Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez elkanguro » 24 lut 2015, 00:54

Cześć, poszukuję opon letnich 185/65 R14 do mojej BJ, troszkę jednak nieco tańszych niż ostatnie tutaj proponowane.

Na chwilę obecną wytypowałem takie 3:

Ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi oponami? Które warto wybrać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2012, 22:57
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1.5 i 16V LPG

Postprzez Michu_M6 » 24 lut 2015, 08:10

Zaraz mi powiecie, że robię sztuczną reklamę dla Dunlop'a bo cały czas się o nim pozytywnie wypowiadam :)
...ale z 3 opon wymienionych powyżej to własnie Dunlop wyróżnia się tym, że ma lepszą przyczepność podczas hamowania na mokrym i jest o 1 dB cichszy od pozostałych... reasumując:
Yokohama bym odpuścił bo są najdroższe a nie dają nic więcej niż Toyo (najtańsze)
Skoro dopuszczasz Dumlop'y cenowo to je bierz bo mają najlepszą specyfikację z wymienionych przez Ciebie opon, a jak chcesz przyoszczędzić to bierz Toyo – różnica nie będzie jakaś ogromna moim zdaniem a 100 w kieszeni zostanie :) ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez CLAU » 24 lut 2015, 10:05

W takim małym rozmiarze to ani dunlop ani yokohma ani toyo nie sa dobre bo to nie sa te same topowe modele tylko inne a one generalnie sa slabe. Patrzenie na etykietki odnosnie halasu nie ma sensu bo roznicy 1db nie uslyszysz, dwa w testach na zywo tym bardziej.

Najlepiej kupic w tym rozmiarze topowe, sprawdzone modele czyli BluResponse, EfficientGrip, Sportrac5, Conti Premium5.

Dunlop w całym line upie robi 2-3 dobre modele i reszta to szmaty, tak jak u każdego producenta.
W najnowszym teście adac wyszło, ze te Bluresponse jest głośny w rozmiarze 185/60 R14 w przeciwieństwe do rozmiaru 205/55 więc nie ma co się podniecać etykietką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tomi911 » 24 lut 2015, 10:10

Michu79 napisał(a):Zaraz mi powiecie, że robię sztuczną reklamę dla Dunlop'a bo cały czas się o nim pozytywnie wypowiadam :)
...ale z 3 opon wymienionych powyżej to własnie Dunlop wyróżnia się tym, że ma lepszą przyczepność podczas hamowania na mokrym i jest o 1 dB cichszy od pozostałych... reasumując:
Yokohama bym odpuścił bo są najdroższe a nie dają nic więcej niż Toyo (najtańsze)
Skoro dopuszczasz Dumlop'y cenowo to je bierz bo mają najlepszą specyfikację z wymienionych przez Ciebie opon, a jak chcesz przyoszczędzić to bierz Toyo – różnica nie będzie jakaś ogromna moim zdaniem a 100 w kieszeni zostanie :) ...

Ja nie powiem – mogę natomiast powiedzieć, że ilekroć rozmawiam ze znajomymi n/t opon to zawsze marka Dunlop się przewija – i są to opinie dobre – fakt, swoje kosztuje, ale jakość prezentuje wysoką.
Natomiast jestem przeciwnikiem wielosezonówek – choć nie wiem jak producent by nie przekonywał zostaje przy swoim – jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Żyjąc w klimacie, gdzie w zimie potrafi spaść w mieście 20 – 30 cm śniegu i panować temperatura w granicach -20 stopni Celsjusza, a latem być sucho i upalnie z temperaturami powyżej 30 stopni Celsjusza nie ma siły, aby jedna opona prezentowała równe i wysokie właściwości jezdne – po prostu nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Michu_M6 » 24 lut 2015, 15:00

CLAU napisał(a):Najlepiej kupic w tym rozmiarze topowe, sprawdzone modele

ale te topowe modele kosztują grubo ponad 200 zł/szt a kolega pisze, że poszukuje opon:
elkanguro napisał(a): troszkę jednak nieco tańszych

Poresztą poprosił o opinię wybranych modeli wiec ją wyraziłem :)
Patrząc na etykiety można wybrać między 3 oponami najlepszą, nie pisałem że będzie super różnica, ale jak można wziąść opone o 1dB cichszą i o jedną klasę lepszą na mokrym to jestem za :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez CLAU » 24 lut 2015, 15:30

Ale ona nie jest cichsza jezu, sprawdz testy. Etykieta a rzeczywistosc to dwie rozne rzeczy i w tym wypadku ta opona co ma tylko 67db jest tak samo głośna lub nawet znacznie głośniejsza niż opona z etykietą, na które jest 68db i dwie kreski.

