Mazda6 GY 2007r by odom 165Km 405 Nm chip&fap&BMC – SPRZEDANA
matthies napisał(a):WisniaUs napisał(a):w sobote roluje nadkola troszeczkumatthies napisał(a):nie "troszeczku" tylko zrób to porządnie
Hehe znam wypowiedzi ale ok źle się zrozumieliśmy

Miałem w rękach również opony 225/40/18 i na pewno bym jej nie założył, bo różnica w wysokości opony jest zauważalna i odczuwalna. Założyłem profil 45 i nic nigdzie nie obciera, obniżenie też przecież mam i jest miód malina, nie wiem, o co chodzi z całą resztą.
A z tym pisaniem o problemach z ewentualnym odszkodowaniem ze względu na rozmiar opony to brzmi jak science-fiction. Bo tak naprawdę, jak ktokolwiek chce się do czegoś przyczepić, to i tak to zrobi i tak. Nie ma nigdzie żadnego prawnego nakazu zastosowania się do konkretnego rozmiaru czy rodzaju koła, po prostu nie ma.
A z tym pisaniem o problemach z ewentualnym odszkodowaniem ze względu na rozmiar opony to brzmi jak science-fiction. Bo tak naprawdę, jak ktokolwiek chce się do czegoś przyczepić, to i tak to zrobi i tak. Nie ma nigdzie żadnego prawnego nakazu zastosowania się do konkretnego rozmiaru czy rodzaju koła, po prostu nie ma.
-
makmarc
NightStalker napisał(a):Ja z tyłu mam 235/40/18
masz fantazje dawac taki walec do srednio mocnego diesla
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
makmarc napisał(a):Miałem w rękach również opony 225/40/18 i na pewno bym jej nie założył, bo różnica w wysokości opony jest zauważalna i odczuwalna. Założyłem profil 45 i nic nigdzie nie obciera, obniżenie też przecież mam i jest miód malina, nie wiem, o co chodzi z całą resztą.
A z tym pisaniem o problemach z ewentualnym odszkodowaniem ze względu na rozmiar opony to brzmi jak science-fiction. Bo tak naprawdę, jak ktokolwiek chce się do czegoś przyczepić, to i tak to zrobi i tak. Nie ma nigdzie żadnego prawnego nakazu zastosowania się do konkretnego rozmiaru czy rodzaju koła, po prostu nie ma.
z REX'ami tak jest – wystarczy poczytać np. na Mazda6crew wątki o RX'ach w 6'tkach – część twierdzi, że problemu brak, część narzeka na rubbing, po części pewno kwestia stanu zawieszenia (w tym sprężyn, z przebiegiem i obciążeniem "siadają" stąd zakup używanych to niestety loteria a na forum mimo wszystko większość sięgała chyba jednak po używki), po części tego jak kto obciąża samochód.
Co do rozmiaru – możesz poruszać się po drogach samochodem dopuszczonym do ruchu a więc homologowanym. Homologacja uwzględnia rozmiary kół dopuszczone przez producenta, do tego dochodzi zalecenie ERTRO o możliwości stosowania zamienników o średnicy +/-3% względem rozmiaru fabrycznego (nie dowolnego wymienionego w liście homologowanych przez producenta rozmiarów) bez znaczącego wpływu na trakcję, przyczepność i zachowanie systemów jak ABS czy ESP. Masz podstawę prawną, do tego opinia rzeczoznawcy, że miało to istotny wpływ na zaistniałe zdarzenie i posprzątane niestety. Jasne, to są skrajne przypadki ale dobrze mieć tego świadomość
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1181 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Dobrze prawi ,,polać mu,, ale mam pytanie czy faktycznie komfort jazdy jest aż tak znaczący biorąc pod uwagę profil 40 i 45 
jeśli chodzi o oględziny masz racje z fotką ,,koła,, dokładnie tak to wyglądało przy moich. Najgorsze jest to że z racji warunków ubezpieczeniowych wszystkie częsci do mojej m-6 tki będą oem. Więc tu pojawia się pytanie dotyczące lamp przednich. Biorąc pod uwagę fakt, iż jeden reflektor ma już 7 lat to teraz ten drugi który będzie nowy z pewnością odstawać musi kolorem od drugiego, przecież reflektor się ,,brudzi,, i już jak pomyślę o estetyce to szlag mnie trafia. Przepisy mówią iż barwa światła w dwóch lapmach przednich nie może się różnić tak więc może ktoś z Was poradzi co zrobić z tym fantem

