie. Co to moze oznaczac.
Nowe spostrzeżenie:
podczas jazdy 160km/h wskazówka temp opada prawie do "zera", jak zwolnię do 120 km/h to wraca do połowy skali. Dzieje się to bardzo szybko.
Pierwsza myśl, że termostat nie zdążył się zamknąć, niestety przy dłuższej jeździe wskazówka nie zmienia położenia.
Ktoś, coś ?
podczas jazdy 160km/h wskazówka temp opada prawie do "zera", jak zwolnię do 120 km/h to wraca do połowy skali. Dzieje się to bardzo szybko.
Pierwsza myśl, że termostat nie zdążył się zamknąć, niestety przy dłuższej jeździe wskazówka nie zmienia położenia.
Ktoś, coś ?
Kurde też mam problem z temperaturą. Jak jadę normalnie to jest ok ale jak przycisnę tak do 5000 RPM to temperatura spada do 1/4 skali po czym wraca na 1/2 skali czyli optymalnie. Co to może być
Wymienić termostat w ciemno 
Przegazowanie na postoju też obniża temperaturę.
Auto nagrzewa się normalnie, ogrzewanie działa poprawnie i nie wpływa na ruch wskazówki.
Przegazowanie na postoju też obniża temperaturę.
Auto nagrzewa się normalnie, ogrzewanie działa poprawnie i nie wpływa na ruch wskazówki.
Maniekvip napisał(a):Kurde też mam problem z temperaturą. Jak jadę normalnie to jest ok ale jak przycisnę tak do 5000 RPM to temperatura spada do 1/4 skali po czym wraca na 1/2 skali czyli optymalnie. Co to może byćWymienić termostat w ciemno
Przegazowanie na postoju też obniża temperaturę.
Ja miałem podobny objaw. Jak jechałem spokojnie to temp niby trzymał OK. Ale jak go przegazowałem to od razu temperatura spadała tak do 1/3 skali. Potem się znowu stabilizowała na połowie skali. U mnie pomogła wymiana termostatu.
Aha i przed wymiana wolniej się nagrzewał do temperatury roboczej. Niewiele ale jednak dłużej.
Zmień termostat, miałem to samo. Po prostu termostat za szybko się otwiera i silnik nie osiąga właściwej temperatury. Też na postoju wskazowka była tak w pobliżu połowy, więc już mi to dało do myslenia, a przy szybkiej jeździe schodziła praktycznie do zera. Po obrotach można poznać, bo u mnie utrzymywały się w okolicach 1000obr/min, a po wymianie mam na kresce niżej. Nie chcę Cię skłamać, ale cena za zamiennik to chyba 200-250zł.
A w jaki sposób mamy Ci zagwarantować czy to bedzie czujnik czy termostat nie widząc auta?
U mnie identyko objawy to był termostat, tylko że u mnie nigdy wskazówka nie wchodziła normalnie na polowę. Nawet jak przez telefon tłumaczyłem mechanikowi, to od razu też była taka diagnoza. Termostat chyba się sprawdza tak, że po odpaleniu auta węże do chłodnicy powinny być zimne bo najpierw silnik osiąga właściwą temp., a sprawny termostat dopiero za jakiś czas się otwiera i puszcza na większy obieg. Jeżeli się mylę, to mnie koledzy poprawcie. Więc, jeżeli po odpaleniu w krótkim czasie masz już ciepłą chłodnicę i węże to oznacza że termostat od razu puszcza na duży obieg i silnik jest niedogrzany. Czujnik jak będzie walnięty, to podpięcie pod komp powinno wywalić błąd. Nie masz pewności czy termostat jest sprawny? Odpowietrzałeś układ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6