Motocykle

Nasze hobby i zainteresowania, sprawy niemotoryzacyjne.

Postprzez Akar.Zaephyr » 29 sty 2015, 13:12

Czy ktoś z Was ma na posiadaniu, bądź miał okazję pojeździć, Hondą NC750S? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez risto77 » 29 sty 2015, 13:21

Ja miałem okazję się przejechać ( prawie 800km ) takim. Z tą różnicą że miała wydech IXIL.
Dość wysoka, typowy turystyk rewelacyjnie niskie spalanie w granicach 3l/100km
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Akar.Zaephyr » 29 sty 2015, 13:27

Miałeś okazję pobawić się manualem czy automatem? :)
Nie ukrywam że o ile na razie moim faworytem jest Burgman 400, to NC750S w automacie i z kuframi przyciągnął mój wzrok, stąd zainteresowanie tą maszynką.

Może brzmi jak herezja ale szukając motocykla/big skuta do tego co najbardziej potrzebuję – jazda po Krakowie plus opcjonalne wypady na trasę w weekend – takie DCT wydaje się być interesującym tematem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez risto77 » 29 sty 2015, 13:34

Jestem zawodowym kierowcą i niezbyt dobrze czuję się prowadząc pojazd z automatem. Jeździłem z manualem. W życiu nie jechałem BURGMANEM większym niż 125 więc ciężko mi porównać ;)

Dopisano 29 stycznia 2015, o 13:37:

To spalanie podałem motocyklem ubranym w dwa boczne kufry i torbą na zbiorniku. Z tego co pamiętam to jeszcze jedna rzecz, która mi utkwiła w pamięci: twarde siedzenie.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez brii » 29 sty 2015, 13:42

Miałem trochę styczności z DCT w połączeniu z "odrobinę" większym silnikiem, chociaż na NC (ale 700) z DCT też jechałem. Przy zakupie wydawało mi się, że będzie to fajna rzecz, kilka dni po zakupie było trochę dziwnie. Po przejechaniu ~10kkm w przeróżnych warunkach, po bardzo różnych drogach a nawet ganianiu po torze mogę stwierdzić, że jest to wynalazek rewelacyjny. Wymaga tylko pogodzenia się z tym, że w trybie D komp ma tendencję do trzymania bardzo niskich obrotów i by zmienić jego nastawienie trzeba przekręcić rolkę na maxa ;) Ludzie którzy piszą nie do końca pochlebnie o tych skrzyniach mają niewłaściwe oczekiwania – ta skrzynia nie odczyta co się ma na myśli zanim coś się zacznie dziać – jak się chce radośnie pojeździć trzeba wybrać tryb MT i ognień :D A w trybie MT jest lepiej niż z manualem :) O zawodność czy koszty serwisowe DCT też nie ma się co martwić. Kupa ludzi przejechała już na tych skrzyniach ogromne dystanse – nic się nie sypie, a serwis sprowadza się do wymiany jednego filtra więcej. Serwisy twierdzą, że szybciej zepsują się przełączniki przy kierownicy niż sama skrzynia (a przełączniki są baaaardzo solidne) :)
Akar – tak jak Ci wcześniej pisałem, odpuść skutery bo ten sprzęt od skuterów pod względem właściwości jezdnych i zapewnianego funu dzieli przepaść, a koszty zbliżone :)
Ostatnio edytowano 29 sty 2015, 13:58 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Akar.Zaephyr » 29 sty 2015, 13:57

risto77 napisał(a):Jestem zawodowym kierowcą i niezbyt dobrze czuję się prowadząc pojazd z automatem. Jeździłem z manualem. W życiu nie jechałem BURGMANEM większym niż 125 więc ciężko mi porównać ;)

Dopisano 29 stycznia 2015, o 13:37:

To spalanie podałem motocyklem ubranym w dwa boczne kufry i torbą na zbiorniku. Z tego co pamiętam to jeszcze jedna rzecz, która mi utkwiła w pamięci: twarde siedzenie.


Dzięki, też czytałem że na dłuższą metę jest twardo ale tu nie widzę problemu – są akcesoryjne siedziska, np. Shad :)

Tak, brii, powiem Ci szczerze że od jakiegoś tygodnia czytam wszystko co znajdę na temat NC750S i pod względem samej teorii ta maszyna coraz bardziej mi się podoba :) Zmieniłem już tapetę na kompie więc chyba podświadomie już wybrałem...

Nie jeździłem serią NC ale co do mnie przemawia to schowek na kask w miejscu baku, bak zaś pod tyłkiem plus nisko położony silnik – testerzy chwalą wprost genialne wyważenie i łatwość manewrowania. Dołożyć do tego kufry i może śmiało konkurować z big skutami pod względem bagażowym. Do tego klasyczna konstrukcja zawieszenia motocyklowego, w połączeniu z dużymi kołami, gwarantuje nieosiągalne dla big skutów właściwości jezdne. Automat dalej przybliża tę maszynę w stronę dziecinnie prostej obsługi.

Jedynym polem, na którym big skut ma przewagę to ochrona przed wiatrem i deszczem, ale po wzięciu pod uwagę wszystkich pozostałych zalet NC, ta jedna przewaga skutów blednie. Bardzo. Tym bardziej że wystarczy dołożyć wyższą szybę :)

Wiem że tak trochę lamersko zmieniam zdanie, ale co zrobić – mam jedną okazję zaopatrzyć się w coś co będzie musiało wystarczyć na dłuższą chwilę, stąd intensywne myślenie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez brii » 29 sty 2015, 14:07

Akar.Zaephyr napisał(a):mam jedną okazję zaopatrzyć się w coś co będzie musiało wystarczyć na dłuższą chwilę, stąd intensywne myślenie :)

Jeśli ma to być coś na dłużej i działać jako środek transportu na co dzień to NC jest wręcz idealnym wyborem :)

Akar.Zaephyr napisał(a):Dzięki, też czytałem że na dłuższą metę jest twardo ale tu nie widzę problemu – są akcesoryjne siedziska, np. Shad :)

Też słyszałem, że ludzie narzekają, ale spotkaliśmy w Chorwacji kobitę na NC 700 która przyjechała z PL i nie narzekała. Ja jak jeździłem to też nie narzekałem, ale może pod tym względem nie jestem dobrym instrumentem pomiarowym, bo na żadnym mocie siodełko mi nie przeszkadzało (nawet twarde jak deska) ;)

risto77 napisał(a):rewelacyjnie niskie spalanie w granicach 3l/100km

To mogę potwierdzić – też mnie to zdziwiło, ten silnik jest bardzo ekonomiczny ale ma krótki zakres obrotów. DCT jest do niego idealnym wyborem – przy tej skrzyni mot sprawia wrażenie silniejszego niż jest w rzeczywistości, dynamika jest bardzo dobra przy prędkościach do 100km/h. W VFRkach różnicy między MT a DCT w osiągach praktycznie nie ma ale za to spalanie jest mniejsze o ~2l/100km, więc sporo.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Akar.Zaephyr » 29 sty 2015, 14:21

brii napisał(a):
Akar.Zaephyr napisał(a):mam jedną okazję zaopatrzyć się w coś co będzie musiało wystarczyć na dłuższą chwilę, stąd intensywne myślenie :)

Jeśli ma to być coś na dłużej i działać jako środek transportu na co dzień to NC jest wręcz idealnym wyborem :)


Otóż to, plus weekendowe wypady na trasę :) Nie interesuje mnie ściganie się, wheelies ani inne takie zabawy, wolę turystykę, stąd NC wydaje się maszyną udanie znajdującą kompromis między miejską poręcznością i możliwościami wybrania się w trasę. Miodzio :)

Jeszcze pytanie jak się jeździ we dwoje i czy plecaczek nie ma zbyt twardo :) Ktoś ma doświadczenia? :)

brii napisał(a):(...)
Akar.Zaephyr napisał(a):Dzięki, też czytałem że na dłuższą metę jest twardo ale tu nie widzę problemu – są akcesoryjne siedziska, np. Shad :)

Też słyszałem, że ludzie narzekają, ale spotkaliśmy w Chorwacji kobitę na NC 700 która przyjechała z PL i nie narzekała. Ja jak jeździłem to też nie narzekałem, ale może pod tym względem nie jestem dobrym instrumentem pomiarowym, bo na żadnym mocie siodełko mi nie przeszkadzało (nawet twarde jak deska) ;)


Jak natura dała miękki tyłek to nic dziwnego <rotfl> Ja mam kościsty ale wszystko się obada w użyciu :)

brii napisał(a):(...)
risto77 napisał(a):rewelacyjnie niskie spalanie w granicach 3l/100km

To mogę potwierdzić – też mnie to zdziwiło, ten silnik jest bardzo ekonomiczny ale ma krótki zakres obrotów. DCT jest do niego idealnym wyborem – przy tej skrzyni mot sprawia wrażenie silniejszego niż jest w rzeczywistości, dynamika jest bardzo dobra przy prędkościach do 100km/h. W VFRkach różnicy między MT a DCT w osiągach praktycznie nie ma ale za to spalanie jest mniejsze o ~2l/100km, więc sporo.


Mnie taka charakterystyka odpowiada – automat na miasto, który zlituje się nad portfelem – choć nie czarujmy się, czy 3 czy 5L/100 to nie robi aż takiej różnicy jak 8-10 w samochodzie :)
Do tego wypad na obwodnicę, klik w MT – zabawa! :D

Jedyny minus jaki przyszedł mi do głowy to wygnanie. Motocykliści będą mówić żę to skuter (bo DCT), skuterzyści że to motocykl. Tak do końca nie wiadomo z kim się bratać <cisza> Z drugiej strony, chrzanić to, najważniejsza radość z własnego jednośladu.

Niech tylko ten pierniczony sierpień nadejdzie...
A właśnie – czytałem gdzieś że rok w rok Honda tnie mocno ceny na Integrę właśnie w okolicach sierpnia. Czy ktoś pamięta może jak takie akcje wyglądały? Czy na sierpień inne motocykle Hondy też by się załapały? Np. takie... nie wiem... NC750S <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez brii » 29 sty 2015, 14:39

Też wiele razy słyszałem, że jeżdżę big-skuterem i drwiono ze mnie ;) Miny ludzi którzy to mówili drastycznie się zmieniały po przejażdżce bądź konfrontacji <diabełek> Szczególnie zabawne było jak na torze właściciele supersportów podchodzili z wielkimi oczami i pytali co tam mam porobione w silniku, bo na prostej im znikałem (600-tkom) albo nie mogli mnie dojść (litrami) :D Skuterzyści nie będą się do Ciebie odzywać, bo z każdego zrobisz sieczkę, a motocykliści z motami o podobnej klasie po zapoznaniu się ze sprzętem przygarną Cie w swoje szeregi ;)

Akar.Zaephyr napisał(a):Z drugiej strony, chrzanić to, najważniejsza radość z własnego jednośladu.

<spoko>

Akar.Zaephyr napisał(a):A właśnie – czytałem gdzieś że rok w rok Honda tnie mocno ceny na Integrę właśnie w okolicach sierpnia. Czy ktoś pamięta może jak takie akcje wyglądały? Czy na sierpień inne motocykle Hondy też by się załapały? Np. takie... nie wiem... NC750S <diabełek>

Najlepsze ścięcia cen w salonach Hondy na jakie trafiałem wydarzały się w okresie luty-połowa-marca. Nie dość, że importer daje upusty to jeszcze handlowcy są skłonni do negocjacji a do tego można jeszcze ustrzelić poprzedni rocznik. Jak Kasia kupowała CBR to wyszło taniej niż gdyby poczekała na koniec sezonu :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez KyRy » 3 lut 2015, 11:03

Znacie jakieś dobre domowe sposoby na czyszczenie i konserwację skórzanego kombi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez risto77 » 3 lut 2015, 13:25

Kup sobie słoninę i natrzyj.
Pełna powaga, to nie jest żart.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez brii » 3 lut 2015, 14:28

Miękki wosk pszczeli do skór i gąbka :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 9 lut 2015, 12:55

brii napisał(a):Czy KTM 990 Super Duke R to zły pomysł?

Pogieło Cie?! Dla Ciebie jak już to SMT.
Mi jednak nie chciało by się walczyć już wiatrem. Na krótką mete może jest to do przeżycia i wydaje się, że wystarczy zwolnić, ale zrobisz 300km na raz i będziesz się modlić o porządną owiewkę, albo zwolnisz tak, że włączysz się w kolumnę ciągników rolniczych jadących na żniwa w poszukiwaniu osłony przed wiatrem.
Ludzie zabierają Duke'i na trasy ale jedno to lawirować alpejskimi serpentynami, a co innego nawijać kilometry polskim stepem.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez brii » 10 lut 2015, 10:04

Bimbak napisał(a):Pogieło Cie?!

Na taką odpowiedź liczyłem :D

Bimbak napisał(a):Dla Ciebie jak już to SMT.

Całkiem niegłupi ten motocykl, muszę poszukać czegoś pod przymiarkę :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 10 lut 2015, 10:50

http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... 91341.html

Najpoważniejszą wadą tego motocykla będzie chyba wysokie siedzisko i dość wysokie spalanie, co za tym idzie słaby zasięg. Ja osobiście nie jestem fanem. Rzuciłem to jako pomysł ze stajni KTM. Moim zdaniem dużo silnika w bardzo dobrym podwoziu, ale reszta ... meeeh
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez brii » 10 lut 2015, 11:08

Fanem też nie jestem (przynajmniej na razie) ale ciągnie mnie do spróbowania czegoś nietypowego.
Dużo silnika to wersje 1290 :D Z tego co czytam to wychodzi na to, że 990 są tylko "mocno żywiołowe". Sto kilkanaście koni z dzikim charakterem to chyba nie jest przesada :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 10 lut 2015, 12:36

Cyfry może nie są imponujące, ale pamiętać musisz o charkterystyce litrowej V2. Poza tym co cały czas jest supermoto ... tylko takie z owiewką. Ahaa ... ABS dopiero od 2011 (jako opcja).
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Akar.Zaephyr » 10 lut 2015, 12:52

brii napisał(a):(...) ciągnie mnie do spróbowania czegoś nietypowego.
(...)


Jak lubisz eksperymenty to próbuj tę Hańkę:
http://www.honda.pl/motorcycles/range/c ... rview.html

Najlepiej z amerykańskiego rynku z wbudowanymi kuframi (jak na mój gust – tak powinna wyglądać europejska, bo czegoś temu tyłeczkowi zdaje się brakować:
http://powersports.honda.com/nm4.aspx

Jeśli to za mało netypowe to zarzucam taki pomysł :D
Y2K!!!
http://www.marineturbine.com/motorcycles.asp

;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez brii » 10 lut 2015, 13:10

Bimbak napisał(a):ABS dopiero od 2011 (jako opcja).

Dzięki temu KTM w ogóle znalazł się w kręgu zainteresowań :)

Akar.Zaephyr napisał(a):Jak lubisz eksperymenty to próbuj tę Hańkę:
http://www.honda.pl/motorcycles/range/c ... rview.html

Trochę nie ten segment w kategorii osiągów :P

Akar.Zaephyr napisał(a):Y2K!!!

Również nie ten segment w kategorii osiągów ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Akar.Zaephyr » 10 lut 2015, 13:13

Rozumiem że pierwszy za wolny, drugi za szybki? :)
A za czym się w ogóle rozglądasz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park