Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
czarmi napisał(a):Czy coś z tym miałeś robione, czy też ustało samoistnie
Ustało samoistnie.
Ostatnio edytowano 2 mar 2015, 09:41 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie należy cytować całego postu... zwłaszcza poprzedniego
Powód: Nie należy cytować całego postu... zwłaszcza poprzedniego
@Scorsese – z sąsiednich wątków wnioskuję, że zgłosiłeś co najmniej 3 usterki i... 3 usterki nie zostały usunięte. Co to za ASO? Podziel się info bez skrupułów, warto omijać tych leszczy szerokim łukiem.
Zgłosiłem cztery usterki:
– skrzypiący przedni słupek – zrobiono jak należy
– źle wchodzące biegi – regulowano cięgna, ale bez efektu
– problem z niezapamiętywaniem ostatniego utworu z pendrive – sprawdzono na serwisowym pendrive (gdzie ponoć nie było problemu, nie było mnie przy tym) oraz wersję oprogramowania (mam najnowszą) i temat zamknięto, bez naprawy
– tylne czujniki parkowania – "odkryto" zasadę działania, stwierdzono, że "ten typ tak ma" i temat zamknięto, bez naprawy
ASO, Szczecin, ul. Struga
(swoją drogą obsługa miła i życzliwa, a że marne efekty napraw to inna sprawa)
Chociaż właśnie zauważyłem w sąsiednim wątku, że najnowsza wersja oprogramowania to 51.00.300, czyli że nie mam najnowszej wersji, a im się jedynie nie chciało nawet sprawdzić
Napisałem pismo do MMPol przedstawiając im problem z naszymi skrzyniami biegów oraz sposób w jaki są one kwitowane w ASO. Pytanie moje mniej więcej brzmiało: "co mamy robić i gdzie naprawiać nasze samochody skoro wg ASO wszystko jest w porządku?". Podałem im nawet linka do dyskusji na naszym forum. Na odpowiedź czekałem 5 dni.
"Dziękujemy za przesłane uwagi... bla bla... zapewniamy... bla bla... sugestie są cenne... bla bla... zadowolenie Klientów!"
A na końcu, o dziwo, konkret:
"Prosimy o przesłanie numeru VIN pojazdu oraz nazwę ASO, w której zgłaszał Pan opisane problemy z włączaniem biegów".
Co też wykonam.
Zachęcam kolegów do podążenia "tą drogą", w kupie siła! Niech zobaczą, że jest nas trochę więcej. Może nie będzie trzeba uciekać się do TVN Turbo albo Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
"Dziękujemy za przesłane uwagi... bla bla... zapewniamy... bla bla... sugestie są cenne... bla bla... zadowolenie Klientów!"
A na końcu, o dziwo, konkret:
"Prosimy o przesłanie numeru VIN pojazdu oraz nazwę ASO, w której zgłaszał Pan opisane problemy z włączaniem biegów".
Co też wykonam.
Zachęcam kolegów do podążenia "tą drogą", w kupie siła! Niech zobaczą, że jest nas trochę więcej. Może nie będzie trzeba uciekać się do TVN Turbo albo Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
ja sie umawiam w przyszlym tygodniu na wizyte bede sie staral udowodnic ze problem z przejsciem z 1 na 2 naprawde jest zobacze co mi powiedza , jeszcze nadmienie o problemach jak jest zimno z innymi biegami ogolnie jak mnie odwala napisze do Mazda Polska jak ci mnie odwala napisze do mazda Europe
Czy u was chłopaki problemy ze zmiana biegów wystepuja podczas dynamicznej jazdy i szybkich zmianach czy zawsze? Bo ja zauważyłem, że kiedy jade spokojnie to skrzynia pracuje aksamitnie ale kiedy tylko np. ostro startuje z 1 biegu i chce wrzucić 2ke to lewarek tak jakby sie zacinał na jedynce i bieg nie wychodzi płynnie tylko tak jakbym go wyrywał, czyli opór i nagle gwałtowne zwolnienie. 3ka lubi wejść natomiast z takim dziwnym oporem, "chrupnięciem"
Dziś sobie własnie troche dynamiczniej pośmigałem i zobaczyłem jak ta skrzynia dziwnie chodzi. Do tej pory jakoś nie zwracałem na to uwagi bo też warunki pogodowe nie sprzyjały do dynamicznej jazdy.
Dziś sobie własnie troche dynamiczniej pośmigałem i zobaczyłem jak ta skrzynia dziwnie chodzi. Do tej pory jakoś nie zwracałem na to uwagi bo też warunki pogodowe nie sprzyjały do dynamicznej jazdy.
@ellipsis – w moim przypadku odpowiedź brzmi 'to zależy od widzi mi się skrzyni biegów'. U mnie te charakterystyczne chrupnięcia występują na biegach 2-6 (na 4-6 zdecydowanie słabsze i rzadsze). Nie ma absolutnie żadnej zależności od temperatury na zewnątrz oraz rozgrzania silnika. Przy mocnych przyspieszeniach moja skrzynia potrafi chrupnąć przy wbijaniu jednego z wymienionych biegów (lub kilku z rzędu) by za chwilę działać idealnie przy tym samym sposobie jazdy i wbijaniu tej samej sekwencji biegów. Mało tego, mogę przejeździć bez chrupnięcia i 200km trasy bez wyłączenia silnika z dobrze działającą skrzynią, by na 201. kilometrze na jednym lub kilku biegach skrzynia zaczęła chrupać i tak samo z zaskoczenia przestała.
Regulacja cięgien spowodowała że zjawisko to u mnie występuje rzadziej, ale niestety nie zniknęło dlatego będę chciał by wykonali u mnie notę serwisową na skrzynię.
Co ciekawe, jeszcze chyba nigdy tego chrupnięcia nie miałem przy redukcji. Zawsze przy wbijaniu wyższego biegu.
Jestem jeszcze w stanie zrozumieć gdyby zgrzytanie występowało tylko w zimnym aucie, gdzie olej jest gęsty, a elementy metalowe obkurczone. Ale brak chrupania na zimnej skrzyni i jego pojawienie się (lub nie:)) na rozgrzanej po prostu wykracza poza moją wiedzę i... wyobraźnię.
PS. W moich poprzednich postach Twoje chrupanie opisywałem jako wchodzenie biegów ze skokowym oporem – zabrakło mi tego słowa;)
Regulacja cięgien spowodowała że zjawisko to u mnie występuje rzadziej, ale niestety nie zniknęło dlatego będę chciał by wykonali u mnie notę serwisową na skrzynię.
Co ciekawe, jeszcze chyba nigdy tego chrupnięcia nie miałem przy redukcji. Zawsze przy wbijaniu wyższego biegu.
Jestem jeszcze w stanie zrozumieć gdyby zgrzytanie występowało tylko w zimnym aucie, gdzie olej jest gęsty, a elementy metalowe obkurczone. Ale brak chrupania na zimnej skrzyni i jego pojawienie się (lub nie:)) na rozgrzanej po prostu wykracza poza moją wiedzę i... wyobraźnię.
PS. W moich poprzednich postach Twoje chrupanie opisywałem jako wchodzenie biegów ze skokowym oporem – zabrakło mi tego słowa;)
No to mamy chyba podobnie, raz jest ok raz chrupnie jakby sie coś zachaczyło
Na czym polega ta regulacja cięgien, dużo roboty rozbierania auta? Ja to boję się aby cokolwiek oni grzebali w aucie. Przecież prawie napewno będą to robić po raz pierwszy a nie chce aby się ktoś uczył fachu na moim aucie..
Zaznaczam że nie jestem mechanikiem i piszę to na zasadzie wydaje mi się. Cięgna/wodziki to element łączący drążek ze skrzynią. Dostęp do niego jest albo przez mieszek z kabiny, albo chyba od dołu (w obu przypadkach nie ingeruje się w skrzynię). Mechanik z ASO powiedział mi że Mazda w naszych skrzyniach przewidziała możliwość regulacji i on musiał tylko z niej skorzystać.
Ja mam 16 tys przebiegu i objawy takie jak opisuje @creet.
Czasami jest tak, że skrzynia pracuje wzorowo przez kilkadziesiąt czy nawet 200km aż nagle przyhaczy – to trzeci bieg, to czwarty, czasami piąty. Bardzo rzadko zdarza się, że pierwszego biegu w ogóle nie da się wrzucić (dopiero po ponownym wysprzęgleniu). Wydaje mi się też, że jest to niezależne od dynamiki zmiany biegów, zarówno przy spokojnej jak i dynamicznej zmianie miałem to haczenie.
Na samym początku (gdzieś ok. 2 tys km na liczniku) byłem z tym haczeniem w ASO, zrobiliśmy parę rund testowych i oczywiście wszystko chodziło "tip top". Wtedy pomyślałem sobie, że może faktycznie skrzynia musi się "dotrzeć", dziś ponownie zbieram się by odwiedzić ASO...
Czasami jest tak, że skrzynia pracuje wzorowo przez kilkadziesiąt czy nawet 200km aż nagle przyhaczy – to trzeci bieg, to czwarty, czasami piąty. Bardzo rzadko zdarza się, że pierwszego biegu w ogóle nie da się wrzucić (dopiero po ponownym wysprzęgleniu). Wydaje mi się też, że jest to niezależne od dynamiki zmiany biegów, zarówno przy spokojnej jak i dynamicznej zmianie miałem to haczenie.
Na samym początku (gdzieś ok. 2 tys km na liczniku) byłem z tym haczeniem w ASO, zrobiliśmy parę rund testowych i oczywiście wszystko chodziło "tip top". Wtedy pomyślałem sobie, że może faktycznie skrzynia musi się "dotrzeć", dziś ponownie zbieram się by odwiedzić ASO...
apx napisał(a):to nie pomaga na haczenie a na problemy z wbijaniem 1 ki jak ktos ma
Czy mam rozumieć, że go miałeś i usunęli Ci ten problem z wbijaniem jedynki. Jeśli tak to jak dawno i czy już nie masz z tym problemu?
Otrzymałem odpowiedź na mojego maila z MMP:
"Szanowny Panie,
Dziękujemy za przesłanie dodatkowych informacji dotyczących samochodu Mazda 3 o numerze VIN....
Skonsultowaliśmy zgłoszoną przez Pana sprawę z ASO Mazda Szczecin. Otrzymaliśmy informację, iż została przeprowadzona jazda próbna, podczas której nie stwierdzono nieprawidłowości w działaniu skrzyni biegów. Pomimo wyniku przeprowadzonej diagnozy, została dodatkowo wykonana regulacja skrzyni biegów. Zwracamy uwagę, iż warunkiem koniecznym do podjęcia przez ASO Mazda działań jest potwierdzenie występowania usterki podczas wizyty w ASO.
W przypadku ponownego wystąpienia opisywanych trudności w wybieraniem biegów prosimy o niezwłoczne zgłoszenie się do ASO Mazda.
Jeszcze raz dziękujemy... z poważaniem..."
Oczywiście biegi jak "chrupały" tak "chrupią". Chociaż teraz idą ciepłe dni i pewnie sytuacja się trochę poprawi.
Reasumując: jeśli mechanik mówi, że nie ma problemu to znaczy, że nie ma problemu, a nam się wydaje. Jedynym wyjściem z sytuacji pozostaje w takim razie chyba tylko jakiś "zewnętrzny" rzeczoznawca, który potwierdziłby nieprawidłowe działanie skrzyni biegów.
"Szanowny Panie,
Dziękujemy za przesłanie dodatkowych informacji dotyczących samochodu Mazda 3 o numerze VIN....
Skonsultowaliśmy zgłoszoną przez Pana sprawę z ASO Mazda Szczecin. Otrzymaliśmy informację, iż została przeprowadzona jazda próbna, podczas której nie stwierdzono nieprawidłowości w działaniu skrzyni biegów. Pomimo wyniku przeprowadzonej diagnozy, została dodatkowo wykonana regulacja skrzyni biegów. Zwracamy uwagę, iż warunkiem koniecznym do podjęcia przez ASO Mazda działań jest potwierdzenie występowania usterki podczas wizyty w ASO.
W przypadku ponownego wystąpienia opisywanych trudności w wybieraniem biegów prosimy o niezwłoczne zgłoszenie się do ASO Mazda.
Jeszcze raz dziękujemy... z poważaniem..."
Oczywiście biegi jak "chrupały" tak "chrupią". Chociaż teraz idą ciepłe dni i pewnie sytuacja się trochę poprawi.
Reasumując: jeśli mechanik mówi, że nie ma problemu to znaczy, że nie ma problemu, a nam się wydaje. Jedynym wyjściem z sytuacji pozostaje w takim razie chyba tylko jakiś "zewnętrzny" rzeczoznawca, który potwierdziłby nieprawidłowe działanie skrzyni biegów.
... albo umówienie się w ASO na najwcześniejszą godzinę i wieczorem zaparkowanie w okolicach ASO, żeby nie przyjeżdżać rozgrzanym autem tylko wykonać jazdę na totalnie zimnym, by zmaksymalizować prawdopodobieństwo chrobotania podczas jazdy mechanika.
Wiem że to głupie, ale zauważyłem że u mnie, drugie użycie auta danego dnia minimalizuje prawdopodobieństwo tego chrupania – temperatura na zewnątrz nie ma tu znaczenia. Wg mnie występuje ono też częściej w czasie opadów deszczu (niezależnie od temperatury) – wiem że to wygląda jak modły do pogańskich bożków, ale tak właśnie niestety zachowuje się ta skrzynia.
Wiem że to głupie, ale zauważyłem że u mnie, drugie użycie auta danego dnia minimalizuje prawdopodobieństwo tego chrupania – temperatura na zewnątrz nie ma tu znaczenia. Wg mnie występuje ono też częściej w czasie opadów deszczu (niezależnie od temperatury) – wiem że to wygląda jak modły do pogańskich bożków, ale tak właśnie niestety zachowuje się ta skrzynia.
Moje auto było odstawione do serwisu na dzień "przed", tak że ruszali nim na warsztat z rana "na zimno" (do tego w lutym). Musieli czuć te problemy, które my czujemy. Problem po prostu polega na tym, że nie wiedzą co z tym zrobić, jak naprawić. Nie mają żadnych procedur... Są po prostu bezradni.
Więc kłamią w żywe oczy, że wszystko jest w porządku bo nic innego im nie pozostało. Tak to widzę.
Niedawno widziałem w TopGear test nowej Mazdy MX-5. Richard Hammond wręcz rozpływał się w pochwałach nad jej manualną skrzynią biegów. Czyli jednak Mazda potrafi zrobić dobrą skrzynię, tylko z niewyjaśnionych przyczyn ta do Mazdy 3 BM jakoś im nie wyszła...
Więc kłamią w żywe oczy, że wszystko jest w porządku bo nic innego im nie pozostało. Tak to widzę.
Niedawno widziałem w TopGear test nowej Mazdy MX-5. Richard Hammond wręcz rozpływał się w pochwałach nad jej manualną skrzynią biegów. Czyli jednak Mazda potrafi zrobić dobrą skrzynię, tylko z niewyjaśnionych przyczyn ta do Mazdy 3 BM jakoś im nie wyszła...
Scorsese napisał(a):Jedynym wyjściem z sytuacji pozostaje w takim razie chyba tylko jakiś "zewnętrzny" rzeczoznawca, który potwierdziłby nieprawidłowe działanie skrzyni biegów.
Nie koniecznie...
Można wykonać nagranie wideo (tak z rana)... i przedstawić (odtworzyć) problem w ASO...
Scorsese napisał(a):nie wiedzą co z tym zrobić, jak naprawić. Nie mają żadnych procedur... Są po prostu bezradni.
...są noty na to...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości