Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez creet » 1 mar 2015, 23:54

@Marianek jesteś w stanie wrzucić zakres VIN aut dla których ma zastosowanie nota R039/14B?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Wojtek » 2 mar 2015, 00:03

Jest na stronie 5 tego wątku...
Czytajcie teamty... <czytaj>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez child » 2 mar 2015, 09:25

czarmi napisał(a):Czy coś z tym miałeś robione, czy też ustało samoistnie <co?>

Ustało samoistnie.
Ostatnio edytowano 2 mar 2015, 09:41 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie należy cytować całego postu... zwłaszcza poprzedniego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Scorsese » 2 mar 2015, 16:34

@Scorsese – z sąsiednich wątków wnioskuję, że zgłosiłeś co najmniej 3 usterki i... 3 usterki nie zostały usunięte. Co to za ASO? Podziel się info bez skrupułów, warto omijać tych leszczy szerokim łukiem.


Zgłosiłem cztery usterki:
– skrzypiący przedni słupek – zrobiono jak należy
– źle wchodzące biegi – regulowano cięgna, ale bez efektu
– problem z niezapamiętywaniem ostatniego utworu z pendrive – sprawdzono na serwisowym pendrive (gdzie ponoć nie było problemu, nie było mnie przy tym) oraz wersję oprogramowania (mam najnowszą) i temat zamknięto, bez naprawy
– tylne czujniki parkowania – "odkryto" zasadę działania, stwierdzono, że "ten typ tak ma" i temat zamknięto, bez naprawy

ASO, Szczecin, ul. Struga
(swoją drogą obsługa miła i życzliwa, a że marne efekty napraw to inna sprawa)

Chociaż właśnie zauważyłem w sąsiednim wątku, że najnowsza wersja oprogramowania to 51.00.300, czyli że nie mam najnowszej wersji, a im się jedynie nie chciało nawet sprawdzić :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez Wojtek » 2 mar 2015, 18:36

To proszę napisz o nich opinie w odpowiednim miejscu... Warsztaty...

Nie mieszajcie tematów... :|
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Scorsese » 2 mar 2015, 19:53

Przepraszam... <zawstydzony> <oczko>
Ale pytali, to odpowiedziałem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez Scorsese » 6 mar 2015, 16:03

Napisałem pismo do MMPol przedstawiając im problem z naszymi skrzyniami biegów oraz sposób w jaki są one kwitowane w ASO. Pytanie moje mniej więcej brzmiało: "co mamy robić i gdzie naprawiać nasze samochody skoro wg ASO wszystko jest w porządku?". Podałem im nawet linka do dyskusji na naszym forum. Na odpowiedź czekałem 5 dni.

"Dziękujemy za przesłane uwagi... bla bla... zapewniamy... bla bla... sugestie są cenne... bla bla... zadowolenie Klientów!"

A na końcu, o dziwo, konkret:

"Prosimy o przesłanie numeru VIN pojazdu oraz nazwę ASO, w której zgłaszał Pan opisane problemy z włączaniem biegów".

Co też wykonam.
Zachęcam kolegów do podążenia "tą drogą", w kupie siła! Niech zobaczą, że jest nas trochę więcej. Może nie będzie trzeba uciekać się do TVN Turbo albo Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez apx » 6 mar 2015, 16:40

ja sie umawiam w przyszlym tygodniu na wizyte bede sie staral udowodnic ze problem z przejsciem z 1 na 2 naprawde jest zobacze co mi powiedza , jeszcze nadmienie o problemach jak jest zimno z innymi biegami ogolnie jak mnie odwala napisze do Mazda Polska jak ci mnie odwala napisze do mazda Europe
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ellipsis » 9 mar 2015, 20:16

Czy u was chłopaki problemy ze zmiana biegów wystepuja podczas dynamicznej jazdy i szybkich zmianach czy zawsze? Bo ja zauważyłem, że kiedy jade spokojnie to skrzynia pracuje aksamitnie ale kiedy tylko np. ostro startuje z 1 biegu i chce wrzucić 2ke to lewarek tak jakby sie zacinał na jedynce i bieg nie wychodzi płynnie tylko tak jakbym go wyrywał, czyli opór i nagle gwałtowne zwolnienie. 3ka lubi wejść natomiast z takim dziwnym oporem, "chrupnięciem"

