Mazda 626 GE FP '96

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Benyy » 20 lut 2015, 00:16

Dzięki małym namowom użytkownika radar88 zawitałem na forum i zgodnie z instrukcją pasuję wstawić swoją furmankę :D

Czas na moją babcię :)
Mazda 626 GE
1.8i FP 90km
1996r
Liftback
kolor : Granat/metalik ( wpiszę kod w najbliższym czasie )

Golasem nie jest bo to tak nie przystoi, burżuazją też bym jej nie nazwał <rotfl>
– 4el szyby
– centralny zamek
– 2 poduchy powietrzne
– el. lusterka
– podgrzewane lusterka
– wspomaganie kierownicy
– halogeny przód
– zintegrowane światło stop w spoilerze tył
– I hit całego auta, elektrycznie wysuwana antena <serduszka>


Pierwsze moje własne auto, kupione szczerze z nagłej potrzeby ale zdecydowanie nie żałuję tego że wybrałem mazde bo już kiedyś w rodzinie mieliśmy też 626 GE 2.0 i była bardzo wdzięcznym autem. Kupiłem ją za śmieszną cenę rok temu na przełomie marca/kwietnia i do tej pory zrobiłem nią 20.000km. Nie była pozbawiona wad, mała przygoda z tyłu ( pęknięty zderzak i niefortunnie wyklepany błotnik ), pocący się silnik, strzelające przeguby, brak ręcznego, brak przesuwki do prędkości nawiewu i parę innym drobiazgów. " szalona ruda " też się na niej uwiesiła :D. Po kupnie jak najszybciej chciałem ją usprawnić więc wymieniłem linki od ręcznego, ogarnąłem zaciski ( przy okazji przy odkręcaniu koła urywając 4 z 5 szpilek <rotfl> ) siadł na chwilę używany przegub, który miałem gdzieś na warsztacie, do tego cała pół oś z podporą i nowy panel od nawiewu. Trochę tak pojeździłem grzebiąc coś przy niej przy okazji, a z racji przebiegów dość znacznych czas miałem na nią ograniczony.
Na koniec lata 2014 w końcu było więcej czasu i funduszy aby się za nią zabrać więc wymieniłem:
– Łączniki stabilizatorów
– Łożyska koła przód
– Łożysko na podporze półosi
– Sworznie wahacza przód
– Przegub od strony koła
– Klocki hamulcowe przód
– Klocki hamulcowe tył
– Termostat
– Uszczelkę pod pokrywę zaworów
– Olej z filtrem
– i ogarnięcie paru pierdół wokół :)

Od tamtej pory zostało do zrobienia uszczelnienie miski olejowej i umycie silnika i ogarnięcie blachy- co już niedługo nastąpi bo idzie wiosna :D

Nie mam bardzo świeżych zdjęć ale niebawem na pewno coś pstryknę :)
Załączniki
mazdaspeed 1.JPG
mazdaspeed 2.JPG
serwis.jpg
Małe sobotnie dłubanko – uszczelnienie łączenia wydechu, w wolnej chwili wstawię filmik
Początkujący
 
Od: 19 lut 2015, 23:40
Posty: 13
Skąd: Częstochowa/Teklinów
Auto: Mazda 626 IV GE, 1.8i 90km,1996r

Postprzez chmielu_KL » 23 lut 2015, 13:29

Bardzo ładna 626 ten kolor <serduszka> mam taką samą tylko że GT jako dawcę :)
Antena Ci działa ? w mojej 626 zerwany bat, ( mam oryginalny tylko nie mam kiedy wymienić ) :)
a w dawcy nie działa jeszcze nie zaglądałem czemu. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1840 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Benyy » 24 lut 2015, 19:15

Jak kupiłem to się zawiesiła w połowie i nie chodziła, ale potem rozkręciłem i okazało się że tylko kabel się przetarł zlutowałem i śmiga aż do nieba <serduszka>
Początkujący
 
Od: 19 lut 2015, 23:40
Posty: 13
Skąd: Częstochowa/Teklinów
Auto: Mazda 626 IV GE, 1.8i 90km,1996r

Postprzez Danmazda » 24 lut 2015, 19:17

Identyczna jak moja była <spoko> Szerokości i bezawaryjności :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez DamianoV6 » 24 lut 2015, 23:00

Super kolorek pozdrawiam i bezawaryjnosci ;)
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Benyy » 24 lut 2015, 23:58

https://www.youtube.com/watch?v=wRF3xRJYoFQ&feature=youtu.be

Obiecałem filmik :)
Wydech seria, zamiast katalizatora strumiennica + filtr stożkowy
Początkujący
 
Od: 19 lut 2015, 23:40
Posty: 13
Skąd: Częstochowa/Teklinów
Auto: Mazda 626 IV GE, 1.8i 90km,1996r

Postprzez B0TTLE » 25 lut 2015, 00:45

Dopiero teraz zauważyłem różnice miedzy sprężynami -35mm a serią... : o
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2014, 23:29
Posty: 128 (1/0)
Skąd: DDZ
Auto: Mazda 626 GE FP 96'

Postprzez Benyy » 25 lut 2015, 01:06

B0TTLE napisał(a):Dopiero teraz zauważyłem różnice miedzy sprężynami -35mm a serią... : o


Trochę koza nie ? :P też mnie to trochę irytuję, że stoi tak wysoko, ale o dziwo porównując inne " domowe " auta też ( ford mondeo mk1 i mitshubishi carisma polift 00r ) trzyma się drogi chyba najlepiej z nich. Komfortowo ale nie jak tapczan więc bardzo mi nie przeszkadza, gdyby nie to że tak wygląda jak dzikus :D
Początkujący
 
Od: 19 lut 2015, 23:40
Posty: 13
Skąd: Częstochowa/Teklinów
Auto: Mazda 626 IV GE, 1.8i 90km,1996r

Postprzez B0TTLE » 25 lut 2015, 10:16

To jest właśnie mankament Ge że nawet na sprężynach -40mm nie chcą iść w dół <oczy> Ja mam w swojej -35mm a dalej wygląda jak seria :}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2014, 23:29
Posty: 128 (1/0)
Skąd: DDZ
Auto: Mazda 626 GE FP 96'

Postprzez Benyy » 25 lut 2015, 12:44

Ale za to krawężniki chyta na zawołanie :P mam z tyłu org. mocowanie na hak, to zjeżdżając z niektórych jakbym się nie głowił zawsze przytrę
Początkujący
 
Od: 19 lut 2015, 23:40
Posty: 13
Skąd: Częstochowa/Teklinów
Auto: Mazda 626 IV GE, 1.8i 90km,1996r

Postprzez przemek130 » 25 lut 2015, 21:33

Faktycznie bardzo wysoko stoi, albo to raczej perspektywa :)
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2013, 11:18
Posty: 49
Skąd: Kielce/Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS

Postprzez Benyy » 1 mar 2015, 23:56

Dzisiaj w końcu sucho i przyjemnie więc czas na kąpiel :D
Zdjęcia niestety telefonem więc " szau ni ma "
Załączniki
kąpiel.jpg
kąpiel 1.jpg
kąpiel 2.jpg
kąpiel 3.jpg
Tu już na sucho
lakier.jpg
A tu lakier z bliska ale niestety było już ciemno dość
Początkujący
 
Od: 19 lut 2015, 23:40
Posty: 13
Skąd: Częstochowa/Teklinów
Auto: Mazda 626 IV GE, 1.8i 90km,1996r

Postprzez Danmazda » 2 mar 2015, 00:08

Moja 626 jak ją kupiłem nie stała tak wysoko. Jak zmieniłem przednie amortyzatory to w tedy się tak u niosła, ale nie była tak wysoka jak Twoja. Wina leży po bardzo kiepskich amorach zamiennych, moje były Kamoka i tu był mój błąd że takie kupiłem. Po roku takie same kupiłem na tył i straszna koza się zrobiła. Znajomy miał taką samą, założył Kayaby i była o połowę niższa od mojej.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Benyy » 2 mar 2015, 00:12

Zwrócę na to uwagę jak będę miał amor na wierzchu, nie mam pojęcia co mam wsadzone, nie narzekam na nie jako tako, aczkolwiek no stoi za wysoko zdecydowanie. Jak na razie mają jeszcze dobrą sprawność więc nie będę ich prędko zmieniał, chyba że jakaś felga wpadnie :D
Co do kamoki to nie polecam, często w warsztacie zmieniamy je po dość krótkim czasie użytkowania :P
Początkujący
 
Od: 19 lut 2015, 23:40
Posty: 13
Skąd: Częstochowa/Teklinów
Auto: Mazda 626 IV GE, 1.8i 90km,1996r

Postprzez Danmazda » 2 mar 2015, 00:18

Benyy napisał(a):Co do kamoki to nie polecam

2 lata na przodzie były 1 rok na tyle, nie sprawiały problemów. Mazdę sprzedałem więc teraz nie wiem jak się mają. Ale tak czy siak więcej ich nie kupie :D
Jedynie wiem że podwyższają auto i to sporo, gdy byłem u Jaksy sam się zdziwił że tak wysoko auto stoi i powiedział że najlepsze amory to Kayaby. Choć słyszałem że trochę straciły na jakości.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Dominator » 2 mar 2015, 00:37

626 to zwykly dupowoz, wiele nie wymodzisz w tym aucie. Sadz ja na glebe cala, kombinuj z prawdziwym tuningiem albo odpusc temat calkiem i utrzymuj w oryginale. Wiem co pisze <nauka>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez chmielu_KL » 2 mar 2015, 05:25

Dominator napisał(a):626 to zwykly dupowoz, wiele nie wymodzisz w tym aucie. Sadz ja na glebe cala, kombinuj z prawdziwym tuningiem albo odpusc temat calkiem i utrzymuj w oryginale. Wiem co pisze <nauka>


Nie zgodzę się z tym no, ale ... tylko tym prawdziwym tuningiem nie zrób calibry :D
zawsze jest opcja na jakiś tuning może mniej rzucający się w oczy, ale na pewno zwracający uwagę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1840 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Benyy » 2 mar 2015, 11:48

Nie jestem fanem przesady w tuningu :D Dla mnie trochę obniżyć, dołożyć felgę i małe detale wystarczają w zupełności, aczkolwiek ta raczej zostanie w orginale
Początkujący
 
Od: 19 lut 2015, 23:40
Posty: 13
Skąd: Częstochowa/Teklinów
Auto: Mazda 626 IV GE, 1.8i 90km,1996r

Postprzez chmielu_KL » 2 mar 2015, 15:16

Benyy napisał(a):Nie jestem fanem przesady w tuningu :D Dla mnie trochę obniżyć, dołożyć felgę i małe detale wystarczają w zupełności, aczkolwiek ta raczej zostanie w orginale


No i o takie coś mi chodziło. Z moja bordowa będzie podobnie gleba, felga i jakieś detale z zewnątrz, a w środek skóra ;) dziś dawca ma mnie dość. Padł wenrylator i nici z dalszej jazdy ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1840 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez B0TTLE » 2 mar 2015, 15:35

O widzę kolega też śmiga na rejestracji ERA :D trzeba się kiedyś ugadać jak będę w rsku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2014, 23:29
Posty: 128 (1/0)
Skąd: DDZ
Auto: Mazda 626 GE FP 96'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy