Mazda6 GY AJ '04

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Socyopatic » 5 lut 2015, 19:46

dzisiaj przyszła "mała" paczuszka a w niej praktycznie cały nowy zawias:

– tulejki przedniego górnego wahacza i jego sworznie.
– "proste" dolne wahacze przednie z nowymi sworzniami.
– całe "zagięte" dolne przednie wahacze z nowymi sworzniami

– całe tylne górne wahacze zagiete
– całe drążki tylne poprzeczne.
– tulejki tylnych wahaczy-podstawek pod sprężynami
– dolne małe cukierki wahacza wzdłużnego.

wszystko na dobrej jakosci zamiennikach, bo aso mazda zazyczyło sobie za oem potrzebne mi czesci około 15 tysiecy..
Załączniki
zawi.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez matthies » 5 lut 2015, 19:48

Socyopatic napisał(a):aso mazda zazyczyło sobie za oem potrzebne mi czesci około 15 tysiecy..
a ile w końcu dałeś za taki zestaw?
I dlaczego taka wielka wymiana? Profilaktycznie, czy coś zaczęło się sypejszyn?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rafałmazda » 5 lut 2015, 19:49

Socyopatic napisał(a):aso mazda

czego tam u nich szukałeś? :P do aso jeździ się po to, żeby nowe modele pooglądać i nic więcej <lol>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Socyopatic » 5 lut 2015, 19:58

Same czesci u znajomego wyszły mnie 2100 pln czyli "troche" dały po portfelu ale przy cenach oem to niemal jak za darmo ;) zobaczymy jak bedzie z trwałoscia na naszych drogach i przy 18-tkach. Teraz jeszcze dojdzie robocizna ze zbieznoscia..

A kupic musiałem całosc bo juz jak kupowałem auto to było widac ze mnie to czeka (na tym fakcie m.in bardzo zbiłem wyjsciowa cene zakupu auta) a przez ten rok i przejechane kolejne 10 tys zawiecha juz dosc mocno zaczela pukac na nierownosciach i na kanale tez juz wygladała "mało swiezo" (prawdopodobnie zaden element nie był w niej wymieniany od wyjazdu z salonu).

A jak robic to raz a porzadnie, dlatego rok sie zbierałem z tym tematem ;) mam nadzieje ze poczuje odpowiednio róznice w prowadzeniu :)



rafalmazda6 napisał(a): do aso jeździ się po to, żeby nowe modele pooglądać i nic więcej <lol>

a propo salonow i nowych aut dzis jezdziłem testowym Infiniti Q50S, do ktorego zakupu przymierza sie kumpel, masakra jak mega to auto jezdzi <serduszka>
Załączniki
Q50S.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 12 lut 2015, 23:36

podobno jeśli całe tylne zawieszenie twojego auta znajduje się poza nim to coś się dzieje ;)
Załączniki
zawias.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez WisniaUs » 13 lut 2015, 00:55

Łoooo FAK!!! A czemu to tak?? Nie prosciej puzle kupic w sklepie? Na co wjechales ze <dupa> urwalo?Hmm moze lepiej zainwestuj w Rosomaka lub Hummera?
WisniaUs
 

Postprzez Socyopatic » 13 lut 2015, 09:20

WisniaUs napisał(a): Na co wjechales?


na podnośnik ;) stare elementy pamietajace fabryke nie wygladały juz za ciekawie a poniewaz wymieniane sa wszystkie elementy, to łatwiej było chłopakom odczepić całe sanki od auta i dopiero rozbierac dalej na czesci pierwsze. Na aucie byłby za słaby dostep do wielu zapieczonych śrub i zeszłoby sie duzo dłużej.
Załączniki
maz.jpg
Ostatnio edytowano 17 lut 2015, 12:12 przez Socyopatic, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 17 lut 2015, 12:08

Prace cały czas w toku. Wczoraj oprocz tego ze pomalowałem druga warstwe antykorozji to musiałem ogarniać nowe dłuższe drążki poprzeczne bo te co przyszły jak widac były za krotkie i brakowało im lekkiego wygiecia jakie maja ori. Okazało sie ze przyszły do mnie drażki od wersji USA 2.3 4WD czyli czterołapa, wszystkie inne wersje czy to europa czy usa (w tym moja) przednionapedowe maja te dłuższe, wiec wiekszego pecha mieć niby nie mogłem.. ale jednak mogłem bo mechanik zamiast od razu oddac mi je do zwrotu lekko je ruszał zeby dopasowac dlugosc i teraz nie wiem czy przyjmą mi zwrot a drazki kosztowały prawie 4 stowki.. <oczy> Z tulejami wahaczy pod sprezyny jest natomiast taki problem że według katalogow wszystkich sklepow i hurtowni maja one niecałe 38mm (dla wszystkich mozliwych wersji silnikowych i rynkowych) a moje wyjete z auta maja 39,8.. Nie majac szansy na dostanie odpowiednich (w aso tylko całe wahacze po 1300 pln szt) udało się wymyslic żeby zamowić poliuretanowe na wymiar. Mam nadzieje że to koniec problemow z czesciami, bo i tak na dodatkowe dokupywanie (nowe dłuzsze drazki, sruby zbieznosci, gumy staba, łaczniki staba, tuleje poli) wyjdzie kolejny tysiak do wczesniej wydanych dwóch :P A przeciez jeszcze do opłacenia robocizna, ktora łacznie bedzie trwała około tygodnia, bo roboty jest w cholere z tym zawiasem, w ktorym nigdy nic nie było ruszone od prawie 11 lat..
Pociesza mnie tylko fakt, że za ten worek $ bede miał chyba jako jedyny w PL w GG/GY kompletnie nową zawieche i mam nadzieje odpowiednia frajde z jazdy :)
Załączniki
antykor.jpg
d.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez 19Maaarcin89 » 17 lut 2015, 17:15

Do kompletnie nowej zawiechy przydało by się jeszcze wymienić amortyzatory i sprężyny :D

Bardzo dobrze że wymieniasz takie rzeczy bo niektórzy to tylko picują auto żeby wyglądało a mechanicznie do <dupa>

Ja mam akurat zawieszenie w bardzo dobrym stanie, poza lewym amortyzatorem z przodu, ale to będę musiał wymienić komplet jak się zrobi cieplej ;)

Ciekawe czy nie taniej by cie wyszło zamówić całe zawieszenie z USA niż kupować w PL
Ostatnio edytowano 17 lut 2015, 18:39 przez 19Maaarcin89, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Przemysław » 17 lut 2015, 17:57

Widzę, że nie rozmieniasz na drobne. Skoro wszystkie elementy zawieszenia do wymiany to dobrym posunięciem było jego wymontowanie z auta.
Socyopatic napisał(a):nigdy nic nie było ruszone od prawie 11 lat..

Jak skończycie to będziesz miał spokój na następne 11
Powodzenia <spoko>
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez Socyopatic » 17 lut 2015, 21:38

19Maaarcin89 napisał(a):Do kompletnie nowej zawiechy przydało by się jeszcze wymienić amortyzatory i sprężyny


Myslałem o tym ale z pomiarow na przegladzie kilka miesiecy temu wyszło ze amory maja 70% skutecznosci czyli przyzwoicie, sprezyny zas wygladaja w zasadzie jak nowe, a cały czas chodzi mi po głowie żeby wrzucic w przyszłosci gwint ale to juz za duzy wydatek żeby łaczyc go z taka wymiana jaka robie teraz ;)

19Maaarcin89 napisał(a):
niektórzy to tylko picują auto żeby wyglądało a mechanicznie do <dupa>


Dokładnie, znam takie przypadki, gdzie auto dostawało nowy lakier, felgi, ITB dla poprawy osiagow plus milion innych gadzetow a zawiecha była w tak tragicznym stanie, że strach było tym jezdzić powyzej 100 km/h.

19Maaarcin89 napisał(a):

Ciekawe czy nie taniej by cie wyszło zamówić całe zawieszenie z USA niż kupować w PL


Myślę, że oem czesci z USA sprowadzane wyszłyby sporo taniej niz w PL ale prawdopodobnie ponizej 7-8 tysi za komplet nie udałoby się zejsc a to jednak za duzo, plus duzo wieksze problemy logistyczne w przypadku jakiejs pomylki i koniecznosci oddania.


Przemysław napisał(a):Jak skończycie to będziesz miał spokój na następne 11
jako że to sa markowe ale jednak zamienniki to bede zadowolony jak wytrzymaja w dobrej formie połowe tych lat ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 18 lut 2015, 21:48

Przyszły poliuretany na wymiar, teraz juz tylko to poskładać, ustawic zbieznosc i cieszyc sie autem :)
Załączniki
poli.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez 19Maaarcin89 » 18 lut 2015, 22:26

Zamawiałeś to pod konkretny wymiar czy już takie mieli akurat do twojego samochodu? I do jakich elementów zawieszenia są te tuleje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez xRafalx » 18 lut 2015, 22:39

Wahacze dolne pewnie :) tuleja przód i tył.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Socyopatic » 19 lut 2015, 00:49

19Maaarcin89 napisał(a):Zamawiałeś to pod konkretny wymiar czy już takie mieli akurat do twojego samochodu? I do jakich elementów zawieszenia są te tuleje?



Socyopatic napisał(a):Z tulejami wahaczy tylnych pod sprezyny jest natomiast taki problem że według katalogow wszystkich sklepow i hurtowni maja one niecałe 38mm (dla wszystkich mozliwych wersji silnikowych i rynkowych) a moje wyjete z auta maja 39,8.. Nie majac szansy na dostanie odpowiednich (w aso tylko całe wahacze po 1300 pln szt) udało się wymyslic żeby zamowić poliuretanowe na wymiar.


a dokładnie to chodzi o te tuleje zaznaczone ponizej na czerwono ;)

Dopisano 19 lut 2015, 17:21:

Może chce ktoś kupić "lekko" uzywane zawieszenie do M6? <lol>

żarcik oczywiscie ;) obecnie sa montowane te tuleje, na jutro planuje odbior auta. Co do kosztów za ten tydzień roboty (oprocz zawiasu to jeszcze wymiana oleju, poprawienie tylnego zacisku ktory lekko sie przyblokował, zalanie padnietej poduszki silnikowej klejem do szyb, no i profi ustawienie zbieżnosci) wyjdzie po rabacie znajomosciowym 1700 pln, dla kogos z ulicy byłoby podobno 2200 pln.
Załączniki
tulej.jpg
z.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez zemoj » 19 lut 2015, 23:30

Elegancko po całości poszedłeś. Dobra robota <spoko>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez xRafalx » 20 lut 2015, 10:10

Ta zawiecha była zjechana doszczętnie :|
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Socyopatic » 20 lut 2015, 10:59

E tam, jeszcze z 5 lat by przelatała na luzaku hahaha jak to powiedziała poprzednia właścicielka (szczesliwie majaca to auto tylko rok z kawałkiem) "ja przy tym aucie nic nie robiłam poza filtrami i olejem" <lol> Inna sprawa, że gość który jej auto sprzedał (wowczas z przebiegiem ok 20 tys mniej niz auto ma obecnie) serwisował je przez 4 lata w ASO i żeby tam też niczego nie zauwazyli/wymienili to "troche" obciach..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez 19Maaarcin89 » 20 lut 2015, 11:27

Znając kobiece umiejętności to przez ten rok z kawałkiem ta kobieta mogła dobić te zawieszenie.
W ASO by pewnie od razu wymienili bo to dla nich kasa jest.
Dla nie których kobiet to auto ma tylko odpalić i przewieść z punktu A do punktu B :)
Nawet nie wiedzą że jest tam "jakieś" zawieszenie które się zużywa i czasami trzeba naprawić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Socyopatic » 20 lut 2015, 11:39

Dobiła je raczej moja jazda na 18-tkach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy