Jakie tarcze hamulcowe ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dominator » 11 lut 2013, 20:21

Nawet jeśli kiedys polecałem, wystarczy zajrzec pare postów wyżej, to brembo bym nie polecał obecnie. Klocki twarde jak juz pisałem, a tarcze po ok 20kkm tragedia,porysowane, pokrzywione i skuteczne to te hamulce nie były. Chyba że trafiłem na podróbę. Człowiek nabiera jednak dowiadczenia, i dzisiaj odradzam tę firmę.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez mlodyMazda » 11 lut 2013, 20:24

Dominator napisał(a):Nawet jeśli kiedys polecałem, wystarczy zajrzec pare postów wyżej, to brembo bym nie polecał obecnie. Klocki twarde jak juz pisałem, a tarcze po ok 20kkm tragedia,porysowane, pokrzywione i skuteczne to te hamulce nie były. Chyba że trafiłem na podróbę. Człowiek nabiera jednak dowiadczenia, i dzisiaj odradzam tę firmę.


Z tego co słyszałem to jakość się pogorszyła od kiedy produkują je w Polsce.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez Gregory » 31 mar 2013, 00:42

Mnie również potrzeba zaprowadziła do tego wątku.
Pytanie jak w temacie, czyli jakie tarcze, jaki zestaw hamulcowy? M6 odpada.
Będę wymieniał komplet P+T.
Tarcze pójdą raczej ATE, ale klocki się zastanawiam, czy aby nie polecieć max po taniości.
Chyba że macie pomysł, jak zrobić dobrze, na długo i tanio. <lol> <lol>
Ewentualnie jeśli możecie podpowiedzieć gdzie mają dobre ceny na komplet ATE.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez sebastian223 » 2 kwi 2013, 12:39

Mogę tylko powiedzieć że u mnie zestaw tarcz i klocków TRW na przodzie zaowocował progami na tarczach i rowkami już po ok 20tk. Klocki są jeszcze grube ale tarcze słabizna.
Następnym razem spróbuję tarcz ATE i klocki akebobo lub bosh. Moga klocki nawet pylić, byle by hamowały dobrze i nie piszczały.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Beny » 2 kwi 2013, 12:46

Gregory napisał(a):czy aby nie polecieć max po taniości.
Chyba że macie pomysł, jak zrobić dobrze, na długo i tanio. <lol> <lol>
jak komuś w <dupa> wjedziesz to się dowiesz co oznacza oszczedzać na hamulcach.NIe da sie tanio i dobrze.Sam mam założone klocki za 80zł firmy no name i jak tylko zrobi się ciepło to wylatują.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Gregory » 3 kwi 2013, 01:13

Dzięki za wyprostowanie mojego ułomnego myślenia ;)
Akurat z pół godzinki przed waszymi postami złożyłem zamówienie :)
Przód ATE: tarcze, klocki, zestaw montażowy
Tył: Tarcze mam już przetoczone z zapasu kolegi, klocki bosch

Tak za 1.5 miesiąca, jak napukam km. będę mógł coś więcej powiedzieć jak się to sprawuje.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Paweł » 3 kwi 2013, 01:57

Dziwią mnie trochę słabe opinie o TRW. Biorąc pod uwagę cenę, to moim zdaniem w tej chwili jeden z najlepszych hamulców. W klubowym sklepie schodzi tego sporo (na przemian z Textarem) i jak do tej pory nie było niezadowolonych użytkowników. Sam zakładałem te tarcze i klocki do kilku samochodów w ostatnim czasie i uważam, że na miejskie warunki, ze względu na miękkość klocka, który nie piszczy i dobrze hamuje na zimno, to optymalny wybór. Zgadzam się, że tarcze nie wytrzymają więcej niż dwie wymiany klocków, ale to chyba standard. Plusem jest, że nie wichrują się, czego nie mogę powiedzieć o Ate. Sam przejechałem na TRW z zaciśniętym hamulcem przedniej osi kilkanaście kilometrów paląc klocki i mimo przegrzania do fioletu (tarcza po przebiegu około 20 kkm), dopiero przy hamowaniu powyżej 150 km/h pojawiło się lekkie drżenie na kierownicy.

Ważne, żeby tarcza była założona na idealnie czystą piastę i żeby nie było na niej bicia po montażu. Klocki trzeba docierać przynajmniej przez kilkadziesiąt pierwszych mocniejszych hamowań (dla mnie to około 500 kilometrów w ruchu miejskim), a zaciski muszą dobrze chodzić na prowadnicach i być odpowietrzone. Trzeba też pamiętać o regularnej wymianie płynu (co dwa lata) – nawet jeśli nie całego, to przynajmniej tego ze zbiorniczka oraz z zacisków i przewodów przy nich, czyli tam gdzie płyn ma kontakt z wilgocią i wysokimi temperaturami. Wiadomo, że nie ulepszy to przeciętnych hamulców Mazdy, ale na pewno wystarczy, żeby bez strachu dynamicznie jeździć.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Neonixos666 » 3 kwi 2013, 22:39

założyłem komplet TRW na przednią oś w tamte lato (klocki+tarcze) jak dla mnie bardzo dobre hamulce, klocki są miękkie i o to chodzi, mają hamować a nie być na długo bo to nasze bezpieczeństwo. Nie piszczą nie biją, ścierają się równomiernie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez miro62 » 8 cze 2013, 15:13

Ja wczoraj zafundowałem Madzi taki zestaw na cztery kółeczka ;)

Obrazek
miro62
 

Postprzez Fudziu » 13 cze 2013, 23:34

Ja po około 30k muszę powiedzieć, że TRW mam do zmiany. Na przeglądzie wyszło, że są już trochę zwichrowane, jakoś bardzo tego nie odczuwam, może dlatego, że nie podróżuję z dużymi prędkościami ostatni czasy, ale denerwujące są piski przy hamowaniu – i jak na początku byłem zadowolony (bo hamowanie było dobre), tak teraz jakoś nie bardzo. Dziś Madzia dostała pakunek od ATE komplet przedni – niedługo zakładam i zobaczę ;)
Była: Magdalena 626 GD 2.0i 90KM sedan Jest: Madzia 626 GW 2.0 FS 115KM 99r, Audi A6 3.0 Quattro Avant 02r

Bez Mazdy nie ma jazdy
Każde Porsche od Mazdy gorsze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2012, 23:36
Posty: 196 (0/5)
Skąd: Chrzanów - KCH
Auto: Jest:
Mazda6 GJ 12' 165KM
Volvo V70 T5 2.3T

Były:
Mazdy, Fordy, Audi, Volvo :)

Postprzez szkodnik_byd » 14 cze 2013, 07:50

Ja na trw mam już prawie 100tys i jest spoko delikatne bicie pojawiło się niedawno przy ostrym hamowaniu

Proponuje byś sprawdził przednie zaciski czy funkcjonują normalnie i przypadkiem nie trzeba ich zregenerowac
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez krzysiek323f bg » 11 paź 2013, 14:34

witam czytałem wasze posty i ciekawe sa tematy poruszone:) ja juz 4 tarcze zakłądam do swojej Madzi i ciągle jest problem. był TRW,Delphi, bluprint, teraz Maxis i jest lipa;/ ze 140 sie hamuje i zaczyna drgac kierownica fakt ze sa małe 235;/ ale chyba powinny dawac rade skoro firma taki wymiar załozyła ;p nie wiem czy sakaładac ATE czy załozyc wieksze tarcze 282 i zaciski zmienic na wieksze achhhhh.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Postprzez miro62 » 11 paź 2013, 15:55

krzysiek323f bg napisał(a):był TRW,Delphi, bluprint, teraz Maxis i jest lipa;

U mnie w podpisie Masz link mojej Madzi i na 6 stronie jest temat o tarczach ;) Ja jestem zadowolony choć 626 i tak ma słabe heble to teraz jest całkiem znośnie. Próba na A-2 ze 180 do zera (za plecami pusto) nic nie biło, nie ściągało i ładnie się zatrzymało <ok>
miro62
 

Postprzez Gregory » 11 paź 2013, 23:40

Jakieś 20-30k.km. założyłem ATE i nie narzekam, kupiłbym je jeszcze raz. Z 5k.km. temu były jakieś minimalne bicia przy hamowaniu ale po 100-200km się uspokoiło. Hamulce u mnie nie stygną, niestety po takim terenie jeżdżę, więc test przechodzą porządny, jestem zadowolony.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez yaro626 » 27 paź 2014, 11:53

Czy klocki na tył ABE są miekkie czy także twarde jak kashijama.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez Nathan » 14 lut 2015, 19:09

Pozwolę sobie zadać pytanie i tu, już w warsztacie pisałem.
Czy ktoś kupował takie klocki do 626 gf 2.0 136km 1998r.?
http://allegro.pl/ferodo-klocki-przod-m ... 36030.html
Jak się sprawują i czy będą sporo lepsze od Kashiyamy?

Ewentualnie takie Textary:
http://allegro.pl/textar-klocki-przod-m ... 39038.html

Do tego potrzebuję zestaw naprawczy: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html
Co wybrać?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 18:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez tadziomaru1 » 18 lut 2015, 20:42

Kupowałem klocki Ferodo i Textara, jedne i drugie bardzo dobre, jeszcze tylko z TRW i ATE byłem równie zadowolony.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Nathan » 19 lut 2015, 00:30

Dziś odebrałem przesyłkę. Jutro działam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 18:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez grzech_z » 19 lut 2015, 09:09

Nathan napisał(a):Dziś odebrałem przesyłkę. Jutro działam :)


O – dobrze wiedzieć, że ferodo daje sprężynki w komplecie. Kupowałem ostatnio klocki ale nie pamiętam jakiej firmy, w każdym razie przyszły bez blaszek i sprężynek. Warto na to zwracać uwagę.
Ostatnio edytowano 20 lut 2015, 09:19 przez grzech_z, łącznie edytowano 1 raz
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez szkodnik_byd » 19 lut 2015, 11:20

Trw można same spreztnki i blaszki kupić
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6