jeśli chodzi o oględziny masz racje z fotką ,,koła,, dokładnie tak to wyglądało przy moich. Najgorsze jest to że z racji warunków ubezpieczeniowych wszystkie częsci do mojej m-6 tki będą oem. Więc tu pojawia się pytanie dotyczące lamp przednich. Biorąc pod uwagę fakt, iż jeden reflektor ma już 7 lat to teraz ten drugi który będzie nowy z pewnością odstawać musi kolorem od drugiego, przecież reflektor się ,,brudzi,, i już jak pomyślę o estetyce to szlag mnie trafia. Przepisy mówią iż barwa światła w dwóch lapmach przednich nie może się różnić tak więc może ktoś z Was poradzi co zrobić z tym fantem
Komfort dużo się pogorszy pomiędzy 40 a 45, tzn. że na 40 będziesz dużo bardziej odczuwał dziury... i twoje zawieszenie także... Także jeśli nie chcesz dużo utracić na komforcie to zakładaj 225/45/18. Różnica na obwodzie koła jest bardzo duża, ale z drugiej strony zakładając 45, to wyrównasz to co zaniża Ci licznik 
Co do lamp:
Może się tak zdarzyć, że będzie widoczna różnica pomiędzy jedną a drugą, bo tamta może mieć już odbłyśnik wypalony. Więc najlepszą opcją chyba będzie kupić oryginał używany, mniej więcej z tego samego roku i podobnym przebiegu..
Co do lamp:
Może się tak zdarzyć, że będzie widoczna różnica pomiędzy jedną a drugą, bo tamta może mieć już odbłyśnik wypalony. Więc najlepszą opcją chyba będzie kupić oryginał używany, mniej więcej z tego samego roku i podobnym przebiegu..
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Weelkoo napisał(a):
pewno kwestia stanu zawieszenia (w tym sprężyn, z przebiegiem i obciążeniem "siadają" stąd zakup używanych to niestety loteria a na forum mimo wszystko większość sięgała chyba jednak po używki), po części tego jak kto obciąża samochód.
otóz to, makmarc ma jak sam napisał prawie nowe amory bo niedawno kupował i sprezyny tez prawie nowki bo u Zemoja przejechały 10 tys od zakupu jako nowe. Dodatkowo ma on sprezyny dedykowane do kombiaka ktory ma ciezszy tyłek niz sedan. Jednym słowem idealne połaczenie
p.s ja bym na PL drogi 40 nie założył..
Weelkoo napisał(a):
Co do rozmiaru – możesz poruszać się po drogach samochodem dopuszczonym do ruchu a więc homologowanym. Homologacja uwzględnia rozmiary kół dopuszczone przez producenta, do tego dochodzi zalecenie ERTRO o możliwości stosowania zamienników o średnicy +/-3% względem rozmiaru fabrycznego (nie dowolnego wymienionego w liście homologowanych przez producenta rozmiarów) bez znaczącego wpływu na trakcję, przyczepność i zachowanie systemów jak ABS czy ESP. Masz podstawę prawną, do tego opinia rzeczoznawcy, że miało to istotny wpływ na zaistniałe zdarzenie i posprzątane niestety. Jasne, to są skrajne przypadki ale dobrze mieć tego świadomośćZresztą jak ktoś miał jakąś przygodę to zapewne wie, że przy oględzinach zawsze robione jest zdjęcie opon – ze względu na ocenę ich stanu i właśnie rozmiaru (oraz indeksów nośności i prędkości). Osobiście nie miałbym obiekcji przed 225/40 – są tańsze (ergo można zainwestować w lepsze opony), rozmiar koła jak fabrycznego (nie po to Eibacha ktoś montuje, by potem samochód znowu podnosić
), różnica w komforcie IMO pomijalna
opowiesci z mchu i paproci
W Preludzie miałem 205/40 r17 (dlatego pisze ze 40 sa beznadziejne na nasze drogi i nie bez powodu tansze.. bo roznica na minus wzgledem 45 jest odczuwalna a miałem tez przez chwile jak kupowalem felgi wlasnie 205/45 a potem jeden sezon jezdziłem na 205/50 i tam był mega komfort ale koło za ciezkie i przy glebieniu nie było szans go zmiescic, wiec na zapas zeby nic nie tarło kupiłem finalnie 205/40 bo dobra cena była i super wygladały z felga ale uzytkowo był to błąd.. ) choc blizsze ori rozmiarowi było 205/45 i po wypadku nikt sie niczego nie czepiał mimo robienia dokładnych zdjec opon (fakt ze nie ja byłem sprawca). A eibacha montuje sie po to by zlikwidowac dziure optyczna w nadkolu i by auto lepiej jezdziło, a nie po to by dołozyc do niego jeszcze nalesnika i odczuwac na plecach kazda najmniejsza dziure.. zreszta troche wyzszy profil daje wieksza szanse na mniejsze ocieranie podwoziem
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Podsumowując temat opon pójde jednak w 225/45, komfort dla mnie jest istotny a i nie narażę az tak bardzo z tego co czytam zawieszenia.
jeśli chodzi o lampę to własnie wróciłem z serwisu. lampa jest praktycznie identyczna \, starta zostanie spolerowana i zaimpregnowana jakimś nowym ,,super środkiem,, z gwarancją nie zmienności powłoki polerowanej przez 1 rok.
Ogólnie madzina przejdzie metamorfozę. Pójdzie polerka całego auta
grill w kolor maski
, czyszczenie wnetrza tak więc nic tylko czekac na efekt końcowy
A po odbiorze ciąg dalszy prac czyli:
-przyciemnianie szyb i lamp
-montaż rexów w czarnym metaliku
-wymiana tarcz i klocków
-wypalanie DPF
-wymiana vacuum
( tu pytanie mój mechanik zdiagnozował własnie pompę vacuum – metaliczny pogłos przy niskich obrotach słyszalny przy 1 i 2 biegu oraz 3 i 4 mniej wyrazisty )
-no i chip ( dalej nie uzyskałem odpowiedzi czy faktycznie powoduje zawirowania w samochodzie )
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
jeśli chodzi o lampę to własnie wróciłem z serwisu. lampa jest praktycznie identyczna \, starta zostanie spolerowana i zaimpregnowana jakimś nowym ,,super środkiem,, z gwarancją nie zmienności powłoki polerowanej przez 1 rok.
Ogólnie madzina przejdzie metamorfozę. Pójdzie polerka całego auta

A po odbiorze ciąg dalszy prac czyli:
-przyciemnianie szyb i lamp
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-montaż rexów w czarnym metaliku
-wymiana tarcz i klocków
-wypalanie DPF

-wymiana vacuum
-no i chip ( dalej nie uzyskałem odpowiedzi czy faktycznie powoduje zawirowania w samochodzie )
Socyopatic napisał(a):p.s ja bym na PL drogi 40 nie założył..
W Preludzie miałem 205/40 r17 (dlatego pisze ze 40 sa beznadziejne na nasze drogi i nie bez powodu tansze.. bo roznica na minus wzgledem 45 jest odczuwalna a miałem tez przez chwile jak kupowalem felgi wlasnie 205/45 a potem jeden sezon jezdziłem na 205/50 i tam był mega komfort ale koło za ciezkie i przy glebieniu nie było szans go zmiescic, wiec na zapas zeby nic nie tarło kupiłem finalnie 205/40 bo dobra cena była i super wygladały z felga ale uzytkowo był to błąd.. ) choc blizsze ori rozmiarowi było 205/45 i po wypadku nikt sie niczego nie czepiał mimo robienia dokładnych zdjec opon
a widzisz, trochę teorii by się jednak przydało bo nie do końca wiesz o czym piszesz. Co ma wspólnego komfort z 205/40 z 225/40? Zgoła odmienne rozmiary o całkiem innym profilu. Z twojej wypowiedzi wynika, że względem 205/45 utrata komfortu była duża i to na tej z profilem 205/45 jeździło się dobrze co tylko potwierdza, że komfort na 225/40 też będzie dobry – 225/40 to właśnie guma o porównywalnym z 205/40 komforcie (bo porównywalnym profilu)
A różnica w cenie opon o różnych rozmiarach (przy danym R) nie bierze się się z odczuć dotyczących jazdy a głownie z popularności rozmiaru, im bardziej nietypowy tym droższa guma.
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1181 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Weelkoo napisał(a):
A różnica w cenie opon o różnych rozmiarach (przy danym R) nie bierze się się z odczuć dotyczących jazdy a głownie z popularności rozmiaru, im bardziej nietypowy tym droższa guma.
Dokładnie tylko o popularność chodzi zresztą można to potwierdzić w bardzo szybki i prosty sposób przeglądając alledrogo w dziale opony liczba wyświetleń danej opony mówi sama za siebie
Kurde ale nie możecie porównywać opony 205/40 oraz 225/40. Wg mnie jeśli ktoś jeździł na 215/45 lub 205/50 to 225/40 będzie bardzo porównywalne.
Czasem mam wrażenie, jakby niektórzy zapomniali, że jest to wartość % a nie milimetry.
Czasem mam wrażenie, jakby niektórzy zapomniali, że jest to wartość % a nie milimetry.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Weelkoo napisał(a):
Co ma wspólnego
to ma wspolnego że porownujemy 205/40 i 205/45 oba w 17 calach oraz 225/40 i 225/45 oba w 18 i w obu przypadkach to te drugie rozwiazania nadaja sie do w miare normalnego uzytku na naszych drogach.
a w ogole sam widzisz co piszesz? bo sam sobie przeczysz w jednej wypowiedzi
Weelkoo napisał(a):
komfort z 205/40 z 225/40? Zgoła odmienne rozmiary o całkiem innym profilu.
Weelkoo napisał(a):
225/40 to właśnie guma o porównywalnym z 205/40 komforcie (bo porównywalnym profilu)
pisz wolniej i spokojniej bo zapewne miałes na mysli 225/40 i 205/45 że sa porownywalne
Weelkoo napisał(a):
A różnica w cenie opon o różnych rozmiarach (przy danym R) nie bierze się się z odczuć dotyczących jazdy a głownie z popularności rozmiaru, im bardziej nietypowy tym droższa guma.
dziwnym trafem zawsze jest tak ze te bardziej popularne rozmiary maja mniej gumy
nie bedzie dobry.. bedzie lepszy niz na 205/40 z oczywistego wzgledu wiekszej ilosci gumy ale nadal bedzie słaby, szczegolnie ze 18-tka to juz naprawde spore i duzo ciezsze koło niż 17-tkaWeelkoo napisał(a): komfort na 225/40 też będzie dobry
Dopisano 12 mar 2015, 14:40:
matthies napisał(a):Czasem mam wrażenie, jakby niektórzy zapomniali, że jest to wartość % a nie milimetry.
nie zapominaja
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Burza się wywiązała, ale ja jestem identycznego zdania jak Socyopatic, porównywałem 225/40 i 225/45 na żywo, opono jest sporo niższa, a co za tym idzie mniej komfortowa. Przy wyliczeniu jak to zostało zaznaczone procentowym 225/40 daje nam proste działanie 225x0.4=90mm, a przy 225x0.45=101.25mm, więc różnica jest i dla mnie przy takim rozmiarze koła 18" odczuwalna bardzo. Tak czy inaczej, zamykając temat tej dyskusji, przy 225/45/18 nic się nie dzieje i śmiało można montować. Plusem mojego setupu są springi Eibacha dedykowane do kombi. Tyle.
Ostatnio edytowano 12 mar 2015, 22:14 przez makmarc, łącznie edytowano 1 raz
-
makmarc
makmarc napisał(a):Przy wyliczeniu jak to zostało zaznaczone procentowym 225/40 daje nam proste działanie 225x0.45=90mm, a przy 225x0.45=101.25mm, więc różnica jest
Marcin, no ale w Twoim wyliczeniu to akurat nie mogę dojść tej różnicy.. chyba że tam jest jakaś promocja w tym równaniu, o której coś Nam powiesz
Teraz "Panowie rex'iarze" w kwestii "komfortu na gumie" będziecie mieli tyle zdań ile jest rex'ów na różnych profilach w klubie. Nie ma co, to będzie wesoły sezon letni

-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Socyopatic napisał(a):NightStalker napisał(a):Ja z tyłu mam 235/40/18
masz fantazje dawac taki walec do srednio mocnego diesla
Czy ja wiem.
360 Nm to nie jest wcale tak srednio mocny diesel. BMW czy inne benzyniaki są sporo słabsze a seryjnie potrafią wychodzić z takimi gumami i jakos dają radę.
widzę, że dyskusja nie ma sensu bo porównujesz gumy o profilu 8cm i 9cm przy R17 i piszesz, że na tych z profilem 9cm jeździło się OK ale już przy 225 i R18 ta z 9cm gumy na boku jest nieakceptowalna, choć sam takiej nie miałeś ale ma profil 40 i to wystarczy. W końcu na 205/40 było źle (choć profil nie ten, choć od cholery zależy od tego jakie to były opony). Tak więc z mojej strony EOT 
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1181 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości