siłownik gaszenia silnika ?

Postprzez valdi2000 » 11 lut 2015, 00:13

Witam serdecznie!

chciałbym się dopytać zanim rozbiorę moje RF5C, na załączonych zdjęciach zaznaczyłem miejsce o które chce Was zapytać, jest tam jakaś gruszka lub siłownik, mam z tego dość duży wyciek oleju silnikowego, aż kapie po skrzyni i na osłonę,

powiedzcie mi proszę czy to jest siłownik gaszenia silnika? i ew. co on ma wspólnego z olejem?
czy jest tam jakaś uszczelka którą można wymienić ?

dźwignia chodzi w całym zakresie z lekkim oporem, i jest cała ubabrana z oleju,

z góry dziękuje za pomoc

pozdrawiam
paweł
Załączniki
RF5C 01.jpg
RF5C 02.jpg
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 45
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez Arniwwl » 11 lut 2015, 00:31

To jest siłownik (gruszka) od sterowania klapami w kolektorze dolotowym i nie ma nic wspólnego z gaszeniem silnika . Z tego co piszesz to jest nie szczelna a olej to tłuste opary z układu dolotowego
Początkujący
 
Od: 7 cze 2009, 16:05
Posty: 29
Skąd: Janów Podlaski 502650537
Auto: Mercedes GL 420 CDI

Postprzez valdi2000 » 11 lut 2015, 00:43

witam serdecznie!

dzięki za pomoc,
wiesz może czy tą gruszkę da się jakoś rozebrać? masz może jakiś zdjęcie lub rysunek poglądowy, jak się do tego zabrać?

umyłem to całe miejsce z oleju ale po kilku kilometrach już jest tam sporo oleju,

dziękuje i pozdrawiam
Paweł
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 45
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez Arniwwl » 11 lut 2015, 00:48

Jej się nie rozbiera tylko wymienia. Trzeba też ustalić czy olej wydostaje się z samej gruszki czy z ośki w kolektorze jak z gruszki to wymiana , a swoją drogą sprawdził bym czy turbina nie chlapie olejem
Początkujący
 
Od: 7 cze 2009, 16:05
Posty: 29
Skąd: Janów Podlaski 502650537
Auto: Mercedes GL 420 CDI

Postprzez valdi2000 » 11 lut 2015, 19:24

witam serdecznie!

dziękuje za wyjaśnienia, teraz już wiem gdzie zacząć poszukiwania tego wycieku,
swoja drogą turbina na pewno puszcza olej, bo ma już trochę lat, i km 215tys.
dolewam około 1L na 3tys. km, a ten wyciek jest pewnie tą większą częścią ubytku oleju,

dzięki jeszcze raz za pomoc,

pozdrawiam
paweł

Dopisano 12 lutego 2015, o 17:59:

witam serdecznie!

wymyłem miejsce przy siłowniku od klap i ewidentnie z ośki tych klap leje się olej, jak również z ośki tej pierwszej klapki co jest zaraz za egr-em,

i teraz śmiałe pytanie mam :D czy bez odkręcania kolektora ssącego uda się odkręcić te gruszki wraz z uchwytem i jakoś rozdzielić sztangę od ośki i potem rozebrać to? i ewentualnie wymienić jakąś uszczelkę bądź oring na tej ośce?

pytam bo technicznie jestem w stanie odkręcić te obie gruszki z uchwytami, ale jak się okaże że nie założę ich potem na ośki to będę w czarnej <dupa> ,

może ktoś już to rozbierał i się podzieli wiedzą

dziękuje i pozdrawiam
paweł
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 45
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez Enduro » 16 lut 2015, 00:53

nieszczelnosc jest na osce klapek.
najlepiej wymienic kolektor..
najgorsze ze trzeba go zdemontowac i to nie bedzie proste <cisza>

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez valdi2000 » 19 lut 2015, 00:07

witam serdecznie!

wymiana kolektora nie wchodzi w grę, używany cieknący już mam, a nowy pewnie niedostępny, a jeśli nawet to cena pewnie zaporowa,
może ktoś odkręcał te śrubki od uchwytu tych gruszek i coś podpowie, pomyślałem że można by pod nie podłożyć oringa albo jakąś uszczelkę,

z góry dziękuje za podpowiedz
pozdrawiam
paweł
Załączniki
kolektor RF5C 121 b.jpg
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 45
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez Enduro » 19 lut 2015, 11:48

przypuszczam, ze w tych nieszczelnych miejscach oska wyszlifowala obudowe i jest to raczej lekko trudne do uszczelnienia.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez klosek6 » 19 lut 2015, 13:06

Jak ubywa Ci oleju to i tak to nic nie da . Jak olej w dolocie to turbo do uszczelnienia bo puszcza olej w dolot . A jak turbo nie będzie puszczało to i tam zrobi się sucho :)
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Enduro » 19 lut 2015, 14:00

w dolocie jest zawsze olej.
w normalnej pracy pochodzi on z odmy silnika.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez valdi2000 » 19 lut 2015, 15:22

witam serdecznie!

dokładnie tak, olej jest zawsze w dolocie, czy to z odmy czy z odpowietrzenia klawiatury,
oleju mi nie ubywa dużo tylko bardzie denerwuje mnie że wszystko pod tymi gruszkami jest ubrudzone z oleju, w wolnej chwili odkręcę te gruszki i się przekonamy czy to da się uszczelnić czy będę szukał nowego kolektora:)

dzięki za pomoc
pozdrawiam
Paweł
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 45
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez klosek6 » 19 lut 2015, 15:39

Przy dobrej kondycji silnika i turbiny dolot jest suchy Trochę naprawiam aut i wiem jak jest . U mnie w Maździe dolocik jest suchutki a oleju od wymiany do wymiany nie dolewam :)
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Enduro » 19 lut 2015, 19:10

zawsze odpowietrzenie naoliwi dolot bez wzgledu na kondycje..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6