MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia
Witam u Mnie w Aucie zaobserwowałem takie zjawisko mianowicie w wezyku idacym do EGR podciśnienie jest ale po ok 20 s znika wie ktos moze czym to jest spowodowane?Czy przy nie szczelnym ukladzie podciśnienie pojawialo by sie na te 20 sekund a póżniej znikało?
marcin0922 napisał(a):bo całą zimę praktycznie przejeździłem bez błędu a tylko zrobiło się ciepło i wyskakuje non stop
no.. to dokładnie tak samo jak u mnie xD Już drugi rok tak jeżdżę ...
Z nadejściem zimy kontrolki Chack Engine same gasną , a z nadejściem wiosny się zaświecają
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JerryCold napisał(a):marcin0922 napisał(a):bo całą zimę praktycznie przejeździłem bez błędu a tylko zrobiło się ciepło i wyskakuje non stop
no.. to dokładnie tak samo jak u mnie xD Już drugi rok tak jeżdżę ...
Z nadejściem zimy kontrolki Chack Engine same gasną , a z nadejściem wiosny się zaświecają
U mnie występuje ten sam problem. Temperatura przekracza 15-17 stopni C i pojawia się błąd P0401. Poniżej tej temperatury błędu nie ma. Nadmienie, że sam znika w niskiej temperaturze, nie wymaga kasowania. Wężyki i zaworki zostały sprawdzone. EGR wyczyszczony. Nie mam już więcej pomysłów

-
milosz_m5
Czy ktoś posiada lub może zrobić zdjęcia prawidłowego podłączenia wężyków podciśnień?
Troszkę wyżej masz schemat. Nie jest to takie proste. Zdjęcie nie jest w stanie pokazać co i gdzie ma być podłączone z uwagi na rozbudowaną instalację podciśnień.
No wiem ale mam pewien problem. Podłączyłem podciśnienia wg schematu i mazda odzyskała przyspieszenie jednak tak jakby nie zawsze działa. Niekiedy jest na wszystkich biegach a niekiedy na jedynce i dwójce idzie dobrze a na 3 biegu muli. Do tego przy muleniu zaczyna kopcić. Do tego zapalił się check od EGR'a. Czy rozwiązania z tym czasowym muleniem mam szukać w przewodach podciśnieniowych Egr'u?
Witam ponownie. I jak poradził sobie ktoś z błędami P0401 P0404 mi po tych wszystkich zabiegach czyli sprawdzaniu wszystkich wężyków, elektrozaworów i co tam jeszcze byłem w stanie pogrzebać wyskakuje cały czas P0401 a co dalej to już nie wiem pozostaje czekać chyba na ochłodzenie 

Witam.
Mam duży problem z moją mazda 6 2.0 dezel 121KM 2004 rok walczę ponad miesiąc.
Wyskakuje mi błąd wraz z lampkami silnika i kontroli trakcji.
P0402 – W uk_adzie EGR wykryto nadmierny przep_yw podczas pracy nabiegu ja_owym.
Nie wiem czego mam szukać teraz., EGR został wymieniony pompa Vacum też.
Błąd potrafi wyskoczyć różnie po 50 km a nawet po 150km.
Pomóżcie ręce już załamuje a mechanicy są bezradni
Mam duży problem z moją mazda 6 2.0 dezel 121KM 2004 rok walczę ponad miesiąc.
Wyskakuje mi błąd wraz z lampkami silnika i kontroli trakcji.
P0402 – W uk_adzie EGR wykryto nadmierny przep_yw podczas pracy nabiegu ja_owym.
Nie wiem czego mam szukać teraz., EGR został wymieniony pompa Vacum też.
Błąd potrafi wyskoczyć różnie po 50 km a nawet po 150km.
Pomóżcie ręce już załamuje a mechanicy są bezradni
- Od: 12 lip 2014, 16:27
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2.0D 2004 rok
zausznik6 napisał(a):P0402 – W uk_adzie EGR wykryto nadmierny przep_yw podczas pracy nabiegu ja_owym.
Nie wiem czego mam szukać teraz., EGR został wymieniony pompa Vacum też.
Błąd potrafi wyskoczyć różnie po 50 km a nawet po 150km.
Pomóżcie ręce już załamuje a mechanicy są bezradni
Sprawdź wężyki podciśnień od solenoidów tych na dole które odpowiadają za EGR. Mogły sparcieć albo zostać przegryzione. Równie dobrze uszkodzić się mógł któryś z solenoidów
zausznik6 napisał(a):P0402 – W uk_adzie EGR wykryto nadmierny przep_yw podczas pracy nabiegu ja_owym.
Nie wiem czego mam szukać teraz., EGR został wymieniony pompa Vacum też.
Błąd potrafi wyskoczyć różnie po 50 km a nawet po 150km.
Pomóżcie ręce już załamuje a mechanicy są bezradni
U mnie nawet z tym błędem sobie znany warsztat z Mysłowic nie poradził
Trzeba będzie przeglądnąć te solenoidy od EGR.
Witajcie,
Walczę z podciśnieniami w Maździe i gryzą mi się trochę dwa schematy podane na forum:


W pierwszym są 4 otwory do podłączenia węzyków do puszki filtra powietrza a na drugim wchodzą tam tylko 3 węzyki. Dodatkowo na pierwszym napisane jest ze dochodzi tam wężyk od zaworu 30% otwarcia przepustnicy a na drugim schemacie żaden wężyk tam nie wchodzi.
Problem mam także z tym że z pompy Vacuum wychodzą wg. schematu drugiego tylko dwa króćce a w rzeczywistości wychodzą 3.
Jak to wszystko podłączyć bo już mi ręce opadają
Walczę z podciśnieniami w Maździe i gryzą mi się trochę dwa schematy podane na forum:


W pierwszym są 4 otwory do podłączenia węzyków do puszki filtra powietrza a na drugim wchodzą tam tylko 3 węzyki. Dodatkowo na pierwszym napisane jest ze dochodzi tam wężyk od zaworu 30% otwarcia przepustnicy a na drugim schemacie żaden wężyk tam nie wchodzi.
Problem mam także z tym że z pompy Vacuum wychodzą wg. schematu drugiego tylko dwa króćce a w rzeczywistości wychodzą 3.
Jak to wszystko podłączyć bo już mi ręce opadają
Mam pytanie odnośnie tego zielono-białego zaworku na przewodzie od filtra powietrza do pompy vacum. Sprawdziłem sobie go – wiec u mnie w jedną stronę przepuszcza lepiej (choć z wyczuwalnym oporem) – w zasadzie jak dmucham w niego to gwiżdże:), natomiast w drugą nie blokuje idealnie. Czuć jak powietrze przelatuje z drugiej strony – jest duży opór ale czuć. Czy tak powinno być? Drugi, większy filtr ma inną funkcję? Można go jakoś sprawdzić?
jzk
jzk
jeziorek napisał(a):Czy tak powinno być?
Tak, tak powinno być
Zboq jak będziesz coś więcej wiedział z tym błędem P0402 daj znać siły mi już opadają wystarczy, że dojdzie obrotomierz do 3 tys obrotów to za chwile mam błąd a jak spokojnie jadę nie przekraczam 2,5 tyś. obrotów to ostatnio nawet 600 kilometrów pokonałem bez błędu o dziwo do dzisiaj.
- Od: 12 lip 2014, 16:27
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2.0D 2004 rok
Mam pytanie. Gdzie konkretnie umiejscowiony jest silownik vsc? Czy wszystkie auta z 2004 roku nie mialy tego silownika? Jezeli ma ktos zdjecie tego silownika to bylbym wdzieczny
Witam,
ja mam taki problem iż przy dodawaniu gazu umiarkowanie nagle słychać brzęczenie w zakresie 1500-2000obr., a jak dodam gazu agresywnie to brzęczenia nie ma. Wężyki od podciśnienia miałem wymieniane, samochód nie zamula. Czy to może być EGR? jak zdejmę wężyk od EGR i się przejadę to nie ma objawów o których piszę. Ale zauważyłem również ze jak odłączę wężyk od EGR to zasysa powietrze ale po paru sekundach podciśnienia nie ma czy to normalne jak odłączy się przewód?
EGR jest cały zasyfiony(również go czyściłem)
ja mam taki problem iż przy dodawaniu gazu umiarkowanie nagle słychać brzęczenie w zakresie 1500-2000obr., a jak dodam gazu agresywnie to brzęczenia nie ma. Wężyki od podciśnienia miałem wymieniane, samochód nie zamula. Czy to może być EGR? jak zdejmę wężyk od EGR i się przejadę to nie ma objawów o których piszę. Ale zauważyłem również ze jak odłączę wężyk od EGR to zasysa powietrze ale po paru sekundach podciśnienia nie ma czy to normalne jak odłączy się przewód?
EGR jest cały zasyfiony(również go czyściłem)
- Od: 25 mar 2012, 13:02
- Posty: 32
- Skąd: Komorniki
- Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM
Mam pytanko czy ma może ktoś na zbyciu lub wie gdzie można dostać ten filterek (zawór) zaznaczony na czerwono bo mój się połamał
- Od: 12 cze 2014, 20:35
- Posty: 7
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 CiTD 136 KM 2005 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6