Problem z silnikiem Xedos 6 '93
Strona 1 z 1
Witam panowie! Proszę Was o pomoc. Mianowicie, mój problem z Xedosem pokazał się w ostatnią sobotę. Na pół rozgrzanym silniku mazda mi zgasła i miała problemy z odpaleniem. Udało się ją jednak uruchomić i wszystko wróciło do normy. Od tamtej pory zrobiłem ok. 1000 km i dzisiaj z powrotem nastąpiła ta sama sytuacja. Kiedy udało mi się go uruchomić to strasznie falowały obroty na wolnych. Zgasiłem silnik i jeszcze raz odpaliłem. I znowu wszystko chodzi w porządku. Panowie co to może być? Silnik wyposażony jest w instalację LPG firmy Elpigaz. Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 15 maja 2014, 23:04
- Posty: 4
podałeś trochę za mało informacji, to może byc 1500 możliwych rozwiązań, począwszy od zapłonu (świece, kable), a skończywszy choćby na zapchanym filtrze paliwa. Podaj więcej konkretów, to może coś wskóramy.

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Problem występuje na gazie, benzynie czy na jednym i drugim 
Bardzo możliwe, że pada aparat zapłonowy lub czujnik położenia wału.Może także być problem z masą, co zdarza się bardzo często, śniedzieją lub gniją kable w kostkach.
Opisz dokładniej Swój problem to może pomożemy
Bardzo możliwe, że pada aparat zapłonowy lub czujnik położenia wału.Może także być problem z masą, co zdarza się bardzo często, śniedzieją lub gniją kable w kostkach.
Opisz dokładniej Swój problem to może pomożemy
Kable i świece były wymieniane na nowe firmy Bosch. Problem wystąpił na jednym i drugim (tak mi się wydaje). Wydawało mi się, że w miarę dokładnie opisałem mój problem(zadajcie jakieś pytania może, które ułatwią nam wykrycie usterki):). Dzisiaj ten problem nie wystąpił, ale znowu może pojawić się za dzień bądź 3. Gdzie mogę znaleźć te kostki masowe?
- Od: 15 maja 2014, 23:04
- Posty: 4
mogę podpowiedzieć, żebyś sprawdził błędy ECU za pomocą diody 

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Tutaj masz opis jak sprawdzić sobie błędy:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250
tutaj wyjścia ecu:
http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250
tutaj wyjścia ecu:
http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Witam wszystkich,
proszę o poradę- w mojej xedzie 6 2.0 v6 korbowód się urwał i przebił blok. Chcę kupić używany silnik i go przełożyć, ale ten silnik, jak większość ma podobno ok. 200tys.km i nie wiem czy to ma sens – czy w tych silnikach urywanie się korbowodów przy tym przebiegu to nie standard ? mnie urwał się też przy przebiegu 200 tys.km. Wiem , że najlepiej byłoby taki silnik poddać kapitalnemu remontowi, ale mnie na to nie stać w tej chwili, a jeździć muszę. Proszę o opinie. Pozdrawiam
proszę o poradę- w mojej xedzie 6 2.0 v6 korbowód się urwał i przebił blok. Chcę kupić używany silnik i go przełożyć, ale ten silnik, jak większość ma podobno ok. 200tys.km i nie wiem czy to ma sens – czy w tych silnikach urywanie się korbowodów przy tym przebiegu to nie standard ? mnie urwał się też przy przebiegu 200 tys.km. Wiem , że najlepiej byłoby taki silnik poddać kapitalnemu remontowi, ale mnie na to nie stać w tej chwili, a jeździć muszę. Proszę o opinie. Pozdrawiam
- Od: 25 lut 2013, 18:47
- Posty: 10
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 2.3 2007 r, automat 166KM, klima automatyczna
Zastanów się nad wymianą na silnik 2,5 KL z mazdy 626 lub mx6 wszystko pasuje p&p możesz jeździć na osprzęcie ze swojego silnika jeśli przełożysz od siebie czujniki. Jest miej problemowy niż 2,0 a prócz tego masz wyjściowo lepszą moc i elastyczność.
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
Nie robi to żadnej różnicy przekładasz cały osprzęt razem z kołem hydrokinetycznym i wszystko działa jak do tej pory a ponadto kończą się problemy z braniem oleju co w xedosie 2,0 jest normą. Ja brałem do xedosa silnik który pracował z automatem i nie było żadnego problemu z przekładką na manual więc w drugą też nie będzie. Lepiej brać silnik który pracował z automatem dzięki czemu jest miej wyeksploatowany.
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
jeszcze raz- byśmy się dobrze zrozumieli : w samochodzie mam skrzynię automatyczną i silnik 2.0 i rozumiem, że do tej automatycznej skrzyni mogę zamontować bez problemu silnik 2.5 od manuala ?
- Od: 25 lut 2013, 18:47
- Posty: 10
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 2.3 2007 r, automat 166KM, klima automatyczna
tak

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6