Problem z silnikiem Xedos 6 '93

Postprzez MOTIGER » 13 lis 2014, 23:18

Witam panowie! Proszę Was o pomoc. Mianowicie, mój problem z Xedosem pokazał się w ostatnią sobotę. Na pół rozgrzanym silniku mazda mi zgasła i miała problemy z odpaleniem. Udało się ją jednak uruchomić i wszystko wróciło do normy. Od tamtej pory zrobiłem ok. 1000 km i dzisiaj z powrotem nastąpiła ta sama sytuacja. Kiedy udało mi się go uruchomić to strasznie falowały obroty na wolnych. Zgasiłem silnik i jeszcze raz odpaliłem. I znowu wszystko chodzi w porządku. Panowie co to może być? Silnik wyposażony jest w instalację LPG firmy Elpigaz. Z góry dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2014, 23:04
Posty: 4

Postprzez Crenshaw » 14 lis 2014, 08:34

podałeś trochę za mało informacji, to może byc 1500 możliwych rozwiązań, począwszy od zapłonu (świece, kable), a skończywszy choćby na zapchanym filtrze paliwa. Podaj więcej konkretów, to może coś wskóramy.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Piotr_ » 14 lis 2014, 12:40

Problem występuje na gazie, benzynie czy na jednym i drugim ??
Bardzo możliwe, że pada aparat zapłonowy lub czujnik położenia wału.Może także być problem z masą, co zdarza się bardzo często, śniedzieją lub gniją kable w kostkach.
Opisz dokładniej Swój problem to może pomożemy :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez MOTIGER » 14 lis 2014, 15:32

Kable i świece były wymieniane na nowe firmy Bosch. Problem wystąpił na jednym i drugim (tak mi się wydaje). Wydawało mi się, że w miarę dokładnie opisałem mój problem(zadajcie jakieś pytania może, które ułatwią nam wykrycie usterki):). Dzisiaj ten problem nie wystąpił, ale znowu może pojawić się za dzień bądź 3. Gdzie mogę znaleźć te kostki masowe?
Początkujący
 
Od: 15 maja 2014, 23:04
Posty: 4

Postprzez Crenshaw » 14 lis 2014, 17:04

mogę podpowiedzieć, żebyś sprawdził błędy ECU za pomocą diody :)
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez hikoo » 14 lis 2014, 21:01

Tutaj masz opis jak sprawdzić sobie błędy:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250
tutaj wyjścia ecu:
http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2013, 01:34
Posty: 89
Skąd: Będzin
Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG

Postprzez tom1957 » 3 lut 2015, 16:25

Witam wszystkich,
proszę o poradę- w mojej xedzie 6 2.0 v6 korbowód się urwał i przebił blok. Chcę kupić używany silnik i go przełożyć, ale ten silnik, jak większość ma podobno ok. 200tys.km i nie wiem czy to ma sens – czy w tych silnikach urywanie się korbowodów przy tym przebiegu to nie standard ? mnie urwał się też przy przebiegu 200 tys.km. Wiem , że najlepiej byłoby taki silnik poddać kapitalnemu remontowi, ale mnie na to nie stać w tej chwili, a jeździć muszę. Proszę o opinie. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 18:47
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.3 2007 r, automat 166KM, klima automatyczna

Postprzez lichy » 5 lut 2015, 23:22

Zastanów się nad wymianą na silnik 2,5 KL z mazdy 626 lub mx6 wszystko pasuje p&p możesz jeździć na osprzęcie ze swojego silnika jeśli przełożysz od siebie czujniki. Jest miej problemowy niż 2,0 a prócz tego masz wyjściowo lepszą moc i elastyczność.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez tom1957 » 6 lut 2015, 00:24

mam automat – czy to nie zrobi problemu?
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 18:47
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.3 2007 r, automat 166KM, klima automatyczna

Postprzez lichy » 6 lut 2015, 19:27

Nie robi to żadnej różnicy przekładasz cały osprzęt razem z kołem hydrokinetycznym i wszystko działa jak do tej pory a ponadto kończą się problemy z braniem oleju co w xedosie 2,0 jest normą. Ja brałem do xedosa silnik który pracował z automatem i nie było żadnego problemu z przekładką na manual więc w drugą też nie będzie. Lepiej brać silnik który pracował z automatem dzięki czemu jest miej wyeksploatowany.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez tom1957 » 6 lut 2015, 19:40

jeszcze raz- byśmy się dobrze zrozumieli : w samochodzie mam skrzynię automatyczną i silnik 2.0 i rozumiem, że do tej automatycznej skrzyni mogę zamontować bez problemu silnik 2.5 od manuala ?
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 18:47
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.3 2007 r, automat 166KM, klima automatyczna

Postprzez Crenshaw » 6 lut 2015, 20:39

tak
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez krzysek71 » 6 lut 2015, 21:20

Jak się da w jedną to i w drugą pójdzie . Powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez tom1957 » 6 lut 2015, 23:00

dziękuję Wam panowie za cenne rady i pozdrawiam serdecznie :)
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 18:47
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.3 2007 r, automat 166KM, klima automatyczna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6