Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez apx » 23 lut 2015, 12:28

mnie chodzi w takie wlasnie zgrzyty ( problemy z synchronizacja ) jest to tylko pomiedzy 1 i 2
i do Wojtka wiem znam ten TSB bo sam go znalazlem i podalem na tym forum tylko nie wiem czy polskie ASO uznaja amerykanskie TSB i czy ktos juz to robil wiec sie kolegi zapytalem ...
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez creet » 23 lut 2015, 14:26

apx napisał(a):mnie chodzi w takie wlasnie zgrzyty ( problemy z synchronizacja ) jest to tylko pomiedzy 1 i 2


No to mamy jasność. Thx. Więc wg mnie sprawa wygląda następująco:

1. Regulacja wodzików ogranicza problem zgrzytów ale go nie eliminuje w 100%.
2. Regulacja wodzików eliminuje problem haczenia.
3. Z tego co tutaj napisali mazdowi weterani epizodyczne zgrzyty (nawet słyszane w kabinie) przy zmianie biegów z 1 na 2 to cecha rozpoznawcza tej marki.
4. Biuletyn amerykański ma swój europejski odpowiednik, który rozszerza diagnozę na problemy z wbijaniem wszystkich biegów (a nie tylko 1 i 3 z biuletynu amerykańskiego). Biuletyn nie podaje wprost czy dotyczy haczenia czy zgrzytów.

Chyba wiosną, na przeglądzie okresowym jednak skuszę się na realizację u mnie tego biuletynu dotyczącego naprawy skrzyni biegów. Z regulacji wodzików już nic nie da się wycisnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez apx » 23 lut 2015, 14:44

dzieki za wyjasnienia , tez chce do nich jechac tylko nie bylem pewien czy cos robia oprocz wodzikow , jak dla mnie po 1 roku od kupienia samochodu oprocz problemow z synchro caly czas na zime problemy z 3 lub 4 .
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez flazx » 23 lut 2015, 15:57

Czy moglibyście wrzucić zaktualizowaną notę serwisowa opisująca problem i postępowanie w celu usunięcia haczenia przy wrzucaniu biegów 2,3,4,5,6 albo chociaż podać numer tej noty?

Jak byłem w zeszłym roku w Bemo Motors w Warszawie na regulacji cięgien do biegu 1, to gościu z serwisu upierał się że nie ma takiego problemu i nie istnieje nota serwisowa opisująca ten problem. Dopiero jak mu powiedziałem po raz n-ty że jest taka nota, że moge pojechać do domu odszukać i przywieść mu numer to nagle dostał olśnienia, niby coś odnalazł i przyznał mi rację. Żenada, ale takie jest to ASO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez Wojtek » 23 lut 2015, 16:45

flazx napisał(a):chociaż podać numer tej noty?

poprzednia strona :P
Wojtek napisał(a):Europejska nota zawiera wzmiankę nie tylko o "trójce"...
Niestety, sprawa dotyczy kłopotów z wrzuceniem: trójki lub czwórki lub piątki lub szóstki...

Jest to nota numer: R039/14B



ps. Marianek miał robioną skrzynie w M6 GH, czyli inna skrzynia :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez creet » 23 lut 2015, 17:06

flazx napisał(a):w Bemo Motors w Warszawie


Napiszę delikatnie. Doświadczenia jednego z forumowiczów dotyczących napraw w tym "salonie" jego BM i sposobu traktowania w nim klientów (np Focusa mojego przyjaciela) pokazują, że nie warto się z nimi zadawać. Twoja wypowiedź jakby wpisuje się w przytoczone wcześniej standardy obsługi w tym przybytku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez maxim1983 » 25 lut 2015, 18:08

Regulacja cięgien nie załatwia sprawy problem haczenia biegu 3 nadal występuje, czy jest w ogóle jakiś kompetentny serwis w Polsce który naprawi nieszczęsną usterkę w naszych mazdach. Oczywiście o żadnej nocie serwisowej nic im nie wiadomo.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 19:30
Posty: 4
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2013r

Postprzez Wojtek » 25 lut 2015, 19:04

maxim1983 napisał(a):Oczywiście o żadnej nocie serwisowej nic im nie wiadomo.

Mają ją w systemie... a system mają online... <diabełek>

Zmień ASO
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maxim1983 » 25 lut 2015, 20:43

A które ASO byś polecił?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 19:30
Posty: 4
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2013r

Postprzez creet » 28 lut 2015, 20:52

Może komuś się przyda:
– R039/14B – nota naprawy skrzyni biegów
– R102/13 – nota regulacji cięgien/wodzików
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Scorsese » 1 mar 2015, 13:15

Jestem po odebraniu mojego auta z ASO gdzie zgłosiłem problem ze skrzynią biegów. Niestety, podobnie jak u kolegów, właściwie nic nie zrobiono poza regulacją cięgien (przynajmniej tak mnie poinformowano, bo przy naprawie mnie nie było). Efekt? Na początku myślałem, że jest może ciut lepiej, ale prawdopodobnie była to tylko moja autosugestia. Na następny dzień wiedziałem już że jest tak samo – ciągle biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem i wyraźnym, wyczuwalnym na drążku "zgrzytem" (zwłaszcza u mnie 1-2-3).
Oczywiście o żadnych notach panowie z serwisu nie słyszeli, a moja skrzynia chodzi bardzo dobrze, zaś my się wszyscy po prostu czepiamy. I gdyby człowiek wcześniej nie jeździł innymi samochodami to może by im uwierzył...
Niestety prawda może być też jeszcze bardziej smutna – po prostu skrzynia biegów w naszych Mazdach została źle zaprojektowana i nic nam żadne ASO nie pomoże :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez child » 1 mar 2015, 14:29

Proponuję tego tak nie zostawiać, tylko np. napisać do MMP. No bo albo nota serwisowa jest albo jej nie ma. Jeśli jest, to na jakiej podstawie ASO może twierdzić, że o niej nie słyszało?

A że skrzynia została źle zrobiona – można się na to wkurzać (słusznie), ale to nie znaczy, że należy sprawę zostawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 1 mar 2015, 14:46

Myślę, że opisywane przez was problemy dotyczą w pewnym stopniu także mnie. Dlaczego w pewnym stopniu? Bo u mnie zdarza się czasem, że trzeci bieg zamiast wchodzić, "odbija się od ściany". Tak to nazywam. To tak jakbym nie trafiał w trójkę i muszę wówczas w nią celować. Czy można to nazwać haczeniem <co?>. Czy miewa ktoś z was właśnie taką sytuację?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez nexus30 » 1 mar 2015, 17:13

U mnie coś takiego czasami występuje.

Wysłane z Forum Fiend.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez child » 1 mar 2015, 18:10

Ja tak miewałem kiedyś, teraz już nie. Za to trójka potrafi wchodzić z wyraźnym tarciem/chrobotem. Też to nazywam haczeniem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 1 mar 2015, 18:12

child napisał(a):Ja tak miewałem kiedyś, teraz już nie.

Czy coś z tym miałeś robione, czy też ustało samoistnie <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez maxim1983 » 1 mar 2015, 18:39

Nie możemy tej sprawy tak zostawić jak widać problem dotyczy większości użytkowników, a serwisy bagatelizują sprawę twierdząc, że jest wszystko ok, może MMP wyjaśni nam tą sprawę
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 19:30
Posty: 4
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2013r

Postprzez creet » 1 mar 2015, 21:17

Jakiś czas temu złożyłem pisemną reklamację do MMP za pośrednictwem ASO z 8 usterkami (najistotniejsza skrzynia, reszta pierdoły). Jeśli buty za 300zł reklamujemy na piśmie, to nie widzę powodu by auto za 90k PLN reklamować "na gębę". W trakcie naprawy, odbyłem na prośbę ASO z mechanikiem:
– jazdę weryfikującą wszystkie naprawy,
– odbiór każdej usterki,
– przy eliminowaniu kilku byłem aktywnym uczestnikiem (prezentowałem np skrzypienie fotela kierowcy, które mechanik w tym czasie lokalizował i eliminował).
Po naprawie na każde zgłoszeniem otrzymałem do podpisania protokół naprawy. Na kilku protokołach, widniała notatka typu "realizacja noty serwisowej nr". Stąd w poprzednim poście podałem Wam numer noty do regulacji cięgien.

Jeśli ktoś ma problem z tą skrzynią, napiszcie po prostu pismo do MMP z numerami tych not i żądaniem ich wykonania i przynieście do ASO w trakcie wizyty, żądając wykonania tych napraw. U mnie regulacja cięgien przyniosła znaczącą poprawę, choć w maju zareklamuję tą skrzynię ponownie i poproszę o wykonanie noty na skrzynię biegów, gdyż uważam że w aucie tej kasy skrzynia ma obowiązek chodzić bez najmniejszych oporów i w dowolnych warunkach atmo. Tego samego zdania jest również producent, przyznający się do błędu, poprzez kolportaż not serwisowych (zwłaszcza tej dotyczącej naprawy samej skrzyni).

Rzeczy występujące niedeterministycznie, miałem nagrane na telefon. Tak po ludzku, często pewnych upierdliwych rzeczy mechanicy nie są w stanie odtworzyć. Ciężko więc spodziewać się skutecznej naprawy za pierwszym razem jeśli działają na ślepo. Nawet zgrzytanie skrzyni da się nagrać – widać przecież skokowe ruchy drążka.

@Scorsese – z sąsiednich wątków wnioskuję, że zgłosiłeś co najmniej 3 usterki i... 3 usterki nie zostały usunięte. Co to za ASO? Podziel się info bez skrupułów, warto omijać tych leszczy szerokim łukiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez SCADA » 1 mar 2015, 21:53

Scorsese napisał(a):Niestety prawda może być też jeszcze bardziej smutna – po prostu skrzynia biegów w naszych Mazdach została źle zaprojektowana i nic nam żadne ASO nie pomoże :(


Myślałem, że jest to rzeczą oczywistą, ponieważ problemy (różne, – przemijające i permanentne) zgłaszają praktycznie wszyscy i to nie tylko w BM, ale i w GJ...

creet napisał(a):Tego samego zdania jest również producent, przyznający się do błędu, poprzez kolportaż not serwisowych (zwłaszcza tej dotyczącej naprawy samej skrzyni).


Tutaj trochę bym polemizował z tą opinią odnośnie "przyznania się... Rzeczywiście – nota serwisowa jest, tylko dlaczego samochody nadal wyjeżdżają z fabryki z takimi problemami? :|

Żeby nie było, że się czepiam Mazdy... Ja rozumiem, ża czasem może w samochodzi dojść do jakiejś awarii, nawet takiej, jak te "słynne" wałki rozrządu w Skyactiv-D 2.2 – wiadomo, jakiś dostawca (bądź sama Mazda) wykonał wadliwe wałki i wyszło jak wyszło...
Tyle, że w przypadku skrzyń biegów od razu widać (i czuć – jeździłem dwiema BM i jedną GJ i wszędzie było podobnie), że są z nimi problemy, więc taki produkt nie powinien opuścić fabryki. Mówienie, że skrzynia się "wyrobi" jest dla mnie jakimś absurdem, tym bardziej, że wyraźnie czuć zazębiające się tryby (można więc wyobrazić sobie co dzieje się wewnątrz – o ile ktoś orientuje się, jak działa synchronizator).
Druga sprawa to ta słynna japońska jakość montażu (o której tutaj trąbi się na forum) – skoro jest tam tak dobrze, to dlaczego nie chciało się tego wyregulować w fabryce jakiemuś porządnemu pracownikowi? Aaaaa... – w fabryce było super, tylko najpewniej zepół napędowy przesunął się podczas transportu i dlatego konieczna jest dodatkowa regulacja... :P

Jeżeli chodzi o regulację w serwisie... Mam świadomość, że nie każdy jest tutaj "techniczny", a i być może komuś się nie chce, nie ma warunków, narzędzi, bądź nie ma czasu... Jednak czytałem tą notę serwisową i gdybym był posiadaczem Mazdy ( a nie jestem <płacze> ), to zrobiłbym to sam, bo cała operacja jest tam opisana całkiem szczegółowo i nawet średnio rozgarnięty szympans by sobie poradził. Jestem też pewien, że można to wykonać dokładniej i szybciej, niż robią to "fachowcy" z serwisu. :)
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez Marianek » 1 mar 2015, 22:09

Co do not serwisowych Panowie to są tylko noty informujące ASO, nie są nakazami napraw, a już na pewno podstawą żądań wykonania naprawy itd.
To że jest jakaś nota nie znaczy że dotyczy waszego/danego auta. Realizacja danych not również podlega ograniczeniom i w wymienionych w niej wypadkach. ASO jak nie czyta not, a zdarza się też nie będzie wiedziało nic.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323