Mazda6 Problem na zimnym silniku
ktoś kiedyś wrzucał te dane, chyba w temacie z poborem oleju. WYbacz, ale mi się nie chce teraz tego szukać, chyba z wiadomych względów
Tak czy siak, taka norma od producenta jest. Jeśli masz cierpliwość, to przejrzyj ten rok tamtego tematu a znajdziesz.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Przepływomierz sprawdź.Wcale nie musi być go widać jako błąd.
Czyli co mogę przepływke spokojnie odpiąć i sprawdzić czy nadal silnik będzie palił czy też zgaśnie?
A co do spalania oleju to myślę że te 0,5l było wlane gdzieś po 3tysiacach może więcej.
A co do spalania oleju to myślę że te 0,5l było wlane gdzieś po 3tysiacach może więcej.
- Od: 6 paź 2014, 16:36
- Posty: 104
- Skąd: Zabrze śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana
Smiało odłącz i sprawdz co sie bedzie działo. Sprawdz czy nie lapie lewego powietrza, czy wszystkie polaczenia są ok, czy wszystkie rurki i rury siedza na swoim miejscu.
Gazownik przed montazem instalacji powinien dokladnie sprawdzic auto pod kątem ewentualnych usterek i odmowic w razie wykrycia nie prawidlowej pracy silnika.
Gazownik przed montazem instalacji powinien dokladnie sprawdzic auto pod kątem ewentualnych usterek i odmowic w razie wykrycia nie prawidlowej pracy silnika.
- Od: 24 lut 2013, 13:32
- Posty: 18
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 2006
W mojej sprawie jest chyba przełom.Otóż byłem u mechanika i po podpięciu kompa okazało się że termostat w ogóle nie trzyma temperatury nawet w pomieszczeniu zamkniętym i ogrzewanym a po powolnym przejechaniu się temperatura na kompie pokazuje 50c a dodam że u kolegi przy motorze 1.8PB temperatura podczas przejazdu jest powyżej 80c.
Po nowym roku wymiana więc napiszę czy to coś dało....oby.
A wracając do odłączenia przepływki odpiąłem i silnik zaczął pracować nie równomiernie to myślę że wszystko ok.
Po nowym roku wymiana więc napiszę czy to coś dało....oby.
A wracając do odłączenia przepływki odpiąłem i silnik zaczął pracować nie równomiernie to myślę że wszystko ok.
- Od: 6 paź 2014, 16:36
- Posty: 104
- Skąd: Zabrze śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana
Więc tak jak wcześniej opisywałem ze udam się do mechanika w celu sprawdzenia termostatu i ogólnie wszystko okazało się ok!Kompresja też.Po raz kolejny sprawdzone sondy no i nic.We wtorek będzie rozkręcona przepływka i przeczyszczona.Jak po tym nic się nie poprawi to po prostu pozostaje przyzwyczaić się do tego i tyle.Jak ktoś ma jeszcze jakąś propozycje to proszę pisać.
- Od: 6 paź 2014, 16:36
- Posty: 104
- Skąd: Zabrze śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana
Ponownie wracam z moim problemem.Otóż wymieniłem przepływkę jakieś 2tygodnie temu i niby moc większa,ale dalej na zimnym silniku przymula i brak mocy do 2000tysiecy.Zastanawiam się czy nie podmienić cewki zapłonowej choć moja ma może max 2 miesiące?
- Od: 6 paź 2014, 16:36
- Posty: 104
- Skąd: Zabrze śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana
A jednak dziś padła sonda lambda!!! Co myślicie o sondzie z bosha?Może jakaś inna propozycja?Mechanik proponuje Bosha.Trzeba jescze sprawdzić katalizator bo jakieś dziwne dźwięki zachodzą.
- Od: 6 paź 2014, 16:36
- Posty: 104
- Skąd: Zabrze śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana
Wiec sonda wymieniona i autko chodzi.Natomiast cały czas się borykam z moim problemem a mianowicie z szarpaniem i problemem z odpalaniem.A co sądzicie o sprawdzeniu kolektora ssącego?I jak można samemu sprawdzić czy uszczelka jest ok.
- Od: 6 paź 2014, 16:36
- Posty: 104
- Skąd: Zabrze śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana
Kolego pakolek84 a jaki to dokładniej problem z odpalaniem ? bo tak przeczytałem cały watek i nie wiem dokładnie o co chodzi
Tez miałem problemy z odpalaniem a teraz mam problem z szarpaniem podczas jazdy
Ogólnie podejrzewam EGR bo po jego odłączeniu auto chodzi bajecznie. Ogólnie już raz go wymieniłem na używke i dalej to samo dlatego tylko podejrzewam że to może być on a nie stwierdzam
Może ta używka tez jest do
a może problem leży gdzie indziej 

Do kolegi DeviS Chodzi o to,że kiedy chcę uruchomić samochód po nocy to często nie odpala za pierwszym razem tylko po 2-3 czasem nawet jak samochód jest zagrzany to też jest problem.Czasem jest takie zachowanie przy zapłonie że nie odpala a w ułamku chwili zaskakuje tak,że silnik by wyskoczył!
Jestem teraz po wymianie sondy lambda przed katalizatorem.Problem jest jakby mniejszy z zapłonem jak i z szarpaniem kiedy jest cieplej na dworze.A co do tego EGR-u to jest możliwość odłączenia jego bez problemu tak pod domem i czy nie skutkuje to uszkodzeniem silnika?Może w ogóle go usunąć?

- Od: 6 paź 2014, 16:36
- Posty: 104
- Skąd: Zabrze śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana
Sprawdzałeś luzy zaworowe?
Te przerywania są i jadąc na gazie i benzynie?
I piszesz że problem jest mniejszy gdy jest ciepło, czyli mniej wilgoci. Więc jak z układem zapłonowym bo czytałęm ale nie wiem do końca
Te przerywania są i jadąc na gazie i benzynie?
I piszesz że problem jest mniejszy gdy jest ciepło, czyli mniej wilgoci. Więc jak z układem zapłonowym bo czytałęm ale nie wiem do końca
Ostatnio edytowano 29 mar 2015, 18:01 przez PP89, łącznie edytowano 1 raz
Tak i benzyna i gaz typowo na zimnym silniku a jak sie zagrzeje to czuć jakby mniej mocy ale już bez szarpania
Dopisano 29 mar 2015, 18:15:
Koledzy a gdzie jest egr w mojej Madzi?Może spróbuje go odłączyć i zobaczymy co i jak.Ja już walczę z tym problemem od września?!
Dopisano 29 mar 2015, 18:45:
To co nikt nie pomoże z tym EGR-em?Może jakieś foto?
Dopisano 29 mar 2015, 18:15:
Koledzy a gdzie jest egr w mojej Madzi?Może spróbuje go odłączyć i zobaczymy co i jak.Ja już walczę z tym problemem od września?!
Dopisano 29 mar 2015, 18:45:
To co nikt nie pomoże z tym EGR-em?Może jakieś foto?
- Od: 6 paź 2014, 16:36
- Posty: 104
- Skąd: Zabrze śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana
EGR bez problemu mozesz odpiąć pod domem i się przejechać na odpiętym aby zobaczyć czy jakieś objawy ustały. Zobacz na internecie jak on wygląda, później zajrzyj pod maske, zdejmij osłonę i zlokalizuj go (u mnie znajduje się z prawej strony silnika). Odłącz wtyczkę od niego i się przejedź. Wywali Ci check engine ale po ponownym podłączeniu zniknie 
I faktycznie jak masz problem z odpalaniem to warto sprawdzić luzy zaworowe.
I faktycznie jak masz problem z odpalaniem to warto sprawdzić luzy zaworowe.
Więc odpiąłem wtyczkę od EGR myślę,że jest różnica,ale jutro rano po przejechaniu się będę wiedział czy jest różnica.A co do tych luzów zaworowych to pewnie trzeba troszkę silnika rozkręcić?Jutro napisze co i jak.Pozdrawiam i dzięki za pomoc. 
- Od: 6 paź 2014, 16:36
- Posty: 104
- Skąd: Zabrze śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana
W takim razie napisz jutro czy coś się dokładnie zmieniło. A co do luzów zaworowych to nigdy tego nie robiłem i nie widziałem ale domyślam się że trochę roboty jest 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6