Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez onyx » 21 wrz 2014, 12:04

tekkenfan napisał(a):no jo, czyli kręcąc w jedną stronę zwiększam ovelrap a w drugą zmniejszam, pytanie tylko czy kręcąc "odpowednią" stronę moc będzie rosła w pożądanym zakresie.


dokładnie :)
to czy moc będzie rosła w pożądanym zakresie zależy już od samego profilu wałka i czasu na jaki będzie otwierał zawory (duration) oraz wysokości krzywek :) trzeba mieć oczywiście na względzie to, żeby nie doprowadzić do kolizji z tłokami :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 21 wrz 2014, 12:15

onyx napisał(a):trzeba mieć oczywiście na względzie to, żeby nie doprowadzić do kolizji z tłokami :P

a to to sie nie uklepie i nie zrobi miejsca w tłoku zmniejszająć CR co by można było więcej dmuchać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 21 wrz 2014, 12:23

zgadza się, tylko może być problem z wolnymi obrotami :D hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 21 wrz 2014, 22:52

Odprężyć jeszcze można wygiętą korbą i jazda z zapłonem wtedy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez tekkenfan » 10 sty 2015, 21:17

No to pora na noworoczny update.
W zeszłym roku kupiłem kilka fantów:
Chłodnica – tym razem Koyo zamiast chińczyka, a co za tym idzie grubszy i wydajniejszy (w teorii) rdzeń:
Obrazek

Wentylator SPAL:
Obrazek

Nowy aku (mniejszy i lżejszy)
Obrazek

i dla porównania stary aku:
Obrazek

Plan był przeniesienia aku na drugą stronę i przed przednią oś więc przymiarka:
Obrazek

ale niestety jest klops bo aku jest za wysoki:
Obrazek

Tak więc dupa z lepszego rozłożenia masy i przeniesienia jej części przed przednią oś :(

Nowy ICek:
Obrazek

Porównanie ICków – Stary 450x227x65 Vs Nowy 600x300x76 :D
Obrazek
Powinno to pozwolić na niższe problemy w dolocie po kilku przejazdach.
Dodatkowo wpadnie nowe orurowanie w 3", a stary aku powędruje do Parchatego :D

Dzisiaj już się wziąłem za przymiarki ICka:
Obrazek
Niestety nie obędzie się bez cięcia zderzaka.

Tak więc jak widać plan na ten sezon to:
– ogarnięcie elektryki + nowe cewki (co mam nadzieje pozwoli wyeliminować problemy z wcześniejszą odcinką)
– zawieszka –> podniesienie i usztywnienie tylu
– lepsza izolacja cieplna dolotu
– wywalenie ori pompy wspomagania i wstawienie elektro-hydraulicznej
– może nowy DP (w 3" na V-bandzie)
– redukcja masy
– drag slicki :D
– modlitwy co by napędy wytrzymały hehe

Co do redukcji masy to w planach jest:
– wywalenie elektryki i przejście na korbki w szybach
– lekki aku (jak już można było zauważyć)
– wywalenie stabilizatorow (dużo się nie ugra bo przód waży 3,7kg, a tył 2,8kg no ale to zawsze 6,5 kg mniej :D)
Obrazek Obrazek
– lekkie felgi
bla bla bla.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez wilusjdm » 11 sty 2015, 12:35

ICek zamawiany z Fmic.pl? Również planuję wymianę dla tego pytam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez tekkenfan » 11 sty 2015, 13:21

jop
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez misiak89-89 » 11 sty 2015, 14:10

Że koni Ci mało to wiem, ale wrażeń w szybkich zakrętach bez stabilizatorów..? :P
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Szyna » 11 sty 2015, 14:32

Auto pewnie zostanie przystosowane tylko na 1/4 :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez tekkenfan » 11 sty 2015, 18:30

Na oesy tym autem jeździć nie będę, jego przeznaczenie to tak jak Szyna zauważył tylko 1/4.
Poza tym jeżeli Parchaty bez stabilizatorów zachowuje sie "normlnie" w zakrętach to i mazda powinna ogarnąć normalną jazdę ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Bo_Lo » 11 sty 2015, 20:55

Niby tak,ale na przykładzie porównania subaru bez staba z tylu a mazdy ze stanem ,to to jest niebo a ziemia .Na korzysc oczywiście mazdy ze stabem.Dlatego stan do paskuda juz do mnie jedzie;)
Ale skoro to ma jeździć tylko na 1\4 to bez znaczenia.
Mam nadzieje ze na zlot wiosenny sie wyrobisz :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez mlody1921 » 12 sty 2015, 12:23

Ale tak duży IC sie sprawdzi pod warunkiem że chyba mocno natniesz zderzak, też chciałem włozyć 30 ale w MX3 nie ma gdzie wpakować tablicy rej. a wywalać wzmocnienia zderzaka nie chce, zawsze wlot pow. mozna "pomniejszyć" przez prowadnice pow,
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 12 sty 2015, 20:51

Spoko loko, już wszystko przymierzane i wcale dużo więcej nie trzeba będzie wycinać, a na resztę pójdą jakieś kierownice powietrza czy cuś.
Tak czy siak dokładka będzie musiała albo wylecieć (bo szkoda jej ciąć) albo jakoś ją opuszczę w dół. Bardziej skłaniam się ku drugiej opcji, bo w ten sposób zmniejszam też szczelinę pomiędzy ziemią i zderzakiem a co za tym idzie mniej powietrza będzie szło pod auto :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez honda2911 » 12 sty 2015, 20:58

projekt tego bp-eka jest mega <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez deejay27 » 13 sty 2015, 00:41

No i mega zapier....la:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez tekkenfan » 14 sty 2015, 21:43

po cięzkiej walce udało się wyrzeźbić TIPa:
Obrazek

Obrazek

Co by nie ciąć za mocno budy TIP musiał pójść dosyć nisko, a co za tym idzie jest opcja że czasami przytrze o ziemie :(
Obrazek

Wszystko byłoby fajnie gdyby nie to, że żeby go zamontować musiałem zdjąć zimną część burbo i później przez pół dnia walczyłem żeby ją z powrotem założyć <lol>


A w międzyczasie dotarły nowe felgi:
Pierwszy set (podziękowania dla Majk500, że czekał miesiąc na kasę)
Obrazek

Zanim jeszcze te felgi przyszły znalazłem inny set który miał ważyć jeszcze mniej (wg. internetu miało być 5.2 kg)
Obrazek
Jestem deczko zdenerwowany bo już widziałem ten lekki felunek a tu takie kartofle ehhh.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 14 sty 2015, 22:02

nie mzona sie kierowac tylko modelem felgi szerokoscia i srednica. bardzo wazne jest tez et i w zaleznosci ile ono wynosi waga felgi moze sie znaczaco roznic ( fela z et45 moze byc 1lg lzejsza niz ta z et15).
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez wilusjdm » 14 sty 2015, 23:48

Widzę po całości idziesz z odchudzaniem budy. Plexi zamiast ori szyb też trochę by odchudziło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez onyx » 15 sty 2015, 15:05

jak z masą taka jazda to rurki z alu a nie stal ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 15 sty 2015, 15:26

A nie myślałeś żeby ta rure na prasie troche przypłaszczyć będzie niższa a szersza ale ci to chyba nie przeszkodzi w niczym :) sam spawasz bo już spawy na kwasie wychodzą coraz fajniejsze :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy