Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez nexus30 » 2 gru 2014, 13:54

Ciesz się jazda :). Litr paliwa w te czy we wte to mała cena za jazdę tak fajnym autem. Tak BTW najmniej w mieście spalił mi kiedyś 7,2 ale to była 6 rano, ruchu praktycznie brak.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez ellipsis » 2 gru 2014, 13:59

Teraz w zime cholera to sie nie pociesze wlasnie, silnik nie dogrzany wiec nie cisne a wiadomo zabawa zaczyna sie powyzej 4tys. Raz go odkrecilem do 5,5tys to jest moc ale zanim sie dotrze to go nie krece wysoko ;)
Ostatnio edytowano 2 gru 2014, 14:09 przez ellipsis, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez nexus30 » 2 gru 2014, 14:06

Zauważyłem że ten silnik na dwa odczuwalne kopnięcia. Jedno przy 3500 rpm, drugie powyżej 5000 rpm.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez SCADA » 2 gru 2014, 14:50

Tak – przy 3500rpm włącza się kompresor, a przy 5000 turbina... <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez popeye » 2 gru 2014, 16:36

Forumowicze czym tu się martwić dziś moje spalanie wynioslo 8,3 na szczęście beznadziejny idzie w dół [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2013, 11:27
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 2,0 165KM SkyEnergy

Postprzez child » 2 gru 2014, 16:42

SCADA napisał(a):Tak – przy 3500rpm włącza się kompresor, a przy 5000 turbina... <rotfl>


Przy 5500 wyciąga się łańcuch rozrządu, a przy 6000 rozlatuje skrzynia DSG..., ale może nie zmieniaj tematu i wróćmy do Mazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez nexus30 » 2 gru 2014, 23:37

SCADA napisał(a):Tak – przy 3500rpm włącza się kompresor, a przy 5000 turbina... <rotfl>


Jeżeli być zabawny i dowcipny to ci nie wyszło.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez Imbeer » 3 gru 2014, 00:49

Widzę, że chyba niedawno była promocja na kije od miotły w Castoramie, a niektórzy zaaplikowali je sobie aż po szyję ;]

120KM, przekładnia automatyczna- na bardzo krótkich odcinkach (niewielkie miasto, do sklepu i z powrotem) średnie spalanie 9,1l/100km
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 333 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez ellipsis » 3 gru 2014, 01:25

Panowie od soboty nie kasuje licznika, mam 62km zrobione i narazie caly czas 8 z przodu, nawet po odpaleniu porannym i jezdzie na zimnym silniku 9 sie nie pokazalo, generalnie 8.6-8.8 narazie trzyma.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ellipsis » 7 gru 2014, 15:41

Wiem ze spalanie bada sie tankujac od rezerwy pod korek i spowrotem ale na chwile obecna po zapaleniu rezerwy zatankowalem 20 litrow i skasowalem licznik. Obecnie po zatankowaniu mam przejechane 150km i srednia z komp. 9.2L. Obliczajac jesli auto rzeczywiscie pali 9.2 to na 20 litrach powinienem przejechac ok 217km. W tej chwili po 150km na wyswietlaczu zostaly 4 male kreseczki a rezerwa zapala sie kiedy zostaja dwie. Sadze ze nie ma szans abym na dwoch malych kreseczkach przejechal kolejne 67km i rezerwa zapali sie przed przejechaniem 200km. Wychodzi na to ze komp. sporo zaniza i moje realne spalanie wynosi powyzej 10 litrow... ;/
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez nexus30 » 7 gru 2014, 16:17

Komp zaniża ale w granicach normy. Mi z całego zbiornika wychodzi zazwyczaj 0,2 – 0,3 litra więcej niż pokazuje komputer.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez Wojtek » 7 gru 2014, 21:24

ellipsis napisał(a):na chwile obecna po zapaleniu rezerwy zatankowalem 20 litrow i skasowalem licznik.

<co?> Co chcesz przez to siągnąć? Przecież sam napisałeś:
ellipsis napisał(a):Wiem ze spalanie bada sie tankujac od rezerwy pod korek

Oblicz poprawnie spalanie z dystrybutora, a wtedy można porównać je ze spalaniem obliczanym z kompa... :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 8 gru 2014, 01:36

Ale z drugiej strony, skoro piszecie ze po zapaleniu rezerwy zawsze wlewacie pod korek bardzo podobna ilosc paliwa wiec moment w ktorym ona sie zapala jest raczej jednakowy. Tak wiec chyba mniej wiecej mozna polegac na tym dystansie Rezerwa>zalanie 20 litrow> Rezerwa
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ellipsis » 13 gru 2014, 02:46

Mam pierwszy pomiar, wg. komp 9.3 wg. kilometrow i litrow paliwa 9.6. Cholernie dużo a jezdze delikatnie bo przeciez nie ma sensu po miescie palowac jak za 100 metrow swiatla czy korek. Takze normalna jazda do max 3 tys obr, hamowanie silnikiem, bez klimy bo z nia to by bylo z 10.5 pewnie.. Accord 2.2 Diesel taka jazda palil mi 7.5... Cholera, gdzie te testowe i forumowe okolice 8 litrow<płacze>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez nexus30 » 13 gru 2014, 12:52

Wszystko masz z samochodem w porządku. Ja ostatnie spalanie z jazdy 100% po mieście miałem 9,4 l/100 km. Poniżej masz linka do moich statystyk spalania.

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez czarmi » 13 gru 2014, 13:23

ellipsis napisał(a):a jezdze delikatnie bo przeciez nie ma sensu po miescie palowac jak za 100 metrow swiatla czy korek. Takze normalna jazda do max 3 tys obr, hamowanie silnikiem, bez klimy bo z nia to by bylo z 10.5 pewnie.. Accord 2.2 Diesel taka jazda palil mi 7.5... Cholera, gdzie te testowe i forumowe okolice 8 litrow<płacze>

Napisz jakie najczęściej odległości pokonujesz i jaką miałeś średnią prędkości.
Chociaż jak wcześniej pisałeś, pokonujesz odległości ok. 6-7km. To w zasadzie wiele wyjaśnia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ellipsis » 13 gru 2014, 15:10

Predkosc średnia ok 23km/h, tak jeżdze na krotkich dystanasach ale czesto tez krece sie po miescie dluzej i robie np 15-20km z przerwami 5-10 min na zrobienie zakupow wiec silnik jest rozgrzany i bardzo sie nie ochlodzi przez ten czas a spalanie nie spada.

Jeszcze inna kwestia to taka ze przeciez benzyniak szybciej sie rozgrzewa niz diesel i po paru km jest juz cieply, jeszcze teraz jak nie ma mrozu tylko mamy po 5-7C. Jestem zaniepokojony bo na testach przed zakupem smigalem fordem i volvem wiec silniki de facto te same ale nie o tym, tam tez wyjechalem zimnym silnikiem, przejechalem sie przez miasto i wrocilem do salonu wiec odleglosc mniejsza niz ta jaka pokonuje obecnie Mazda i tam wg komp. spalanie zawsze bylo kolo 8 litrow (auto ciezsze i 3 osoby na pokladzie) a jak przejechalem sie troszke poza miasto to zaraz spadlo ponizej 7 litrow a mowi sie ze turbo pali wiecej. Tu mamy podobno mega oszczedny skyactiv a ledwo osiagam 9.5 litra, sadzilem ze w mazdzie spokojnie osiagne spalanie turbobenzyn a nawet mniejsze, tym czasem pali jak smok w porowananiu do tych silnikow. W obu przypadkach jazda byla taka sama, wiec do 3 tys bo w turbo to nie ma potrzeby wiecej, elastycznosc jest rewelacyjna, tu sie tak cykam tez do 3 tys ale z racji wolnossacego silnika frajdy jest mniej a pali dobre 1,5 litra wiecej.. Generalnie tez sporo jezdze dwupasmowkami po miescie wiec w jakis wiekszych korkach nie stoje..

Oszczednie umiem jezdzic bo jeszcze za czasow Accorda dyskutowalismy z chlopakami z klubu to oni sie mnie dziwili jak ja jezdze ze sie mieszcze w 7-7.5 litra w miescie, im pali pod 9.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 13 gru 2014, 15:36

Ja nie chcę się powtarzać, bo wymiana doświadczeń dot. spalania zawarta jest już wcześniej w tym poście. Nic nowego (przynajmniej ja) w tym temacie już nie mam do powiedzenia. Wg mojej skromnej osoby, są to efekty pokonywania przez Ciebie bardzo krótkich (6-7km) dystansów, a uzyskana średnia prędkość tylko to potwierdza. Jak zaznaczyłeś robisz przerwy ok. 5-10 min. na zakupy, pokonując 15-20km., co jednak też ma wpływ na spalanie. Poza tym podczas testów mogłeś jechać M3 z silnikiem 120 kM (tego nie wiem), a ten spala o 1 litr mniej aniżeli Twój.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez SebaK » 13 gru 2014, 17:21

Ellipsis. Powiem Ci tak. Twoje wyniki są adekwatne do pokonywanych dystansów i średniej prędkości. Zauważyłem, że nasze silniki ogromnie dużo palą ale tylko kiedy się dogrzewają.
Jeśli włączę zimny silnik a ruszę dopiero kiedy skończy się głośna praca zaworów (efekt Skyactiv) to zobaczę średnie spalanie z zjazdy 99,9 albo ok 50 l/100 km.
Jeśli ruszę od razu będzie mniej. Jadę do pracy przez prawie puste miasto o świcie 16 km. Dojeżdżam ze spalaniem 6,0-6,5 ale po 5-6 km mam jeszcze ok 10 l/100 km. Niestety fizyki nie oszukasz.
Sądzę, że w Twoim przypadku silnik wyraźnie mniej może zacznie palić latem, kiedy szybciej się dogrzeje. Nasze silniki lubią jechać i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez ellipsis » 13 gru 2014, 20:59

Panowie apropo krotkich dystansow i nie dogrzanego silnika.

Dzis musialem jechac w mala trase. 80km w obie strony, z czego ok 40km bylo ekspresowa 7ka a reszta normalna droga krajowa. Akurat tankowalem auto wiec wykasowalem wszystko i ruszylem.
Pierwsze 20km ekspresowka, predkosc ok 110, chwilami pod 120/h i spalanie na poczatku trzymalo ok 8 litrow, potem zaczelo delikatnie spadac. Skonczyla sie ekspresowka no i na krajowej to juz jazda 80-90/h nie wiecej, 6ty bieg i tak sie toczylem do celu, wynik 6.5. Powrot tymi samymi drogami, wiec na krajowej spokojnie pod 90/h a potem dwupasmowka pod 100-120/h caly czas 6ty bieg wiec obroty 2-3tys i w domu srednio spalanie spadlo do 6.3.

Srednia predkosc po tych 80km wg. komputera 80km/h, Silnik na trasie napewno sie porzadnie nagrzal bo pod garazem znowu poczulem ten smrodek dopalajacych sie substancji konserwujacych auto. Nie sadzicie ze jadac wiekszosc trasy tak kolo 90-100/h bo przeciez na S7 tez nie trzymalem ciagle 120/h spalanie powinno byc jednak mniejsze? Dodam ze to 6.3 to wpadlo na sam koniec trasy bo generalnie przez wiekszosc to trzymal ok 6.5l
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323