Dziś sobie własnie troche dynamiczniej pośmigałem i zobaczyłem jak ta skrzynia dziwnie chodzi. Do tej pory jakoś nie zwracałem na to uwagi bo też warunki pogodowe nie sprzyjały do dynamicznej jazdy.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 9 mar 2015, 21:14

@ellipsis – w moim przypadku odpowiedź brzmi 'to zależy od widzi mi się skrzyni biegów'. U mnie te charakterystyczne chrupnięcia występują na biegach 2-6 (na 4-6 zdecydowanie słabsze i rzadsze). Nie ma absolutnie żadnej zależności od temperatury na zewnątrz oraz rozgrzania silnika. Przy mocnych przyspieszeniach moja skrzynia potrafi chrupnąć przy wbijaniu jednego z wymienionych biegów (lub kilku z rzędu) by za chwilę działać idealnie przy tym samym sposobie jazdy i wbijaniu tej samej sekwencji biegów. Mało tego, mogę przejeździć bez chrupnięcia i 200km trasy bez wyłączenia silnika z dobrze działającą skrzynią, by na 201. kilometrze na jednym lub kilku biegach skrzynia zaczęła chrupać i tak samo z zaskoczenia przestała.

Regulacja cięgien spowodowała że zjawisko to u mnie występuje rzadziej, ale niestety nie zniknęło dlatego będę chciał by wykonali u mnie notę serwisową na skrzynię.

Co ciekawe, jeszcze chyba nigdy tego chrupnięcia nie miałem przy redukcji. Zawsze przy wbijaniu wyższego biegu.

Jestem jeszcze w stanie zrozumieć gdyby zgrzytanie występowało tylko w zimnym aucie, gdzie olej jest gęsty, a elementy metalowe obkurczone. Ale brak chrupania na zimnej skrzyni i jego pojawienie się (lub nie:)) na rozgrzanej po prostu wykracza poza moją wiedzę i... wyobraźnię.

PS. W moich poprzednich postach Twoje chrupanie opisywałem jako wchodzenie biegów ze skokowym oporem – zabrakło mi tego słowa;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 9 mar 2015, 21:21

No to mamy chyba podobnie, raz jest ok raz chrupnie jakby sie coś zachaczyło ;) Na czym polega ta regulacja cięgien, dużo roboty rozbierania auta? Ja to boję się aby cokolwiek oni grzebali w aucie. Przecież prawie napewno będą to robić po raz pierwszy a nie chce aby się ktoś uczył fachu na moim aucie..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 9 mar 2015, 21:47

Zaznaczam że nie jestem mechanikiem i piszę to na zasadzie wydaje mi się. Cięgna/wodziki to element łączący drążek ze skrzynią. Dostęp do niego jest albo przez mieszek z kabiny, albo chyba od dołu (w obu przypadkach nie ingeruje się w skrzynię). Mechanik z ASO powiedział mi że Mazda w naszych skrzyniach przewidziała możliwość regulacji i on musiał tylko z niej skorzystać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez waxain » 9 mar 2015, 22:17

Ja mam 16 tys przebiegu i objawy takie jak opisuje @creet.

Czasami jest tak, że skrzynia pracuje wzorowo przez kilkadziesiąt czy nawet 200km aż nagle przyhaczy – to trzeci bieg, to czwarty, czasami piąty. Bardzo rzadko zdarza się, że pierwszego biegu w ogóle nie da się wrzucić (dopiero po ponownym wysprzęgleniu). Wydaje mi się też, że jest to niezależne od dynamiki zmiany biegów, zarówno przy spokojnej jak i dynamicznej zmianie miałem to haczenie.

