Mazda 323f BA GT Z5 '95 kremowa bra str. 58

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez radar88 » 15 lut 2015, 14:19

Panie szrot i tyle :P :P Szczęśliwej drogi do Polski i szybkiej naprawy bo nie jest ciekawie, pilnuj i wskazówki i rób częste postoje bo może się okazać że będziesz szukał silnika. Chłodzenie powietrzem w BA nie jest tak cudowne ponieważ tam nie ma grilla więc za dużo to go też tam nie wlatuje zderzakiem. Trzymam kciuki za szybką reanimację ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez czarek1991 » 15 lut 2015, 14:48

radar88 napisał(a):Chłodzenie powietrzem w BA nie jest tak cudowne ponieważ tam nie ma grilla więc za dużo to go też tam nie wlatuje zderzakiem. Trzymam kciuki za szybką reanimację ;)


Oj zdziwilbys sie jak calkiem duzo powietrza ta dziurą wlatuje :D Przy -20 i predkosci okolo 70km/h mazda mi sie nie zagrzała na odcinku 100km :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Mieczyslaw » 15 lut 2015, 21:43

Mam dokladnie to samo. Jak jest zimno to po autostradzie cholernie ciezko mu sie rozgrzac.

Mam natomiast inna ciekawostke. Zajrzalem dzisiaj pod mache, dolalem płynu bo było na minimum (pomimo, ze dostał sie tam olej). Ponaciskalem wężami zeby ten syf z wierzchu wypłynął i z tego co widziałem to płyn jest czyty. W zbiorniku trochę w sumie zostalo stad pytanie: czy inna droga mógł sie tam dostać olej? Nie mam uszczelki przy aparacie zaplonowym i tamtędy ucieka olej.
Zacząłem sie po prostu zastanawiać czy to faktycznie uszczelka

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez DamianoV6 » 15 lut 2015, 21:59

oj ;/ nie za ciekawie to wygląda... umyj silnik dokładnie przy aparacie i oglądaj co się będzie działo..
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Mieczyslaw » 15 lut 2015, 22:05

bedzie kapalo bo uszczelki nie ma...
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez wilusjdm » 15 lut 2015, 22:15

Aż dziwne, że jeszcze wąż (górny) od chłodnicy cały :D Ja w aparacie zapłonowym miałem oring sparciały i wąż do wymiany. W pierwszej kolejności uszczelnij aparat, uszczelkę pod głowicą jeśli objawy dalej będą się pokazywać, to czeka Ciebie remont.
Mieczyslaw napisał(a):z tego co widziałem to płyn jest czyty.

A jeździłeś ostatnio od tego czasu co dolałeś oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Mieczyslaw » 15 lut 2015, 22:21

Czemu dziwne? Z plasteliny nie jest zeby sie rozpuscil ;)
Wlasnie pytanie czy to nadal uszczelka. Nie jezdzilem i narazie nie ebde ale chodzi mi o to, ze troche tego syfu wylecialo i dalej nic, jakby go doslownie troche bylo
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez radar88 » 15 lut 2015, 22:33

Raczej że to uszczelka i nie kombinuj. Płyn będziesz miał czysty do póki nie odpalisz samochodu i nim nie pojeździsz z prostej przyczyny, brak ciśnienia oleju jak i cieczy, samą ciecz to masz 0,9 Bara... Ręką to wiesz co se można pościskać...

Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, obejrzeć kanały olejowe i wszystkie inne pierdoły, co trzeba to zrobić i jeździć. Do remontu to daleko, bo albo by musiał przegrzać silnik, a wnioskuję że się nie przegrzewa albo musiało by wpływać sporo płynu do tłoków aby bo przytarło...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Mieczyslaw » 15 lut 2015, 23:45

Ej ja tylko mowie, ze oleju nie jest duzo w srodku, a nie, ze jestem zadowolony, ze dolalem na postoju i nic sie nie dzieje. Wiadomo, ze nie ma cisnienia i wszystko stoi, a olej czeka w misce. Nie rob ze mnie łofiary losu Panie :P a reka naciskalem weza, zeby sie pozbyc syfu...

Tak czy inaczej jest to dopiero paczatek takze mysle, ze bez problemu dojade. olej zalany, plyn zalany. Teraz tylko jechac i kontrolowac poziom. Jade juz w czwartek takze jesli auto do czwartku postoi nie powinienem miec zadnych problemow z dojechaniem
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez czarek1991 » 16 lut 2015, 01:07

Mieczyslaw napisał(a):Czemu dziwne? Z plasteliny nie jest zeby sie rozpuscil ;)


Olej rozpuszcza te gumowe węże. Najpierw puchną a potem pękają :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez rafał88 » 16 lut 2015, 01:11

Dokladnie tak sie dzieje :P ja chyba 2-3 razy skracalem, wkoncy nie bylo juz z czego naciagnac to kupilem nowy i tylko OE sa, takze cena jest dosc fajna :) :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wilusjdm » 16 lut 2015, 13:05

czarek1991 napisał(a):Olej rozpuszcza te gumowe węże. Najpierw puchną a potem pękają :P

Teraz masz rozjaśnione dla czego zapytałem czy wąż cały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Mieczyslaw » 16 lut 2015, 14:12

Nie no wszystko sie zgadza ale widac przeciez, ze to dopiero poczatek wiec waz dziala :P o wlasciwosciach oleju dowiedzialem sie apropo mojego znaleziska. Kolezka z roboty mial podobnie, wzystkie gumowe elementy szlag trafil. W czwartek pojdzie uszczelka do aparatu i bedzie mid malina, przynamniej mam taka nadzieje :D
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez luki_92_92 » 16 lut 2015, 14:50

Nie ma co się bać, u mnie od ponad roku jest olej w zbiorniczku, płynu ubywa więc dolewam i tyle, przy zmianie płynu poprosiłem o płukanie układu, niby było git ale przez chwilę i dalej tam ten olej pływa, ale na remont narazie mnie nie stać więc poprostu dolewam i jeżdżę i nic się nie dzieje póki co. Rozważam w sumie swap na BP więc też remont Z5 jest średnią opcją w tym wypadku
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez adidom » 16 lut 2015, 17:01

Mietek trzymam kciuki za udaną akcję z przywróceniem auta do pełnej sprawności.
Wszystko będzie dobrze <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Mieczyslaw » 16 lut 2015, 18:00

luki_92_92 napisał(a): u mnie od ponad roku jest olej w zbiorniczku, płynu ubywa więc dolewam i tyle, Rozważam w sumie swap na BP więc też remont Z5 jest średnią opcją w tym wypadku

Wlasnie tego nie rozumiem, olej jest w zbiorniczku czyli ubywa w silniku, a poziom plynu w zbiorniku powinien sie podneisc, a nie spadac. Cos pominalem? Gdzie ten plyn w takim razie ucieka?
No to faktycznie remont tego silnika mija sie z celem ;) ale na razie tak mowisz czy powznie myslisz o przekladce?

adidom napisał(a):Mietek trzymam kciuki za udaną akcję z przywróceniem auta do pełnej sprawności.
Wszystko będzie dobrze <głaszcze>

aj daj spokoj. Juz sie cieszylem, ze wszystko jest ok, a tu takie kwiatki :/
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez czarek1991 » 16 lut 2015, 18:32

Mieczyslaw napisał(a):
luki_92_92 napisał(a): u mnie od ponad roku jest olej w zbiorniczku, płynu ubywa więc dolewam i tyle, Rozważam w sumie swap na BP więc też remont Z5 jest średnią opcją w tym wypadku

Wlasnie tego nie rozumiem, olej jest w zbiorniczku czyli ubywa w silniku, a poziom plynu w zbiorniku powinien sie podneisc, a nie spadac. Cos pominalem? Gdzie ten plyn w takim razie ucieka?


Pewnie olej miesza sie z plynem w obie strony, do tego moze sie wszystko przedostawac do komory spalania. Wiec nie dosc, ze bedziesz mial olej w ukladzie chlodzenia to na dodatek jednego i drugiego moze Ci ubywac. A wszystko najprawdopodobniej wina uszczelki glowicy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez adidom » 16 lut 2015, 19:14

Mieczyslaw napisał(a):aj daj spokoj. Juz sie cieszylem, ze wszystko jest ok, a tu takie kwiatki :/

Już sporo kasy zainwestowałeś w to auto a tu taki zonk :( Jak będzie coś potrzeba to wal jak w dym, zresztą wiesz że my jak kuchenka z gazem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez honda2911 » 16 lut 2015, 19:58

szukaj 1,8 z bg i swapuj <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez czarek1991 » 16 lut 2015, 20:21

honda2911 napisał(a):szukaj 1,8 z bg i swapuj <spoko>


Mieczysławie, kilkanascie postow wczesniej szukales nowych pomyslow na mazde. Daj sie namowic :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy