Mazda 323f BA KL '94 wściekła

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez misiak89-89 » 14 sty 2015, 18:30

Tak czy siak jeszcze mam sporo czasu do rozmyśleń zanim wyjadę z garażowni, teraz mechanika, sprawy eksploatacyjne i lakierka.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez deejay27 » 15 sty 2015, 02:02

Świetne masz te Mazdy , choć wsciekła bardziej mi się podoba , koło naprawdę idealne do tego modelu.
Powodzenia w dalszych modach :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez misiak89-89 » 15 sty 2015, 17:59

Bartg napisał(a):Pamiętaj, że bez helpera tracisz praktycznie resorowanie w zawiasie i mogą być potrzebne odboje na amortyzator ;)


Helper nic tu nie daje, ściśnięty maksymalnie przez cały czas a odbój nie wejdzie bo mam około 3cm tolerancji między sztycą amora a górnym mocowaniem i przy wjechaniu w dziurę czasem mi dobija, muszę zastosować jakieś podkładki gumowe na tłoczysko

DSC_0616.jpg
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Crenshaw » 16 sty 2015, 09:25

nie chcę się wymądrzać, ale wg mnie helper jest po to, żeby sprężyna była cały czas naprężona, nawet podczas podnoszenia auta i w podczas jazdy nic nie daje...
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez misiak89-89 » 16 sty 2015, 10:21

słuszne spostrzeżenie, może tak być...
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bartg » 16 sty 2015, 11:58

Od tego jest, aczkolwiek jechałem CRX'em na gwincie AP z i bez helpera i różnica byłą dramatyczna ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Crenshaw » 20 sty 2015, 13:01

bartg z szacunem dla Ciebie, ale uważam, że to był zbieg okoliczności
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Bartg » 20 sty 2015, 13:12

Raczej nie był, chodzi o to, że wyjmując helper owszem obniżasz auto, ale wtedy amortyzator już praktycznie nie pracuję i co chwila dobija, więc trzeba założyć betonowe odboje albo w wersji Raceism odboje/klipsy na amortyzator, żeby w ogóle nie pracował ;) Owszem można wyjąć helper i podkręcić na gwincie do góry, wtedy zgadzam się amorek pracuje i jest ok, no ale nie o to chodzi w tym przypadku :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez misiak89-89 » 20 sty 2015, 17:50

Słuchajcie u mnie ten helper w niczym nie pomagał przy takim obniżeniu jak jeździłem, oto foto po zdjęciu koła
DSC_0631.jpg

Obecnie bujam się bez helpera, zwiększyłem negatyw, gleba jest na maksa, trzpień amora oparł się o odbój, efekt – jeździ się tak samo nawet na setapie przed keskinami tylko dalej nie jest tak nisko jakbym chciał, więc muszę przerabiać amory i tak bym musiał żeby zawias trochę pracował i sprężyna byłą napięta.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bartg » 20 sty 2015, 17:59

Znaczy się masz betonowo twardy gwint w serii :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez misiak89-89 » 20 sty 2015, 18:17

heh chyba tak :D
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mlody1921 » 21 sty 2015, 12:15

Chyba dużo już nie zrobisz amortyzator czyli gwint musiałby być krótszy, też próbowałem zabawy z gwintem do mx-3 i nie siada tak nisko i nie pracuje tak jakbym chciał, dlatego odpusciłem tamat, możesz wysłać do zerkopolu trzeba by obciąć troche gwintu z góry i włożyć wkłady krótsze twardsze i o skoku mniejszym :) jak sie kiedyś pytałem to 750zł sztuka przerobienie z zwykłego amora na Bilsteina B6
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez misiak89-89 » 21 sty 2015, 12:44

Tak dokładnie musze zrobić. Już gadałem z piwem na ten temat, ale ja mam tańszych macherów niż tych z zerku:D
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bartg » 21 sty 2015, 14:03

To wkładaj airride :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Crenshaw » 21 sty 2015, 14:06

a ja wymyśliłem coś innego, można tak przerobić górne mocowania, żeby nakrętka była wyżej. Mozna to zrobić np tak: wyciąć w mocowaniu otwór i wspawać w niego jakąś miseczkę z otworem. Może nie jestem mistrzem malarstwa, ale myślę o czymś takim, wypali to w 323?
DSC_0407.JPG
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez honda2911 » 21 sty 2015, 14:17

wypali ale wtedy nie zastosuje napewno caberów
ale jak wszystko pomierzy to tak wsapawałby tę rurke żeby mieć odpowiedni negatyw
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Bartg » 21 sty 2015, 15:16

Tak robią hardkorowcy, aczkolwiek ja nie ufam spawanym od nowa kielichom, wahaczom itd ;) Najlepsza opcja skrócenie gwintu tak jak wyżej jeśli ma być hardkor gleba.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez misiak89-89 » 21 sty 2015, 15:22

To jest nie głupie rozwiązanie, nie musiałbym nic skracać a nawet podejrzewam helper by się zmieścił tylko mocowanie nie miałoby juz tej gumy a było by na sztywno z reszta w sumie camber kity tez nie mają gum dodatkowo amortyzujacych amora do kielicha nadkola.

honda2911 napisał(a):wypali ale wtedy nie zastosuje napewno caberów


Ja w swoim fk nie potrzebuje camberu bo mam regulacje na fasolach przy mocowaniu zwrotnicy
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Crenshaw » 21 sty 2015, 15:22

Bartg napisał(a):Tak robią hardkorowcy

ale działa :P

Dopisano Śr, 21 sty 2015, 15:24:

heh, koledzy jak ktoś tak zrobi to niech napisze "by crenshaw" na kielichu :P :P :P lol <rotfl> <faja> <glupek2> hahaha
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez honda2911 » 21 sty 2015, 15:28

ale ze skróceniem lagi też nie ma problemu
rozkręcasz amora wyjmujesz wkład i heja na tokarke i skracasz ile chcesz
u mnie jak za mało siądzie to też będę skracał ale myśle że będzię ok bo samo zastosowanie camberów daje jakies 2-3 cm w dól w porównaniu z ori poduszka
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy