Mam następujący problem, podczas jazdy na 2gim biegu przy ~2,5tyśobr/min z pod samochodu poszło głośne łup i zniknęły wszystkie biegi. Auto po prostu wpadło na luz i tak już zostało. Zapinanie biegów nic nie daje, jedynie na 4 przy odpuszczaniu sprzęgła słychać lekkie zgrzytanie zębatek. Przed usterką w okolicach 3tyśobr/min a zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów w tym zakresie występowało lekkie " rytmiczne podskakiwanie" spodu samochodu. Od momentu wystąpienia podskoków do momentu wypadnięcia biegu minęły około 3km. Sprzęgło zdrowe a przynajmniej tak u Jaksy powiedzieli.
Czy spotkał ktoś się z taką usterką, czy zacząć szukać nowej skrzyni?
Brak biegów
Strona 1 z 1
Przy przegubach to raczej by słyszał terkotanie. Obstawiam chyba że skrzynia się posypała. Przed usterką jak biegi wchodziły ?

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
2 – 1 ciężko
N – 1 gładko
1- 2 czasami towarzyszyło lekkie stuknięcie słyszalne bardziej z kabiny (takie plastikowe, jakby lewarek zahaczał o plastik w kabinie), problem pojawiał się tylko przy szybkiej zmianie podczas przyspieszania, jeżeli odpuściło się trochę gaz i robiło powoli to było ok.
Co zaś terkotania to pojawiało się w zakresie 1200-1800, ale było też na luzie, obstawiam tutaj pompę podciśnienia i jej sprzęgło.
N – 1 gładko
1- 2 czasami towarzyszyło lekkie stuknięcie słyszalne bardziej z kabiny (takie plastikowe, jakby lewarek zahaczał o plastik w kabinie), problem pojawiał się tylko przy szybkiej zmianie podczas przyspieszania, jeżeli odpuściło się trochę gaz i robiło powoli to było ok.
Co zaś terkotania to pojawiało się w zakresie 1200-1800, ale było też na luzie, obstawiam tutaj pompę podciśnienia i jej sprzęgło.
- Od: 4 gru 2014, 08:12
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 GY 04' 2.0 CiTD 136KM
Skrzynia do wymiany. Po spuszczeniu oleju ze skrzynie będą małe wiury, opiłki z zębatek. W poprzednim aucie miałem tak że 1 bieg i 3 ciężko wchodził, i właśnie po spuszczeniu oleju były takie opiłki, wiury, mechanik stwierdził że to od zębatek. Mówił też że nie opłaca się tego robić tylko lepiej kupić używaną skrzynię.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6