Motocykle
Czy ktoś z Was ma na posiadaniu, bądź miał okazję pojeździć, Hondą NC750S? 
Ja miałem okazję się przejechać ( prawie 800km ) takim. Z tą różnicą że miała wydech IXIL.
Dość wysoka, typowy turystyk rewelacyjnie niskie spalanie w granicach 3l/100km
Dość wysoka, typowy turystyk rewelacyjnie niskie spalanie w granicach 3l/100km
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Miałeś okazję pobawić się manualem czy automatem? 
Nie ukrywam że o ile na razie moim faworytem jest Burgman 400, to NC750S w automacie i z kuframi przyciągnął mój wzrok, stąd zainteresowanie tą maszynką.
Może brzmi jak herezja ale szukając motocykla/big skuta do tego co najbardziej potrzebuję – jazda po Krakowie plus opcjonalne wypady na trasę w weekend – takie DCT wydaje się być interesującym tematem.
Nie ukrywam że o ile na razie moim faworytem jest Burgman 400, to NC750S w automacie i z kuframi przyciągnął mój wzrok, stąd zainteresowanie tą maszynką.
Może brzmi jak herezja ale szukając motocykla/big skuta do tego co najbardziej potrzebuję – jazda po Krakowie plus opcjonalne wypady na trasę w weekend – takie DCT wydaje się być interesującym tematem.
Jestem zawodowym kierowcą i niezbyt dobrze czuję się prowadząc pojazd z automatem. Jeździłem z manualem. W życiu nie jechałem BURGMANEM większym niż 125 więc ciężko mi porównać 
Dopisano 29 stycznia 2015, o 13:37:
To spalanie podałem motocyklem ubranym w dwa boczne kufry i torbą na zbiorniku. Z tego co pamiętam to jeszcze jedna rzecz, która mi utkwiła w pamięci: twarde siedzenie.
Dopisano 29 stycznia 2015, o 13:37:
To spalanie podałem motocyklem ubranym w dwa boczne kufry i torbą na zbiorniku. Z tego co pamiętam to jeszcze jedna rzecz, która mi utkwiła w pamięci: twarde siedzenie.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Miałem trochę styczności z DCT w połączeniu z "odrobinę" większym silnikiem, chociaż na NC (ale 700) z DCT też jechałem. Przy zakupie wydawało mi się, że będzie to fajna rzecz, kilka dni po zakupie było trochę dziwnie. Po przejechaniu ~10kkm w przeróżnych warunkach, po bardzo różnych drogach a nawet ganianiu po torze mogę stwierdzić, że jest to wynalazek rewelacyjny. Wymaga tylko pogodzenia się z tym, że w trybie D komp ma tendencję do trzymania bardzo niskich obrotów i by zmienić jego nastawienie trzeba przekręcić rolkę na maxa
Ludzie którzy piszą nie do końca pochlebnie o tych skrzyniach mają niewłaściwe oczekiwania – ta skrzynia nie odczyta co się ma na myśli zanim coś się zacznie dziać – jak się chce radośnie pojeździć trzeba wybrać tryb MT i ognień
A w trybie MT jest lepiej niż z manualem
O zawodność czy koszty serwisowe DCT też nie ma się co martwić. Kupa ludzi przejechała już na tych skrzyniach ogromne dystanse – nic się nie sypie, a serwis sprowadza się do wymiany jednego filtra więcej. Serwisy twierdzą, że szybciej zepsują się przełączniki przy kierownicy niż sama skrzynia (a przełączniki są baaaardzo solidne) 
Akar – tak jak Ci wcześniej pisałem, odpuść skutery bo ten sprzęt od skuterów pod względem właściwości jezdnych i zapewnianego funu dzieli przepaść, a koszty zbliżone
Akar – tak jak Ci wcześniej pisałem, odpuść skutery bo ten sprzęt od skuterów pod względem właściwości jezdnych i zapewnianego funu dzieli przepaść, a koszty zbliżone
Ostatnio edytowano 29 sty 2015, 13:58 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
risto77 napisał(a):Jestem zawodowym kierowcą i niezbyt dobrze czuję się prowadząc pojazd z automatem. Jeździłem z manualem. W życiu nie jechałem BURGMANEM większym niż 125 więc ciężko mi porównać
Dopisano 29 stycznia 2015, o 13:37:
To spalanie podałem motocyklem ubranym w dwa boczne kufry i torbą na zbiorniku. Z tego co pamiętam to jeszcze jedna rzecz, która mi utkwiła w pamięci: twarde siedzenie.
Dzięki, też czytałem że na dłuższą metę jest twardo ale tu nie widzę problemu – są akcesoryjne siedziska, np. Shad
Tak, brii, powiem Ci szczerze że od jakiegoś tygodnia czytam wszystko co znajdę na temat NC750S i pod względem samej teorii ta maszyna coraz bardziej mi się podoba
Nie jeździłem serią NC ale co do mnie przemawia to schowek na kask w miejscu baku, bak zaś pod tyłkiem plus nisko położony silnik – testerzy chwalą wprost genialne wyważenie i łatwość manewrowania. Dołożyć do tego kufry i może śmiało konkurować z big skutami pod względem bagażowym. Do tego klasyczna konstrukcja zawieszenia motocyklowego, w połączeniu z dużymi kołami, gwarantuje nieosiągalne dla big skutów właściwości jezdne. Automat dalej przybliża tę maszynę w stronę dziecinnie prostej obsługi.
Jedynym polem, na którym big skut ma przewagę to ochrona przed wiatrem i deszczem, ale po wzięciu pod uwagę wszystkich pozostałych zalet NC, ta jedna przewaga skutów blednie. Bardzo. Tym bardziej że wystarczy dołożyć wyższą szybę
Wiem że tak trochę lamersko zmieniam zdanie, ale co zrobić – mam jedną okazję zaopatrzyć się w coś co będzie musiało wystarczyć na dłuższą chwilę, stąd intensywne myślenie
Akar.Zaephyr napisał(a):mam jedną okazję zaopatrzyć się w coś co będzie musiało wystarczyć na dłuższą chwilę, stąd intensywne myślenie
Jeśli ma to być coś na dłużej i działać jako środek transportu na co dzień to NC jest wręcz idealnym wyborem
Akar.Zaephyr napisał(a):Dzięki, też czytałem że na dłuższą metę jest twardo ale tu nie widzę problemu – są akcesoryjne siedziska, np. Shad
Też słyszałem, że ludzie narzekają, ale spotkaliśmy w Chorwacji kobitę na NC 700 która przyjechała z PL i nie narzekała. Ja jak jeździłem to też nie narzekałem, ale może pod tym względem nie jestem dobrym instrumentem pomiarowym, bo na żadnym mocie siodełko mi nie przeszkadzało (nawet twarde jak deska)
risto77 napisał(a):rewelacyjnie niskie spalanie w granicach 3l/100km
To mogę potwierdzić – też mnie to zdziwiło, ten silnik jest bardzo ekonomiczny ale ma krótki zakres obrotów. DCT jest do niego idealnym wyborem – przy tej skrzyni mot sprawia wrażenie silniejszego niż jest w rzeczywistości, dynamika jest bardzo dobra przy prędkościach do 100km/h. W VFRkach różnicy między MT a DCT w osiągach praktycznie nie ma ale za to spalanie jest mniejsze o ~2l/100km, więc sporo.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Akar.Zaephyr napisał(a):mam jedną okazję zaopatrzyć się w coś co będzie musiało wystarczyć na dłuższą chwilę, stąd intensywne myślenie
Jeśli ma to być coś na dłużej i działać jako środek transportu na co dzień to NC jest wręcz idealnym wyborem
Otóż to, plus weekendowe wypady na trasę
Jeszcze pytanie jak się jeździ we dwoje i czy plecaczek nie ma zbyt twardo
brii napisał(a):(...)Akar.Zaephyr napisał(a):Dzięki, też czytałem że na dłuższą metę jest twardo ale tu nie widzę problemu – są akcesoryjne siedziska, np. Shad
Też słyszałem, że ludzie narzekają, ale spotkaliśmy w Chorwacji kobitę na NC 700 która przyjechała z PL i nie narzekała. Ja jak jeździłem to też nie narzekałem, ale może pod tym względem nie jestem dobrym instrumentem pomiarowym, bo na żadnym mocie siodełko mi nie przeszkadzało (nawet twarde jak deska)
Jak natura dała miękki tyłek to nic dziwnego
brii napisał(a):(...)risto77 napisał(a):rewelacyjnie niskie spalanie w granicach 3l/100km
To mogę potwierdzić – też mnie to zdziwiło, ten silnik jest bardzo ekonomiczny ale ma krótki zakres obrotów. DCT jest do niego idealnym wyborem – przy tej skrzyni mot sprawia wrażenie silniejszego niż jest w rzeczywistości, dynamika jest bardzo dobra przy prędkościach do 100km/h. W VFRkach różnicy między MT a DCT w osiągach praktycznie nie ma ale za to spalanie jest mniejsze o ~2l/100km, więc sporo.
Mnie taka charakterystyka odpowiada – automat na miasto, który zlituje się nad portfelem – choć nie czarujmy się, czy 3 czy 5L/100 to nie robi aż takiej różnicy jak 8-10 w samochodzie
Do tego wypad na obwodnicę, klik w MT – zabawa!
Jedyny minus jaki przyszedł mi do głowy to wygnanie. Motocykliści będą mówić żę to skuter (bo DCT), skuterzyści że to motocykl. Tak do końca nie wiadomo z kim się bratać

Niech tylko ten pierniczony sierpień nadejdzie...
A właśnie – czytałem gdzieś że rok w rok Honda tnie mocno ceny na Integrę właśnie w okolicach sierpnia. Czy ktoś pamięta może jak takie akcje wyglądały? Czy na sierpień inne motocykle Hondy też by się załapały? Np. takie... nie wiem... NC750S

Też wiele razy słyszałem, że jeżdżę big-skuterem i drwiono ze mnie
Miny ludzi którzy to mówili drastycznie się zmieniały po przejażdżce bądź konfrontacji
Szczególnie zabawne było jak na torze właściciele supersportów podchodzili z wielkimi oczami i pytali co tam mam porobione w silniku, bo na prostej im znikałem (600-tkom) albo nie mogli mnie dojść (litrami)
Skuterzyści nie będą się do Ciebie odzywać, bo z każdego zrobisz sieczkę, a motocykliści z motami o podobnej klasie po zapoznaniu się ze sprzętem przygarną Cie w swoje szeregi 

Najlepsze ścięcia cen w salonach Hondy na jakie trafiałem wydarzały się w okresie luty-połowa-marca. Nie dość, że importer daje upusty to jeszcze handlowcy są skłonni do negocjacji a do tego można jeszcze ustrzelić poprzedni rocznik. Jak Kasia kupowała CBR to wyszło taniej niż gdyby poczekała na koniec sezonu

Akar.Zaephyr napisał(a):Z drugiej strony, chrzanić to, najważniejsza radość z własnego jednośladu.

Akar.Zaephyr napisał(a):A właśnie – czytałem gdzieś że rok w rok Honda tnie mocno ceny na Integrę właśnie w okolicach sierpnia. Czy ktoś pamięta może jak takie akcje wyglądały? Czy na sierpień inne motocykle Hondy też by się załapały? Np. takie... nie wiem... NC750S
Najlepsze ścięcia cen w salonach Hondy na jakie trafiałem wydarzały się w okresie luty-połowa-marca. Nie dość, że importer daje upusty to jeszcze handlowcy są skłonni do negocjacji a do tego można jeszcze ustrzelić poprzedni rocznik. Jak Kasia kupowała CBR to wyszło taniej niż gdyby poczekała na koniec sezonu
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Znacie jakieś dobre domowe sposoby na czyszczenie i konserwację skórzanego kombi?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Kup sobie słoninę i natrzyj.
Pełna powaga, to nie jest żart.
Pełna powaga, to nie jest żart.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
brii napisał(a):Czy KTM 990 Super Duke R to zły pomysł?
Pogieło Cie?! Dla Ciebie jak już to SMT.
Mi jednak nie chciało by się walczyć już wiatrem. Na krótką mete może jest to do przeżycia i wydaje się, że wystarczy zwolnić, ale zrobisz 300km na raz i będziesz się modlić o porządną owiewkę, albo zwolnisz tak, że włączysz się w kolumnę ciągników rolniczych jadących na żniwa w poszukiwaniu osłony przed wiatrem.
Ludzie zabierają Duke'i na trasy ale jedno to lawirować alpejskimi serpentynami, a co innego nawijać kilometry polskim stepem.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):Pogieło Cie?!
Na taką odpowiedź liczyłem
Bimbak napisał(a):Dla Ciebie jak już to SMT.
Całkiem niegłupi ten motocykl, muszę poszukać czegoś pod przymiarkę
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... 91341.html
Najpoważniejszą wadą tego motocykla będzie chyba wysokie siedzisko i dość wysokie spalanie, co za tym idzie słaby zasięg. Ja osobiście nie jestem fanem. Rzuciłem to jako pomysł ze stajni KTM. Moim zdaniem dużo silnika w bardzo dobrym podwoziu, ale reszta ... meeeh
Najpoważniejszą wadą tego motocykla będzie chyba wysokie siedzisko i dość wysokie spalanie, co za tym idzie słaby zasięg. Ja osobiście nie jestem fanem. Rzuciłem to jako pomysł ze stajni KTM. Moim zdaniem dużo silnika w bardzo dobrym podwoziu, ale reszta ... meeeh
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Fanem też nie jestem (przynajmniej na razie) ale ciągnie mnie do spróbowania czegoś nietypowego.
Dużo silnika to wersje 1290
Z tego co czytam to wychodzi na to, że 990 są tylko "mocno żywiołowe". Sto kilkanaście koni z dzikim charakterem to chyba nie jest przesada 
Dużo silnika to wersje 1290
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Cyfry może nie są imponujące, ale pamiętać musisz o charkterystyce litrowej V2. Poza tym co cały czas jest supermoto ... tylko takie z owiewką. Ahaa ... ABS dopiero od 2011 (jako opcja).
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
brii napisał(a):(...) ciągnie mnie do spróbowania czegoś nietypowego.
(...)
Jak lubisz eksperymenty to próbuj tę Hańkę:
http://www.honda.pl/motorcycles/range/c ... rview.html
Najlepiej z amerykańskiego rynku z wbudowanymi kuframi (jak na mój gust – tak powinna wyglądać europejska, bo czegoś temu tyłeczkowi zdaje się brakować:
http://powersports.honda.com/nm4.aspx
Jeśli to za mało netypowe to zarzucam taki pomysł
Y2K!!!
http://www.marineturbine.com/motorcycles.asp
Bimbak napisał(a):ABS dopiero od 2011 (jako opcja).
Dzięki temu KTM w ogóle znalazł się w kręgu zainteresowań
Akar.Zaephyr napisał(a):Jak lubisz eksperymenty to próbuj tę Hańkę:
http://www.honda.pl/motorcycles/range/c ... rview.html
Trochę nie ten segment w kategorii osiągów
Akar.Zaephyr napisał(a):Y2K!!!
Również nie ten segment w kategorii osiągów
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Rozumiem że pierwszy za wolny, drugi za szybki? 
A za czym się w ogóle rozglądasz?
A za czym się w ogóle rozglądasz?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości