Brak biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rsk » 17 sty 2015, 15:51

Mam następujący problem, podczas jazdy na 2gim biegu przy ~2,5tyśobr/min z pod samochodu poszło głośne łup i zniknęły wszystkie biegi. Auto po prostu wpadło na luz i tak już zostało. Zapinanie biegów nic nie daje, jedynie na 4 przy odpuszczaniu sprzęgła słychać lekkie zgrzytanie zębatek. Przed usterką w okolicach 3tyśobr/min a zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów w tym zakresie występowało lekkie " rytmiczne podskakiwanie" spodu samochodu. Od momentu wystąpienia podskoków do momentu wypadnięcia biegu minęły około 3km. Sprzęgło zdrowe a przynajmniej tak u Jaksy powiedzieli.

Czy spotkał ktoś się z taką usterką, czy zacząć szukać nowej skrzyni?
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 08:12
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GY 04' 2.0 CiTD 136KM

Postprzez kubsztyk » 17 sty 2015, 17:49

Przegub zewnętrzny..?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Danmazda » 17 sty 2015, 18:02

Przy przegubach to raczej by słyszał terkotanie. Obstawiam chyba że skrzynia się posypała. Przed usterką jak biegi wchodziły ?
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez rsk » 17 sty 2015, 18:42

2 – 1 ciężko
N – 1 gładko
1- 2 czasami towarzyszyło lekkie stuknięcie słyszalne bardziej z kabiny (takie plastikowe, jakby lewarek zahaczał o plastik w kabinie), problem pojawiał się tylko przy szybkiej zmianie podczas przyspieszania, jeżeli odpuściło się trochę gaz i robiło powoli to było ok.

Co zaś terkotania to pojawiało się w zakresie 1200-1800, ale było też na luzie, obstawiam tutaj pompę podciśnienia i jej sprzęgło.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 08:12
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GY 04' 2.0 CiTD 136KM

Postprzez Danmazda » 17 sty 2015, 18:50

Skrzynia do wymiany. Po spuszczeniu oleju ze skrzynie będą małe wiury, opiłki z zębatek. W poprzednim aucie miałem tak że 1 bieg i 3 ciężko wchodził, i właśnie po spuszczeniu oleju były takie opiłki, wiury, mechanik stwierdził że to od zębatek. Mówił też że nie opłaca się tego robić tylko lepiej kupić używaną skrzynię.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez rsk » 20 sty 2015, 09:53

Problem rozwiązany. Wysunął się przegub wewnętrzny przy kole. Zabezpieczenie było całe, dziwna sytuacja.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 08:12
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GY 04' 2.0 CiTD 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6