Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez JohnnyB » 7 gru 2014, 22:42

Jeśli auto było używane na zachodzie i południu Francji, w okolicy Oceanu, nie ma potrzeby lać olejów 5w, skoro temperatura nie spada poniżej 0.

Oleje w autach dobierane sa w ramach specyfikacji producenta takze w ramach klimatu.
Auta używane w północnej Skandynawii będa jeździć na olejach 0w.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez kubsztyk » 7 gru 2014, 23:38

To prawda, moim zdaniem np. na Wyspach Brytyjskich dobrym olejem może być 10W30. W Polszy przy obecnym klimacie najlepszy jest 5W30/5W40 (mając na uwadze spore upały).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marcin255 » 8 gru 2014, 00:07

tak podaje manual

Europe
Grade
API SL or ACEA A3/A5
API SL or ACEA A3
Viscosity (SAE)
5W-30,10W-40,5W-20

Except Europe
Grade
API SG/SH/SJ/SL or ILSAC GF-2/GF-3
Viscosity (SAE)
40, 30, 20, 20W-20, 10W-30, 10W-40,
10W-50, 20W-40, 15W-40, 20W-50,
15W-50, 5W-20, 5W-30
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kubsztyk » 8 gru 2014, 00:12

Nie wiem co to za manual i co za Chińczyk go pisał, ale wymieniona jest w nim chyba cała paleta lepkości SAE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marcin255 » 8 gru 2014, 00:19

instrukcja serwisowa dla Mazda 3 BK :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kubsztyk » 8 gru 2014, 00:54

Ale widać, że to dotyczy tylko benzyniaków. (klasyfikacja API i ACEA)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez CLAU » 8 gru 2014, 11:44

Jest wymieniona cala paleta bo odpowiednia lepkosc dobiera sie na podstawie temperatur w jakich uzytkuje sie samochod. Nikt nie bedzie robil service manuala dla kazdego kraju z osobna.

Inne lepkosci stosuje sie na Islandii, a inne w Arabii Saudyjskiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez DeviS » 9 gru 2014, 16:05

marcin255 napisał(a):
DeviS napisał(a):MOTUL 10W40 2100 Power +, olej z tego co widzialem nie dostepny w PL

http://motul.sklep.pl/pl/technosynthese ... ratis.html


Faktycznie nie zauwazylem, ale w 5 litrowej bance chyba jednak nie ma ? ;)

makovic napisał(a):Trochę dziwne że od początku lano 10w40. Mimo wszystko jeśli nie ma problemów z silnikiem to bym zmienił na olej 5w...


Tez bym zmienil na 5W ale kazdy mi mowil ze jak jezdzil od poczatku na takim to zebym przy takim zostal ;) moze przy nastepnej wymianie skusze sie na jakis pelny syntetyk jak tak namawiacie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez tadziomaru1 » 9 gru 2014, 19:51

10W też może być pełnym syntetykiem, tak jak nie każdy 5W nim jest.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez JohnnyB » 9 gru 2014, 20:07

Oczywiście, ale 90% producentów chwalących się sytnetycznym 10w nie maja nawet syntetycznych 0w, 5w, tylko hydrokraki..........zresztą jak dla mnie nie ma tutaj absolutnie żadnej różnicy jesli używa się oleju krócej niż sugerowany interwał wymiany.

Czemu jeszcze ta dyskusja trwa ?
Każdy kto tu zagląda tylko dostaje bólu głowy :–).

Kurde sam pamiętam jak jakies 7 lat temu zaczałem drązyc temat olejów, szukac jakis nieziemskich rozwiazań, i ombinować jak się okazywało że silnik zaczynał konsumcję która nadal była w normie :–) ale zaczynałem ją odczuwać po kieszeniach.

Teraz leje albo Elfa – w sumie olej "fabryczny" albo Comme – najtańszy A5/B5 jaki udało się znaleźć – 7 litrów – 140 PLN i oba auta żyją, a żaden z tych specyfików co najwyżej stał na półce z olejem syntetycznym, chociaż nie, IC chyba nie ma juz żadnych syntetycznych w ofercie tylko HC :–)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez CLAU » 9 gru 2014, 20:34

Taka ciekawostka, bo są ludzie którze wierzą w voodoo olejowe tak jak ostatnio ktoś na siłę szukał oleju do magicznie stuningowanej Toyoty, która potrzebowała oleju do super wyzyłowanego diesla i musiał być koniecznie jakiś minimum w40.

Mazdy MX-5, które mają 2.0 ponad 160KM, w USA, w Miami w salonie są zalewane 0w20 fabrycznie, jezdżą w duzo cieplejszym klimacie niż Europa i silniki niestety żyją i osiągają normalne przebiegi. U nas na Europe, zwłaszcza do aut od Niemca są wymagane przez userów cudowne oleje, których parametrów zazdrości nawet NASA ale to nic dziwnego bo oni się nie znają i ostatni wahadłowiec Columbia spłonął razem z załogą. Pewnie w układzie smarowania było tylko 5w30 i nie wytrzymało wysokich obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez SamEs9 » 11 gru 2014, 20:10

Witam. Kupiłem niedawno Mazdę 6 (2.0 benzyna 147km, 2005 lift) i chciałbym wymienić olej – na etykiecie jest informacja o tym, że zalany był Castrol Edge professional longlife III 5w30, silnik pracuje równo i cicho, nie ma ubytków oleju i teraz moje pytanie – pozostać przy tym samym oleju, czy wybrać Dexelię? Zastanawiam się również nad olejem firmy Neste (city pro ll 5w30) – ponieważ używałem tej marki w poprzednim aucie i byłem bardzo zadowolony. Proszę o opinie w tym temacie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 17:09
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 (FL), 2.0 benzyna 147KM, LF-DE

Postprzez marcin255 » 11 gru 2014, 20:49

SamEs9 napisał(a): zalany był Castrol Edge professional longlife III 5w30, silnik pracuje równo i cicho, nie ma ubytków oleju

lej to samo
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lucxxx » 12 gru 2014, 15:57

pod warunkiem, że masz pewność że kupujesz oryginał, a nie podróbkę Castrola :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez tadziomaru1 » 13 gru 2014, 17:06

lucxxx napisał(a):pod warunkiem, że masz pewność że kupujesz oryginał, a nie podróbkę Castrola :)

<spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez milestones » 14 gru 2014, 19:10

Witam.
Proszę o pomoc. Posiadam Mazdę 3 z 2006r 1.6 MZ-CD. Obecnie jest zalana olejem Mobil1 10w40. czy jest to dobry wybór ? jeśli nie to jaki olej polecacie ?
Z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość jeśli post jest zamieszczony w nieodpowiednim miejscu.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 18:22
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Diesel 2006 sedan

Postprzez kubsztyk » 14 gru 2014, 19:22

viewtopic.php?f=329&t=128239

edit by stachan: przenoszę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez SamEs9 » 15 gru 2014, 11:13

Dziękuję za opinie. Zagłębiając się w temat tych olejów – Castrol ma klasę lepkośći C3, Neste A3, Dexelia A5, wg instrukcji Mazda zaleca chyba oleje klasy A3, A5. Zwracać na to uwagę? Najłatwiej było by zalać tą Dexelię ale niechce jej zamawiać z allegro, więc szukam innego rozwiązania....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 17:09
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 (FL), 2.0 benzyna 147KM, LF-DE

Postprzez kubsztyk » 15 gru 2014, 16:32

Wlej sobie ten olej: http://www.valvoline.sklep.pl/pl/p/VALV ... 5W30-4L/23 (ACEA A3/B4; ja mam go teraz w swoim dieslu) albo ten http://www.valvoline.sklep.pl/pl/p/VALV ... 5W30-5L/34 (ACEA A1/B1, A5/B5 – olej "eko")
A jak nie, to idź do sklepu, hurtowni i kup sobie Elf 900 (Evolution) SXR 5W30 i po problemie (to jest to samo co Dexelia, ACEA A5/B5).
Myślę, że 4 litry Ci wystarczy, bo wejdzie Ci 3,5-3,7l i będzie 1/2-2/3 miarki, więc ok (instrukcja podaje 4,3l dla benzyny 1.8 2.0 i 5l dla diesla, a mi nigdy więcej nie weszło niż 4,7).

P.S. Ma ktoś link do tej strony, gdzie był wykres "radarowy / pajęczynowy" dla poszczególnych norm ACEA i różnych ich wydań?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez petro » 15 gru 2014, 22:46

Trzy razy już lałem Elf Evolution SXR 5W30 i następnym razem też taki wleję. Zastrzeżeń brak :)

wydziargane na petrowym SGS4
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki