Szarpanie skrzyni biegów na niskich obrotach
1, 2
Witam,
W czasie spokojnej jazdy na niskich obrotach rzędu 1200 – 1400 i delikatnym przyspieszaniu na tym samym biegu pojawia się chwilowe "szarpanie" – takie drganie, terkotanie (nie wiem jak to dokładnie opisać). Jeżeli przyspieszam mocniej, skrzynia od razu zrzuca bieg i obroty wzrastają to nie ma tego problemu . Po wymianie oleju w skrzyni i filtra rzadziej się to pojawiało ale nie ustąpiło zupełnie . Czy miał ktoś taki przypadek i wie z czym to jest związane ?
W czasie spokojnej jazdy na niskich obrotach rzędu 1200 – 1400 i delikatnym przyspieszaniu na tym samym biegu pojawia się chwilowe "szarpanie" – takie drganie, terkotanie (nie wiem jak to dokładnie opisać). Jeżeli przyspieszam mocniej, skrzynia od razu zrzuca bieg i obroty wzrastają to nie ma tego problemu . Po wymianie oleju w skrzyni i filtra rzadziej się to pojawiało ale nie ustąpiło zupełnie . Czy miał ktoś taki przypadek i wie z czym to jest związane ?
- Od: 16 cze 2014, 22:19
- Posty: 7
- Auto: Mazda CX5 2,5 z 2018 -było: Mazda 6 2,5 z 2017, Mazda CX9 2011r PL
, Mazda CX-9 AWD, 3.7 LPG, 2008 r.
Mazda 5 , 2.0 B, 2006r.
nie znam do końca tej konstrukcji , dlatego sugeruję wymiane oleju sprzęgła ( chyba, że jest to wspólny olej dla skrzyni i sprzęgła) – jesli olej nie jest problemem, to albo sprzegło pada , albo sterownik ciśnienia oleju dla tego sprzegła..
Ostatnio edytowano 13 sie 2014, 22:14 przez Josh, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Błąd
Powód: Błąd
przez wimar78 » 07 sie 2014 11:30
spróbuję rozeznać temat tego oleju sprzęgła bo nie przyszło mi to nawet do głowy... a czy orientujesz się może czy jest możliwość wgrania nowej adaptacji skrzyni w tych modelach ?
spróbuję rozeznać temat tego oleju sprzęgła bo nie przyszło mi to nawet do głowy... a czy orientujesz się może czy jest możliwość wgrania nowej adaptacji skrzyni w tych modelach ?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ja mam podobny problem w swoim CX.
Jadąc bardzo delikatnie przy obrotach ok 1500 są poszarpywania jakby skrzynia chciała zmienić bieg na niższy ale w połowie się rozmyśliła.
Przy mocnym przyspieszaniu nie ma najmniejszego problemu bo zmienia biegi płynnie.
Jadąc bardzo delikatnie przy obrotach ok 1500 są poszarpywania jakby skrzynia chciała zmienić bieg na niższy ale w połowie się rozmyśliła.
Przy mocnym przyspieszaniu nie ma najmniejszego problemu bo zmienia biegi płynnie.
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
Jeżdżę cały czas z poszarpywaniem. Nie mam czasu by auto odstawić na warsztat i drugie autko właśnie się naprawia.
Z poszarpywaniem zrobiłem już ok 40tyś km. A zauważyłem to w czerwcu tego roku. Na początku lekko i sporadycznie a obecnie coraz częściej. Mój CX ma już 200tyś km. W ciągu miesiąca będę starał się naprawić.
Z poszarpywaniem zrobiłem już ok 40tyś km. A zauważyłem to w czerwcu tego roku. Na początku lekko i sporadycznie a obecnie coraz częściej. Mój CX ma już 200tyś km. W ciągu miesiąca będę starał się naprawić.
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
Jak widzę ten wątek nie został rozwiązany, a mnie on również dotyczy. Przy obrotach ok. 1400-1500
i delikatnym przyspieszeniu ( na tyle słabym żeby nie przerzucił na wyższy bieg) auto wpada w dziwny rezonans i drży . Wystarczy odjąć albo dodać gazu(żeby przerzucił na wyższy bieg) i problem ustaje. Sądziłem że są to tuleje mocujące tylny dyferencjał, ale wymiana nic nie dała . Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?
i delikatnym przyspieszeniu ( na tyle słabym żeby nie przerzucił na wyższy bieg) auto wpada w dziwny rezonans i drży . Wystarczy odjąć albo dodać gazu(żeby przerzucił na wyższy bieg) i problem ustaje. Sądziłem że są to tuleje mocujące tylny dyferencjał, ale wymiana nic nie dała . Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?
Witam ! Ja już rozwiązałem ten problem w swoim samochodzie. U mnie był to wyrobiony wieloklin miedzy skrzynią a przednim reduktorem. Regeneracją zajęła się firma z pod Częstochowy( 2500 netto). Tak a propos przedniego reduktora to 25000 km temu wymieniałem olej i znowu zamiast oleju była tam czarna maź poprzyklejana do ścianek. W związku z tym uważam że jedyną metodą jest wyciągnięcie i dokładne wymycie reduktora.
Witam,
Temat z szarpaniem skrzyni na niskich obrotach załatwiony – wymiana oleju w skrzyni i w sprzęgle, przeczyszczenie elektrozaworów i jest OK. Przejechane już kilka tyś km i wszystko w porządku.
Temat z szarpaniem skrzyni na niskich obrotach załatwiony – wymiana oleju w skrzyni i w sprzęgle, przeczyszczenie elektrozaworów i jest OK. Przejechane już kilka tyś km i wszystko w porządku.
- Od: 16 cze 2014, 22:19
- Posty: 7
- Auto: Mazda CX5 2,5 z 2018 -było: Mazda 6 2,5 z 2017, Mazda CX9 2011r PL
, Mazda CX-9 AWD, 3.7 LPG, 2008 r.
Mazda 5 , 2.0 B, 2006r.
U mnie szarpania jeszcze nie było ale olej w skrzyni trzeba wymieniać mimo mitów jakie krążą o automatach, w których to się nie wymienia. Po przykrych doświadczeniach z Multironic-iem w Audi A6 w CX-9 zaraz po zakupie dokonałem wymiany dynamicznej wraz z fluszowaniem. Po wymianie przejechałem już 5 tys i wszystko fajnie pracuje. Pamiętajcie, że tylko wymiana dynamiczna czyści filtr w skrzyni i wymienia cały olej czyli około 11 litrów a nie 4,5 litra po odkręceniu korka i dolaniu tego co zleciało. Koszt takiej usługi 1100 zł.
- Od: 20 wrz 2016, 20:24
- Posty: 1
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda CX-9 3.7LPG 2010r. Europa
Powiedz kolego czy wymianę robili w aso czy innym warsztacie?
U mnie objaw jest podobny czuli dziwny rezonans na obrotach w przedziale 1,2 do 1,8 obr przeważnie na 4 biegu- dodanie lub ujecie gazu rozwiązuje problem.
Idzie z tym żyć ale chciałbym zrobić to dobrze i raz na zawsze odciąć się od problem ( a nie doraźnie).
Możesz powiedzieć czy czyszczenie zaworów jest trudne ile ich jest itd.
Czy robiąc tą usługę to ty musiałeś nalegać na zrobienie czegoś czy to mechanik sugerował.
W większości przypadków albo mechanik się nie zna albo będzie mówił "po co" lub "to niepotrzebne "
Wydaje mi się że kwota którą zapłaciłeś jest kwotą dobrą do zaakceptowania .
U mnie objaw jest podobny czuli dziwny rezonans na obrotach w przedziale 1,2 do 1,8 obr przeważnie na 4 biegu- dodanie lub ujecie gazu rozwiązuje problem.
Idzie z tym żyć ale chciałbym zrobić to dobrze i raz na zawsze odciąć się od problem ( a nie doraźnie).
Możesz powiedzieć czy czyszczenie zaworów jest trudne ile ich jest itd.
Czy robiąc tą usługę to ty musiałeś nalegać na zrobienie czegoś czy to mechanik sugerował.
W większości przypadków albo mechanik się nie zna albo będzie mówił "po co" lub "to niepotrzebne "
Wydaje mi się że kwota którą zapłaciłeś jest kwotą dobrą do zaakceptowania .
- Od: 25 sie 2014, 12:24
- Posty: 19
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda CX-9 :)
Mazda 6- 2007 -lift – 175KM
bez DPF :)
Ja miałem to szczęście, że trafiłem do poleconego mechanika, który chciał temat rozwiązać raz a dobrze. Zdemontował skrzynię , zdemontował sprzęgło , wymienił olej w jednym i drugim a później stwierdził , że skoro już wszystko ma wyciągnięte to jeszcze przeczyści elektrozawory. Po takim zabiegu problem zniknął.
Za jakiś czas rozmawiałem z kolegą, który miał podobny problem z pooszarpywaniem i rezonowaniem w przedziale 1,2 do 1,8 obr głównie na 4 biegu i u niego pomogła sama regeneracja / wymiana sprzęgła/konwertera – kosztowało go to ok 1250 PLN (tzn. regeneracja 750 z wysyłką + 500 demontaż i montaż) . Po zamontowaniu zregenerowanego sprzęgła problem ustąpił i z tego co wiem zrobił już ponad 20 tyś i wszystko działa bez zarzutu.
Za jakiś czas rozmawiałem z kolegą, który miał podobny problem z pooszarpywaniem i rezonowaniem w przedziale 1,2 do 1,8 obr głównie na 4 biegu i u niego pomogła sama regeneracja / wymiana sprzęgła/konwertera – kosztowało go to ok 1250 PLN (tzn. regeneracja 750 z wysyłką + 500 demontaż i montaż) . Po zamontowaniu zregenerowanego sprzęgła problem ustąpił i z tego co wiem zrobił już ponad 20 tyś i wszystko działa bez zarzutu.
- Od: 16 cze 2014, 22:19
- Posty: 7
- Auto: Mazda CX5 2,5 z 2018 -było: Mazda 6 2,5 z 2017, Mazda CX9 2011r PL
, Mazda CX-9 AWD, 3.7 LPG, 2008 r.
Mazda 5 , 2.0 B, 2006r.
Ja mam trochę złe wieści .
Wymieniłem olej i konwerter problem pozostał.
Czy i jak lub kto jest w stanie sprawdzić ciśnienie ewentualnie sterownik?
Gdzie może być jeszcze przyczyna ?
Oczywiście jeżeli jedziemy w manualu jest ok – jeżeli podczas drżenia przełączymy z D na M drżenie ustaje – pojazd cały czas na tych samych obrotach.
Wymieniłem olej i konwerter problem pozostał.
Czy i jak lub kto jest w stanie sprawdzić ciśnienie ewentualnie sterownik?
Gdzie może być jeszcze przyczyna ?
Oczywiście jeżeli jedziemy w manualu jest ok – jeżeli podczas drżenia przełączymy z D na M drżenie ustaje – pojazd cały czas na tych samych obrotach.
- Od: 25 sie 2014, 12:24
- Posty: 19
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda CX-9 :)
Mazda 6- 2007 -lift – 175KM
bez DPF :)
Teraz mogę napisać że problem rozwiązany.
Tanio nie było ale warto było od razu tam zacząć .
Od początku .
Wymiana oleju to naprawdę początek.
Podczas tej naprawy zregenerowany konwerter.
Robiłem to u mechanika który naprawia mazdę jest na forum – ale problemu nie zna.
Nie dziwię się naprawiać mazdę a naprawiać skrzynię to dwie różne rzeczy.
Problem w tym przypadku leży w sterowniku hydraulicznym oraz zaworze tcc.
Jest to wada tych samochodów o czym nie mówi się tak otwarcie na tym forum.
Warsztat gdzie zaprowadziłem auto od razu zdiagnozował problem i podjął czynności prowadzące do rozwiązania problemu.
No cóż gdybym od razu dał do specjalistów to bym tylko raz wymieniał olej a nie dwa.
Po wymianie – regeneracji sterownika hydraulicznego problem jakby ręką odjął.
Żadnych błędów skrzynia pracuje perfekcyjnie – gwarancja 12 miesięcy.
Cieszę się że trafiłem do tych ludzi- przynajmniej nie naciągają na dodatkowe koszty i zrobią od początku do końca. Dodatkowa zaleta to posiadają wszystkie części do tej skrzyni – nowe i używane.
Poniżej link do naprawy regeneracji sterownika.
Gdyby ktoś miał pytania proszę pisać chętnie pomogę.
Koszt generalnie śmieszny – porównywalny do wymiany dwu-masy.
W opisie nie jest napisane że cx9 ale znawcy wiedzą że mazda to skrzynia ASIN TF81SC
Ja szukałem w internecie po słowach kluczowych cx9 – i to był mój błąd.
https://akpp.pl/remont-gidrobloka/tf81sc
Tanio nie było ale warto było od razu tam zacząć .
Od początku .
Wymiana oleju to naprawdę początek.
Podczas tej naprawy zregenerowany konwerter.
Robiłem to u mechanika który naprawia mazdę jest na forum – ale problemu nie zna.
Nie dziwię się naprawiać mazdę a naprawiać skrzynię to dwie różne rzeczy.
Problem w tym przypadku leży w sterowniku hydraulicznym oraz zaworze tcc.
Jest to wada tych samochodów o czym nie mówi się tak otwarcie na tym forum.
Warsztat gdzie zaprowadziłem auto od razu zdiagnozował problem i podjął czynności prowadzące do rozwiązania problemu.
No cóż gdybym od razu dał do specjalistów to bym tylko raz wymieniał olej a nie dwa.
Po wymianie – regeneracji sterownika hydraulicznego problem jakby ręką odjął.
Żadnych błędów skrzynia pracuje perfekcyjnie – gwarancja 12 miesięcy.
Cieszę się że trafiłem do tych ludzi- przynajmniej nie naciągają na dodatkowe koszty i zrobią od początku do końca. Dodatkowa zaleta to posiadają wszystkie części do tej skrzyni – nowe i używane.
Poniżej link do naprawy regeneracji sterownika.
Gdyby ktoś miał pytania proszę pisać chętnie pomogę.
Koszt generalnie śmieszny – porównywalny do wymiany dwu-masy.
W opisie nie jest napisane że cx9 ale znawcy wiedzą że mazda to skrzynia ASIN TF81SC
Ja szukałem w internecie po słowach kluczowych cx9 – i to był mój błąd.
https://akpp.pl/remont-gidrobloka/tf81sc
- Od: 25 sie 2014, 12:24
- Posty: 19
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda CX-9 :)
Mazda 6- 2007 -lift – 175KM
bez DPF :)
witam,
Za oceanem polecaja ten produkt na poszarpywanie skrzyni na niskich obrotach – Dr. Tranny Shudder Fix
Koszt niewielki.
pozdro
Za oceanem polecaja ten produkt na poszarpywanie skrzyni na niskich obrotach – Dr. Tranny Shudder Fix
Koszt niewielki.
pozdro
- Od: 15 cze 2010, 13:52
- Posty: 87
- Auto: Mazda CX-9 3.7 V6, 2009
Mazda 3, 2.0, 2014
Odgrzeje temat bo chyba dotyka mnie ten problem.Panowie co robić wymiana konwertera czy czyszczenie elektrozaworów ?Czy ktoś jeszcze miał taką przypadłość i co pomogło.Proszę w miarę o szybkie odpowiedzi bo za 10 dni jestem umówiony z "fachowcem" od skrzyń i nie wiem jaki zakres prac mu określić .Z góry wielkie dzięki.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9