Może kupić w tej cenie sprawdzonego Uniroyala RainExpert 3 albo 2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Michu_M6 » 24 lut 2015, 16:28

A i owszem .... Uniroyala RainExpert to fajne gumy, mam w drugim aucie i nigdy nie udało mi się nimi wpaść w aquaplaning... jestem z nich bardzo zadowolony...
Ale nie znajdowały się na liście kolegi elkanguro a pytał wprost o opinie o oponach, które wybrał... :)
Nie mam zamiaru się tu jednak kłócić i Cię denerwować... wyraziłem poprostu swoją opinię :)
ale skoro masz argumenty i możesz przytoczyć linka do tych testów to wrzuć tutaj i kolega elkanguro się nakieruje co lepsze... i ja chętnie poczytam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez CLAU » 24 lut 2015, 19:40

A to ciezko ci wejsc na strone ADAC i przeczytac test ? Albo wpisac w google ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez elkanguro » 25 lut 2015, 00:52

Panowie, bez nerwów :) Dziękuję za opinie. Rozumiem, że z zaproponowanej przeze mnie trójki każda będzie tak samo (nie)dobra. Nie spodziewałem się, że ten sam model w innych rozmiarach może być gorszą oponą. No cóż, w zasadzie to po raz pierwszy będę kupował opony, więc jeśli moje typy nie okazały się najlepsze to oczywiście zerknę na inne propozycje, skoro mają być w podobnej cenie lepsze. Te za ponad 200 jednak odpadają. Jeśli chodzi o opony Uniroyal RainExpert to widziałem 3 oraz bez numeru, rozumiem, że tylko 3 są godne uwagi i lepsze od typowanych Dunlopów/Toyo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2012, 22:57
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1.5 i 16V LPG

Postprzez Macki_ » 25 lut 2015, 08:51

Dzięki za opinie,
skłaniam się ku Dunlop'om ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2014, 20:01
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF-DE 2.0 147KM 06r.

Postprzez Michu_M6 » 25 lut 2015, 10:09

elkanguro napisał(a):że tylko 3 są godne uwagi

Moja opinia dotyczy akurat tych zwykłych ReinExpertów bez 3. Kupiłem je kilka lat temu, do dziś służą jak trzeba, świetne na mokrym i na głębokie kałuże :) ale nadal będę obstawał przy tym, że Dunlopy Street Respnse są lepsze :) ReinExpert'y są dość głośne przy wyższych prędkościach za względu na ukształtowanie bieżnika... odprowadzą spod kół masę wody ale przez to szumią...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez marcinsgdz » 25 lut 2015, 21:32

A co koledzy myślicie o Kleberach Dynaxer HP3 (215/50R17 bo do mojej M6 GH takie wchodzą)?
Mają 68db C ekonomiczność i B na mokrym.
Biorę pod uwagę Uniroyal Rainsport 3 – ale one są głośniejsze i boję się, że ta choinka na bieżniku może ułatwiać ząbkowanie.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 10:15
Posty: 37
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009

Postprzez CLAU » 25 lut 2015, 23:44

Jak masz geometrie skaszanioną przez zużyte częsci zawieszenia to każdy kształt bieznika wyząbkujesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziomaru1 » 26 lut 2015, 22:49

No tak, bo przeważnie geometria ma dużo do wyząbkowania...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez CLAU » 26 lut 2015, 23:59

Oczywiście twoim zdaniem – fachowego mechanika nie ma ona znaczenia prawda ? ustawienie geometrii w ogóle nie wpływa na ząbkowanie opon ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rav 75 » 27 lut 2015, 07:34

CLAU napisał(a):Oczywiście twoim zdaniem – fachowego mechanika nie ma ona znaczenia prawda ? ustawienie geometrii w ogóle nie wpływa na ząbkowanie opon ?

Brak geometrii bardziej spowoduje nierównomierne zużycie bieżnika niż wyząbkowanie. Myślę że regularne sprawdzanie ciśnienia,dostosowanie ciśnienia do obciążenia a przede wszystkim rotowanie opon pozwoli uniknąć ząbkowania. W każdej instrukcji obsługi jest o tym napisane.
rav 75
 

Postprzez Michu_M6 » 27 lut 2015, 08:19

Czytając na spokojnie wasze wypowiedzi....
marcinsgdz napisał(a):choinka na bieżniku może ułatwiać ząbkowanie

Uniroyal Rainsport 3 – nie mają zbyt wielu swobodnych kostek bieżnika... więc bym się tu nie obawiał tendencji do wyząbkowania przy prawidłowej eksploatacji...
CLAU napisał(a): ustawienie geometrii w ogóle nie wpływa na ząbkowanie opon ?

ustawienie geometrii zawsze wpływa na żużycie opon, jednak ząbkowanie może wystąpić nawet wtedy gdy ustawienia zawiechy są w zakresach dopuszczalnych...
rav 75 napisał(a): regularne sprawdzanie ciśnienia,dostosowanie ciśnienia do obciążenia a przede wszystkim rotowanie opon

i jak do tego dodamy właściwie ustawione zawieszenie to ząbkowanie będzie bardzo mało prawdopodobne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez CLAU » 27 lut 2015, 09:43

rav 75 napisał(a):Brak geometrii bardziej spowoduje nierównomierne zużycie bieżnika niż wyząbkowanie. Myślę że regularne sprawdzanie ciśnienia,dostosowanie ciśnienia do obciążenia a przede wszystkim rotowanie opon pozwoli uniknąć ząbkowania. W każdej instrukcji obsługi jest o tym napisane.<lol>


Masz swiadomosc, ze termin zabkowanie oznacze nierownomiernie zuzyty bieznik ? A to jest jak najbardziej pochodną zlej geometrii.

Chyba ze kazdy z was ma inne definicje to moze powinismy to raz na zawsze wyjasnic ?
Napisze poniżej krótko, jeżeli ktoś z tym się nie zgadza no to wtedy trudno rzeczowo dyskutować – nie ja wymyśliłem te definicje:

1. geometria zawieszenia to zbiór parametrów definiujących położenie i ruch koła, tymi parametrami są:

a) zbieżność
b) kąt pochylenia kół
c) kąt wyprzedzenia zwrotnicy

2. ząbkowanie opony to nic innego jak ich nierównomierne zużycie

Mam nadzieję, że przestaniemy już zakrzywiać czasoprzestrzeń odnośnie definicji.

Wracając do tematu, to ja nigdzie nie twierdzę że ząbkowanie jest tylko i wyłącznie skutkiem źle ustawionej geometrii. Jeżeli ktoś ma jednak burdel w zawieszeniu, zepsute tuleje i sworznie w drązkach, pokrzywione [waaaco?] czy cokolwiek innego i auto sciąga mu mocno w jedną strone, ma zużyte amortyzatory etc. to zabkowanie może jak najbardziej wystąpić. Kwestia ciśnienia w oponach to osobny, podstawowy temat ale chyba akażdy właściciela tutaj ma świadomośc, że powinien jezdzić na prawidłowym ciśnieniu w kołach zgodnie ze specyfikacją producenta.
Ostatnio edytowano 27 lut 2015, 09:58 przez CLAU, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rav 75 » 27 lut 2015, 09:54

Nierównomiernie zużyty bieżnik – ścięty czy zjechany,od środka,z zewnątrz, jak wolisz. Ząbkowany to inna para kaloszy czyli nierównomiernie starte klocki bieżnika charakteryzujące się "wyciem/buczeniem" opony. Jaśniej nie umiem. Starczy?
rav 75
 

Postprzez CLAU » 27 lut 2015, 10:01

Ząbkowanie to nie jest inna para kaloszy – możesz sztucznie się upierać i zawężać to pojęcie tylko do zewnętrznych klocków ale to jest tylko twoja fanaberia. Ząbkowanie to nie jest pojęcie oznaczające zużycie konkretnego fragmentu bieznika w oponie. Koniec i kropka.

To nie jest kwesti "jak wolisz", tylke dostępnych definicji. Zajrzyj do google bo to nie są moje kaprysy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki