Witam serdecznie!
chciałbym się dopytać zanim rozbiorę moje RF5C, na załączonych zdjęciach zaznaczyłem miejsce o które chce Was zapytać, jest tam jakaś gruszka lub siłownik, mam z tego dość duży wyciek oleju silnikowego, aż kapie po skrzyni i na osłonę,
powiedzcie mi proszę czy to jest siłownik gaszenia silnika? i ew. co on ma wspólnego z olejem?
czy jest tam jakaś uszczelka którą można wymienić ?
dźwignia chodzi w całym zakresie z lekkim oporem, i jest cała ubabrana z oleju,
z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
paweł
siłownik gaszenia silnika ?
Strona 1 z 1
To jest siłownik (gruszka) od sterowania klapami w kolektorze dolotowym i nie ma nic wspólnego z gaszeniem silnika . Z tego co piszesz to jest nie szczelna a olej to tłuste opary z układu dolotowego
- Od: 7 cze 2009, 16:05
- Posty: 29
- Skąd: Janów Podlaski 502650537
- Auto: Mercedes GL 420 CDI
witam serdecznie!
dzięki za pomoc,
wiesz może czy tą gruszkę da się jakoś rozebrać? masz może jakiś zdjęcie lub rysunek poglądowy, jak się do tego zabrać?
umyłem to całe miejsce z oleju ale po kilku kilometrach już jest tam sporo oleju,
dziękuje i pozdrawiam
Paweł
dzięki za pomoc,
wiesz może czy tą gruszkę da się jakoś rozebrać? masz może jakiś zdjęcie lub rysunek poglądowy, jak się do tego zabrać?
umyłem to całe miejsce z oleju ale po kilku kilometrach już jest tam sporo oleju,
dziękuje i pozdrawiam
Paweł
- Od: 28 lip 2013, 21:42
- Posty: 45
- Skąd: Olkusz
- Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM
Jej się nie rozbiera tylko wymienia. Trzeba też ustalić czy olej wydostaje się z samej gruszki czy z ośki w kolektorze jak z gruszki to wymiana , a swoją drogą sprawdził bym czy turbina nie chlapie olejem
- Od: 7 cze 2009, 16:05
- Posty: 29
- Skąd: Janów Podlaski 502650537
- Auto: Mercedes GL 420 CDI
witam serdecznie!
dziękuje za wyjaśnienia, teraz już wiem gdzie zacząć poszukiwania tego wycieku,
swoja drogą turbina na pewno puszcza olej, bo ma już trochę lat, i km 215tys.
dolewam około 1L na 3tys. km, a ten wyciek jest pewnie tą większą częścią ubytku oleju,
dzięki jeszcze raz za pomoc,
pozdrawiam
paweł
Dopisano 12 lutego 2015, o 17:59:
witam serdecznie!
wymyłem miejsce przy siłowniku od klap i ewidentnie z ośki tych klap leje się olej, jak również z ośki tej pierwszej klapki co jest zaraz za egr-em,
i teraz śmiałe pytanie mam
czy bez odkręcania kolektora ssącego uda się odkręcić te gruszki wraz z uchwytem i jakoś rozdzielić sztangę od ośki i potem rozebrać to? i ewentualnie wymienić jakąś uszczelkę bądź oring na tej ośce?
pytam bo technicznie jestem w stanie odkręcić te obie gruszki z uchwytami, ale jak się okaże że nie założę ich potem na ośki to będę w czarnej
,
może ktoś już to rozbierał i się podzieli wiedzą
dziękuje i pozdrawiam
paweł
dziękuje za wyjaśnienia, teraz już wiem gdzie zacząć poszukiwania tego wycieku,
swoja drogą turbina na pewno puszcza olej, bo ma już trochę lat, i km 215tys.
dolewam około 1L na 3tys. km, a ten wyciek jest pewnie tą większą częścią ubytku oleju,
dzięki jeszcze raz za pomoc,
pozdrawiam
paweł
Dopisano 12 lutego 2015, o 17:59:
witam serdecznie!
wymyłem miejsce przy siłowniku od klap i ewidentnie z ośki tych klap leje się olej, jak również z ośki tej pierwszej klapki co jest zaraz za egr-em,
i teraz śmiałe pytanie mam
pytam bo technicznie jestem w stanie odkręcić te obie gruszki z uchwytami, ale jak się okaże że nie założę ich potem na ośki to będę w czarnej

może ktoś już to rozbierał i się podzieli wiedzą
dziękuje i pozdrawiam
paweł
- Od: 28 lip 2013, 21:42
- Posty: 45
- Skąd: Olkusz
- Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM
nieszczelnosc jest na osce klapek.
najlepiej wymienic kolektor..
najgorsze ze trzeba go zdemontowac i to nie bedzie proste
E
najlepiej wymienic kolektor..
najgorsze ze trzeba go zdemontowac i to nie bedzie proste

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam serdecznie!
wymiana kolektora nie wchodzi w grę, używany cieknący już mam, a nowy pewnie niedostępny, a jeśli nawet to cena pewnie zaporowa,
może ktoś odkręcał te śrubki od uchwytu tych gruszek i coś podpowie, pomyślałem że można by pod nie podłożyć oringa albo jakąś uszczelkę,
z góry dziękuje za podpowiedz
pozdrawiam
paweł
wymiana kolektora nie wchodzi w grę, używany cieknący już mam, a nowy pewnie niedostępny, a jeśli nawet to cena pewnie zaporowa,
może ktoś odkręcał te śrubki od uchwytu tych gruszek i coś podpowie, pomyślałem że można by pod nie podłożyć oringa albo jakąś uszczelkę,
z góry dziękuje za podpowiedz
pozdrawiam
paweł
- Od: 28 lip 2013, 21:42
- Posty: 45
- Skąd: Olkusz
- Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM
przypuszczam, ze w tych nieszczelnych miejscach oska wyszlifowala obudowe i jest to raczej lekko trudne do uszczelnienia.
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
w dolocie jest zawsze olej.
w normalnej pracy pochodzi on z odmy silnika.
E
w normalnej pracy pochodzi on z odmy silnika.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam serdecznie!
dokładnie tak, olej jest zawsze w dolocie, czy to z odmy czy z odpowietrzenia klawiatury,
oleju mi nie ubywa dużo tylko bardzie denerwuje mnie że wszystko pod tymi gruszkami jest ubrudzone z oleju, w wolnej chwili odkręcę te gruszki i się przekonamy czy to da się uszczelnić czy będę szukał nowego kolektora:)
dzięki za pomoc
pozdrawiam
Paweł
dokładnie tak, olej jest zawsze w dolocie, czy to z odmy czy z odpowietrzenia klawiatury,
oleju mi nie ubywa dużo tylko bardzie denerwuje mnie że wszystko pod tymi gruszkami jest ubrudzone z oleju, w wolnej chwili odkręcę te gruszki i się przekonamy czy to da się uszczelnić czy będę szukał nowego kolektora:)
dzięki za pomoc
pozdrawiam
Paweł
- Od: 28 lip 2013, 21:42
- Posty: 45
- Skąd: Olkusz
- Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM
zawsze odpowietrzenie naoliwi dolot bez wzgledu na kondycje..
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6