Kapryśna... Moc/Obroty/ABS

Postprzez thomson0073 » 29 gru 2014, 23:30

Witam forumowiczów,
mam dylemat i problem, bo coś ostatnio moja madzia nie chce ze mną współpracować. Jaki jest problem? Już mówię.

Otóż na drugim i trzecim biegu między 2 tyś. a 3,5 tyś. obrotów auto przerywa, ale nie jest to szarpanie, że człowiek na szybie leży a raczej odczuwalne i o wysokiej częstotliwości, auto jest wtedy zdecydowanie słabsze a po przekroczeniu tej bariery robi się rakieta. Aaa i czasami na jałowym biegu lubi lekko spaść z obrotów i wrócić do 700RPM.

(Wiem, że na forum już o tym pisano, przeglądnąłem i przestudiowałem całe, ale jakoś nie znalazłem konkretnej odpowiedzi).

Różni mechanicy różnie mówią, że to cewki siadają, albo kable, świece etc. I jak sobie człowiek podsumuje wszystko z forum i od mechaników to można ogłupieć.
Jednego jestem pewien, świece wymienione na NGK (do teraz przejechane jakieś 2 tyś. km), kable Boscha, przepływomierz wyczyszczony, nawet podmieniłem na nowy ale nic to nie daje, auto między 2 a 3,5 tyś. jest nieznośne. Sprawdzałem dolot powietrza, te gumową elastyczną rurkę za filtrem powietrza, nie ma dziur, owszem widać jakieś drobne pęknięcia ale nie są to dziury. Przepustnica wyczyszczona (przynajmniej tak twierdzą mechanicy). Jeszcze inny mechanik doradził, żebym dał po garach na zimnym silniku i sprawdził czy będzie przerywać, (rzekomo, że to sprawdzenie cewek miało być) więc tak zrobiłem i o dziwo nic nie przerywało, auto zrywne, że aż się uśmiech na twarzy pojawił, a jak złapie temperaturę to problem wraca. No i myślę, że istotną informacją będzie też to, że gdy znajomy mechanik odkręcił cewki i wyczyścił a właściwie to bardziej podrapał zestyk między cewką a tą fajką co nachodzi na świece, to problem na jakiś czas ustał auto przestało być kapryśne. Sprawdzałem czy niema przebicia, tj. pryskałem wodą ze zraszacza na cewki i kable WN ale dyskoteki nie było, z tym że robiłem to przy 700RPM.

Już za bardzo nie wiem co robić, bo kogo zapytam to inna opinia...

Więc co radzicie? Ja zastanawiałem się nad:
1) Wymiana cewek? Zastanawiałem się nad OYODO (niby japońskie) i dwa lata gwarancji[150PLN], lub NGK, z tym że są troszkę droższe bo o 100% [310PLN]. Z tym, że na samą myśl robi się mi nie dobrze... No ale cóż jak będzie trzeba to 600 nie moje...
2) Może to być wina nowych kabli? Mogą mieć przebicie? Może wymienić je raz jeszcze? Tylko jakie tym razem?
3) Filtr paliwa? Może to ona coś mąci, podejrzewam, że nie był wymieniany od nowości, wszak niektórzy mechanicy byli w stanie rękę odciąć upierając się, że ten model nie miał filtra, natomiast pani w serwisie powiedziała, że tam jest tylko taka siateczka niewymienna, która jest automatycznie filtrem.

Już sam nie wiem co dalej... Jak narazie mam ochotę zepchnąć moją mazde z jakiejś dużej góry i podpalić, chociaż to raczej nie pomoże. :) <diabełek>

P.s. Nooo i wisienka na torcie, ostatnio w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka ABS'u, co mnie troszkę zmartwiło, sprawdziłem czy w ogóle działa i jak się okazało NIE... (a działał przed pojawieniem się kontrolki) Więc pomyślałem, że to może jakiś błąd, wyłączyłem auto, wyciągnąłem kluczyk poczekałem parę sekund, odpaliłem auto i problem zniknął, kontrolka nie świeci i ABS działa. Jakaś podpowiedź? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2014, 23:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 323F BJ
1998r.
1.5 88KM


W planach: Subaru Impreza '04

Postprzez pawel_krak » 30 gru 2014, 01:32

pada Ci czujnik abs – prawdopodobnie w tylnym prawym kole.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez tinek » 30 gru 2014, 13:23

thomson0073 napisał(a):Sprawdzałem czy niema przebicia, tj. pryskałem wodą ze zraszacza na cewki i kable WN ale dyskoteki nie było, z tym że robiłem to przy 700RPM.

zrób to samo tylko przy wyższych obrotach, wystarczy że sam pod maską pouchylasz przepustnice

cewki po nagrzaniu mogą psioczyć, ale to pewnie im wyższe obroty tym byłoby gorzej

była sprawdzana sonda lambda? szkoda, że przedlift nie ma obd2 bo może przy analizie parametrów z ecu można by do czegoś dojść.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez thomson0073 » 30 gru 2014, 15:01

tinek napisał(a):zrób to samo tylko przy wyższych obrotach, wystarczy że sam pod maską pouchylasz przepustnice

cewki po nagrzaniu mogą psioczyć, ale to pewnie im wyższe obroty tym byłoby gorzej

była sprawdzana sonda lambda? szkoda, że przedlift nie ma obd2 bo może przy analizie parametrów z ecu można by do czegoś dojść.


Super, posprawdzam jeszcze przy wyższych obrotach i na ciepłym silniku.

Przyznaje, że te cewki są wg mnie podejrzane, bo po wyciągnieciu i przeczyszczeniu styków wszystko było OK, a teraz znowu coś się zaczęło psioczyć... Poczyszczę to raz jeszcze, może będzie ok.
Tinek, a może to przez połączenie cewki ze świecą jest nie tak? Może te sprężynkę podmienić? Jedną troszkę rozciągłem, może by tak je wrzucić do jakiegoś płynu żrącego co je troszkę przeżre i poczyści? <co?> <co?>
Pytam, bo nie uśmiecha mi się za bardzo wyrąbanie 6 baniek na cewki.

A myślisz, że nowe Boschowskie kable mogą szwankować?

Sonda nie sprawdzana, z tym, że gdyby była walnięta to u mechaników by po podpięciu do kompa coś powinno wyskoczyć (tak mi się wydaje), a wg nich, zero błędów na monitorze.

Na dniach zabieram się też za filtr paliwa, co jest najśmieszniejsze w promieniu +30km od Wadowic, sklepy z częściami twierdzą, że moja Mazda nie ma takiego filtra, rozbiorę i troszkę go poczyszczę. Profilaktycznie pomoczę w benzynie ekstrakcyjnej i pomagnezuje troszkę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2014, 23:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 323F BJ
1998r.
1.5 88KM


W planach: Subaru Impreza '04

Postprzez tinek » 30 gru 2014, 22:45

czasami bardzo upierdliwe usterki nie wywołują błędów w ecu, a silnik działa jak ....

jak połączenie sprężyny i cewki będzie kiepskie to mogą dziać się cyrki, przeczyść ponownie i jedno i drugie, dodatkowo zastosowałbym kontakt-s

kable ja nie robią dyskoteki to są ok, chyba że rezystancja mocno odbiega od normy, możesz jeszcze spróbować lekko zmniejszyć przerwę na świecach

filtr paliwa jest w baku przy pompie, są dwa rodzaje, na forum jest o tym temat, przed i polift mają inne, czyszczenie sobie daruj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez xedos1972 » 31 gru 2014, 11:22

Cewki w tych mazdach to wrażliwy element ,jak masz jeszcze oryginały to już im wystarczy ,moje wytrzymały około 200 tyś i jedna padła że jechałem na 2 gary później zaczynała działać i jechałem normalnie .Oporność pomierzyłem i obie miały identyczną więc wykrycie która to nie domaga jest tylko na zasadzie losowej podmianie . Ja kupiłem cewki NGK i sobie czekały od dawna na swoją kolej jako że jeżdżę na Lpg a układ zapłonowy to podstawa,ale to spory wydatek na NGK ale polecam sklep Fox.rzeszów i ma cewki Foxres za 115 zł i sprawdzony sprzedawca na forum .Oyodo to linia towarowa producent jak w innych liniach towarowych jest inny.
Najlepszym sposobem jest podmiana z kimś z twojego rejonu i sprawdzenie czy problem jest w cewkach ,bo w ten sposób pół samochodu można wymienić .
Na samym początku jak kupiłem Bj-tkę miała problem z lekkim przydławieniem tak w 2,5-3tyś. rpm wtedy jeszcze na PB a jak złożyłem LPG problem na gazie nie występował ,co według mnie oznaczało zły skład mieszanki więc pobawiłem się ustawieniem TPS trochę to trwało ale jeździłem na różnych ustawieniach aż wybrałem odpowiednie nastawy dla mnie .
Filtr paliwa w ZL-u masz tego typu http://allegro.pl/mazda-ferrari-filtr-p ... 31752.html
i zapomnij o czyszczeniu ,z ciekawości przeciąłem swój po wymianie, to masakra wyglądał jak węglowy ,przed wymianą dobrze trzeba odrdzewić śrubki przy zbiorniku bo będzie problem żeby odkręcić,a jak się śrubka wyrobi to jest lipa .
ABS ma samo-diagnostykę przy każdy uruchomieniu silnika i jak uzna układ za sprawny to abs działa ,ale tak jak wcześniej napisał Paweł zaczyna padać któryś z czujników tylnych .Procedura sprawdzenia błędów abs jest prosta i dostępna na forum jak to zrobić ,po sprawdzenie proponuję skasowanie błędów i czekać aż sterownik zapisze ponownie błąd bo w pamięci sterownika mogą być pozostałości .
Schodzenie z obrotów nie powinno mieć miejsca ale najpierw uzyskaj poprawną pracę podczas jazdy ,bo problemem mogą być cewki i wypadanie zapłonu a przed lift ma słabą diagnostykę ,co prawda można się połączyć programem ForScan +ELM ale tak jak napisałem to nie OBDII.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez thomson0073 » 31 gru 2014, 16:56

xedos1972 napisał(a):Na samym początku jak kupiłem Bj-tkę miała problem z lekkim przydławieniem tak w 2,5-3tyś. rpm

Ja mam bardzo podobny problem, a mam nadzieję, że teraz mogę powiedzieć, że miałem.
Poczyściłem dziś cewki – były straszne. Mam nadzieje, że to coś pomoże. :) Zrobię fotorelację z przebiegu i dam znać na dniach czy coś pomogło. :)

Teraz jeszcze muszę ogarnąć sprawę z tym filtrem paliwa. Ale dzięki Xedos, za radę, przynajmniej będzie mniej rozkręcania i niepotrzebnego dłubania. :)

xedos1972 napisał(a):cewki Foxres

Pierwsze słyszę, to nie jest jakiś japoński chińczyk? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2014, 23:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 323F BJ
1998r.
1.5 88KM


W planach: Subaru Impreza '04

Postprzez cathykgb » 1 sty 2015, 09:28

Czekam na fotorelację bo mam te same objawy i być może to będzie rozwiązaniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2014, 18:33
Posty: 33 (1/0)
Skąd: SLU
Auto: 323F BJ 1.5

Postprzez thomson0073 » 1 sty 2015, 13:58

Wrzucam tutaj fotorelacje, może się przydać. Może to pomoże mojej madzi, zobaczymy dziś, bo wieczorkiem muszę zrobić ponad 100km.

Tak więc zaczynamy.

Najpierw kupiłem środek do łączenia zestyków elektrycznych, łączenia cewek zapłonowych i kabli WN. Jedni mówią, że dobry jest KONTAKT – s, niestety pan sprzedawca nie miał czegoś takiego, zamiast tego kupiłem to:
WP_20141231_002.jpg
kontak


Następnie oznaczyłem cewki i nr świec.
WP_20141231_003.jpg
Nr


Odkręciłem cewki i wyjąłem kable WN. Następnie zabrałem się za czyszczenie sprężyn znajdujących się w fajkach od cewek. Trzeba z czuciem wypiąć fajkę od cewki i wyjąć sprężynkę.
WP_20141231_004.jpg
fajka cewka

WP_20141231_005.jpg
sprezynka


Jak widać na zdjęciu, sprężyna, która łączy cewkę i świecę nie jest najlepszej kondycji, dużo gorzej natomiast wygląda "gniazdo" cewki do którego ta sprężyna wchodzi, powinno się błyszczeć, u mnie było czarne... Jako, że nie miałem nic czym mógłbym "wyżreć" dziadostwo znajdujące się w gnieździe cewki, zesrkobałem to przy pomocy śrubokręta płaskiego, a następnie gniazdo cewki wyczyściłem, rozpuszczalnikiem (lub benzyną ekstrakcyjną) ważne, żeby to odtłuścić, a zarówno rozpuszczalnik jak i benzyna odparują. Najlepiej wziąć na szmatkę trochę roztworu i wyczyścić to gniazdo. (Nie wlewać do środka! a czyścić wilgotną szmatką z roztworem benzyny lub rozpuszczalnika).

Co było w gnieździe cewki? A takie właśnie paprochy:
WP_20141231_015.jpg
paprochy


Skoro gniazdo cewki zostało wyczyszczone i odtłuszczone, "psiknąłem" do niego ISOL (KONTAKT) i odłożyłem w czyste miejsce.
Teraz kolej na czyszczenie sprężyn, u mnie pomocny był papier ścierny 150 (ważne żeby był drobny), lub specjalna gąbeczka do czyszczenia rur miedzianych. Tutaj widać różnicę w kolorze. Większa część sprężyny się świeci a końcówka, bez blasku i żółta...
WP_20141231_011.jpg
róznica


Trzeba wszystko wyczyścić, sprężyna ma się błyszczeć i wyglądać jak nowa, następnie serwujemy jej kąpiel w rozpuszczalniku lub benzynie ekstrakcyjne, aby ją odtłuścić i wyczyścić z reszty paprochów.
WP_20141231_009.jpg
czyszczenie sprezyny


Po wyczyszczeniu sprężyny, trzeba ja lekko osuszyć, czego nie wytrzemy to wyparuje, potraktować ją ISOL-em (KONTAKT-em) i włożyć do CZYSTEJ FAJKI.
Gdy wyżej wymienione czynności skończymy następnie składamy fajkę i cewkę. Można jeszcze profilaktycznie psiknąć ISOL (KONTAKT) przed połączeniem elementów cewki i sprężyny ze sobą.

To samo trzeba zrobić z drugą cewką, natomiast końcówki kabli WN również można psiknąć ISOL-em (KONTAKT-em).

Gdy skończymy te czynności można zabrać się za składanie całego układu.
Warto też rzucić okiem na świece a właściwie miejsce połączenia świecy i sprężyny, jeżeli jest brudne, delikatnie wyczyścić, odtłuścić i zastosować preparat do połączeń elektrycznych.

Jeżeli mamy pewność, że wszystko jest czyste, odtłuszczone i zakonserwowane ISOL-em (KONTAKT-em) to składamy układ w całość.
WP_20141231_016.jpg
calosc


Ja jeszcze psiknąłem ISOL na styki od przepłwomierza i elektryki znajdującej się przy przepustnicy.

Pierwszy efekt?
Madzia, przestała szarpać na biegu jałowym i utrzymuje równo obroty.

Efekt drugi?
Krótka przejażdżka ok. 300m, zero zrywów i szarpania. (Nie jechałem dalej, mieszkam na takiej górze, że myśl zdejmowania i zakładania łańcuchów na koła po raz kolejny odstrasza) ;)

Efekt trzeci?
Dziś będzie zrobione ponad 100km, dam znać jak się czuje moja madzia.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2014, 23:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 323F BJ
1998r.
1.5 88KM


W planach: Subaru Impreza '04

Postprzez xedos1972 » 1 sty 2015, 19:23

czego to Chińczycy nie robią ,w dzisiejszych czasach to wszyscy robią dla wszystkich ,kwestia brandu .
Cewki NGK które kupiłem są Made in Poland taka mała niespodzianka .Janmora nie polecam choć fabrykę mam pod samym nosem ,kable WN nowe złożyłem to jak mnie pier-ły to aż się zaświeciłem ,choć wiem że janmor produkuje produkty nie tylko pod swoim brandem .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez thomson0073 » 2 sty 2015, 01:06

Miałem pisać o efekcie trzecim po czyszczeniu zestyków cewek i świec.
Więc... Moje czarodziejstwa na nic się zdały. <czarodziej>
Teraz już raczej mam 99,9% pewności, że siadła któraś z cewek, bo auto jedzie na 3 garach (Jak Tico <zawstydzony>). Dopóki madzia nie złapała temperatury, to jechała cud miód. Jak złapała temperaturę optymalną, przejechała mi ok. 30 km (z lekkimi zrywami) i znowu to samo, tyle, że teraz to już na drugim i trzecim biegu zrywa prawie w całym zakresie obrotów a na czwartym i piąty jak ma kaprys.
Sumując, moje czyszczenie cewek i świec można o <dupa> rozbić. ^^

Wykręcę jeszcze świece teraz i sprawdzę ich stan, ale wątpię czy to ich wina, NGK raczej by się nie sypły po miesiącu, kable Boschowskie chyba też.

Tak więc zamawiam cewki, albo NGK albo Foxres. Teraz szukam i czytam co lepsze i bardziej adekwatne do ceny. :)

Może ta fotorelacja przyda się innym.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2014, 23:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 323F BJ
1998r.
1.5 88KM


W planach: Subaru Impreza '04

Postprzez xedos1972 » 2 sty 2015, 12:50

Kupuj co uważasz i na co cię stać NGK to spory wydatek ,za tę cenę masz 2 sztuki innego producenta
Kiedyś poszperałem i cewki do tego silnika robią: Janmor , Meat-Doria , Oyodo, Ngk, Foxres kiedyś Mobiletron czy obecnie ? Blue Print cena kosmos !!
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez thomson0073 » 2 sty 2015, 23:04

xedos1972 napisał(a):NGK to spory wydatek ,za tę cenę masz 2 sztuki innego producenta


Wiem właśnie, tylko z drugiej strony, lepiej jest chyba kupić coś co znowu będzie działać któryś roczek, niż kupić cewki za50% ceny NGK i za rok znowu je wymienić.

620PLN – NGK (2 sztuki)
320PLN – INNY PRODUCENT (2 sztuki)

Taką wycenę podał mi znajomy, który prowadzi sklep. <czytaj>
No jakby nie było 3 banieczki w kieszeni to i wachy więcej, ale z drugiej strony, znowu potem człowiek włosy sobie zacznie wyrywać, jak ceweczki zaczną dawać ciała...

Dylematy, dylematy, wszędzie dylematy... <nauka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2014, 23:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 323F BJ
1998r.
1.5 88KM


W planach: Subaru Impreza '04

Postprzez cathykgb » 3 sty 2015, 09:43

a jaką dają gwarancję na te cewki?
od przejechanych km czy czasowo np. 2 lata?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2014, 18:33
Posty: 33 (1/0)
Skąd: SLU
Auto: 323F BJ 1.5

Postprzez xedos1972 » 3 sty 2015, 11:17

zgadzam się z tobą i też kupiłem dlatego NGK ,najtaniej znalazłem w tym sklepie http://kayaba.istore.pl za 303 zł,warto też się zastanowić nad Meat-Doria to chyba włosi cena to około 220 zł tak mi się coś kojarzy .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez thomson0073 » 3 sty 2015, 17:51

cathykgb napisał(a):a jaką dają gwarancję na te cewki?
od przejechanych km czy czasowo np. 2 lata?


Czasową, ale nie pamiętam czy rok czy dwa. Bynajmniej cewki to nie jest część, którą się wymienia co roku, czy co 10 tyś. km. Mam nadzieję, że na tych NGK pojeżdżę troszkę dłużej.

xedos1972 napisał(a):zgadzam się z tobą i też kupiłem dlatego NGK


Cewka zamówiona, teraz muszę tylko czekać aż całkowicie zakończy się "świąteczne buuum" i remanenty i cewka powinna być w środę już w madzi. :)

Wymieniam jedną, bo jedna padła (pali na 3 gary), przynajmniej tak mi doradzili: "A po co wymieniać dwie cewki, skoro jedna jest dobra i możesz jeszcze na niej pojeździć ho ho i jeszcze trochę..." :) Miejmy nadzieję, że tak będzie.

Xedos jakieś sugestie?
Lepiej od razu dwie wymienić czy jedną zepsutą?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2014, 23:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 323F BJ
1998r.
1.5 88KM


W planach: Subaru Impreza '04

Postprzez xedos1972 » 3 sty 2015, 18:57

ja założyłem dwie nowe ,cały komplet zapłonowy NGK kable,cewki, świece NGK V-LINE 28 zamiast nominalnych o mniejszej odległości elektrody ze względu na lpg .stare cewki trzymam na rezerwę jedna z nich jest dobra .
wyklucz cewkę złą i załóż nowy komplet .
PS.proponuję zostawić fajki ze starych cewek jak to oryginały ,te z ngk są z bardziej miękiej gumy
i wyjmowałem cewki na ciepłym silniku i fajka mi została na świecy ,trzeba sporo się namęczyć aby wyjąć ,oryginały mi nigdy nie zostały na świecy (może tylko ja miałem taki przypadek)
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez thomson0073 » 9 sty 2015, 21:28

Kontynuuje. :)
Otóż przyszła mi ceweczka, zamówiłem jedną (300 PLN) NGK i całe szczęście, że TYLKO JEDNĄ. Otóż, założyłem cewkę, przejechałem się i madzią jak zrywało, tak zrywa dalej. Przełożyłem cewki, i dalej to samo. Wychodzi na to, że Panowie z warsztatu kolejny raz się pomylili bo mam dziwne wrażenie, że to nie cewki mi siadły (chociaż fakt – objawy bardzo podobne).

Noo, ale skoro auto nie działa tak jak powinno to postanowiłem coś nie coś poczyścić elektrykę. I tak sobie właśnie czyściłem większość widocznych łączników a zapomniałem o jednym... tym z przepływomierza. Odpaliłem madzie, chwilę pochodziła, dałem gazu a po chwili obroty zaczęły tak falować, że auto zaczęło przygasać, postanowiłem więc odpiąć zasilanie (na włączonym silniku) od przepływomierza i ku mojemu zdziwieniu auto wyrównało obroty i nie śmiało nimi drgnąć. Dodałem gazu za pomocą "ślimaka" i dopiero przy wyższych obrotach auto coś zaczynało lekko poszarpywać – podejrzewam, że mogło "zgłupieć" przez brak informacji od przepływomierza, który był wypięty. Postanowiłem kolejny raz wpiąć przepływomierz i znowu ta sama sytuacja, rwanie, szarpanie etc. ( I słychać było, że auto co jakiś czas nie pali na jeden gar).

Tak więc doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie, za nie palenie na wszystkie gary i przyduszanie madzi odpowiedzialny jest przepływomierz. Jutro kupuję płyn do mycia tarcz i czyszczę przepływomierz i cały układ dolotowy powietrza, a może akurat tutaj jest problem.
Co do obserwacji tak jeszcze, to zauważyłem, że gdy wcisnąłem gaz do dechy auto zaczęło szarpać więc lekko odpuściłem i znowu dodałem i szarpania brak... Tak więc zobaczymy jutro co z tego wyjdzie, na pewno dam znać.
Mam jednak dziwne wrażenie, że niepotrzebnie wydałem 3banieczki na cewkę.

P.S. Jak możecie sprawdzać i swoimi sposobami diagnozować auto, to lepiej to róbcie, ze zdobytego ostatnio doświadczenia widzę, że co mechanik to inna teoria. ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2014, 23:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 323F BJ
1998r.
1.5 88KM


W planach: Subaru Impreza '04

Postprzez xedos1972 » 9 sty 2015, 23:22

w pierwszym poście piszesz że czyściłeś przepływomierz a nawet podmieniałeś na nowy i nic a teraz piszesz że to winowajca , tu masz wszystko opisana jak to zrobić : http://toyota.arbiter.pl/galeria/czyszc ... lywomierza
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez thomson0073 » 11 sty 2015, 19:27

xedos1972 napisał(a):w pierwszym poście piszesz że czyściłeś przepływomierz


Dokładnie tak :) Nawet mam go na biurku (ten zdemontowany) i pomimo czyszczenia, ten czujnik (bodajże temperatury) jest zdecydowanie ciemniejszy (zabrudzony) niż na obrazkach w google.

xedos1972 napisał(a):nawet podmieniałeś na nowy i nic


Kolejną czynnością było wymiana, i owszem wymieniłem. :) Z tym, że dziwi mnie praca tego silnika, jak odpiąłem przepływomierz... A może pech i trafiłem na felerny... Jest chyba i taka opcja...

xedos1972 napisał(a): teraz piszesz że to winowajca


Wynik moich obserwacji i testów.

Za linka jak najbardziej dziękuję, zabieram się za przestudiowanie tego materiału.

Reasumując:
Zamówię jeszcze jedną cewkę (niech będą dwie nowe) i raz jeszcze przepływomierz. Mam nadzieję, że to powinno pomóc.

Poczyszczę jeszcze przepustnicę, aczkolwiek muszę się dowiedzieć jak się za to zabrać, teoretycznie robili to mechanicy, ale jak było naprawdę tego nie wiem... Jak samemu tego nie rozkręcę to się nie dowiem. :)


Jak dojdę do rozwiązania problemu, na pewno napiszę na forum. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2014, 23:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 323F BJ
1998r.
1.5 88KM


W planach: Subaru Impreza '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323