Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)

Postprzez CLAU » 24 lut 2015, 10:07

Przepustnicę można adaptować kompem w starym 20 letnim Golfie więc dlaczego nie można byłoby niby w Mazdzie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 24 lut 2015, 10:26

Ale po co ,dla zdarcia kasy .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thing » 24 lut 2015, 11:06

Niestety, ale to prawda. U mnie też musiałem zrobić adaptacje i dopiero za 3 razem się udało ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez brodaM6 » 24 lut 2015, 11:26

<faja> te 2.0 to maja przegrane z ta adaptacja ja wkładam i wykładam przepustnice nic nie adoptuje ,dziś już dwarazy była na stole <oczko>,teraz leży i czeka aż przewierce otwory w motylka :>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Danmazda » 24 lut 2015, 14:03

brodaM6 napisał(a):te 2.0 to maja przegrane z ta adaptacja ja wkładam i wykładam przepustnice nic nie adoptuje

Ja nie wiem od czego to zależy, jedne trzeba adaptować a inne nie, tak też słyszałem nie od jednego mechanika. Czyścił nie jedną przepustnicę w różnych autach i raz musiał adaptować a trzech kolejnych nie.
Nie ma reguły jaki to silnik.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez zetek » 18 kwi 2015, 20:57

A więc panowie po wymianie na nowe cewki zapłonowej, świec, przewodów zapłonowych, przepływomierza, czujnika MAF, sondy lambda regulacyjnej i używanego zaworu biegu jałowego, oraz porządnego czyszczenia zaworu EGR oraz czyszczenia i nawet wymiany na inną przepustnicy obroty nadal falowały. Więc skoro, że to najgorszy z moich dotychczasowych samochodów jakie miałem i brat gównianego Forda to zaryzykowałem i wymieniłem regulator napięcia i włala obroty nie falują !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sary wizualnie miał jedną rzecz jaki mi wpadła w oko. W maluchach jak zawsze był walnięty regulator i tam gdzie był zalany taką ,,gumą" to ona była spękana i ten mój miał tak samo. Jeżeli chodzi o napięcie to nic się nie zmieniło jest takie same no może o 0,2V wyższe. Cały czas 14,4V po włączeniu AC spada do napięcia Aku i po chwili sterownik podnosi na 14V. Podejrzewam, że powodem był błędny odczyt ECU z regulatora ze styku P. Pozostał tylko jeden problem, a właściwie dwa. Drgania na biegu jałowym (wymieniłem dzisiaj poduszkę tylną bo była zerwana, ale to nic nie zmieniło) oraz niekiedy szarpanie na biegu jałowym (tylko po osiągnięciu temperatury powyżej 70C. Obstawiam, że obie rzeczy mają jakiś jeden feler, ale brak już pomysłów ten samochód mnie już dobija jest takie tempy jak FORD. Ma ktoś jakiś pomysł ?????????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez CLAU » 18 kwi 2015, 23:49

Wymiana tylnej poduszki to prawie nic nie daje, najwazniejsze sa boczne – lewa i prawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zetek » 19 kwi 2015, 13:24

Ogólnie nie stawiam na poduszki. Z resztą prawa odpada bo olej z niej nie wyciekł bynajmniej nie ma śladów wycieku. Co do lewej to ciężko oszacować. W ogóle ktoś jakąś wymieniał i był rezultad ????????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez CLAU » 19 kwi 2015, 17:24

Ja wymienilem wszystkie i szarpanie ustalo. Prawa byla oberwana w srodku, nic z niej nie cieklo bo ma wysoki kolnierz a tylko czop w srodku byl wyrwany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zetek » 20 kwi 2015, 07:23

Pytanko. Czy do wymiany poduszki tej lewej (skrzynia) wyciągałeś akumulator???????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez CLAU » 20 kwi 2015, 10:28

Akumulator, jego podstawkę i chyba obudowe filtra powietrza dla lepszego dostępu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zetek » 20 kwi 2015, 21:15

No właśnie ja obstawiam, że odłączyłeś akumulator zrobiłeś reset co spowodowało ustanie szarpania. Nie jestem przekonany co do poduszek dlatego, że u mnie szarpanie przy ruszaniu ustało tzn. zrobiłem raz gwałtowne ruszenie i przeciągłem go do 6000 na obrotomierzu. Może musiały się jakoś sygnały zsynchronizować wału z wałkiem. Nadal jednak pozostają wyczuwalne wibracje na biegu jałowym.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez CLAU » 21 kwi 2015, 07:14

jaki reset, co ty opowiadasz. U mnie szarpalo z powodu poduszek, przed ich wymiana wielokrotnie resetowalem komputer przy okazji innych spraw i nie mialo to zadnego wplywu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez thesilent » 22 kwi 2015, 17:22

zetek, czytałem ostatnio wątek "Szklanki od Mondeo" i tam chłopaki piszą, że gro problemów z nierówną pracą naszych benzynek powoduje niewłaściwy luz zaworowy, który powinno się kontrolować chyba co 100tys. km. A w przypadku LPG dużo częściej. Ja mam miernik sprężania i szczelinomierz. Jak się uda, to w przyszłym tygodniu zmierzę sobie kontrolnie sprężanie w garach i luz zaworowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez zetek » 22 kwi 2015, 22:12

Sprężanie sprawdzałem jest ok i to na początku zanim zacząłem wymieniać części. Dzisiaj akurat silnik chodzi idealnie żadnych wstrząsów. Wymieniłem też lewą poduszkę tą od skrzyni i na razie wszystko ok. Co do LPG to moim zdaniem te silniki ich nie lubią. Mam znajomego, który ma M6 z 2.0 141KM przebieg 325000 i nic z zaworami nie robił. Z resztą kiedy były wyczuwalne drgania to z tłumika było słychać wyprzedzenie zapłonu (pierdzenie) takie samo jak załączy się klima i podnosi obroty. U mnie do falowania przyczynił się alternator tylko pozostały drgania i nie kiedy szarpanie podczas ruszania, która na chwilę obecną nie występuje. Może po resecie się ustawił dziad jeden.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Arko85 » 26 wrz 2015, 11:30

Ja sobie też mam problem z tymi obrotami, czyściłem przepustnice i przepływomierz,reset kompa.Ostatnio wymieniłem olej, filtr ,i świece na denso ITV16 (przerwę zmniejszyłem do 0,9mm-LPG).I na biegu jałowym podczas postoju jest OK nie falują chociaż mam wrażenie że jak wciskam gaz to delikatnie światła na chwile przygasają, ale wskazówka opada do około 900 po czym po sekundzie powoli schodzi do 650 delikatnie pod te kreseczkę powyżej polowy i nie faluje. Natomiast podczas jazdy gdy wciskam sprzęgło i się toczę np do świateł to obroty falują (światła przygasają w rytm wskazówki delikatnie). Ktoś coś podpowie, ewentualnie znacie jakiegoś magika-mechanika w Warszawie któremu można oddać samochód by doprowadził go do ładu
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 23:25
Posty: 26
Skąd: Ostrowiec Św. lub Wawa lub Kielce
Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006r polift
LPG BRC SQ24

Postprzez Adam12345 » 26 wrz 2015, 21:58

Witam.
Może koledzy coś podpowiedzą.
Gdy silnik jest zimny to podczas jazdy na luzie obroty są ok. ale jeżeli tylko włączy się klima to falują , na postoju są ok. Przepustnica i przepływka wyczyszczona , reset kompa i dalej to samo . Mam elektroniczną przepustnice czy w silniku tym jest silniczek krokowy jak tak to gdzie ?
M6 2006r 1.8 po lifcie
Początkujący
 
Od: 7 sie 2015, 22:37
Posty: 15
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2006r

Postprzez zetek » 27 wrz 2015, 21:28

Siemka.
Jeżeli jest elektroniczna przepustnica to ona steruje wolnymi obrotami. Nie wiem jak jest w wersji z elektryczna przepustnicą, ale w zwykłej jest jeszcze czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ,który też warto
wyczyścić. Jeżeli jesteś pewien, że falowanie jest tylko na klimie to ja bym się jej czepiał. Obroty falują podczas ciągłej pracy sprężarki czy sprężarka wciąż się włącza i wyłącza i wtedy występuje falowanie?????? Czy falują obroty gdy włączysz na jeden raz światła ogrzewanie tylnej szyby i wentylator na max ( bez klimy) ?????????????
Ostatnio edytowano 28 wrz 2015, 06:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Adam12345 » 27 wrz 2015, 21:52

Przepustnica jest elektroniczna , sprężarka włącza i wyłącza się cyklicznie a falowanie występuje gdy pracuje , tylko na zimnym silniku i podczas jazdy na luzie gdy samochód stoi jest wszystko ok.
Co do reszty sprawdzę jutro
Początkujący
 
Od: 7 sie 2015, 22:37
Posty: 15
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2006r

Postprzez zetek » 28 wrz 2015, 07:54

Jeżeli występuje tylko na zimnym silniku falowanie to bym obstawiał sonde lambde. Jak z napięciem alternatora ??????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6