Jaki olej wybrać?
Jeśli auto było używane na zachodzie i południu Francji, w okolicy Oceanu, nie ma potrzeby lać olejów 5w, skoro temperatura nie spada poniżej 0.
Oleje w autach dobierane sa w ramach specyfikacji producenta takze w ramach klimatu.
Auta używane w północnej Skandynawii będa jeździć na olejach 0w.
Oleje w autach dobierane sa w ramach specyfikacji producenta takze w ramach klimatu.
Auta używane w północnej Skandynawii będa jeździć na olejach 0w.
..::Born To Rise Hell::..
tak podaje manual
Europe
Grade
API SL or ACEA A3/A5
API SL or ACEA A3
Viscosity (SAE)
5W-30,10W-40,5W-20
Except Europe
Grade
API SG/SH/SJ/SL or ILSAC GF-2/GF-3
Viscosity (SAE)
40, 30, 20, 20W-20, 10W-30, 10W-40,
10W-50, 20W-40, 15W-40, 20W-50,
15W-50, 5W-20, 5W-30
Europe
Grade
API SL or ACEA A3/A5
API SL or ACEA A3
Viscosity (SAE)
5W-30,10W-40,5W-20
Except Europe
Grade
API SG/SH/SJ/SL or ILSAC GF-2/GF-3
Viscosity (SAE)
40, 30, 20, 20W-20, 10W-30, 10W-40,
10W-50, 20W-40, 15W-40, 20W-50,
15W-50, 5W-20, 5W-30
Jest wymieniona cala paleta bo odpowiednia lepkosc dobiera sie na podstawie temperatur w jakich uzytkuje sie samochod. Nikt nie bedzie robil service manuala dla kazdego kraju z osobna.
Inne lepkosci stosuje sie na Islandii, a inne w Arabii Saudyjskiej.
Inne lepkosci stosuje sie na Islandii, a inne w Arabii Saudyjskiej.
marcin255 napisał(a):DeviS napisał(a):MOTUL 10W40 2100 Power +, olej z tego co widzialem nie dostepny w PL
http://motul.sklep.pl/pl/technosynthese ... ratis.html
Faktycznie nie zauwazylem, ale w 5 litrowej bance chyba jednak nie ma ?
makovic napisał(a):Trochę dziwne że od początku lano 10w40. Mimo wszystko jeśli nie ma problemów z silnikiem to bym zmienił na olej 5w...
Tez bym zmienil na 5W ale kazdy mi mowil ze jak jezdzil od poczatku na takim to zebym przy takim zostal
10W też może być pełnym syntetykiem, tak jak nie każdy 5W nim jest.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Oczywiście, ale 90% producentów chwalących się sytnetycznym 10w nie maja nawet syntetycznych 0w, 5w, tylko hydrokraki..........zresztą jak dla mnie nie ma tutaj absolutnie żadnej różnicy jesli używa się oleju krócej niż sugerowany interwał wymiany.
Czemu jeszcze ta dyskusja trwa ?
Każdy kto tu zagląda tylko dostaje bólu głowy :–).
Kurde sam pamiętam jak jakies 7 lat temu zaczałem drązyc temat olejów, szukac jakis nieziemskich rozwiazań, i ombinować jak się okazywało że silnik zaczynał konsumcję która nadal była w normie :–) ale zaczynałem ją odczuwać po kieszeniach.
Teraz leje albo Elfa – w sumie olej "fabryczny" albo Comme – najtańszy A5/B5 jaki udało się znaleźć – 7 litrów – 140 PLN i oba auta żyją, a żaden z tych specyfików co najwyżej stał na półce z olejem syntetycznym, chociaż nie, IC chyba nie ma juz żadnych syntetycznych w ofercie tylko HC :–)
Czemu jeszcze ta dyskusja trwa ?
Każdy kto tu zagląda tylko dostaje bólu głowy :–).
Kurde sam pamiętam jak jakies 7 lat temu zaczałem drązyc temat olejów, szukac jakis nieziemskich rozwiazań, i ombinować jak się okazywało że silnik zaczynał konsumcję która nadal była w normie :–) ale zaczynałem ją odczuwać po kieszeniach.
Teraz leje albo Elfa – w sumie olej "fabryczny" albo Comme – najtańszy A5/B5 jaki udało się znaleźć – 7 litrów – 140 PLN i oba auta żyją, a żaden z tych specyfików co najwyżej stał na półce z olejem syntetycznym, chociaż nie, IC chyba nie ma juz żadnych syntetycznych w ofercie tylko HC :–)
..::Born To Rise Hell::..
Taka ciekawostka, bo są ludzie którze wierzą w voodoo olejowe tak jak ostatnio ktoś na siłę szukał oleju do magicznie stuningowanej Toyoty, która potrzebowała oleju do super wyzyłowanego diesla i musiał być koniecznie jakiś minimum w40.
Mazdy MX-5, które mają 2.0 ponad 160KM, w USA, w Miami w salonie są zalewane 0w20 fabrycznie, jezdżą w duzo cieplejszym klimacie niż Europa i silniki niestety żyją i osiągają normalne przebiegi. U nas na Europe, zwłaszcza do aut od Niemca są wymagane przez userów cudowne oleje, których parametrów zazdrości nawet NASA ale to nic dziwnego bo oni się nie znają i ostatni wahadłowiec Columbia spłonął razem z załogą. Pewnie w układzie smarowania było tylko 5w30 i nie wytrzymało wysokich obrotów.
Mazdy MX-5, które mają 2.0 ponad 160KM, w USA, w Miami w salonie są zalewane 0w20 fabrycznie, jezdżą w duzo cieplejszym klimacie niż Europa i silniki niestety żyją i osiągają normalne przebiegi. U nas na Europe, zwłaszcza do aut od Niemca są wymagane przez userów cudowne oleje, których parametrów zazdrości nawet NASA ale to nic dziwnego bo oni się nie znają i ostatni wahadłowiec Columbia spłonął razem z załogą. Pewnie w układzie smarowania było tylko 5w30 i nie wytrzymało wysokich obrotów.
Witam. Kupiłem niedawno Mazdę 6 (2.0 benzyna 147km, 2005 lift) i chciałbym wymienić olej – na etykiecie jest informacja o tym, że zalany był Castrol Edge professional longlife III 5w30, silnik pracuje równo i cicho, nie ma ubytków oleju i teraz moje pytanie – pozostać przy tym samym oleju, czy wybrać Dexelię? Zastanawiam się również nad olejem firmy Neste (city pro ll 5w30) – ponieważ używałem tej marki w poprzednim aucie i byłem bardzo zadowolony. Proszę o opinie w tym temacie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
- Od: 22 wrz 2014, 17:09
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2005 (FL), 2.0 benzyna 147KM, LF-DE
SamEs9 napisał(a): zalany był Castrol Edge professional longlife III 5w30, silnik pracuje równo i cicho, nie ma ubytków oleju
lej to samo
lucxxx napisał(a):pod warunkiem, że masz pewność że kupujesz oryginał, a nie podróbkę Castrola

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Witam.
Proszę o pomoc. Posiadam Mazdę 3 z 2006r 1.6 MZ-CD. Obecnie jest zalana olejem Mobil1 10w40. czy jest to dobry wybór ? jeśli nie to jaki olej polecacie ?
Z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość jeśli post jest zamieszczony w nieodpowiednim miejscu.
Pozdrawiam.
Proszę o pomoc. Posiadam Mazdę 3 z 2006r 1.6 MZ-CD. Obecnie jest zalana olejem Mobil1 10w40. czy jest to dobry wybór ? jeśli nie to jaki olej polecacie ?
Z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość jeśli post jest zamieszczony w nieodpowiednim miejscu.
Pozdrawiam.
- Od: 25 wrz 2014, 18:22
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 Diesel 2006 sedan
Dziękuję za opinie. Zagłębiając się w temat tych olejów – Castrol ma klasę lepkośći C3, Neste A3, Dexelia A5, wg instrukcji Mazda zaleca chyba oleje klasy A3, A5. Zwracać na to uwagę? Najłatwiej było by zalać tą Dexelię ale niechce jej zamawiać z allegro, więc szukam innego rozwiązania....
- Od: 22 wrz 2014, 17:09
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2005 (FL), 2.0 benzyna 147KM, LF-DE
Wlej sobie ten olej: http://www.valvoline.sklep.pl/pl/p/VALV ... 5W30-4L/23 (ACEA A3/B4; ja mam go teraz w swoim dieslu) albo ten http://www.valvoline.sklep.pl/pl/p/VALV ... 5W30-5L/34 (ACEA A1/B1, A5/B5 – olej "eko")
A jak nie, to idź do sklepu, hurtowni i kup sobie Elf 900 (Evolution) SXR 5W30 i po problemie (to jest to samo co Dexelia, ACEA A5/B5).
Myślę, że 4 litry Ci wystarczy, bo wejdzie Ci 3,5-3,7l i będzie 1/2-2/3 miarki, więc ok (instrukcja podaje 4,3l dla benzyny 1.8 2.0 i 5l dla diesla, a mi nigdy więcej nie weszło niż 4,7).
P.S. Ma ktoś link do tej strony, gdzie był wykres "radarowy / pajęczynowy" dla poszczególnych norm ACEA i różnych ich wydań?
A jak nie, to idź do sklepu, hurtowni i kup sobie Elf 900 (Evolution) SXR 5W30 i po problemie (to jest to samo co Dexelia, ACEA A5/B5).
Myślę, że 4 litry Ci wystarczy, bo wejdzie Ci 3,5-3,7l i będzie 1/2-2/3 miarki, więc ok (instrukcja podaje 4,3l dla benzyny 1.8 2.0 i 5l dla diesla, a mi nigdy więcej nie weszło niż 4,7).
P.S. Ma ktoś link do tej strony, gdzie był wykres "radarowy / pajęczynowy" dla poszczególnych norm ACEA i różnych ich wydań?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki