Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
brodaM6 napisał(a):te 2.0 to maja przegrane z ta adaptacja ja wkładam i wykładam przepustnice nic nie adoptuje
Ja nie wiem od czego to zależy, jedne trzeba adaptować a inne nie, tak też słyszałem nie od jednego mechanika. Czyścił nie jedną przepustnicę w różnych autach i raz musiał adaptować a trzech kolejnych nie.
Nie ma reguły jaki to silnik.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
A więc panowie po wymianie na nowe cewki zapłonowej, świec, przewodów zapłonowych, przepływomierza, czujnika MAF, sondy lambda regulacyjnej i używanego zaworu biegu jałowego, oraz porządnego czyszczenia zaworu EGR oraz czyszczenia i nawet wymiany na inną przepustnicy obroty nadal falowały. Więc skoro, że to najgorszy z moich dotychczasowych samochodów jakie miałem i brat gównianego Forda to zaryzykowałem i wymieniłem regulator napięcia i włala obroty nie falują
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sary wizualnie miał jedną rzecz jaki mi wpadła w oko. W maluchach jak zawsze był walnięty regulator i tam gdzie był zalany taką ,,gumą" to ona była spękana i ten mój miał tak samo. Jeżeli chodzi o napięcie to nic się nie zmieniło jest takie same no może o 0,2V wyższe. Cały czas 14,4V po włączeniu AC spada do napięcia Aku i po chwili sterownik podnosi na 14V. Podejrzewam, że powodem był błędny odczyt ECU z regulatora ze styku P. Pozostał tylko jeden problem, a właściwie dwa. Drgania na biegu jałowym (wymieniłem dzisiaj poduszkę tylną bo była zerwana, ale to nic nie zmieniło) oraz niekiedy szarpanie na biegu jałowym (tylko po osiągnięciu temperatury powyżej 70C. Obstawiam, że obie rzeczy mają jakiś jeden feler, ale brak już pomysłów ten samochód mnie już dobija jest takie tempy jak FORD. Ma ktoś jakiś pomysł
???????????

- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
No właśnie ja obstawiam, że odłączyłeś akumulator zrobiłeś reset co spowodowało ustanie szarpania. Nie jestem przekonany co do poduszek dlatego, że u mnie szarpanie przy ruszaniu ustało tzn. zrobiłem raz gwałtowne ruszenie i przeciągłem go do 6000 na obrotomierzu. Może musiały się jakoś sygnały zsynchronizować wału z wałkiem. Nadal jednak pozostają wyczuwalne wibracje na biegu jałowym.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
zetek, czytałem ostatnio wątek "Szklanki od Mondeo" i tam chłopaki piszą, że gro problemów z nierówną pracą naszych benzynek powoduje niewłaściwy luz zaworowy, który powinno się kontrolować chyba co 100tys. km. A w przypadku LPG dużo częściej. Ja mam miernik sprężania i szczelinomierz. Jak się uda, to w przyszłym tygodniu zmierzę sobie kontrolnie sprężanie w garach i luz zaworowy.
Sprężanie sprawdzałem jest ok i to na początku zanim zacząłem wymieniać części. Dzisiaj akurat silnik chodzi idealnie żadnych wstrząsów. Wymieniłem też lewą poduszkę tą od skrzyni i na razie wszystko ok. Co do LPG to moim zdaniem te silniki ich nie lubią. Mam znajomego, który ma M6 z 2.0 141KM przebieg 325000 i nic z zaworami nie robił. Z resztą kiedy były wyczuwalne drgania to z tłumika było słychać wyprzedzenie zapłonu (pierdzenie) takie samo jak załączy się klima i podnosi obroty. U mnie do falowania przyczynił się alternator tylko pozostały drgania i nie kiedy szarpanie podczas ruszania, która na chwilę obecną nie występuje. Może po resecie się ustawił dziad jeden.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Ja sobie też mam problem z tymi obrotami, czyściłem przepustnice i przepływomierz,reset kompa.Ostatnio wymieniłem olej, filtr ,i świece na denso ITV16 (przerwę zmniejszyłem do 0,9mm-LPG).I na biegu jałowym podczas postoju jest OK nie falują chociaż mam wrażenie że jak wciskam gaz to delikatnie światła na chwile przygasają, ale wskazówka opada do około 900 po czym po sekundzie powoli schodzi do 650 delikatnie pod te kreseczkę powyżej polowy i nie faluje. Natomiast podczas jazdy gdy wciskam sprzęgło i się toczę np do świateł to obroty falują (światła przygasają w rytm wskazówki delikatnie). Ktoś coś podpowie, ewentualnie znacie jakiegoś magika-mechanika w Warszawie któremu można oddać samochód by doprowadził go do ładu
- Od: 4 lip 2009, 23:25
- Posty: 26
- Skąd: Ostrowiec Św. lub Wawa lub Kielce
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006r polift
LPG BRC SQ24
Witam.
Może koledzy coś podpowiedzą.
Gdy silnik jest zimny to podczas jazdy na luzie obroty są ok. ale jeżeli tylko włączy się klima to falują , na postoju są ok. Przepustnica i przepływka wyczyszczona , reset kompa i dalej to samo . Mam elektroniczną przepustnice czy w silniku tym jest silniczek krokowy jak tak to gdzie ?
M6 2006r 1.8 po lifcie
Może koledzy coś podpowiedzą.
Gdy silnik jest zimny to podczas jazdy na luzie obroty są ok. ale jeżeli tylko włączy się klima to falują , na postoju są ok. Przepustnica i przepływka wyczyszczona , reset kompa i dalej to samo . Mam elektroniczną przepustnice czy w silniku tym jest silniczek krokowy jak tak to gdzie ?
M6 2006r 1.8 po lifcie
- Od: 7 sie 2015, 22:37
- Posty: 15
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 2006r
Siemka.
Jeżeli jest elektroniczna przepustnica to ona steruje wolnymi obrotami. Nie wiem jak jest w wersji z elektryczna przepustnicą, ale w zwykłej jest jeszcze czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ,który też warto
wyczyścić. Jeżeli jesteś pewien, że falowanie jest tylko na klimie to ja bym się jej czepiał. Obroty falują podczas ciągłej pracy sprężarki czy sprężarka wciąż się włącza i wyłącza i wtedy występuje falowanie?????? Czy falują obroty gdy włączysz na jeden raz światła ogrzewanie tylnej szyby i wentylator na max ( bez klimy)
???????????
Jeżeli jest elektroniczna przepustnica to ona steruje wolnymi obrotami. Nie wiem jak jest w wersji z elektryczna przepustnicą, ale w zwykłej jest jeszcze czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ,który też warto
wyczyścić. Jeżeli jesteś pewien, że falowanie jest tylko na klimie to ja bym się jej czepiał. Obroty falują podczas ciągłej pracy sprężarki czy sprężarka wciąż się włącza i wyłącza i wtedy występuje falowanie?????? Czy falują obroty gdy włączysz na jeden raz światła ogrzewanie tylnej szyby i wentylator na max ( bez klimy)
Ostatnio edytowano 28 wrz 2015, 06:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Przepustnica jest elektroniczna , sprężarka włącza i wyłącza się cyklicznie a falowanie występuje gdy pracuje , tylko na zimnym silniku i podczas jazdy na luzie gdy samochód stoi jest wszystko ok.
Co do reszty sprawdzę jutro
Co do reszty sprawdzę jutro
- Od: 7 sie 2015, 22:37
- Posty: 15
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6