Na samym początku (gdzieś ok. 2 tys km na liczniku) byłem z tym haczeniem w ASO, zrobiliśmy parę rund testowych i oczywiście wszystko chodziło "tip top". Wtedy pomyślałem sobie, że może faktycznie skrzynia musi się "dotrzeć", dziś ponownie zbieram się by odwiedzić ASO...
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez apx » 10 mar 2015, 11:50

ja regulacje mialem dwuktrotnie ciegien to nie pomaga na haczenie a na problemy z wbijaniem 1 ki jak ktos ma
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez czarmi » 10 mar 2015, 11:55

apx napisał(a):to nie pomaga na haczenie a na problemy z wbijaniem 1 ki jak ktos ma

Czy mam rozumieć, że go miałeś i usunęli Ci ten problem z wbijaniem jedynki. Jeśli tak to jak dawno i czy już nie masz z tym problemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Wojtek » 10 mar 2015, 12:13

jest o tym specjalny temat...

user Forum Fiend
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Scorsese » 18 mar 2015, 16:20

Otrzymałem odpowiedź na mojego maila z MMP:

"Szanowny Panie,
Dziękujemy za przesłanie dodatkowych informacji dotyczących samochodu Mazda 3 o numerze VIN....
Skonsultowaliśmy zgłoszoną przez Pana sprawę z ASO Mazda Szczecin. Otrzymaliśmy informację, iż została przeprowadzona jazda próbna, podczas której nie stwierdzono nieprawidłowości w działaniu skrzyni biegów. Pomimo wyniku przeprowadzonej diagnozy, została dodatkowo wykonana regulacja skrzyni biegów. Zwracamy uwagę, iż warunkiem koniecznym do podjęcia przez ASO Mazda działań jest potwierdzenie występowania usterki podczas wizyty w ASO.
W przypadku ponownego wystąpienia opisywanych trudności w wybieraniem biegów prosimy o niezwłoczne zgłoszenie się do ASO Mazda.
Jeszcze raz dziękujemy... z poważaniem..."

Oczywiście biegi jak "chrupały" tak "chrupią". Chociaż teraz idą ciepłe dni i pewnie sytuacja się trochę poprawi.
Reasumując: jeśli mechanik mówi, że nie ma problemu to znaczy, że nie ma problemu, a nam się wydaje. Jedynym wyjściem z sytuacji pozostaje w takim razie chyba tylko jakiś "zewnętrzny" rzeczoznawca, który potwierdziłby nieprawidłowe działanie skrzyni biegów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez creet » 18 mar 2015, 18:10

... albo umówienie się w ASO na najwcześniejszą godzinę i wieczorem zaparkowanie w okolicach ASO, żeby nie przyjeżdżać rozgrzanym autem tylko wykonać jazdę na totalnie zimnym, by zmaksymalizować prawdopodobieństwo chrobotania podczas jazdy mechanika.

Wiem że to głupie, ale zauważyłem że u mnie, drugie użycie auta danego dnia minimalizuje prawdopodobieństwo tego chrupania – temperatura na zewnątrz nie ma tu znaczenia. Wg mnie występuje ono też częściej w czasie opadów deszczu (niezależnie od temperatury) – wiem że to wygląda jak modły do pogańskich bożków, ale tak właśnie niestety zachowuje się ta skrzynia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Scorsese » 18 mar 2015, 18:34

Moje auto było odstawione do serwisu na dzień "przed", tak że ruszali nim na warsztat z rana "na zimno" (do tego w lutym). Musieli czuć te problemy, które my czujemy. Problem po prostu polega na tym, że nie wiedzą co z tym zrobić, jak naprawić. Nie mają żadnych procedur... Są po prostu bezradni.
Więc kłamią w żywe oczy, że wszystko jest w porządku bo nic innego im nie pozostało. Tak to widzę.

Niedawno widziałem w TopGear test nowej Mazdy MX-5. Richard Hammond wręcz rozpływał się w pochwałach nad jej manualną skrzynią biegów. Czyli jednak Mazda potrafi zrobić dobrą skrzynię, tylko z niewyjaśnionych przyczyn ta do Mazdy 3 BM jakoś im nie wyszła... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez Wojtek » 18 mar 2015, 19:45

Scorsese napisał(a):Jedynym wyjściem z sytuacji pozostaje w takim razie chyba tylko jakiś "zewnętrzny" rzeczoznawca, który potwierdziłby nieprawidłowe działanie skrzyni biegów.

Nie koniecznie...
Można wykonać nagranie wideo (tak z rana)... i przedstawić (odtworzyć) problem w ASO...

Scorsese napisał(a):nie wiedzą co z tym zrobić, jak naprawić. Nie mają żadnych procedur... Są po prostu bezradni.

...są noty na to...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323