Brak świateł mijania (zanika masa)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez czapladb » 22 lut 2015, 13:15

Witam,
Mam problem ze światłami mijania, mianowicie po przełączeniu włącznika świateł (po włączeniu świateł) zanika mi zero na światłach mijania, dzieje się to czasami, sprawdzałem przekaźnik jak i bezpieczniki wszystko jest ok. Gdy pokrętło włącznika świateł jest w każdej innej pozycji niż światła mijania zero na zacisku jest. Spotkał sie ktoś z Was z podobnym problemem? Dodam jeszcze że manetka włącznika świateł też jest ok.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 16:19
Posty: 4
Auto: Mazda 6 (GY), diesel 1998 cm, 2004 rok

Postprzez viktoria » 22 lut 2015, 13:47

czapladb napisał(a):zanika mi zero na światłach mijania,

Nie może zniknąć coś czego nie ma <nie> instalacja jest o napięciu stałym a nie przemiennym, więc "uciec" może + lub <oczko>
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez brodaM6 » 23 lut 2015, 08:51

Dość często czytam o tym ze za większość usterek elektrycznych w M jest spowodowane przetarta wiązką nad ic w przypadku klekota
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Pioteq25 » 24 lut 2015, 00:00

Masa jest podłączona do karoserii pod obudową filtra powietrza i tam faktycznie lubi nawalić. Jest tam kostka z wsuwkami i najlepiej ją wywalić i wszystkie przewody połączyć w jednej końcówce oczkowej.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez brodaM6 » 24 lut 2015, 06:49

Albo porządnie prEczyscic
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Pioteq25 » 24 lut 2015, 10:08

Nie polecam czyścić, bo to nie łączy w środku kostki i ciężko tam dojść. Tylko mechaniczne oczyszczenie styków i później zabezpieczenie wazeliną może mieć sens.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez czapladb » 22 mar 2015, 22:19

Usterka naprawiona faktycznie kostka pod modułem z bezpiecznikami była strasznie zaśniedziała. Wyczyściłem dałem nowe piny i wszystko śmiga.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 16:19
Posty: 4
Auto: Mazda 6 (GY), diesel 1998 cm, 2004 rok

Postprzez brodaM6 » 23 mar 2015, 07:46

A ja rozebralem wyczyscilem i hula bez żadnych zmian :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Pioteq25 » 24 mar 2015, 20:02

... do czasu :P
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Hero » 26 mar 2015, 23:03

Cześć
może macie jakiś pomysł jak rozwiązać kwestie szybko przepalających się żarówek H1?
Próbowałem już kilka firm bosh, osram thungsram i jakieś no name ale żadna nie wytrzymuje dłużej nie 3-6 miesięcy. O co tu chodzi? Kable wyglądają na całe.
Bede wdzieczny za podpowiedz
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez Pioteq25 » 27 mar 2015, 19:17

Sprawdź czy wsuwki pewnie trzymają się żarówce. Generalnie nie może być luźnych połączeń. Żarówki tez szybko przepalają się do wstrząsów.
Miałem też kiedyś przepaloną jedną diodę w alternatorze i widać było pulsowanie świateł. Jednak jaki ma to wpływ na ich żywotność, to nie powiem :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Hero » 28 mar 2015, 22:42

Zastanawiam się jeszcze nad alternatorem bo naczytalem sie ze moze dawać wyższe napięcie a w konsekwencji palić żarówki. Temat dla mojego mechanika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez brodaM6 » 29 mar 2015, 16:35

Można sprawdzić podpinajac pod aku miernik i sie dowiesz czy jest większe napięcie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6