Auto nie ma mocy na niskich biegach; probemów i pytań kilka

Postprzez Kostjas » 10 lut 2015, 13:29

Witam Panie i Panów :)
Przeszukałem forum, znalazłem kilka podobnych zapytań jak moje, aczkolwiek nigdzie nie znalazłem konkretnie podobnego problemu, więc przepraszam adminów, ale zdecydowałem się założyć nowy wątek.
Od 4 miesięcy jestem posiadaczem Mazdy 3 1.6 109km, rocznik 2006 wersja po liftingu, 138 tys. przebieg. Autko, w niezłym stanie – sprowadziłem z salonu Mazdy z Niemiec, dzięki pomocy Black'iego. Przez te pierwsze miesiące wszystko smigało jak trzeba, więc nie zajmowałem się niczym oprócz nabijania kilometrów i dolewania paliwa. Niemniej jednak od kilku, kilkunastu dni zaobserwowałem kilka zjawisk w Maździe które zaczynają mnie niepokoić, a wiadomo że im dłużej szuka się przyczyny i rozwiązania problemu tutaj na forum, tym większą ma się paranoję, że "wszystko się sypie" :]

O co chodzi:
Auto na 1szym i 2gim biegu jest jakby przytkane, przy dodaniu gazu, nieważne jak bardzo, robi się duzo hałasu, natomiast przyspieszenie jest podobne do tego z Pandy 1.0. Brakuje jakby w moim odczuciu mocy, chociaż jest poczucie że ten silnik może więcej. Boję się go przycisnąć na jedynce i dwójce bo silnik wyje jakby coś tam się miało popsuć za moment.Na jedynce jestem w stanie rozpedzić się do 30 km/h, no moze do 40 jak już obrotomierz dochodzi do górmnej granicy, na drugim biegu, ostatnio chciałem dolecieć do 4 tys obrotów, zeby zrobić test "do setki" i auto w momencie rozpedzania dynamicznego zgasło. (bez zadnych kontrolek, po prostu cos pyknelo i przy dodawaniu gazu zaczelo samo zwalniac, az w koncu stanelo w miejscu i wyswietlila sie kontrolka akumulatora. Zdarzyło mi sie to dwa razy, aczkolwiek tylko w trakcie "gazowania". Na trzecim biegu zauważyłem spadek mocy, jeszcze niedawno zblizajac sie do 1.8 tys. obrotów na III biegu przy lekko wcisnietym pedale gazu czuć było wyraźne ciagnięcie samochodu do przodu, teraz jakby reaguje od 2.2 w górę, najlepiej jest powyżej 2.5, czyi jakby wszystko poszło w górę. IV bieg jest bez zmian, ładnie ciagnie od 1.8.
Druga sprawa to kwestia spalania i filtra.
Nie jestem w stanie zrobić, nawet przy oszczędnej jeździe, więcej niż 600 km na baku, co mimo zimy lekko mnie martwi. Filtr zaczął się wypalać co okolo 150, 170 kilometrów, czasem przy jezdzie po mieście wlacza sie troche czesciej. Wypalanie to masakra, czesto jezdze na autostrade przepalić to dziadostwo, potrafię zrobić kilkadziesiat kilometrów, po czym wypalanie włacza sie dopiero w momencie dojechania pod dom, albo w miescie :D Co za paranoja.
Trzecia sprawa, jakiś czas temu przy włączaniu nawiewu zaczął się pojawiać jakiś dziwny zapach, jakby spaliny, jakby cos rozgrzewanego- nie wiem grzałka, plastik, trwa to kilka sekund, ale pojawia się kazdorazowo przy wlaczaniu nawiewów, klimy. Nie wiem czy ten problem może się łaczyc z tymi powyższymi, ale piszę o tym prewencyjnie :) Raz po podniesieniu maski poczułem jakby smrodek spalin, więc może coś tam się cofa z wydechu?
I teraz moje pytanie do Was Mazdowicze, od czego zacząć? Jechać podpiąć pod kompa? czy od razu do jakiegoś mechanika? Czy to może byc już kwestia dogorywania filtra(i jak to sprawdzić?) czy moze wymiana i czyszczenie czegoś, nie wiem EGR, przepływka, jakaś nieszczelność w ukladzie wydechowym?
Proszę o jakąś wskazówkę do kogo się udać. Jestem z Krakowa tak na marginesie. Pozdrawiam Was serdecznie!
Kostjas
 

Postprzez smile » 10 lut 2015, 23:08

To że jesteś z Krakowa, dopisz do swojego profilu.
A od czego zacząć, to pewnie sprawdzić w jakim stanie są przewody pod maską przy filtrze FAP, idące do czujnika różnicowego ciśnień. Był temat poruszany wiele razy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez uszol90 » 11 lut 2015, 08:24

Sprawdź szczelność wtryskiwaczy, przewodów od FAP,a
a co do braku mocy to na początek wyczyścił bym przepływkę oraz zmienił filtr paliwa – no i dobra diagnostyka (nie kalkulatorem :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez widmo82 » 11 lut 2015, 11:40

Kostjas napisał(a):Jechać podpiąć pod kompa?

Jeśli nie daje rady kalkulator i Twoja wiedza jest znikoma to jak to sobie wyobrażasz? Możemy tutaj zrobić Ci check listę na całą stronę a i tak połowy sam nie sprawdzisz.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez macvas » 11 lut 2015, 12:57

Na jedynce jestem w stanie rozpedzić się do 30 km/h, no moze do 40 jak już obrotomierz dochodzi do górmnej granicy, na drugim biegu, ostatnio chciałem dolecieć do 4 tys obrotów,


No ja przepraszam, ale to tylko małolitrażowy diesel, a nie Lambo.. w takich autach jedynka służy do ruszania, a nie do rwania asfaltu i sprintów spod świateł. Chcesz na jedynce zamknąć licznik czy jak? ;)

Auto na 1szym i 2gim biegu jest jakby przytkane, przy dodaniu gazu, nieważne jak bardzo, robi się duzo hałasu, natomiast przyspieszenie jest podobne do tego z Pandy 1.0. Brakuje jakby w moim odczuciu mocy,


I jak masz takie odczucie, to tego się trzymaj i gnaj do diagnosty. Jak wspomnieli przedmówcy lista do sprawdzenia tzw. potencjalnych winowajców może być długa, jak też może się zamknąć na jednym elemencie. Wypisywanie tego po raz enty mija się z celem. Sprawdź ECU i zapewne zapali się światełko w tunelu.. z opisu stawiam na FAP.

Trzecia sprawa, jakiś czas temu przy włączaniu nawiewu zaczął się pojawiać jakiś dziwny zapach, jakby spaliny, jakby cos rozgrzewanego- nie wiem grzałka, plastik, trwa to kilka sekund, ale pojawia się kazdorazowo przy wlaczaniu nawiewów, klimy.


Na trzecią sprawę polecam trzy rutynowe rzeczy: wymiana filtrów kabinowych+czyszczenie pojemnika w którym siedzą+inspekcja klimy. Wszystko masz opisane w dziale o BK.
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Kostjas » 11 lut 2015, 22:48

Ok Panowie, dziękuję za odzew. Byłem dziś na "badaniu" i okazało się że mimo iż auto nic nie sygnalizuje – wyskakują 3 błędy. Mianowicie p0089 – regulator ciśnienia paliwa, p1180 – czujnik pedału jazdy lub system zasilania paliwem, oraz p1552 – zawór wtryskowy 2 (zwarcie, przerwa w obwodzie prądowym).
Zacznę chyba od wymiany filtra paliwowego...
Kostjas
 

Postprzez smile » 11 lut 2015, 23:08

Wykasować błędy, zrobić jazdę próbną i sprawdzić które błędy wróciły.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez widmo82 » 11 lut 2015, 23:28

smile napisał(a):Wykasować błędy, zrobić jazdę próbną i sprawdzić które błędy wróciły.

hmm jeśli ten "doktor" tego nie zrobił, to niech zmieni doktora.
jeśli zaś zrobił to ciekawe jakim softem bo jak kasował przez telefon to może... niech jednak zmieni "doktora" :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez smile » 11 lut 2015, 23:39

Kostjas napisał(a):Zacznę chyba od wymiany filtra paliwowego...

To możesz zrobić oczywiście, warto.
Zaraz potem zrób test przelewowy wtryskiwaczy i skieruj wzrok na wtryskiwacz nr 2.
Ewentualnie najpierw możesz obejrzeć wtyczkę elektryczną do wtryskiwaczy, zwłaszcza drugiego. Uprzedzam pytanie "od której strony liczyć?" – dla pewności – sprawdź oba wewnętrzne :)

PROCEDURA SPRAWDZENIA / TESTU PRZELEWOWEGO
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Kostjas » 12 lut 2015, 18:02

to tylko małolitrażowy diesel, a nie Lambo.. w takich autach jedynka służy do ruszania, a nie do rwania asfaltu i sprintów spod świateł. Chcesz na jedynce zamknąć licznik czy jak?


Nie chce, nawet bym nie spróbował, no co Ty :). Piszę łopatologicznie o wrażeniach z jazdy i o tym co się dzieje nie tak moim zdaniem, przy różnych "testach". Na jedynce jest wrażenie jakby obroty rosły i nic poza tym. W takiej sytuacji nie ma mowy o szybkiej ucieczce w razie jakiegokolwiek zagrożenia :)

Dzięki za wskazówki od czego zacząć poszukiwania winowajcy zamulania mojej Mazdy.
Co do tego filtra paliwa, to ostatnio był niby wymieniany we wrześniu w ASO przy przeglądzie. To chyba ciut za szybko aby to on był przyczyną...no ale muszę zacząć od tych najtańszych rzeczy, więc ...tego....
Kostjas
 

Postprzez macvas » 14 lut 2015, 00:30

Kostjas napisał(a):Na jedynce jest wrażenie jakby obroty rosły i nic poza tym. W takiej sytuacji nie ma mowy o szybkiej ucieczce w razie jakiegokolwiek zagrożenia

A czy aby na pewno sprawdziłeś że teściowa w tym czasie nie siedzi na tylnej kanapie? :P

A na poważnie, Twoje subiektywne odczucia na temat tego w jaki sposób Twoje auto się zbiera musisz skonfrontować z kimś z Twojego otoczenia, kto ma Mazde3 albo pojęcie o dynamice auta z tym silnikiem.
Ewentualnie wsiądź w coś jeszcze mniejszego niż Panda 1.0 i poczujesz, że Twoja M3 jednak ma moc <faja>

Co do błędów wszystko już zostało napisane przez smile'a.

Jak uporasz się z tym to można jeszcze w międzyczasie zerknąć w jakiej kondycji jest przeniesienie napędu (dwumas, sprzęgło).. może tam kryją się Twoje problemy z wyciem silnika i brakiem dynamiki.
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323