Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
mnie chodzi w takie wlasnie zgrzyty ( problemy z synchronizacja ) jest to tylko pomiedzy 1 i 2
i do Wojtka wiem znam ten TSB bo sam go znalazlem i podalem na tym forum tylko nie wiem czy polskie ASO uznaja amerykanskie TSB i czy ktos juz to robil wiec sie kolegi zapytalem ...
i do Wojtka wiem znam ten TSB bo sam go znalazlem i podalem na tym forum tylko nie wiem czy polskie ASO uznaja amerykanskie TSB i czy ktos juz to robil wiec sie kolegi zapytalem ...
apx napisał(a):mnie chodzi w takie wlasnie zgrzyty ( problemy z synchronizacja ) jest to tylko pomiedzy 1 i 2
No to mamy jasność. Thx. Więc wg mnie sprawa wygląda następująco:
1. Regulacja wodzików ogranicza problem zgrzytów ale go nie eliminuje w 100%.
2. Regulacja wodzików eliminuje problem haczenia.
3. Z tego co tutaj napisali mazdowi weterani epizodyczne zgrzyty (nawet słyszane w kabinie) przy zmianie biegów z 1 na 2 to cecha rozpoznawcza tej marki.
4. Biuletyn amerykański ma swój europejski odpowiednik, który rozszerza diagnozę na problemy z wbijaniem wszystkich biegów (a nie tylko 1 i 3 z biuletynu amerykańskiego). Biuletyn nie podaje wprost czy dotyczy haczenia czy zgrzytów.
Chyba wiosną, na przeglądzie okresowym jednak skuszę się na realizację u mnie tego biuletynu dotyczącego naprawy skrzyni biegów. Z regulacji wodzików już nic nie da się wycisnąć.
Czy moglibyście wrzucić zaktualizowaną notę serwisowa opisująca problem i postępowanie w celu usunięcia haczenia przy wrzucaniu biegów 2,3,4,5,6 albo chociaż podać numer tej noty?
Jak byłem w zeszłym roku w Bemo Motors w Warszawie na regulacji cięgien do biegu 1, to gościu z serwisu upierał się że nie ma takiego problemu i nie istnieje nota serwisowa opisująca ten problem. Dopiero jak mu powiedziałem po raz n-ty że jest taka nota, że moge pojechać do domu odszukać i przywieść mu numer to nagle dostał olśnienia, niby coś odnalazł i przyznał mi rację. Żenada, ale takie jest to ASO.
Jak byłem w zeszłym roku w Bemo Motors w Warszawie na regulacji cięgien do biegu 1, to gościu z serwisu upierał się że nie ma takiego problemu i nie istnieje nota serwisowa opisująca ten problem. Dopiero jak mu powiedziałem po raz n-ty że jest taka nota, że moge pojechać do domu odszukać i przywieść mu numer to nagle dostał olśnienia, niby coś odnalazł i przyznał mi rację. Żenada, ale takie jest to ASO.
flazx napisał(a):chociaż podać numer tej noty?
poprzednia strona
Wojtek napisał(a):Europejska nota zawiera wzmiankę nie tylko o "trójce"...
Niestety, sprawa dotyczy kłopotów z wrzuceniem: trójki lub czwórki lub piątki lub szóstki...
Jest to nota numer: R039/14B
ps. Marianek miał robioną skrzynie w M6 GH, czyli inna skrzynia
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
flazx napisał(a):w Bemo Motors w Warszawie
Napiszę delikatnie. Doświadczenia jednego z forumowiczów dotyczących napraw w tym "salonie" jego BM i sposobu traktowania w nim klientów (np Focusa mojego przyjaciela) pokazują, że nie warto się z nimi zadawać. Twoja wypowiedź jakby wpisuje się w przytoczone wcześniej standardy obsługi w tym przybytku.
Regulacja cięgien nie załatwia sprawy problem haczenia biegu 3 nadal występuje, czy jest w ogóle jakiś kompetentny serwis w Polsce który naprawi nieszczęsną usterkę w naszych mazdach. Oczywiście o żadnej nocie serwisowej nic im nie wiadomo.
- Od: 14 kwi 2014, 19:30
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2013r
maxim1983 napisał(a):Oczywiście o żadnej nocie serwisowej nic im nie wiadomo.
Mają ją w systemie... a system mają online...

Zmień ASO
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Jestem po odebraniu mojego auta z ASO gdzie zgłosiłem problem ze skrzynią biegów. Niestety, podobnie jak u kolegów, właściwie nic nie zrobiono poza regulacją cięgien (przynajmniej tak mnie poinformowano, bo przy naprawie mnie nie było). Efekt? Na początku myślałem, że jest może ciut lepiej, ale prawdopodobnie była to tylko moja autosugestia. Na następny dzień wiedziałem już że jest tak samo – ciągle biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem i wyraźnym, wyczuwalnym na drążku "zgrzytem" (zwłaszcza u mnie 1-2-3).
Oczywiście o żadnych notach panowie z serwisu nie słyszeli, a moja skrzynia chodzi bardzo dobrze, zaś my się wszyscy po prostu czepiamy. I gdyby człowiek wcześniej nie jeździł innymi samochodami to może by im uwierzył...
Niestety prawda może być też jeszcze bardziej smutna – po prostu skrzynia biegów w naszych Mazdach została źle zaprojektowana i nic nam żadne ASO nie pomoże
Oczywiście o żadnych notach panowie z serwisu nie słyszeli, a moja skrzynia chodzi bardzo dobrze, zaś my się wszyscy po prostu czepiamy. I gdyby człowiek wcześniej nie jeździł innymi samochodami to może by im uwierzył...
Niestety prawda może być też jeszcze bardziej smutna – po prostu skrzynia biegów w naszych Mazdach została źle zaprojektowana i nic nam żadne ASO nie pomoże
Proponuję tego tak nie zostawiać, tylko np. napisać do MMP. No bo albo nota serwisowa jest albo jej nie ma. Jeśli jest, to na jakiej podstawie ASO może twierdzić, że o niej nie słyszało?
A że skrzynia została źle zrobiona – można się na to wkurzać (słusznie), ale to nie znaczy, że należy sprawę zostawić.
A że skrzynia została źle zrobiona – można się na to wkurzać (słusznie), ale to nie znaczy, że należy sprawę zostawić.
Myślę, że opisywane przez was problemy dotyczą w pewnym stopniu także mnie. Dlaczego w pewnym stopniu? Bo u mnie zdarza się czasem, że trzeci bieg zamiast wchodzić, "odbija się od ściany". Tak to nazywam. To tak jakbym nie trafiał w trójkę i muszę wówczas w nią celować. Czy można to nazwać haczeniem
. Czy miewa ktoś z was właśnie taką sytuację?

Jakiś czas temu złożyłem pisemną reklamację do MMP za pośrednictwem ASO z 8 usterkami (najistotniejsza skrzynia, reszta pierdoły). Jeśli buty za 300zł reklamujemy na piśmie, to nie widzę powodu by auto za 90k PLN reklamować "na gębę". W trakcie naprawy, odbyłem na prośbę ASO z mechanikiem:
– jazdę weryfikującą wszystkie naprawy,
– odbiór każdej usterki,
– przy eliminowaniu kilku byłem aktywnym uczestnikiem (prezentowałem np skrzypienie fotela kierowcy, które mechanik w tym czasie lokalizował i eliminował).
Po naprawie na każde zgłoszeniem otrzymałem do podpisania protokół naprawy. Na kilku protokołach, widniała notatka typu "realizacja noty serwisowej nr". Stąd w poprzednim poście podałem Wam numer noty do regulacji cięgien.
Jeśli ktoś ma problem z tą skrzynią, napiszcie po prostu pismo do MMP z numerami tych not i żądaniem ich wykonania i przynieście do ASO w trakcie wizyty, żądając wykonania tych napraw. U mnie regulacja cięgien przyniosła znaczącą poprawę, choć w maju zareklamuję tą skrzynię ponownie i poproszę o wykonanie noty na skrzynię biegów, gdyż uważam że w aucie tej kasy skrzynia ma obowiązek chodzić bez najmniejszych oporów i w dowolnych warunkach atmo. Tego samego zdania jest również producent, przyznający się do błędu, poprzez kolportaż not serwisowych (zwłaszcza tej dotyczącej naprawy samej skrzyni).
Rzeczy występujące niedeterministycznie, miałem nagrane na telefon. Tak po ludzku, często pewnych upierdliwych rzeczy mechanicy nie są w stanie odtworzyć. Ciężko więc spodziewać się skutecznej naprawy za pierwszym razem jeśli działają na ślepo. Nawet zgrzytanie skrzyni da się nagrać – widać przecież skokowe ruchy drążka.
@Scorsese – z sąsiednich wątków wnioskuję, że zgłosiłeś co najmniej 3 usterki i... 3 usterki nie zostały usunięte. Co to za ASO? Podziel się info bez skrupułów, warto omijać tych leszczy szerokim łukiem.
– jazdę weryfikującą wszystkie naprawy,
– odbiór każdej usterki,
– przy eliminowaniu kilku byłem aktywnym uczestnikiem (prezentowałem np skrzypienie fotela kierowcy, które mechanik w tym czasie lokalizował i eliminował).
Po naprawie na każde zgłoszeniem otrzymałem do podpisania protokół naprawy. Na kilku protokołach, widniała notatka typu "realizacja noty serwisowej nr". Stąd w poprzednim poście podałem Wam numer noty do regulacji cięgien.
Jeśli ktoś ma problem z tą skrzynią, napiszcie po prostu pismo do MMP z numerami tych not i żądaniem ich wykonania i przynieście do ASO w trakcie wizyty, żądając wykonania tych napraw. U mnie regulacja cięgien przyniosła znaczącą poprawę, choć w maju zareklamuję tą skrzynię ponownie i poproszę o wykonanie noty na skrzynię biegów, gdyż uważam że w aucie tej kasy skrzynia ma obowiązek chodzić bez najmniejszych oporów i w dowolnych warunkach atmo. Tego samego zdania jest również producent, przyznający się do błędu, poprzez kolportaż not serwisowych (zwłaszcza tej dotyczącej naprawy samej skrzyni).
Rzeczy występujące niedeterministycznie, miałem nagrane na telefon. Tak po ludzku, często pewnych upierdliwych rzeczy mechanicy nie są w stanie odtworzyć. Ciężko więc spodziewać się skutecznej naprawy za pierwszym razem jeśli działają na ślepo. Nawet zgrzytanie skrzyni da się nagrać – widać przecież skokowe ruchy drążka.
@Scorsese – z sąsiednich wątków wnioskuję, że zgłosiłeś co najmniej 3 usterki i... 3 usterki nie zostały usunięte. Co to za ASO? Podziel się info bez skrupułów, warto omijać tych leszczy szerokim łukiem.
Scorsese napisał(a):Niestety prawda może być też jeszcze bardziej smutna – po prostu skrzynia biegów w naszych Mazdach została źle zaprojektowana i nic nam żadne ASO nie pomoże
Myślałem, że jest to rzeczą oczywistą, ponieważ problemy (różne, – przemijające i permanentne) zgłaszają praktycznie wszyscy i to nie tylko w BM, ale i w GJ...
creet napisał(a):Tego samego zdania jest również producent, przyznający się do błędu, poprzez kolportaż not serwisowych (zwłaszcza tej dotyczącej naprawy samej skrzyni).
Tutaj trochę bym polemizował z tą opinią odnośnie "przyznania się... Rzeczywiście – nota serwisowa jest, tylko dlaczego samochody nadal wyjeżdżają z fabryki z takimi problemami?
Żeby nie było, że się czepiam Mazdy... Ja rozumiem, ża czasem może w samochodzi dojść do jakiejś awarii, nawet takiej, jak te "słynne" wałki rozrządu w Skyactiv-D 2.2 – wiadomo, jakiś dostawca (bądź sama Mazda) wykonał wadliwe wałki i wyszło jak wyszło...
Tyle, że w przypadku skrzyń biegów od razu widać (i czuć – jeździłem dwiema BM i jedną GJ i wszędzie było podobnie), że są z nimi problemy, więc taki produkt nie powinien opuścić fabryki. Mówienie, że skrzynia się "wyrobi" jest dla mnie jakimś absurdem, tym bardziej, że wyraźnie czuć zazębiające się tryby (można więc wyobrazić sobie co dzieje się wewnątrz – o ile ktoś orientuje się, jak działa synchronizator).
Druga sprawa to ta słynna japońska jakość montażu (o której tutaj trąbi się na forum) – skoro jest tam tak dobrze, to dlaczego nie chciało się tego wyregulować w fabryce jakiemuś porządnemu pracownikowi? Aaaaa... – w fabryce było super, tylko najpewniej zepół napędowy przesunął się podczas transportu i dlatego konieczna jest dodatkowa regulacja...
Jeżeli chodzi o regulację w serwisie... Mam świadomość, że nie każdy jest tutaj "techniczny", a i być może komuś się nie chce, nie ma warunków, narzędzi, bądź nie ma czasu... Jednak czytałem tą notę serwisową i gdybym był posiadaczem Mazdy ( a nie jestem
Co do not serwisowych Panowie to są tylko noty informujące ASO, nie są nakazami napraw, a już na pewno podstawą żądań wykonania naprawy itd.
To że jest jakaś nota nie znaczy że dotyczy waszego/danego auta. Realizacja danych not również podlega ograniczeniom i w wymienionych w niej wypadkach. ASO jak nie czyta not, a zdarza się też nie będzie wiedziało nic.
To że jest jakaś nota nie znaczy że dotyczy waszego/danego auta. Realizacja danych not również podlega ograniczeniom i w wymienionych w niej wypadkach. ASO jak nie czyta not, a zdarza się też nie będzie wiedziało nic.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość