MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia

Postprzez arekt2222 » 17 cze 2014, 08:36

Witam u Mnie w Aucie zaobserwowałem takie zjawisko mianowicie w wezyku idacym do EGR podciśnienie jest ale po ok 20 s znika wie ktos moze czym to jest spowodowane?Czy przy nie szczelnym ukladzie podciśnienie pojawialo by sie na te 20 sekund a póżniej znikało?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez JerryCold » 29 cze 2014, 14:25

marcin0922 napisał(a):bo całą zimę praktycznie przejeździłem bez błędu a tylko zrobiło się ciepło i wyskakuje non stop

no.. to dokładnie tak samo jak u mnie xD Już drugi rok tak jeżdżę ...
Z nadejściem zimy kontrolki Chack Engine same gasną , a z nadejściem wiosny się zaświecają <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez milosz_m5 » 22 lip 2014, 14:20

JerryCold napisał(a):
marcin0922 napisał(a):bo całą zimę praktycznie przejeździłem bez błędu a tylko zrobiło się ciepło i wyskakuje non stop

no.. to dokładnie tak samo jak u mnie xD Już drugi rok tak jeżdżę ...
Z nadejściem zimy kontrolki Chack Engine same gasną , a z nadejściem wiosny się zaświecają <rotfl>


U mnie występuje ten sam problem. Temperatura przekracza 15-17 stopni C i pojawia się błąd P0401. Poniżej tej temperatury błędu nie ma. Nadmienie, że sam znika w niskiej temperaturze, nie wymaga kasowania. Wężyki i zaworki zostały sprawdzone. EGR wyczyszczony. Nie mam już więcej pomysłów <nie>
milosz_m5
 

Postprzez Siwy_Płock » 23 lip 2014, 22:27

Czy ktoś posiada lub może zrobić zdjęcia prawidłowego podłączenia wężyków podciśnień?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez smile » 24 lip 2014, 08:36

Troszkę wyżej masz schemat. Nie jest to takie proste. Zdjęcie nie jest w stanie pokazać co i gdzie ma być podłączone z uwagi na rozbudowaną instalację podciśnień.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Siwy_Płock » 24 lip 2014, 12:49

Troszkę wyżej masz schemat. Nie jest to takie proste. Zdjęcie nie jest w stanie pokazać co i gdzie ma być podłączone z uwagi na rozbudowaną instalację podciśnień.


No wiem ale mam pewien problem. Podłączyłem podciśnienia wg schematu i mazda odzyskała przyspieszenie jednak tak jakby nie zawsze działa. Niekiedy jest na wszystkich biegach a niekiedy na jedynce i dwójce idzie dobrze a na 3 biegu muli. Do tego przy muleniu zaczyna kopcić. Do tego zapalił się check od EGR'a. Czy rozwiązania z tym czasowym muleniem mam szukać w przewodach podciśnieniowych Egr'u?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez smile » 24 lip 2014, 13:47

Dokładny nr błędu?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Siwy_Płock » 24 lip 2014, 16:55

Dokładny nr błędu?

P0401
P0404
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez bieski » 24 lip 2014, 16:56

Tak, przejrzyj EGR.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez marcin0922 » 16 sie 2014, 13:51

Witam ponownie. I jak poradził sobie ktoś z błędami P0401 P0404 mi po tych wszystkich zabiegach czyli sprawdzaniu wszystkich wężyków, elektrozaworów i co tam jeszcze byłem w stanie pogrzebać wyskakuje cały czas P0401 a co dalej to już nie wiem pozostaje czekać chyba na ochłodzenie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2009, 23:54
Posty: 33 (1/1)
Skąd: łódź
Auto: była Mazda 323F 2.0 V6
jest Mazda 6 2.0 136km 05r

Postprzez zausznik6 » 11 paź 2014, 10:25

Witam.
Mam duży problem z moją mazda 6 2.0 dezel 121KM 2004 rok walczę ponad miesiąc.
Wyskakuje mi błąd wraz z lampkami silnika i kontroli trakcji.

P0402 – W uk_adzie EGR wykryto nadmierny przep_yw podczas pracy nabiegu ja_owym.
Nie wiem czego mam szukać teraz., EGR został wymieniony pompa Vacum też.
Błąd potrafi wyskoczyć różnie po 50 km a nawet po 150km.
Pomóżcie ręce już załamuje a mechanicy są bezradni
Początkujący
 
Od: 12 lip 2014, 16:27
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 2004 rok

Postprzez Siwy_Płock » 21 paź 2014, 23:04

zausznik6 napisał(a):P0402 – W uk_adzie EGR wykryto nadmierny przep_yw podczas pracy nabiegu ja_owym.
Nie wiem czego mam szukać teraz., EGR został wymieniony pompa Vacum też.
Błąd potrafi wyskoczyć różnie po 50 km a nawet po 150km.
Pomóżcie ręce już załamuje a mechanicy są bezradni

Sprawdź wężyki podciśnień od solenoidów tych na dole które odpowiadają za EGR. Mogły sparcieć albo zostać przegryzione. Równie dobrze uszkodzić się mógł któryś z solenoidów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez zboq » 22 paź 2014, 09:15

zausznik6 napisał(a):P0402 – W uk_adzie EGR wykryto nadmierny przep_yw podczas pracy nabiegu ja_owym.
Nie wiem czego mam szukać teraz., EGR został wymieniony pompa Vacum też.
Błąd potrafi wyskoczyć różnie po 50 km a nawet po 150km.
Pomóżcie ręce już załamuje a mechanicy są bezradni

U mnie nawet z tym błędem sobie znany warsztat z Mysłowic nie poradził :). Wymienili mi EGR a błąd dalej wyskakuje. I jest dokładnie tak jak piszesz. Czasami pojawi się bardzo szybko a czasami trzeba przejechać kilkaset kilometrów.
Trzeba będzie przeglądnąć te solenoidy od EGR.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Siwy_Płock » 22 paź 2014, 12:56

Witajcie,
Walczę z podciśnieniami w Maździe i gryzą mi się trochę dwa schematy podane na forum:
Obrazek
Obrazek
W pierwszym są 4 otwory do podłączenia węzyków do puszki filtra powietrza a na drugim wchodzą tam tylko 3 węzyki. Dodatkowo na pierwszym napisane jest ze dochodzi tam wężyk od zaworu 30% otwarcia przepustnicy a na drugim schemacie żaden wężyk tam nie wchodzi.
Problem mam także z tym że z pompy Vacuum wychodzą wg. schematu drugiego tylko dwa króćce a w rzeczywistości wychodzą 3.
Jak to wszystko podłączyć bo już mi ręce opadają :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez jeziorek » 22 paź 2014, 17:43

Mam pytanie odnośnie tego zielono-białego zaworku na przewodzie od filtra powietrza do pompy vacum. Sprawdziłem sobie go – wiec u mnie w jedną stronę przepuszcza lepiej (choć z wyczuwalnym oporem) – w zasadzie jak dmucham w niego to gwiżdże:), natomiast w drugą nie blokuje idealnie. Czuć jak powietrze przelatuje z drugiej strony – jest duży opór ale czuć. Czy tak powinno być? Drugi, większy filtr ma inną funkcję? Można go jakoś sprawdzić?
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Siwy_Płock » 22 paź 2014, 19:20

jeziorek napisał(a):Czy tak powinno być?

Tak, tak powinno być
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez zausznik6 » 22 paź 2014, 19:32

Zboq jak będziesz coś więcej wiedział z tym błędem P0402 daj znać siły mi już opadają wystarczy, że dojdzie obrotomierz do 3 tys obrotów to za chwile mam błąd a jak spokojnie jadę nie przekraczam 2,5 tyś. obrotów to ostatnio nawet 600 kilometrów pokonałem bez błędu o dziwo do dzisiaj.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2014, 16:27
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 2004 rok

Postprzez Siwy_Płock » 22 paź 2014, 19:55

Mam pytanie. Gdzie konkretnie umiejscowiony jest silownik vsc? Czy wszystkie auta z 2004 roku nie mialy tego silownika? Jezeli ma ktos zdjecie tego silownika to bylbym wdzieczny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez LesBourgeois » 4 lis 2014, 16:59

Witam,
ja mam taki problem iż przy dodawaniu gazu umiarkowanie nagle słychać brzęczenie w zakresie 1500-2000obr., a jak dodam gazu agresywnie to brzęczenia nie ma. Wężyki od podciśnienia miałem wymieniane, samochód nie zamula. Czy to może być EGR? jak zdejmę wężyk od EGR i się przejadę to nie ma objawów o których piszę. Ale zauważyłem również ze jak odłączę wężyk od EGR to zasysa powietrze ale po paru sekundach podciśnienia nie ma czy to normalne jak odłączy się przewód?
EGR jest cały zasyfiony(również go czyściłem)
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Postprzez mkondi » 14 sty 2015, 21:45

filterek.jpg
Witam
Mam pytanko czy ma może ktoś na zbyciu lub wie gdzie można dostać ten filterek (zawór) zaznaczony na czerwono bo mój się połamał :( nr części o ile się nie mylę to RF4F-18-746 Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2014, 20:35
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 CiTD 136 KM 2005 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6