Czy pompa oleju od silnika KL pasuje do KF?

Postprzez b2 » 25 maja 2004, 16:53

Czy pompa od 2.5 V6 bedzie pasowała do 2.0 V6? Mechanik mi powiedział, że moja pompa daje małe ciśnienie, dlatego klepią mi popychacze.Mam możliwośc zakupu w miarę nowej pompy od silnika 2.5. Bedzie możliwość wymiany? On mówi, że nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez marek » 25 maja 2004, 17:53

Ja mam pompę do 1.8, może lepiej będzie pasować ?? B. tanio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez MarekS » 25 maja 2004, 18:14

Mechanik mi powiedział, że moja pompa daje małe ciśnienie
a stwierdził to w wyniku badania ciśnienia,czy poprostu tak myśli?Klepanie popychaczy to "choroba" Mazdawek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez Jaksa » 25 maja 2004, 18:17

Klepanie popychaczy to "choroba" Mazdawek
Dobrze że w naszych modelach ( GF ) są płytki nie?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MarekS » 25 maja 2004, 18:21

Dobrze że w naszych modelach ( GF ) są płytki nie?
no jasne,choć muszę przyznać,ze slyszę klawiaturę zwłaszcza w okolicach 1000-2000 obr.Czy to norma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez Jaksa » 25 maja 2004, 18:41

Silniki w tych modelach mają troche inną prace niz w GE FS/FP troszkę głosniej. A zaworki to sprawdzaleś po 90 tyś km ? Ja to już po 100 tyś wymienialem pierscienie tlokowe i wymienialem uszczelniacze zaworowe hehe ( to jest norma w GF/GW ) a dzisiaj słyszałem od klienta ze po 45 tys. wymieniali w ASO ( AZ Auto ) gwarancyjnie silnik bo korba " wyszła bokiem" heh..... dramat.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez artus » 25 maja 2004, 20:06

Czy twój mechanik sprawdził ci ciśnienie na słuch czy przez manonetr???????
Druga sprawa w pompie olejowej jest zawór przelewowy i to on może być przyczyną niskiego ciśnienia tzn.:
jeżeli podejdzie jakiś paproch lub cosik innego to poprostu nie zamyka się i to w większości przypadków jest przyczyną nagłej utraty odpowiedniego ciśnienia oleju. Trzeba spóścić oleum, ściągnąć misę olejową i wymontować pompę i zawór przelewowy, przeczyścić i sprawdzić ( przyczyn może być wiele np.: zanieczyszczenie, wyrobienie się kulki lub pęknięcie sprężyny w zaworku).
Pompa olejowa jest pompą zębatą i naprawdę trzeba cudu aby ją "zajechać" A ostatnio zauwarzyłem tendencję u mechaników na wymianę całych zespołów i to aż do skutku czyli utraty klienta lub wyczerpania się pomysłów na wymiany.
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez b2 » 25 maja 2004, 20:15

no ja sie nie znam, chlopak pracowal w aso, teraz niby tez z nimi sie konsultowal. prosilem go, zeby sprawdzil szklanki, wyrok byl, ze to nie z wlasnej winy stukają tylko przez cisnienie oleju. mówi, że trochę podkręcił cisnienie (?). fakt, że jakoś ciszej auto chodzi. bo wcześniej czasami napierdalało jak 30letni mercedes beczka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez artus » 26 maja 2004, 11:06

stukają tylko przez cisnienie oleju. mówi, że trochę podkręcił cisnienie (?).

Rozumiem że tylko dokręcił zaworek przelewowy i nie sprawdził czy jest w porządku ???
A jakie masz ciśnienie w MPa-ach lub Barach czy znowu na słuch ci podkręca???
Powinien sprawdzić na manometrze ciśnienie jakie osiąga silnik na obrotach min. i max.
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6