Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tadziol » 3 kwi 2015, 21:43

smile napisał(a):Nie chcesz DPFu, kup 323

co niniejszym uczyniłem w dniu dzisiejszym :D
BJ/RF4F.... :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marlad » 4 kwi 2015, 13:45

Prima Aprilis był kilka dni temu.
Trochę lodu na głowę i powrót na ziemię ;)

Ja stawiam ,że Wasza kochana unia prędzej wprowadzi dyrektywę utylizacji samochodów pow 15 lat niż Polska zacznie masowo rekwirować samochody bez DPF .
Jak jesteście tacy pewni siebie to załóżcie się ze mną – tylko ustalmy jakąś poważna stawkę . Np. kto przegra to zapuszcza wąsa ;)

Powyższe posty sugerował bym przenieść do działu fantasy lub " kocham straszyć innych ".

Kolejna sprawa – to zastanówcie się czy wypada wam będąc użytkownikami opiniotwórczymi doradzać ludziom zakup starych samochodów ??
Działacie w myśl zasady "zero growth" , a świat się musi ciągle kręcić . Do przodu

Wesołych Świąt

P.S.
Tadziol – w wolnych chwilach przeczytaj :
http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-usuniesz-filtr-dpf-nic-ci-nie-grozi,nId,643621
To samo medium, zgoła odmienny przekaz . Coś jak polemika o masła masła nad margaryną .
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez tadziol » 4 kwi 2015, 16:41

marlad napisał(a):Trochę lodu na głowę i powrót na ziemię

Ty też widocznie bujasz w obłokach.

marlad napisał(a):Wasza kochana unia

mówisz jakbyś nie był jej członkiem...a może tylko się od niej odcinasz ?

marlad napisał(a):doradzać ludziom zakup starych samochodów

dyskusja dotyczy DPF-u więc nie będę tu rozwijał się na temat wyższości (czyt. trwałości) samochodów generacji lat 80-90-tych....W124,Audi 80-100,VW Golf/Polo/Passat....itd.

marlad napisał(a):przenieść do działu fantasy lub " kocham straszyć innych ".
Postprzez marlad » 12 gru 2014 22:11
nie strasz ludzi, których nie znasz

to jakiś slogan ? posługujesz się tym już po raz kolejny... <oczko>

co do meritum: usuwanie DPF-u jest niezgodne z prawem.podobnie jak np.jazda na oleju opałowym.jeśli masz pecha i zrobią ci sondę do baku,to masz problem i to finansowo spory.przyjdzie moment,że ktoś w tym kraju wyczuje,że da się kasować talary od kierowców za usunięty DPF albo w postaci podatku,daniny czy innej lokalnej opłaty (coś w rodzaju opłaty legalizacyjnej jak w przypadku samowoli budowlanej,czy kary za usunięcie drzewa bez pozwolenia).
ITD rośnie w siłę,wyposaża się w coraz to nowsze wynalazki....np.mobilne stacje kontroli.
to musi przynosić dochód.
niewykluczone,że powstanie kilkanaście "jedynych" mających możliwość warsztatów,które ponownie zamontują DPF,wydadzą odpowiednie kwity i wtedy auto wróci na asfalt.
wszystko się kręci wokół pieniądza,nawet usuwanie DPF-u,prawda ?

Przepisy ochrony środowiska
Tu przepisy mówią ogólnie, ale tyczą się wszystkich, którzy przyczyniają się do zwiększenia zanieczyszczenia. Przepisy w przypadku osób, które zanieczyszczają środowisko na dużą skalę, powtarzalnie i świadomie, odsyłają do prawa karnego, które za tego rodzaju szkodliwą działalność przewiduje kary finansowe oraz pozbawienia wolności. Można powiedzieć, że jest tylko kwestią czasu, kiedy ktoś zgłosi na prokuraturę firmę, która usuwa filtry fap dpf. Trudno wskazać, by usuwający filtr cząstek stałych nie miał świadomości, do czego służy to urządzenie.

to mniej więcej tak jakbyś "utylizował" azbest wyrzucając go do lasu,albo chemikalia wylewając do rzeki...
fakt-muszą Ci to udowodnić.dlatego w pierwszej kolejności ucierpią właściciele samochodów,a nie firmy usuwające.
to tak samo jak kupisz samowolę budowlaną.odpowiadasz Ty,a nie ten co wybudował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez loockas » 4 kwi 2015, 19:15

marlad napisał(a):Działacie w myśl zasady "zero growth" , a świat się musi ciągle kręcić . Do przodu


