Wymiana rozrządu – różne szkoły

Postprzez alk80 » 14 gru 2014, 10:29

a jak u ciebie wyglądają te elementy v Obrazek
czy nie ma tak czasem że tuleja albo śruba jest wytarta, przez co zsuwa ci pasek ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez bpro » 14 gru 2014, 10:33

śruba brak oznak zużycia, a do rolki ten żeliwny element mam nowy...
a czy ten kołnierz z "ząbkiem" do czujnika położenia wału trzyma pasek na miejscu? bo ja kręciłem wałem bez tego elementu i pasek się zsunął...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez puding » 14 gru 2014, 11:13

ale co to znaczy stary rozrząd? co dokładnie wymieniłeś? może poskładaj ten nowy rozrząd tak jak ma być a ten żeliwny element rolki napinacza jeśli nie okazuje oznak zużycia zostaw w spokoju.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez bpro » 14 gru 2014, 11:18

no więc wymieniłem wszystko, pompa wody, rolki, napinacz i pasek, wydaje mi się że poskładałem tak jak ma być...

Panowie już zrobiłem...otóż pasek się zsuwał jak obracałem wałem ręcznie kluczem, ale założyłem koło pasowe i odpaliłem auto, odpalił na dotyk, a pasek wskoczył na swoje miejsce i tam został ! ! ! zwyczajnie się udało i wychodzi że marudziłem, ale dziękuje za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez kierownik » 15 gru 2014, 22:41

jak jest dobrze złożone i ściągnięta zawleczka, to nie ma prawa nic się zsuwać. robisz ze dwa obroty (oczywiście w prawo) z kluczem na wale i ma chodzić jak tralala, sprawdzasz jeszcze raz ustawienia po tych dwóch obrotach i dopiero możesz odpalać
ryzykant jesteś, ciekaw jestem ile Ci to pojeździ
a podkładka oczywiście ma być, ale między tym elementem żeliwnym (kołyską) a blokiem. na zdjęciu akurat jej nie ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez bpro » 17 gru 2014, 15:55

też jestem ciekaw ile pojeździ :) mam nadzieje że długo...
Z niemieckiej faktury na rozrząd wynika że założony był zestaw Conti za 270 euro, po rozebraniu okazało się że tylko pasek był Conti, rolki i napinacz to NTN, więc albo wymieniono w warsztacie tylko pasek, albo w 2010 roku Conti pakował ory części do zestawu :) a auto przejechało na tym 84 tyś. km

aaaa i pod rolką napinającą(pod kołyską) nie mam podkładki..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez alk80 » 17 gru 2014, 16:24

bpro napisał(a):po rozebraniu okazało się że tylko pasek był Conti, rolki i napinacz to NTN, więc albo wymieniono w warsztacie tylko pasek
rolki jak i hydronapinacz nie występują w zamienniku, więc jest się poniekąd zmuszonym do porządnych części ;) :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez bpro » 17 gru 2014, 17:23

Tu link do aukcji na której masz napinacz i rolki SNR...
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6 ... 78522.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez alk80 » 17 gru 2014, 18:24

a no to sory ;) za moich czasów <faja> tylko pasek i pompę mogłem kupić w zamienniku, no ale już ponad 5 lat minęło <zawstydzony>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez puding » 17 gru 2014, 20:18

oj już nie straszcie kolegi, żeliwny element czy kołyska jak zwał to zwał. opuścił samochód z podnośnika i jest git a założę się że wszyscy tak macie że w okolicy koła pasowego coś trze, czasem mniej a czasem więcej i niestety wd-40 psiknięte na pasek nie pomaga czy to gates czy ori made in china hahaha, a rozwiązanie banalnie proste :>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez boszax » 19 gru 2014, 01:14

puding a co to za rozwiązanie? Mnie też irytuje to świergotanie – tarcie zaraz po odpalenie, którego zupełenie nie ma na ciepłym silniku
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez alk80 » 19 gru 2014, 09:42

boszax napisał(a):Mnie też irytuje to świergotanie – tarcie zaraz po odpalenie, którego zupełenie nie ma na ciepłym silniku
to paski klinowe alternatora i AC
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez boszax » 19 gru 2014, 14:28

To nie paski od alternatora bo po ich zdjęciu dźwięk wydobywa nadal i to z okolic rozrządu ;)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez puding » 19 gru 2014, 18:57

to koło pasowe trze sobie po obudowie rozrządu, czasami po wciśnięciu pedału sprzęgła tarcie ustaje, a winowajcą jest <czarodziej> luz posuwisty wału korbowego <czytaj>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez bpro » 19 gru 2014, 19:10

puding napisał(a): <czarodziej> luz POSUWISTY wału korbowego <czytaj>


<lol> <lol> luz osiowy jak już :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez puding » 19 gru 2014, 19:16

jak wolisz osiować to Twoja sprawa ja wolę posuwać hahaha , co wcale nie zmienia faktu że jak sie go skasuje tarcie na pewno ustaje. jak wiedziałes wczesniej co jest przyczyną to trzeba było od razu napisać, chyba po to jest forum <nauka>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez bpro » 19 gru 2014, 20:17

ależ nie wiedziałem, poprawiłem jedynie błąd w nazewnictwie, oczywiście nie śmiałem też Cie urazić :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez tadziol » 19 gru 2014, 20:38

puding napisał(a):jak sie go skasuje tarcie na pewno ustaje

skasować to można bilet w autobusie.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez puding » 19 gru 2014, 20:53

nie rozumiem to co proponujesz?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez tadziol » 19 gru 2014, 22:04

boszax napisał(a):co to za rozwiązanie? Mnie też irytuje to świergotanie – tarcie zaraz po odpalenie, którego zupełenie nie ma na ciepłym silniku

viewtopic.php?f=465&t=166971&hilit=na+pasek
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323