Szarpie podczas puszczania sprzęgła.
Strona 1 z 1
Witam.
Jak tylko kupiłem swoją Mazdę 1,8 benzynka, to od samego początku miałem problemy ze sprzęgłem. A mianowicie podczas redukcji, gdy puszczałem pedał sprzęgła to prawie za każdym razem było szarpnięcie. Jako, że docisk był w tym sprzęgle już zużyty (ciężko wciskało się pedał), postanowiłem wymienić sprzęgło myśląc, że przy okazji zniknie problem z szarpaniem przy redukowaniu. Niestety, problem nie znikł. Za każdym razem, jak redukuję np. do 2-ki i puszczam sprzęgło, to jest szarpnięcie. Zaczynam się już stresować gdy przerzucam biegi. A jaki jestem szczęśliwy, jak mi pójdzie gładko
No ale na poważnie. Czego może to być przyczyna? Na jakimś forum (chyba Fiata) koleś miał podobny problem. Stwierdził, że wyczyszczenie przepustnicy usunęło tę dolegliwość. Czy u mnie też może być zapchana przepustnica?
Jak tylko kupiłem swoją Mazdę 1,8 benzynka, to od samego początku miałem problemy ze sprzęgłem. A mianowicie podczas redukcji, gdy puszczałem pedał sprzęgła to prawie za każdym razem było szarpnięcie. Jako, że docisk był w tym sprzęgle już zużyty (ciężko wciskało się pedał), postanowiłem wymienić sprzęgło myśląc, że przy okazji zniknie problem z szarpaniem przy redukowaniu. Niestety, problem nie znikł. Za każdym razem, jak redukuję np. do 2-ki i puszczam sprzęgło, to jest szarpnięcie. Zaczynam się już stresować gdy przerzucam biegi. A jaki jestem szczęśliwy, jak mi pójdzie gładko
No ale na poważnie. Czego może to być przyczyna? Na jakimś forum (chyba Fiata) koleś miał podobny problem. Stwierdził, że wyczyszczenie przepustnicy usunęło tę dolegliwość. Czy u mnie też może być zapchana przepustnica?
Ostatnio edytowano 15 sty 2015, 10:28 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Powód: temat
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Wyczyść przepustnicę i MAF.... Przy niewielkich szarpnięciach pomaga... 
Sprawdz w jakim stanie masz świece...
Sprawdz w jakim stanie masz świece...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Oczywiście, jak się domyślacie problemu nie dałem rady usunąć. Przy moim pierwszym wpisie zabrakło informacji o jednej dość istotnej rzeczy. A mianowicie, podczas ruszania na wstecznym pod małą górkę, jadąc bardzo wolno, aby czegoś nie zahaczyć, zdarza się, że auto mi zgaśnie i to w sposób dość (jak by to powiedzieć) ordynarny – odgłos taki, jakby jechać 10 km/h na szóstym biegu i gaśnie auto. Aby nie dopuścić do tej sytuacji operuję oczywiście sprzęgłem i pedałem gazu, ale często efekt jest taki, że smród sprzęgła jest nie do wytrzymania.
Macie jakieś pomysły jak temu zaradzić. Auto nie szarpie na biegu jałowym, dobrze się zbiera, generalnie jak już jedzie to jest OK, największe problemy, budzące stres, są podczas ruszania.
Macie jakieś pomysły jak temu zaradzić. Auto nie szarpie na biegu jałowym, dobrze się zbiera, generalnie jak już jedzie to jest OK, największe problemy, budzące stres, są podczas ruszania.
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
To znowu ja, może coś jest nie tak u mnie z elektroniką, jakimś czujnikiem?
Zrobiłem już madzią ponad 20 tyś. km i nadal mam problemy z ruszaniem. Albo ją zadławię (do tego stopnia, że czasami silnik gaśnie), albo dam zbyt dużą ilość gazu (aż zawyje).
Może macie jakieś pomysły, co to może być. Diagnostyka komputerowa nic nie wykazuje.
Kilka dni temu wsiadłem do jakiejś małej toyoty z silnikiem benzynowym i aż miło było ruszać, dlatego drenuje temat, bo wiem, że coś u mnie musi być nie tak.
Zrobiłem już madzią ponad 20 tyś. km i nadal mam problemy z ruszaniem. Albo ją zadławię (do tego stopnia, że czasami silnik gaśnie), albo dam zbyt dużą ilość gazu (aż zawyje).
Może macie jakieś pomysły, co to może być. Diagnostyka komputerowa nic nie wykazuje.
Kilka dni temu wsiadłem do jakiejś małej toyoty z silnikiem benzynowym i aż miło było ruszać, dlatego drenuje temat, bo wiem, że coś u mnie musi być nie tak.
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Witam.
Wyczyściłem dzisiaj przepustnice i dodatkowo psiknąłem jeszcze spray'em na przepływomierz powietrza. Stwierdzam, że polepszyło się. Ruszanie już nie jest takim koszmarem, teraz gaz nie jest już taki wrażliwy.
Jutro wrzucę zdjęcie przepustnicy przed zabiegiem i po zabiegu.
Wyczyściłem dzisiaj przepustnice i dodatkowo psiknąłem jeszcze spray'em na przepływomierz powietrza. Stwierdzam, że polepszyło się. Ruszanie już nie jest takim koszmarem, teraz gaz nie jest już taki wrażliwy.
Jutro wrzucę zdjęcie przepustnicy przed zabiegiem i po zabiegu.
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Tak jak wczoraj pisałem wrzucam zdjęcia mojej przepustnicy:
przed:
i po:
Teraz moja mazda to nie to samo auto. Wreszcie się nie stresuje przy przerzucaniu/redukowaniu biegów.
Pozdrawiam.
przed:
i po:
Teraz moja mazda to nie to samo auto. Wreszcie się nie stresuje przy przerzucaniu/redukowaniu biegów.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 18 sty 2015, 20:53 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prawidłowe wstawienie zdjęć
Powód: prawidłowe wstawienie zdjęć
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Wojtek napisał(a):Wyczyść przepustnicę
bary75 napisał(a):Wyczyściłem dzisiaj przepustnice i dodatkowo psiknąłem jeszcze spray'em na przepływomierz powietrza.
No nareszcie...
bary75 napisał(a):Teraz moja mazda to nie to samo auto. Wreszcie się nie stresuje przy przerzucaniu/redukowaniu biegów.

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość