Mazda6 GY 2007r by odom 165Km 405 Nm chip&fap&BMC – SPRZEDANA

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez odom » 11 mar 2015, 23:48

to działaj jak coś przyjdę po rady :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez matthies » 12 mar 2015, 00:15

nie "troszeczku" tylko zrób to porządnie
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez odom » 12 mar 2015, 00:19

matthies napisał(a):nie "troszeczku" tylko zrób to porządnie


Rozwiń swoją myśl :> :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez matthies » 12 mar 2015, 00:20

WisniaUs napisał(a):w sobote roluje nadkola troszeczku

matthies napisał(a):nie "troszeczku" tylko zrób to porządnie
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez odom » 12 mar 2015, 00:24

matthies napisał(a):
WisniaUs napisał(a):w sobote roluje nadkola troszeczku

matthies napisał(a):nie "troszeczku" tylko zrób to porządnie



Hehe znam wypowiedzi ale ok źle się zrozumieliśmy <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez makmarc » 12 mar 2015, 01:21

Miałem w rękach również opony 225/40/18 i na pewno bym jej nie założył, bo różnica w wysokości opony jest zauważalna i odczuwalna. Założyłem profil 45 i nic nigdzie nie obciera, obniżenie też przecież mam i jest miód malina, nie wiem, o co chodzi z całą resztą.

A z tym pisaniem o problemach z ewentualnym odszkodowaniem ze względu na rozmiar opony to brzmi jak science-fiction. Bo tak naprawdę, jak ktokolwiek chce się do czegoś przyczepić, to i tak to zrobi i tak. Nie ma nigdzie żadnego prawnego nakazu zastosowania się do konkretnego rozmiaru czy rodzaju koła, po prostu nie ma.
makmarc
 

Postprzez Socyopatic » 12 mar 2015, 01:23

NightStalker napisał(a):Ja z tyłu mam 235/40/18


masz fantazje dawac taki walec do srednio mocnego diesla :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Weelkoo » 12 mar 2015, 02:32

makmarc napisał(a):Miałem w rękach również opony 225/40/18 i na pewno bym jej nie założył, bo różnica w wysokości opony jest zauważalna i odczuwalna. Założyłem profil 45 i nic nigdzie nie obciera, obniżenie też przecież mam i jest miód malina, nie wiem, o co chodzi z całą resztą.

A z tym pisaniem o problemach z ewentualnym odszkodowaniem ze względu na rozmiar opony to brzmi jak science-fiction. Bo tak naprawdę, jak ktokolwiek chce się do czegoś przyczepić, to i tak to zrobi i tak. Nie ma nigdzie żadnego prawnego nakazu zastosowania się do konkretnego rozmiaru czy rodzaju koła, po prostu nie ma.


z REX'ami tak jest – wystarczy poczytać np. na Mazda6crew wątki o RX'ach w 6'tkach – część twierdzi, że problemu brak, część narzeka na rubbing, po części pewno kwestia stanu zawieszenia (w tym sprężyn, z przebiegiem i obciążeniem "siadają" stąd zakup używanych to niestety loteria a na forum mimo wszystko większość sięgała chyba jednak po używki), po części tego jak kto obciąża samochód.

Co do rozmiaru – możesz poruszać się po drogach samochodem dopuszczonym do ruchu a więc homologowanym. Homologacja uwzględnia rozmiary kół dopuszczone przez producenta, do tego dochodzi zalecenie ERTRO o możliwości stosowania zamienników o średnicy +/-3% względem rozmiaru fabrycznego (nie dowolnego wymienionego w liście homologowanych przez producenta rozmiarów) bez znaczącego wpływu na trakcję, przyczepność i zachowanie systemów jak ABS czy ESP. Masz podstawę prawną, do tego opinia rzeczoznawcy, że miało to istotny wpływ na zaistniałe zdarzenie i posprzątane niestety. Jasne, to są skrajne przypadki ale dobrze mieć tego świadomość ;) Zresztą jak ktoś miał jakąś przygodę to zapewne wie, że przy oględzinach zawsze robione jest zdjęcie opon – ze względu na ocenę ich stanu i właśnie rozmiaru (oraz indeksów nośności i prędkości). Osobiście nie miałbym obiekcji przed 225/40 – są tańsze (ergo można zainwestować w lepsze opony), rozmiar koła jak fabrycznego (nie po to Eibacha ktoś montuje, by potem samochód znowu podnosić ;) ), różnica w komforcie IMO pomijalna (albo inaczej, większe różnice czuć między różnymi modelami opon), no ale każdy robi jak uważa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez odom » 12 mar 2015, 08:08

Dobrze prawi ,,polać mu,, ale mam pytanie czy faktycznie komfort jazdy jest aż tak znaczący biorąc pod uwagę profil 40 i 45 <co?>

jeśli chodzi o oględziny masz racje z fotką ,,koła,, dokładnie tak to wyglądało przy moich. Najgorsze jest to że z racji warunków ubezpieczeniowych wszystkie częsci do mojej m-6 tki będą oem. Więc tu pojawia się pytanie dotyczące lamp przednich. Biorąc pod uwagę fakt, iż jeden reflektor ma już 7 lat to teraz ten drugi który będzie nowy z pewnością odstawać musi kolorem od drugiego, przecież reflektor się ,,brudzi,, i już jak pomyślę o estetyce to szlag mnie trafia. Przepisy mówią iż barwa światła w dwóch lapmach przednich nie może się różnić tak więc może ktoś z Was poradzi co zrobić z tym fantem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez xRafalx » 12 mar 2015, 10:37

Komfort dużo się pogorszy pomiędzy 40 a 45, tzn. że na 40 będziesz dużo bardziej odczuwał dziury... i twoje zawieszenie także... Także jeśli nie chcesz dużo utracić na komforcie to zakładaj 225/45/18. Różnica na obwodzie koła jest bardzo duża, ale z drugiej strony zakładając 45, to wyrównasz to co zaniża Ci licznik :)

Co do lamp:
Może się tak zdarzyć, że będzie widoczna różnica pomiędzy jedną a drugą, bo tamta może mieć już odbłyśnik wypalony. Więc najlepszą opcją chyba będzie kupić oryginał używany, mniej więcej z tego samego roku i podobnym przebiegu..
Załączniki
opony.jpg
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Socyopatic » 12 mar 2015, 10:52

Weelkoo napisał(a):
pewno kwestia stanu zawieszenia (w tym sprężyn, z przebiegiem i obciążeniem "siadają" stąd zakup używanych to niestety loteria a na forum mimo wszystko większość sięgała chyba jednak po używki), po części tego jak kto obciąża samochód.



otóz to, makmarc ma jak sam napisał prawie nowe amory bo niedawno kupował i sprezyny tez prawie nowki bo u Zemoja przejechały 10 tys od zakupu jako nowe. Dodatkowo ma on sprezyny dedykowane do kombiaka ktory ma ciezszy tyłek niz sedan. Jednym słowem idealne połaczenie :)

p.s ja bym na PL drogi 40 nie założył..



Weelkoo napisał(a):
Co do rozmiaru – możesz poruszać się po drogach samochodem dopuszczonym do ruchu a więc homologowanym. Homologacja uwzględnia rozmiary kół dopuszczone przez producenta, do tego dochodzi zalecenie ERTRO o możliwości stosowania zamienników o średnicy +/-3% względem rozmiaru fabrycznego (nie dowolnego wymienionego w liście homologowanych przez producenta rozmiarów) bez znaczącego wpływu na trakcję, przyczepność i zachowanie systemów jak ABS czy ESP. Masz podstawę prawną, do tego opinia rzeczoznawcy, że miało to istotny wpływ na zaistniałe zdarzenie i posprzątane niestety. Jasne, to są skrajne przypadki ale dobrze mieć tego świadomość ;) Zresztą jak ktoś miał jakąś przygodę to zapewne wie, że przy oględzinach zawsze robione jest zdjęcie opon – ze względu na ocenę ich stanu i właśnie rozmiaru (oraz indeksów nośności i prędkości). Osobiście nie miałbym obiekcji przed 225/40 – są tańsze (ergo można zainwestować w lepsze opony), rozmiar koła jak fabrycznego (nie po to Eibacha ktoś montuje, by potem samochód znowu podnosić ;) ), różnica w komforcie IMO pomijalna


opowiesci z mchu i paproci :P czy ja mam inny ABS albo ESP niz wersje euro? a przy rozmiarze na jakim wyjechało moje auto z fabryki czyli 215/50 r17 to opona 225/45 r18 to jest juz tylko 1.96 % natomiast dla 225/40 jest to na minusie -1.51 %.
W Preludzie miałem 205/40 r17 (dlatego pisze ze 40 sa beznadziejne na nasze drogi i nie bez powodu tansze.. bo roznica na minus wzgledem 45 jest odczuwalna a miałem tez przez chwile jak kupowalem felgi wlasnie 205/45 a potem jeden sezon jezdziłem na 205/50 i tam był mega komfort ale koło za ciezkie i przy glebieniu nie było szans go zmiescic, wiec na zapas zeby nic nie tarło kupiłem finalnie 205/40 bo dobra cena była i super wygladały z felga ale uzytkowo był to błąd.. ) choc blizsze ori rozmiarowi było 205/45 i po wypadku nikt sie niczego nie czepiał mimo robienia dokładnych zdjec opon (fakt ze nie ja byłem sprawca). A eibacha montuje sie po to by zlikwidowac dziure optyczna w nadkolu i by auto lepiej jezdziło, a nie po to by dołozyc do niego jeszcze nalesnika i odczuwac na plecach kazda najmniejsza dziure.. zreszta troche wyzszy profil daje wieksza szanse na mniejsze ocieranie podwoziem :P Chyba że wiesz lepiej bo jezdziłeś na tylu różnych rozmiarach opon w połaczeniu z seria i obnizeniem tak jak ja i możesz się wypowiedzieć obiektywnie z własnego doswiadczenia a nie tylko teoretycznie według tabelek i tego co Ci sie wydaje :P bo po tym co piszesz widze że raczej zawsze trzymasz się rozmiaru opony dedykowanego przez producenta co do mm ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez odom » 12 mar 2015, 12:06

Podsumowując temat opon pójde jednak w 225/45, komfort dla mnie jest istotny a i nie narażę az tak bardzo z tego co czytam zawieszenia. :]

jeśli chodzi o lampę to własnie wróciłem z serwisu. lampa jest praktycznie identyczna \, starta zostanie spolerowana i zaimpregnowana jakimś nowym ,,super środkiem,, z gwarancją nie zmienności powłoki polerowanej przez 1 rok.
Ogólnie madzina przejdzie metamorfozę. Pójdzie polerka całego auta <jupi> grill w kolor maski <faja> , czyszczenie wnetrza tak więc nic tylko czekac na efekt końcowy <ok>

A po odbiorze ciąg dalszy prac czyli:
-przyciemnianie szyb i lamp :]
-montaż rexów w czarnym metaliku <oczko>
-wymiana tarcz i klocków :D
-wypalanie DPF <jupi>

-wymiana vacuum <faja> ( tu pytanie mój mechanik zdiagnozował własnie pompę vacuum – metaliczny pogłos przy niskich obrotach słyszalny przy 1 i 2 biegu oraz 3 i 4 mniej wyrazisty )

-no i chip ( dalej nie uzyskałem odpowiedzi czy faktycznie powoduje zawirowania w samochodzie )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez Weelkoo » 12 mar 2015, 12:25

Socyopatic napisał(a):p.s ja bym na PL drogi 40 nie założył..

W Preludzie miałem 205/40 r17 (dlatego pisze ze 40 sa beznadziejne na nasze drogi i nie bez powodu tansze.. bo roznica na minus wzgledem 45 jest odczuwalna a miałem tez przez chwile jak kupowalem felgi wlasnie 205/45 a potem jeden sezon jezdziłem na 205/50 i tam był mega komfort ale koło za ciezkie i przy glebieniu nie było szans go zmiescic, wiec na zapas zeby nic nie tarło kupiłem finalnie 205/40 bo dobra cena była i super wygladały z felga ale uzytkowo był to błąd.. ) choc blizsze ori rozmiarowi było 205/45 i po wypadku nikt sie niczego nie czepiał mimo robienia dokładnych zdjec opon


a widzisz, trochę teorii by się jednak przydało bo nie do końca wiesz o czym piszesz. Co ma wspólnego komfort z 205/40 z 225/40? Zgoła odmienne rozmiary o całkiem innym profilu. Z twojej wypowiedzi wynika, że względem 205/45 utrata komfortu była duża i to na tej z profilem 205/45 jeździło się dobrze co tylko potwierdza, że komfort na 225/40 też będzie dobry – 225/40 to właśnie guma o porównywalnym z 205/40 komforcie (bo porównywalnym profilu)

A różnica w cenie opon o różnych rozmiarach (przy danym R) nie bierze się się z odczuć dotyczących jazdy a głownie z popularności rozmiaru, im bardziej nietypowy tym droższa guma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez odom » 12 mar 2015, 14:06

Weelkoo napisał(a):
A różnica w cenie opon o różnych rozmiarach (przy danym R) nie bierze się się z odczuć dotyczących jazdy a głownie z popularności rozmiaru, im bardziej nietypowy tym droższa guma.


Dokładnie tylko o popularność chodzi zresztą można to potwierdzić w bardzo szybki i prosty sposób przeglądając alledrogo w dziale opony liczba wyświetleń danej opony mówi sama za siebie ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez matthies » 12 mar 2015, 14:06

Kurde ale nie możecie porównywać opony 205/40 oraz 225/40. Wg mnie jeśli ktoś jeździł na 215/45 lub 205/50 to 225/40 będzie bardzo porównywalne.
Czasem mam wrażenie, jakby niektórzy zapomniali, że jest to wartość % a nie milimetry.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Socyopatic » 12 mar 2015, 14:35

Weelkoo napisał(a):

Co ma wspólnego


to ma wspolnego że porownujemy 205/40 i 205/45 oba w 17 calach oraz 225/40 i 225/45 oba w 18 i w obu przypadkach to te drugie rozwiazania nadaja sie do w miare normalnego uzytku na naszych drogach.


a w ogole sam widzisz co piszesz? bo sam sobie przeczysz w jednej wypowiedzi ;)

Weelkoo napisał(a):
komfort z 205/40 z 225/40? Zgoła odmienne rozmiary o całkiem innym profilu.



Weelkoo napisał(a):

225/40 to właśnie guma o porównywalnym z 205/40 komforcie (bo porównywalnym profilu)



pisz wolniej i spokojniej bo zapewne miałes na mysli 225/40 i 205/45 że sa porownywalne ;)


Weelkoo napisał(a):

A różnica w cenie opon o różnych rozmiarach (przy danym R) nie bierze się się z odczuć dotyczących jazdy a głownie z popularności rozmiaru, im bardziej nietypowy tym droższa guma.


dziwnym trafem zawsze jest tak ze te bardziej popularne rozmiary maja mniej gumy ;) a jak jest naprawde z popularnoscia to Ci powiem ze 80% jezdzacych w Preludach na 205 wybierało 45 a nie 40, więc to raczej sprzedaz 45 była wieksza ;) Podobnie tutaj gdzie i ja i makmarc i wisnia bralismy 225/45 . Ewentualna jakakolwiek popularnosc 40 bierze sie tylko z ustalonej przez producenta nizszej ich ceny (według mnie podyktowanej iloscia gumy zuzytej do produkcji) a to powoduje że jesli sporo osob kupuje ten rozmiar ze wzgledu na cene ( czesc "zastrraszonych" tez pewnie żeby miescic sie w zblizonym do oem europejskim rozmiarze) to na papierku wychodzi potem że to taki popularny/pożądany rozmiar i mozna tym tłumaczyc jego nizsza cene i tak kółko sie zamyka :)


Weelkoo napisał(a): komfort na 225/40 też będzie dobry
nie bedzie dobry.. bedzie lepszy niz na 205/40 z oczywistego wzgledu wiekszej ilosci gumy ale nadal bedzie słaby, szczegolnie ze 18-tka to juz naprawde spore i duzo ciezsze koło niż 17-tka :P

Dopisano 12 mar 2015, 14:40:

matthies napisał(a):Czasem mam wrażenie, jakby niektórzy zapomniali, że jest to wartość % a nie milimetry.


nie zapominaja ;) jednak wystarczy tylko zobaczyć na zywo jak "gruba" jest opona 225/40 r18 żeby szybko dojsc do wniosku jak mało bedzie amortyzowac i jak zawias dostanie przy niej po tyłku na pierwszej lepszej dziurze :P Nie bez powodu RX8 wychodziło z fabryki na 225/45 (kumpel kupił nowke w salonie kilka lat temu) a M6 mps tez wstawili na profil 45 wciskajac na przyciasne 215 i dajac pod to felge o mniejszej szerokosci niz ta z rexa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez makmarc » 12 mar 2015, 15:11

Burza się wywiązała, ale ja jestem identycznego zdania jak Socyopatic, porównywałem 225/40 i 225/45 na żywo, opono jest sporo niższa, a co za tym idzie mniej komfortowa. Przy wyliczeniu jak to zostało zaznaczone procentowym 225/40 daje nam proste działanie 225x0.4=90mm, a przy 225x0.45=101.25mm, więc różnica jest i dla mnie przy takim rozmiarze koła 18" odczuwalna bardzo. Tak czy inaczej, zamykając temat tej dyskusji, przy 225/45/18 nic się nie dzieje i śmiało można montować. Plusem mojego setupu są springi Eibacha dedykowane do kombi. Tyle.
Ostatnio edytowano 12 mar 2015, 22:14 przez makmarc, łącznie edytowano 1 raz
makmarc
 

Postprzez macvas » 12 mar 2015, 15:23

makmarc napisał(a):Przy wyliczeniu jak to zostało zaznaczone procentowym 225/40 daje nam proste działanie 225x0.45=90mm, a przy 225x0.45=101.25mm, więc różnica jest


Marcin, no ale w Twoim wyliczeniu to akurat nie mogę dojść tej różnicy.. chyba że tam jest jakaś promocja w tym równaniu, o której coś Nam powiesz ;P

Teraz "Panowie rex'iarze" w kwestii "komfortu na gumie" będziecie mieli tyle zdań ile jest rex'ów na różnych profilach w klubie. Nie ma co, to będzie wesoły sezon letni hahaha
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez NightStalker » 12 mar 2015, 15:24

Socyopatic napisał(a):
NightStalker napisał(a):Ja z tyłu mam 235/40/18


masz fantazje dawac taki walec do srednio mocnego diesla :P

Czy ja wiem.
360 Nm to nie jest wcale tak srednio mocny diesel. BMW czy inne benzyniaki są sporo słabsze a seryjnie potrafią wychodzić z takimi gumami i jakos dają radę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Weelkoo » 12 mar 2015, 15:37

widzę, że dyskusja nie ma sensu bo porównujesz gumy o profilu 8cm i 9cm przy R17 i piszesz, że na tych z profilem 9cm jeździło się OK ale już przy 225 i R18 ta z 9cm gumy na boku jest nieakceptowalna, choć sam takiej nie miałeś ale ma profil 40 i to wystarczy. W końcu na 205/40 było źle (choć profil nie ten, choć od cholery zależy od tego jakie to były opony). Tak więc z mojej strony EOT <soczek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy