Mazda6 Problem na zimnym silniku

Postprzez t34567 » 24 gru 2014, 17:54

Ale gdzie ta norma jest podana? Jakieś źródło możesz wrzucić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez matthies » 25 gru 2014, 13:06

ktoś kiedyś wrzucał te dane, chyba w temacie z poborem oleju. WYbacz, ale mi się nie chce teraz tego szukać, chyba z wiadomych względów ;) Tak czy siak, taka norma od producenta jest. Jeśli masz cierpliwość, to przejrzyj ten rok tamtego tematu a znajdziesz.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez AndrzejCarpasja » 26 gru 2014, 15:01

Przepływomierz sprawdź.Wcale nie musi być go widać jako błąd.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez pakolek84 » 27 gru 2014, 21:13

Czyli co mogę przepływke spokojnie odpiąć i sprawdzić czy nadal silnik będzie palił czy też zgaśnie?
A co do spalania oleju to myślę że te 0,5l było wlane gdzieś po 3tysiacach może więcej.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez evo » 28 gru 2014, 20:45

Smiało odłącz i sprawdz co sie bedzie działo. Sprawdz czy nie lapie lewego powietrza, czy wszystkie polaczenia są ok, czy wszystkie rurki i rury siedza na swoim miejscu.

Gazownik przed montazem instalacji powinien dokladnie sprawdzic auto pod kątem ewentualnych usterek i odmowic w razie wykrycia nie prawidlowej pracy silnika.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2013, 13:32
Posty: 18
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 2006

Postprzez pakolek84 » 1 sty 2015, 09:05

W mojej sprawie jest chyba przełom.Otóż byłem u mechanika i po podpięciu kompa okazało się że termostat w ogóle nie trzyma temperatury nawet w pomieszczeniu zamkniętym i ogrzewanym a po powolnym przejechaniu się temperatura na kompie pokazuje 50c a dodam że u kolegi przy motorze 1.8PB temperatura podczas przejazdu jest powyżej 80c.
Po nowym roku wymiana więc napiszę czy to coś dało....oby.
A wracając do odłączenia przepływki odpiąłem i silnik zaczął pracować nie równomiernie to myślę że wszystko ok.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez brodaM6 » 2 sty 2015, 16:10

Dalej to samo <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez pakolek84 » 9 sty 2015, 11:10

Więc tak jak wcześniej opisywałem ze udam się do mechanika w celu sprawdzenia termostatu i ogólnie wszystko okazało się ok!Kompresja też.Po raz kolejny sprawdzone sondy no i nic.We wtorek będzie rozkręcona przepływka i przeczyszczona.Jak po tym nic się nie poprawi to po prostu pozostaje przyzwyczaić się do tego i tyle.Jak ktoś ma jeszcze jakąś propozycje to proszę pisać.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez pakolek84 » 23 lut 2015, 12:22

Ponownie wracam z moim problemem.Otóż wymieniłem przepływkę jakieś 2tygodnie temu i niby moc większa,ale dalej na zimnym silniku przymula i brak mocy do 2000tysiecy.Zastanawiam się czy nie podmienić cewki zapłonowej choć moja ma może max 2 miesiące?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez pakolek84 » 4 mar 2015, 18:54

A jednak dziś padła sonda lambda!!! Co myślicie o sondzie z bosha?Może jakaś inna propozycja?Mechanik proponuje Bosha.Trzeba jescze sprawdzić katalizator bo jakieś dziwne dźwięki zachodzą.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez dobrzyn22 » 4 mar 2015, 19:56

pakolek84 napisał(a):Może jakaś inna propozycja?

<ok> <czytaj> <nauka>
viewtopic.php?f=411&t=51686&hilit=sonda+lambda
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5237 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez pakolek84 » 23 mar 2015, 15:29

Wiec sonda wymieniona i autko chodzi.Natomiast cały czas się borykam z moim problemem a mianowicie z szarpaniem i problemem z odpalaniem.A co sądzicie o sprawdzeniu kolektora ssącego?I jak można samemu sprawdzić czy uszczelka jest ok.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez DeviS » 27 mar 2015, 00:18

Kolego pakolek84 a jaki to dokładniej problem z odpalaniem ? bo tak przeczytałem cały watek i nie wiem dokładnie o co chodzi ;) Tez miałem problemy z odpalaniem a teraz mam problem z szarpaniem podczas jazdy ;) Ogólnie podejrzewam EGR bo po jego odłączeniu auto chodzi bajecznie. Ogólnie już raz go wymieniłem na używke i dalej to samo dlatego tylko podejrzewam że to może być on a nie stwierdzam ;) Może ta używka tez jest do <dupa> a może problem leży gdzie indziej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez pakolek84 » 29 mar 2015, 17:42

Do kolegi DeviS Chodzi o to,że kiedy chcę uruchomić samochód po nocy to często nie odpala za pierwszym razem tylko po 2-3 czasem nawet jak samochód jest zagrzany to też jest problem.Czasem jest takie zachowanie przy zapłonie że nie odpala a w ułamku chwili zaskakuje tak,że silnik by wyskoczył! <co?> Jestem teraz po wymianie sondy lambda przed katalizatorem.Problem jest jakby mniejszy z zapłonem jak i z szarpaniem kiedy jest cieplej na dworze.A co do tego EGR-u to jest możliwość odłączenia jego bez problemu tak pod domem i czy nie skutkuje to uszkodzeniem silnika?Może w ogóle go usunąć?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez PP89 » 29 mar 2015, 18:00

Sprawdzałeś luzy zaworowe?
Te przerywania są i jadąc na gazie i benzynie?

I piszesz że problem jest mniejszy gdy jest ciepło, czyli mniej wilgoci. Więc jak z układem zapłonowym bo czytałęm ale nie wiem do końca
Ostatnio edytowano 29 mar 2015, 18:01 przez PP89, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez pakolek84 » 29 mar 2015, 18:01

Tak i benzyna i gaz typowo na zimnym silniku a jak sie zagrzeje to czuć jakby mniej mocy ale już bez szarpania

Dopisano 29 mar 2015, 18:15:

Koledzy a gdzie jest egr w mojej Madzi?Może spróbuje go odłączyć i zobaczymy co i jak.Ja już walczę z tym problemem od września?!

Dopisano 29 mar 2015, 18:45:

To co nikt nie pomoże z tym EGR-em?Może jakieś foto?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez DeviS » 29 mar 2015, 19:52

EGR bez problemu mozesz odpiąć pod domem i się przejechać na odpiętym aby zobaczyć czy jakieś objawy ustały. Zobacz na internecie jak on wygląda, później zajrzyj pod maske, zdejmij osłonę i zlokalizuj go (u mnie znajduje się z prawej strony silnika). Odłącz wtyczkę od niego i się przejedź. Wywali Ci check engine ale po ponownym podłączeniu zniknie ;)

I faktycznie jak masz problem z odpalaniem to warto sprawdzić luzy zaworowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez pakolek84 » 29 mar 2015, 21:59

Więc odpiąłem wtyczkę od EGR myślę,że jest różnica,ale jutro rano po przejechaniu się będę wiedział czy jest różnica.A co do tych luzów zaworowych to pewnie trzeba troszkę silnika rozkręcić?Jutro napisze co i jak.Pozdrawiam i dzięki za pomoc. :D
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez DeviS » 29 mar 2015, 22:19

W takim razie napisz jutro czy coś się dokładnie zmieniło. A co do luzów zaworowych to nigdy tego nie robiłem i nie widziałem ale domyślam się że trochę roboty jest ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez PP89 » 29 mar 2015, 22:57

pakolek84 napisał(a):pewnie trzeba troszkę silnika rozkręcić?
Nie. Zdjąć tylko pokrywę zaworów i pomierzyć luzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Marcis i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6