Problem z akumlatorem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez SennaRS » 2 gru 2014, 12:33

Takiego problemu na forum nie znalazłem, więc proszę o poradę...
Mazda 3 2004 1.6 90KM, na akumulatorze Bosha 60Ah rok temu kupiony!(w książce pisze że ma być 55)

Od razu na wstępie wyprzedzam pytania o mechaników – była sprawdzana, podpinana, z obciążeniem również i nic (niepokojącego) nie wykazało, od strony mechanika wszystko w porządku.

A problem następujący:
Po jednej nocy akumulator jest padnięty, dosłownie 0. W samochodzie żadna kontrolka (prócz tej migającej czerwonej od ''alarmu'' nie świeci, żarówki w bagażniku również się wyłączają) więc nic nie ma prawa rozładowywać akumulatora!

Druga przyczyna to może kupno kolejnego akumulatora (tym razem 55) pomoże?

Szkopuł w tym, że nie mam drugiego żeby sprawdzić czy ten Bosh nie jest feralny mimo dopiero roku (jeszcze nawet na gwarancji ale co z tego skoro nic nie wsadzę w auto)
Początkujący
 
Od: 23 gru 2013, 19:49
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 1.6 90KM 2004r

Postprzez marcin255 » 2 gru 2014, 12:53

może masz gdzieś zwarcie coś " ciągnie " prąd ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez SennaRS » 2 gru 2014, 12:56

Pytanie co i kto to wykryje... na pierwszym akumulatorze zaraz po kupnie wszystko było OK
Początkujący
 
Od: 23 gru 2013, 19:49
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 1.6 90KM 2004r

Postprzez marcin255 » 2 gru 2014, 13:00

Za wysoki prąd ładowania niszczy akumulator ? Każdy elektryk samochodowy powinien dać radę :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez SennaRS » 2 gru 2014, 13:01

Telefon 'poszedł' trzeba będzie sprawdzić :)
Początkujący
 
Od: 23 gru 2013, 19:49
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 1.6 90KM 2004r

Postprzez akostarek » 2 gru 2014, 19:20

EGR może być zasyfiony i zawiesza się przy czyszczeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez widmo82 » 3 gru 2014, 00:27

Ładowałeś całą noc i.... ?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez emilioo » 3 gru 2014, 07:14

Może za duży akumulator. Miałem tak w audi a3 akumulator tez miałem o 5ah większy i po ok roku padł. Elektryk powiedział ze przez ten czas aku nie był doładowany. Zmieniłem aku na taki jaki powinien być i problem zniknął na prawie dwa lata czyli nie miałem problemu do momentu sprzedaży auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 13:31
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Garwolin
Auto: mazda 3 2.0 benz 2005

Postprzez SennaRS » 3 gru 2014, 12:52

Elektryk poradził odkręcić jedną kleme i ładować... teraz odczekam dwa/trzy dni i zobaczymy, jak nie pomoże to pozostaje kupić 55Ah
Początkujący
 
Od: 23 gru 2013, 19:49
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 1.6 90KM 2004r

Postprzez marcin255 » 3 gru 2014, 13:15

5 Ah nie robi różnicy jakbyś zamiast 40 wsadził 70 Ah to tak
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 3 gru 2014, 14:42

Wygląda na to, że cykl postażania produktu zadziałał w Twoim przypadku rewelacyjnie :) Możliwe, że aku masz zasiarczony.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez SennaRS » 6 gru 2014, 13:36

Aku naładowany z jedną klemą odkręconą i wytrzymał kilka dni! W poniedziałek Madzia do mechanika by posprawdzał wszystkie bezpieczniki :) Więc aku jest OK
Początkujący
 
Od: 23 gru 2013, 19:49
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 1.6 90KM 2004r

Postprzez yama » 7 gru 2014, 12:50

nie wiem w czym problem
Jedziesz do sklepu który sprzedaje akumulatory mają tam cęgi którymi sprawdzą ci akumulator. 100A 10s obciążenia i ile spadnie napięcie.
do sprawdzenia poboru prądu wystarczy najprostszy miernik na zakres 20A odpinasz minusa szeregowo do akumulatora i patrzysz na prąd.
Sorki ale jak aku wytrzymuje kilka to nie powód do radości- jak sięgłeboko rozładowuje to szybko trzeba doładować bo będzie opad masy czynnej........ zgon
albo masz zwarcie i bierze dużo prądu albo akumulator kona lub alternator-regulator napięcia – da się zmierzyć tym samym miernikiem
jakbyś kupował nowy to akumulator z korkami koniecznie !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez SennaRS » 8 gru 2014, 22:46

Problem prawie rozwiązany, w sensie, że "coś" robi zwarcie i :
a) jest to niedziałający czujnik (nazwa wyleciała) który znajduje się w górnej części przedniej szyby
lub b) walnięta klima (termostat) ale odłączenie bezpiecznika = zero nadmuchu :/

Teraz dobry elektryk który spróbuje przepiąć pod inne bezpieczniki
Początkujący
 
Od: 23 gru 2013, 19:49
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 1.6 90KM 2004r

Postprzez WojciszPL » 11 gru 2014, 21:18

Witajcie,

miałem ostatnią ze swoją Madzią 3 1.6 MZ-CD małą przygodę, mianowicie:
Idę sobie po południu (ok. 18tej) do samochodu, próbuję odpalić, ledwo zakręcił, kontrolki migają, światła migają.. aku padł. Lecę do znajomego, podpięliśmy kable, pali na dotyk. Przejechałem 30km, zgasiłem, sprawdzam pali. Dzień później rano, pali. Chciałem od razu kupować aku, ale była niedziela i nie mogłem nigdzie dostać, a w poniedziałek z samego rana miałem wyjazd służbowy (!). Przerażony że odmówi mi na wyjeździe posłuszeństwa, ale cały wyjazd kręcił. Wróciłem w czwartek, w piątek rano zakręcił. Po południu wychodzę z pracy.. to samo co tydzień wcześniej w sobotę wieczorem! Znowu kable, jadę do sklepu, chcę kupić aku, ale sprzedawca mówi żeby najpierw podłączyć do prostownika, raz naładować i zobaczyć co będzie. I tak jeżdzę już tydzień. Ale nie daje mi to spokoju! Poradźcie proszę!

Teraz moje pytanie – czy aku do wymiany? Czemu pali rano, po całej nocy, przy temp. -6, a nie pali po południu, przy temp ~0?

Załatwiłem sobie miernik i robiłem pomiary:
Wczoraj wieczorem: ~12.43V
Dziś rano: ~ 12.26V
Dziś tuż po zgaszeniu silnika, godz. 17:30 ~12.55V
Dziś po 2 godz postoju, godz 19:30 ~12.30V

Sprawdziłem też prąd postojowy:
Przez pierwsze 20-30min po zamknięciu auta: 0.25-0.3A
Po tym czasie 0.00-0.02A
Wyczytałem że tak tutaj jest, ze względu na stan czuwania, czyli elektryka chyba w porządku.

Proszę o poradę i sory za moje wypociny!

Pozdrawiam,
Wojtek.
 
Od: 22 lis 2014, 18:26
Posty: 52 (1/1)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 3 BK Y6 1.6 109 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323