A Ty w związku z tym postępem i byciem do przodu usuwasz ludziom DPFy? Jeżeli tak świat ma się kręcić, to szybko upadnie... Naprawdę mocno kibicuje by takie firmy szybko poniosły konsekwencje.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez tadziol » 4 kwi 2015, 19:20

zaraz się dowiesz,że Ty też straszysz... :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 4 kwi 2015, 21:26

... słabo wam się chyba jaja poświęciły ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 4 kwi 2015, 21:33

spokojna Twoja rozczochrana... ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez loockas » 4 kwi 2015, 22:16

tadziol napisał(a):zaraz się dowiesz,że Ty też straszysz..


Domyślam się.

Zastanawiam się po co wciąż udzielam się w tym temacie, ale chyba ciekawość nie daje mi spokoju... :) Po jakże spektakularnej wpadce na temat homologacji, następnie certyfikatu na usuwanie DPF, po prostu nie mogę się doczekać co marlad znowu wymyśli, by zachęcić nas do usuwania filtrów cząstek stałych i promowania swojej działalności.

Swoją drogą Internet nie zapomina. Ślad po tej jakże przyjemnej dyskusji pozostanie. Może się przydać za jakiś czas, jak ktoś zrobi porządek z tym procederem... Ok, teraz straszę <lol>
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez tadziol » 4 kwi 2015, 22:23

Normalnie aż ciarki przechodzą,mistrz King wysiada przy Tobie. <lol>
loockas napisał(a): po co wciąż udzielam się w tym temacie

bo jak więcej ludzi dyskutuje,to jest ciekawiej <spoko>

Dopisano 04 kwi 2015 21:40:

no popatrz pan :
https://pl-pl.facebook.com/filtrczastek ... 5039113141
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Wojtek » 4 kwi 2015, 23:34

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brii » 5 kwi 2015, 19:01

naprawasamochodowkrakow – trochę bez sensu ta domena skoro przed wszystkim psujesz samochody :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez widmo82 » 5 kwi 2015, 19:59

Psuje konstrukcję producenta, która nie zawsze jest najlepszym rozwiazaniem :)
To zapytam tak: Jeśli producent zaprojektował bardzo ładne auto, ale włożył celowo zaprojektowaną częśc tak by szybciej sie psuła a jej wymiana była kłopotliwa to wymiana tej części na zamiennik o lepszej żywotności jest psuciem czy naprawianiem?
Zapewne powiesz, że tutaj nie jest wymiana DPF a kastracja. -OK, pozostaje jeszcze temat zastosowania tej innowacyjności w połączeniu z hasłem "wymysł księgowych poparty ekoterorystami" oraz "jeden wulkan robi większe spustoszenie niż te wszystkie fabryki, auta..."
:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez loockas » 5 kwi 2015, 20:19

Niektórzy mają fobię na punkcie celowego psucia się DPF... On się nie psuje bez powodu. Przebieg (naturalne zużycie), zła eksploatacja lub problem z innym podzespołem – to najczęstsze powody problemów z DPF. Komu zepsuł się DPF w nowym samochodzie? Czy wymiana tego elementu na zamiennik, które rosną jak grzyby po deszczu czy skuteczna regeneracja za kwotę 1000-2000zł raz na 100kkm to jakiś wielki i kosztowny problem? Naprawdę lepiej jest usunąć filtr i uważać, że problem jest rozwiązany?

Ok zgodzę się, DPF ma problemy z poprawnym wypalaniem się w ruchu miejskim. Kurde, to skoro wszyscy o tym wiedzą to dlaczego ludzie do takiego używania kupują te diesle? Żyjemy w czasach w których mamy wolny wybór. Nikt nas nie zmusza do jazdy dieslem. Kupiłem diesla z pełną świadomością i musiałbym na głowę upaść, żeby dać wyciąć filtr w cenie w której mogę go zregenerować/zamienić i przejedzie więcej niż ja mam zamiar przejechać tym samochodem. Pomijam fakt, że usunięcie filtra w momencie gdy nie znamy przyczyny jego uszkodzenia nie rozwiązuje problemu! To tylko proteza, która się zemści i niestety widać to na ulicach – kopcące wydechu i usmolone zderzaki w wcale nie starych samochodach. Niektóre kopcą bardziej niż 30 letnie Ikarusy...

Jak Cię ząb boli, to go wyrywasz? Bo ja leczę wszystkie, a przecież część z nich nie jest mi potrzebna :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 5 kwi 2015, 20:28

Nie do końca – nie patrzysz z perspektywy firmy.
Ty niekupisz diesla – firma tak jeśli w firmie inne auta do diesle.
Sam też bym kupił diesla skoro inne aura to diesle – rachunek ON jest prostszy.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez loockas » 5 kwi 2015, 20:32

Nie można uogólniać. Mimo, że zajmuję się IT, to w firmie jestem współodpowiedzialny za wybór samochodów do naszej niewielkiej floty. Wybór był prosty, serwisanci dostali PB+LPG, bo jeżdżą po mieście. Oczywiście mamy kilka diesli i np Master czy Traffic robi 90% w mieście, baaa pracuje na postoju po kilka h z odpalonym silnikiem (spawacze światłowodów się grzeją w zimie...) i żaden nie ma problemów z FAPem... może dlatego, że auta są od nowości z nami i sa regualarnie serwisowane? Nie wiem, ale to właśnie dzięki flocie w firmie przekonałem się do diesli i marki Renault...

A co do innych flot, to statystycznie większość samochodów flotowych robi przebiegi poza miejskie. A nawet jeśli, to czy ewentualna oszczędność z takiej ilości samochodów na ON nie pokryje kosztu wymiany DPF/FAP gdy taka koniecznosć wystąpi? My zmieniamy auta zawsze jak skończy się leasing, tak jak pisałem jeszcze w żadnym nie wywalił się FAP. Zapewne wywali się u kolejnego właściciela, który kupi auto z cofniętym licznikiem i będzie płakał, że FAP to zło, bo przy 120kkm się wysypał :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 5 kwi 2015, 20:38

ok, ale kojarzysz jednoosobowe firmy ? jeśli głównym auto w leasingu to ON to auto dla małżonki na miasto to to będzie PB ? = NIE, będzie to ON bo rachunek ON jest prost!.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez loockas » 5 kwi 2015, 20:41

No jak chcesz zbierać FV to tak... :P Robisz to jednak świadomie i liczysz się z kosztami tak? Finalnie Ci się to opłaca? Kupując małżonce nowe auto z ON, będziesz myślał i wycinaniu DPF? Chyba nie... Z resztą wg mnie schodzimy nieco z tematu psucia się DPF :)

BTW. Szefowa ma Scenica z 1.9dCi, rocznik 2011, zrobione 30kkm... tylko w Jaworznie w zasadzie, to auto było raz w Warszawie i raz w Austrii. Motorownia wciąż żyje, FAP też :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 5 kwi 2015, 20:45

loockas napisał(a): nieco z tematu psucia się DPF :)


Nie do końca, dochodzimy do tematu dlaczego takie auta są nadl kupowane – wszysto to księgowość = albo coś zarobie albo padnie dpf = wszystko to jakaś kalkulacja!
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez loockas » 5 kwi 2015, 20:48

Nie sądzę, że wszystkie diesle jeżdzące po mieście to samochody żon, których mężowie mają DG :) Tak czy inaczej nadal Ci się to opłaca, a DPF nie jest przecież jedynym problemem w współczesnym dieslu. Nie jestem mechanikiem, ale stawiam, że użytkując auto stricte w mieście, przez te wszystkie żony, prędzej wymienimy sprzęgło i dwumas niż filtr DPF...

Ale ok, wyjaśniłeś mi dlaczego wciąż diesle jeżdżą po mieście i może to być argument.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Marianek » 5 kwi 2015, 21:25

Ciekawe ilu ludzi zwróciło na to uwagę?
Skutkiem ubocznym doskonałego rozpylania paliwa w silnikach common rail jest tak znaczne rozdrobnienie cząsteczek sadzy, że z łatwością dostają się do krwi przez oskrzeliki. Diesel z wyciętym katalizatorem emituje substancje rakotwórcze
Chyba dopiero jak sami zwierzaka dostaną albo ktoś z bliskiej rodziny. Taka jest główna różnica miedzy starym a nowym dieslem.

Panowie szacunku do kobiet ;P <diabełek> , one często i gęsto lepiej jeżdżą niż my,mniej psują samochody a i usterki szybciej wykrywają niż my :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto