Subaru Impreza GF8 WRX STi Limited EJ207 MY00

Postprzez Bartek1986 » 20 gru 2014, 20:59

Jak w temacie <serduszka>
Sprawiłem sobie z tego co wiem pierwsze STi Wagon w klasyku w naszym pięknym kraju.
Na początek to na czym mi najbardziej zależało, czyli silnik i skrzynia:
Silnik to EJ207 czyli coś takiego jak było montowane w europie w nowszych STi. Pół zamknięty blok.
Auto według danych na 280km, ale wszelkie JDMowe tabelki wskazują 300. W tamtych latach japońscy producenci nie mogli zrobić auta silniejszego, niż 280km.. To jest na 3" od Turbo i miało remap w Japonii.
Co tam siedzi dokładnie dowiemy się kiedyś tam :P
Skrzynia fajna. Krótkie biegi i długa piątka lata jak nowe. Co siedzi w tylnym dyfrze dowiemy się niedługo.
Obrazek

Impreza przypłynęła sobie jakiś tydzień z hakiem temu z Japonii. Kupiona od dealera w Osace.
Jak dojechałem do Barcina ujrzałem taki coś:
Obrazek

Godzina miłej rozmowy i byłem już na stacji ruszając w drogę powrotną ( 470km w ulewie..)
Obrazek
Obrazek

Przebieg w momencie kupna to 98k z hakiem, a już teraz 99k :) Wszystko jest jak nowe:
Obrazek
Obrazek

No i już po dojechaniu do Lublina.
Obrazek

Szczerze powiem, że w trasie tylko na 5 biegu odważyłem się wcisnąć "pedal to the metal".
Mam respekt do tego samochodu i nie da się tego porównać do GT.
Jedzie niemiłosiernie :D Do 8000 RPM wkręciłem dopiero dzisiaj na suchym i byłem w szoku hehe

No i jakieś fotki na szybko z kalkulatora:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na koniec najmniej istotna informacja. Samochód spalił 10,1 litra na setkę. 470km trasa i 40 km świrowania po mieście.
Na 3 biegu na mokrym jest dość niebezpiecznie :P o 1 i 2 nawet nie mówię, bo od razu stawia bokiem :)
Na tą chwile tyle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez ravo » 20 gru 2014, 21:50

piękne :) ale kombi ;((
kto przekładać będzie ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Paweł » 20 gru 2014, 22:37

Jaram się. Samochodem i szalonym pomysłem! :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ravo » 20 gru 2014, 22:40

moim się nie jarasz :(

Dopisano 20 gru 2014 23:23:

p,s
to już 3 taka skrzynia na forum ;) ona ma jakąś słabą szperę z tyłu bo czuć to na podnośniku ale co tam jest nie mam pojęcia. Chyba, że moja ma inny dyfer niż oryginał bo na stronie skrzyń niby jest otwarta.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Bartek1986 » 20 gru 2014, 23:49

Się zobaczy co tam jest, ale czuć, że otwarty to nie jest. Mój GT miał fabryczną lekką szperę i tu jest lepiej stanowczo.
ravo napisał(a):ale kombi ;((

Nic nie zrobię, że zboczony jestem.
Miałem opcje wziąć w tej samej kasie TypRe, bo Jackowi się córka urodziła i chciał sobie wanne zostawić, ale nie i już :)

ravo napisał(a):kto przekładać będzie ?


W poniedziałek jadę do Palonki : https://pl-pl.facebook.com/PalonkaRally pogadac na ten temat.
Mam swoich przekładaczy, ale chcę żeby była 100% fabryka :)

Paweł napisał(a):Jaram się. Samochodem i szalonym pomysłem! :)


Dziękuje, ja też :D Nawet mama mnie w końcu zrozumiała jak ja przewiozłem :P hehe

A co to samochodu to jeszcze jeden fakt. Od spodu nie ma nawet nigdzie najmniejszego rdzawego nalotu :)

Miałem godzinę temu spotkanie z TypeRem na "niemieckich autostradach" i pomimo, że nie cisnąłem maxa ze strachu to mi nie odjeżdżał, a jest przecież lżejszy :P muszę pojechać na hamownie!

Mam jeszcze foto wydechu:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez ravo » 20 gru 2014, 23:52

klimę automatyczną podobno tylko MTS potrafi przełożyć :P

fajny fajny trochę zazdroszczę hehe ale dalej z uporem maniaka nie potrafię zrozumieć czemu kombi hehe
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Bartek1986 » 20 gru 2014, 23:55

to pojadę tam :) musi zostać!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Krzemol » 21 gru 2014, 02:06

Takie kombi to ja rozumiem :D <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez MariuS » 21 gru 2014, 03:29

Zarąbista!

Tylko czemu kombii? :D EJ207 w gc8 był raczej otwarty, choć w niektórych był zamknięty, dopiero New Age jest zawsze półzamknięty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Bartek1986 » 21 gru 2014, 04:30

MariuS napisał(a):Zarąbista!


Dziękuję :)

MariuS napisał(a): EJ207 w gc8 był raczej otwarty, choć w niektórych był zamknięty, dopiero New Age jest zawsze półzamknięty.


Według dealera w Osace jest półzamknięty ale to faktycznie okażę się jak rozbiorę, jeśli będzie potrzeba :P

MariuS napisał(a):Tylko czemu kombii? :D


Bo się nie znacie ;P

Dopisano 21 gru 2014 4:36:

Aha miałem napisać jeszcze jedno :)
Auto ma zawór HKS'a i albo go tak mądrze założyli, albo jest to jedyny zawór, który chce mieć.
Straszy przechodniów strasznie :P ale poza tym nie ma żadnych złych objawów.. Auto reaguje na gaz od razu, nie przygasa, nie strzela z wydechu przy redukcjach itd.

Dopisano 21 gru 2014 5:07:

Jeszcze jedno.
Pisałem o tym w czaterii.
Salon w Osace wymienił przed sprzedażą:
– wszystkie tarcze na "nacinane"
– wszystkie klocki
– rozrząd
– płyn chłodniczy
– płyn hamulcowy
– zalali płyn do spryskiwaczy do pełna <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez ravo » 21 gru 2014, 08:57

Bartek1986 napisał(a):Straszy przechodniów strasznie :P ale poza tym nie ma żadnych złych objawów.. Auto reaguje na gaz od razu, nie przygasa, nie strzela z wydechu przy redukcjach itd.

zawór to wieś ale jak seryjny dv nie daje rady to jakieś rozwiązanie. Sam zakupiłem propera i nie ma żadnej opcji by to spowalniało przyspieszanie. W srebrnym GT sprawdzałem czasy na 1/4 i nie było różnicy. W przypadku dobrze dobranego zaworu ( sprężyny ) zalewanie go po zmianie biegów które wpływa na osiągi jest urban legends.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez piwo » 21 gru 2014, 09:55

super furacz. gratulacje.
mam nadzieje ze to nie auto na niedziele i bedziesz nim jezdzil na oesy, dawal z siebie i auta wszystko i konkurowal o 1 miejsce w klasie outlaw.
auto chyba ma potencjal i tylko dobre oponki zalozyc i bedzie czad.
dobrze by bylo pojechac na tor poznan oraz na probe kaji trackday.org.pl .
zweryfikowaloby to troche mozliwosci :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4868 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez ravo » 21 gru 2014, 10:25

Dokładnie, setup idealny, dobra opona i paliwo i trenować :) akurat teraz zima pozwoli mam nadzieję pod szlifować swoje umiejętności.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez onyx » 21 gru 2014, 13:39

ravo napisał(a):W przypadku dobrze dobranego zaworu ( sprężyny ) zalewanie go po zmianie biegów które wpływa na osiągi jest urban legends.


Ravo, a co ma do tego twardość sprężyny? <lol> Przecież twardość odpowiada właśnie za to, do jakiego doładowania będzie zawór względnie szczelny i jak szybko będzie się otwierał (dodać do tego należy ch-kę pracy przy częściowych uchyleniach przepustnicy). Jak nie masz go zrecyrkulowanego w dolot za przepływką, to będzie efekt zalewania bez względu na twardość sprężyny ;)

P.S. Przy twardych sprężynach BOV powinien mieć drugi port do sterowania otwarciem zaworu – ułatwia on otwarcie zaworu. Przy twardej sprężynie i tylko 1 porcie po prostu może zbyt późno się otwierać lub częściowo powodując surge'a – dlatego efekt przelewania jest mniej odczuwalny. Dlatego bardzo dobrą sprawą są zawory sekwencyjne, jak choćby SSQV – dobre pod mały i spory boost.

Przykład 2-portowego BOV'a
Obrazek

HKS SSQV
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez ravo » 21 gru 2014, 14:54

Przepraszam nie znam się.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Bartek1986 » 21 gru 2014, 16:14

Ja się nie znam bardziej :P
Jest taki i działa.
Obrazek

Dopisano 21 gru 2014 16:18:

piwo napisał(a):auto chyba ma potencjal i tylko dobre oponki zalozyc i bedzie czad.
dobrze by bylo pojechac na tor poznan oraz na probe kaji trackday.org.pl
ravo napisał(a):Dokładnie, setup idealny, dobra opona i paliwo i trenować :)


Przecież to rodzinne kombi :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez onyx » 21 gru 2014, 16:47

to jest właśnie SSQV :) jeżeli ori to lepszego nie znajdziesz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Bartek1986 » 21 gru 2014, 17:35

no ori :) dlatego zostawiam mimo, że dziewczyna uważa mnie za głupka :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Bo_Lo » 21 gru 2014, 18:59

No jest kosa :D Czyli rozumiem że Gtek w całości na sprzedaż?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bartek1986 » 21 gru 2014, 19:40

GT prawdopodobnie wróci do poprzedniego właściciela, który dokończy mój pierwotny plan, czyli kupi tańszego JDMa w trochę gorszym stanie i wsadzi silnik, napędy itd do GT :)

Dopisano 21 gru 2014 19:53:

Ps. Idę pojeździć :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy