Słaby akumulator i problem po wymianie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Ścibi85 » 25 mar 2013, 23:45

Koledzy, Mazda nie dała rady odpalić po staniu "pare" dni w garażu i przy tych mrozach, ale nie w tym rzecz. Przy próbie odpalenia w którymś momencie wskaźniki i obrotów i prędokości ruszyły ochoczo w stronę położenia max i wróciły jednocześnie. Wyglądało to fajnie :) Ktoś się kiedyś zastanawiał czy istnieje możliwość, aby przy przekręceniu kluczyka zegary robiły taki "test" ? Spotyka się to chyba tylko w sportowych samochodach, ale to taki efektowny dodatek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez KMBak » 25 mar 2013, 23:51

Ścibi85 napisał(a):Przy próbie odpalenia w którymś momencie wskaźniki i obrotów i prędokości ruszyły ochoczo w stronę położenia max i wróciły jednocześnie. Wyglądało to fajnie :) Ktoś się kiedyś zastanawiał czy istnieje możliwość, aby przy przekręceniu kluczyka zegary robiły taki "test" ? Spotyka się to chyba tylko w sportowych samochodach, ale to taki efektowny dodatek...


Słyszałem, że jakoś się wchodziło w tryb test, ale myślałem, że to tylko w MPS... A może akumulator był już tak słaby, że auto potraktowało, że został podłączony po nieobecności i wtedy zachodzi taki bajerek.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3821 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Ścibi85 » 25 mar 2013, 23:56

KMBak napisał(a):Słyszałem, że jakoś się wchodziło w tryb test, ale myślałem, że to tylko w MPS... A może akumulator był już tak słaby, że auto potraktowało, że został podłączony po nieobecności i wtedy zachodzi taki bajerek.


Raczej masz rację, że był taki słaby. Po odpaleniu to mi się nawet Cruise zapalił :) Zgadka trwa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez marcin255 » 26 mar 2013, 08:52

Ścibi85 napisał(a):Raczej masz rację, że był taki słaby. Po odpaleniu to mi się nawet Cruise zapalił Zgadka trwa...


Taka " dyskoteka " w BK oznacza koniec aku a kręcenie na takim aku oznacza problem z kompem i wielotysięczne wydatki .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez KMBak » 26 mar 2013, 09:10

marcin255 napisał(a):problem z kompem i wielotysięczne wydatki


Problem z kompem – rozumiem.
A wydatki? Znaczy można komputer uszkodzić?



<co?>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3821 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez marcin255 » 26 mar 2013, 09:19

Dokładnie , ... go trafia po kręceniu na rozładowanym aku a te latające wskazówki to ostrzeżenie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Ścibi85 » 26 mar 2013, 15:35

marcin255 napisał(a):Dokładnie , ... go trafia po kręceniu na rozładowanym aku a te latające wskazówki to ostrzeżenie


U mnie odpukać wszystko dobrze, ale jest to cenna informacja. Dziękuję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 16 sie 2013, 15:41

marcin255 napisał(a):
Ścibi85 napisał(a):Raczej masz rację, że był taki słaby. Po odpaleniu to mi się nawet Cruise zapalił Zgadka trwa...


Taka " dyskoteka " w BK oznacza koniec aku a kręcenie na takim aku oznacza problem z kompem i wielotysięczne wydatki .

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez krawatz » 12 lis 2013, 17:09

Witam, zwracam siż z prośbą o wskazówki i pomoc. Otóż wymieniłem akumulator główny na nowy, po uruchomieniu samochodu okazało sie, że na wyświetlaczu komputera pojawiło sie hasło o konieczności odwiedzenia ASO. Czy jest jakiś sprytny sposób aby uruchomić komputer?
krawatz
 

Postprzez ZOOMik » 18 lis 2013, 19:27

Wymiana akumulatora nie generuje takiego komunikatu, więc raczej pozostaje Ci zastosować się do jego treści, czyli odwiedzić ASO. Jeszcze jedno...masz fabryczną navi w tym modelu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez krawatz » 18 lis 2013, 21:55

tak, posiadam fabryczną navi.
krawatz
 

Postprzez Tytan » 19 lis 2013, 12:51

a posiada Kolega kartę SD z mapami do nawigacji znajdującą się w slocie ? bo komunikat może wskazywać na jej brak lub uszkodzenie.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez ZOOMik » 19 lis 2013, 23:23

krawatz,
Tak się domyślałem…objawy masz takie, jakby navi „nie widziała” karty – jeśli ta w ogóle jest w urządzeniu to mogła się uszkodzić, dokładnie tak jak napisał Tytan. Możesz jeszcze, przy wyłączonym zapłonie, spróbować ją wyjąć ze slotu i włożyć ponownie. Jeśli nic to nie da, to niestety pozostaje Ci wycieczka do ASO. Gdyby okazało się, że „padła” karta, bez trudu kupisz używkę.
Poczytaj poniższy wątek:
viewtopic.php?f=476&t=131420
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez krawatz » 20 lis 2013, 11:33

Dzięki za podpowiedź, dzisiaj to sprawdzę. pzdr
krawatz
 

Postprzez KMBak » 22 sty 2015, 16:39

Szkoda, że już nie wiemy czy to pomogło... <oczy>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3821 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez simon_ttp » 25 sie 2015, 18:57

Odświeżam temat, bo dotknął mnie także problem a akumulatorem.
A mianowicie po 1,5 roku po wymianie na Yuasa 5005 BL-ka pokazała język... a raczej nic nie pokazała.

Alternator sprawdzony i działa prawidłowo. Akumulator sprawdzony i potwierdzony, ze zepsuty... no ale pojawiła się niepewność, bo napięcie ładowania przy wolnych obrotach (bieg jałowy) czasami spada do 13,9V, a przy włączonych wielu "urządzeniach obciążających akumulator" chwilowo nawet poniżej 13V.

A tu producenci akumulatorów mówią... poniżej 13,9V lub powyżej (chyba) 14,6V to wada instalacji i reklamacja nie będzie uwzględniona.

Byłem w "zapłonie" (uważanym za jeden z najlepszych warsztatów elekro-mechanicznych we Wrocku) i twierdzą, że steruje tym komputer... i że to jest OK. Sam alternator został zdiagnozowany i jest OK. Nie ma też "upływności" w układzie.

Coś tam pogrzebałem po sieci odnośnie regulatorów napięcia i niby wyskoczyły jakieś elementy dla BL 1.6MZR... no ale skoro fachowcy mówią, że tym steruje komputer, to jest co wymienić/zdiagnozować czy nie ma? I czy jest to faktycznie problem, czy nie... po prostu padł akumulator i tyle.

A może przed wymianą akumulatora (poprzedni też miał problemy) nastąpiło już to zagadkowe uszkodzenie komputera i stąd problemy?

Proszę o pomoc. W szczególności:
– możecie sprawdzić, jak wygląda u was napięcie ładowania na biegu jałowym (szczególnie w 1.6 MZR)
– jest ten regulator napięcia (można go wymienić), czy nie (jest to integralna część komputera)?


AKTUALIZACJA:
Nie wierzę już nikomu. Wspomniany przeze mnie warsztat elektryczny po prostu mnie oszukał. Okazało się, ze instalacja ma dużą upływność na poziomie 0,5 ampera. Szwagier (a dokładnie dwóch) po długich poszukiwaniach namierzyli przyczynę.
Okazało się, że był nią "pendrive" (!!!) włożony do dołożonego modułu USB (opisałem ten upgrade w innym wątku na forum). Usunięcie pendrive'a w cudowny sposób usunęły upływ. Na razie w napadzie złości po prostu odłączyłem cały moduł. Później mu się przyglądnę i ewentualnie poprawię (wystarczy go zasilić z ACC i nie ma cudów, aby pobierał coś przy wyjętym kluczyku).

Akumulatora już nie udało się uratować.
Jedno trzeba przyznać – wygląda na to, że chwilowe spadki napięcia ładowania nie są czymś niezwykłym w maździe choć nie sądzę, aby akumulatory to lubiły.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 22:41
Posty: 24 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR (Z6) 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323