Pilot Centralnego Zamykania
Na ebayu znalazłem zestawik:
i jeśli zdjęcie nie kłamie to właśnie takiego pilocika potrzebuję... tylko że ich brak
PS. Dziś właśnie się dowiedziałem, że moja madzia faktycznie ma alarma i na dodatek zupełnie sprawnego
Przez przypadek (nieświadomie) otwierając kluczykiem drzwi pasażera załączyłem podwójne ryglowanie drzwi. Ponowne otwarcie kluczykiem drzwi nawet od strony kierowcy zaowocowało załączeniem się alarmu Po półgodzinnej walce z wyjcem ponownie przypadkiem dwukrotnie przekręciłem zamek drzwi pasażera i system podwójnego ryglowania się dezaktywował
I tak wracając do jednego z moich pierwszych postów: moja BJ-tka posiada alarm (jak się okazało całkiem sprawny) a wertując książkę serwisową (w poszukiwaniu rozwiązania wyłączenia wyjca bez odłączania go od aku) coś dla posiadaczy sprzętu Naldec – Visteon 41607 (pilot z 3 guzikami) –> zamiennikiem (według instrukcji) pilota centralnego zamka może być wersja 41601(pilot z 2 guzikami) – opcję tą wkrótce sprawdzę dla potwierdzenia mojej głupawej teorii
A na marginsie – wie ktoś jak można tą opcję podwójnego ryglowania drzwi wyłączyć/włączyć na stałe, gdyż zauważyłem również, że dwukrotne przekręcenie kluczyka w zamku drzwi kierowcy nie powoduje włączenia/wyłączenia tejże opcji ( przypuszczenie o dezaktywacji części systemu przez poprzedniego właściciela po zgubieniu pilotów centralnego)
PS2. I jak tu nie kochać mazdusi
i jeśli zdjęcie nie kłamie to właśnie takiego pilocika potrzebuję... tylko że ich brak
PS. Dziś właśnie się dowiedziałem, że moja madzia faktycznie ma alarma i na dodatek zupełnie sprawnego
Przez przypadek (nieświadomie) otwierając kluczykiem drzwi pasażera załączyłem podwójne ryglowanie drzwi. Ponowne otwarcie kluczykiem drzwi nawet od strony kierowcy zaowocowało załączeniem się alarmu Po półgodzinnej walce z wyjcem ponownie przypadkiem dwukrotnie przekręciłem zamek drzwi pasażera i system podwójnego ryglowania się dezaktywował
I tak wracając do jednego z moich pierwszych postów: moja BJ-tka posiada alarm (jak się okazało całkiem sprawny) a wertując książkę serwisową (w poszukiwaniu rozwiązania wyłączenia wyjca bez odłączania go od aku) coś dla posiadaczy sprzętu Naldec – Visteon 41607 (pilot z 3 guzikami) –> zamiennikiem (według instrukcji) pilota centralnego zamka może być wersja 41601(pilot z 2 guzikami) – opcję tą wkrótce sprawdzę dla potwierdzenia mojej głupawej teorii
A na marginsie – wie ktoś jak można tą opcję podwójnego ryglowania drzwi wyłączyć/włączyć na stałe, gdyż zauważyłem również, że dwukrotne przekręcenie kluczyka w zamku drzwi kierowcy nie powoduje włączenia/wyłączenia tejże opcji ( przypuszczenie o dezaktywacji części systemu przez poprzedniego właściciela po zgubieniu pilotów centralnego)
PS2. I jak tu nie kochać mazdusi
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Panowie mam w swojej madzi (323F (BJ ZM) 2001 )takiego pilota ,zapewne to nie jest oryginał ?
Pilotem otwieram / zamykam (kierunki sygnalizują otwarcie/zamknięcie) tylko drzwi wszystko robię tylko środkowym przyciskiem ,dwa boczne martwe .
Jutro postaram się zrobić fotkę sterownika (szukać go pod kierownicą ? chciałem zmienić obudowę pilota bo te gumki wytarte doprowadzają mnie do szalu . Ale kupno takiej obudowy graniczy z cudem .
Autko nie ma alarmu ... chyba ze jest ale nie podłączony . Domykania szybek również nie ma .
Ktoś doradzi co z tym zrobić ? kupić jakiś orgy. pilot czy randomowy i zaprogramować ?
z bajwerów to zależało by mi tylko na domykaniu szyb. i solidnej obudowie pilota
Pilotem otwieram / zamykam (kierunki sygnalizują otwarcie/zamknięcie) tylko drzwi wszystko robię tylko środkowym przyciskiem ,dwa boczne martwe .
Jutro postaram się zrobić fotkę sterownika (szukać go pod kierownicą ? chciałem zmienić obudowę pilota bo te gumki wytarte doprowadzają mnie do szalu . Ale kupno takiej obudowy graniczy z cudem .
Autko nie ma alarmu ... chyba ze jest ale nie podłączony . Domykania szybek również nie ma .
Ktoś doradzi co z tym zrobić ? kupić jakiś orgy. pilot czy randomowy i zaprogramować ?
z bajwerów to zależało by mi tylko na domykaniu szyb. i solidnej obudowie pilota
Mazda 323F (BJ)ZM 2001
szukaj pod kierownicą ( lewa ścianka ) oraz z tyłu auta po lewej stronie pod plastikami – musisz je odczepić (są na zatrzaski) pod spodem powinien być transmiter -- 5-10 min roboty
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
maestro81 napisał(a):szukaj pod kierownicą ( lewa ścianka ) oraz z tyłu auta po lewej stronie pod plastikami – musisz je odczepić (są na zatrzaski) pod spodem powinien być transmiter -- 5-10 min roboty
Sprawdziłem .. jest pod kierownicą po lewej stronie ale dojscie fatalne nawet nie mam jak fotki zrobić . Z tego co zobaczyłem to wszystkie gniazda zapełnione .
Piszecie tutaj w temacie ze dobrym wyjsciem jest zakupienie uniwersalnego sterownika równiez rozważam taką opcje która bedzie chyba najtańsza .
Rozumiem ze taki sterownik moge kupić wedle uznania i bedzie działał po poprawnym podłączeniu ?
Na alledrogo znalazłem taką ofertę
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=14275004&string=mazda+323&search_scope=userItems-14275004
i chyba zdecyduję się na któryś .
Mazda 323F (BJ)ZM 2001
Rozumiem ze taki sterownik moge kupić wedle uznania i bedzie działał po poprawnym podłączeniu ?
Na alledrogo znalazłem taką ofertę
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... s-14275004
po co takie drogie :p możesz sobie z tej stronki coś wynaleźć – dobra i szybka obsługa i pomoc online – ktoś już wkleił gdzieś linka do nich, ale szczerze polecam
http://maxitec.pl/sterowniki-centralnych-zamkow.html
PS. Pamiętaj, że mazda działa na zasilaniu " minus "
Dopisano 9 sie 2013, 18:55:
I skoro już obiecałem to wywiążę się z obietnicy:
coś dla posiadaczy sprzętu Naldec – Visteon 41607 (pilot z 3 guzikami) –> zamiennikiem (według instrukcji) pilota centralnego zamka może być wersja 41601(pilot z 2 guzikami) – opcję tą wkrótce sprawdzę dla potwierdzenia mojej głupawej teorii
Działa jak należy: drzwi się zamykają/otwierają, autko przyjemnie mruga oczkami
Programowanie pilota było już podane wcześniej w temacie, ale ponownie przytoczę:
Postprzez huko74 » 5 kwi 2010, 18:58
Prawdopodobnie musisz zakodowac pilota, u mnie też tak było. Jak dobrze pamiętam to robisz tak: wsiadzasz do samochodu, przy otwartych drzwiach wciskasz zamek od strony kierowcy, on tobie odbije, bo drzwi otwarte, potem 3x przekręcasz kluczyk do zapalenia kontrolek i zpowrotem, potem 3x naciskasz wyłącznik przy dzwiach (na dole przy środkowym słupku) potem naciskasz po kolei przyciski na pilocie i powinno byc ok. To raczej powinno byc wszystko, jak dobrze poszukasz to gdzies na forum jest to opisane. Ja to teraz pisałem z pamięci, życzę powodzenia.
Pozdro
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Witam,
bezczelnie odświeżę temat, bowiem jestem świeżym posiadaczem Mazdy
Zakupiłem ową z jednym kluczykiem ale ma ona centralny
nie mogę sie doszukac czy miała w zestawie pilota czy nie
czy jak podam VIN to ktoś potrafi to sprawdzic ?
jmzbj14m221473620
Z góry dzięki
bezczelnie odświeżę temat, bowiem jestem świeżym posiadaczem Mazdy
Zakupiłem ową z jednym kluczykiem ale ma ona centralny
nie mogę sie doszukac czy miała w zestawie pilota czy nie
czy jak podam VIN to ktoś potrafi to sprawdzic ?
jmzbj14m221473620
Z góry dzięki
Jak ma centralny to z pewnoscia idzie dorobic pilota. Poszperaj z tylu w bagazniku pod plastikami za kierowca albo na sciance drzwiowej kierowny pod jego nogami. Spisz sobie dane centralki marke i model i pilota sie dobierze
Wysłane z mojego GT-N8010 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N8010 przy użyciu Tapatalka
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Witajcie, zakupiłem Madzie i niestety nie mogę dołożyć uniwersalnej centralki zamka, oryginalnie miałem centralny ale pilot przestał wysyłać sygnał, ale otwarcie dzwi z zamka działa bez problemów . Z racji tego ze przy zakupie dostałem jednego pilota postanowiłem kupić uniwersalny centralny z dwoma pilotami. Wyczytałem wnikliwie forum, elektrode, forum mazdy 3, i zapoznałem sie chyba z 6 sposobami podłączenia tego zamka, ale żaden nie ruszył siłownikiem, kable białe wpinałem na pozycje F jak i w inne miejsca które zostały zaproponowane. Masę i dwa kable żółty i żółto-czarny na masę w kostce door locka na masę w aucie na masę jak i na sygnał masy, z opornikiem lub bez normalnie wszystkie chyba próby wykorzystałem i nie wiem co robić. próby podłączenia na oba sposoby kolegów z viewtopic.php?f=451&t=135164 które tu podpowiadali nie dały rezultatu a jak czytam u nich działa i to juz chwile. u mnie Nic, spędziłem pod autem 12 godzin i nie mam rozwiązania. centralka daje znak kliknienciem jak i mruganiem diody ale do tego wystarczy podłaczyć zasilanie i masę wiec mniemam ze działa po za tym jest nowa. Auto to BJ-tka z 2000 roku
schemat wtyku taki " https://www.google.com/search?q=schemat ... B712%3B138"
centralny taki:
http://allegro.pl/sterownik-bmetal-kier ... 75007.html
Czy ktoś mądry moze mi powiedzieć co może być problemem w tym wypadku ze nie mogę się podłączyć? lub możne ktoś z Krakowa by pomógł mi za dobre piweczko albo parę podłączyć to szataństwo w mojej Madzi lub poleci jakiś zakład w którym nie wezmą 100 złoty za podpięcie 8 kabelków w Krakowie bądź okolicach lub Wrocław co jakiś czas jestem i tam.
Jeśli komuś pomogą fotki do czego sie wpinam czy jak wygląda moja praca dajcie znać pójde cyknę.
Dzięki z góry
schemat wtyku taki " https://www.google.com/search?q=schemat ... B712%3B138"
centralny taki:
http://allegro.pl/sterownik-bmetal-kier ... 75007.html
Czy ktoś mądry moze mi powiedzieć co może być problemem w tym wypadku ze nie mogę się podłączyć? lub możne ktoś z Krakowa by pomógł mi za dobre piweczko albo parę podłączyć to szataństwo w mojej Madzi lub poleci jakiś zakład w którym nie wezmą 100 złoty za podpięcie 8 kabelków w Krakowie bądź okolicach lub Wrocław co jakiś czas jestem i tam.
Jeśli komuś pomogą fotki do czego sie wpinam czy jak wygląda moja praca dajcie znać pójde cyknę.
Dzięki z góry
- Od: 20 sty 2014, 13:34
- Posty: 4
- Skąd: Kraków/Wrocław
- Auto: Mazda 323F BJ rok 2000 1.5 +LPG
jesli dobrze pamietam w mazdach sterowanie jest pod minusem a ty kupiles plus... aczkolwiek moge sie mylic. poza tym skoro miales centralke juz zamontowana to nie prosciej bylo ja zidentyfikowac i dobrac do niej samego pilotto
ps. wyslij do nich info i popros o schemat do twojego konkretnego modelu bo "podobno" dosylaja na zyczenie klienta
Poczytaj uwazniej tematy na forum kolego milej lektury
ps. wyslij do nich info i popros o schemat do twojego konkretnego modelu bo "podobno" dosylaja na zyczenie klienta
Poczytaj uwazniej tematy na forum kolego milej lektury
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
ta centralka którą zakupiłem posiada sterowanie plusem jak i minusami. I dobrze mówisz kolego podobno w tym modelu było sterowanie na – . Czy prościej było kupić pilot raczej wątpie pilot nie jest bardzo popularny wygląda tak: https://www.google.pl/search?q=pilot+ma ... B399%3B299
i niestety na allegro czy na forum był tylko jeden ale sprzedawany z całą centralką za 120 + przesyłka wiec stwierdziłem ze lepiej uniwersalną. Jak mówię sposoby z forum nie bardzo działają przy moim podłączniu dlatego szukam u Was pomocy chyba że robie coś źle własnie.
Dzięki Kolego za odpowiedz
i niestety na allegro czy na forum był tylko jeden ale sprzedawany z całą centralką za 120 + przesyłka wiec stwierdziłem ze lepiej uniwersalną. Jak mówię sposoby z forum nie bardzo działają przy moim podłączniu dlatego szukam u Was pomocy chyba że robie coś źle własnie.
Dzięki Kolego za odpowiedz
- Od: 20 sty 2014, 13:34
- Posty: 4
- Skąd: Kraków/Wrocław
- Auto: Mazda 323F BJ rok 2000 1.5 +LPG
centralka do niego to NALDEC VISTEON 41607. pilot masz identyczny jak ja 2 guziki (ze zdjecia) i to pilot seryjnie zastepczy do tej centralki i ma kod 41601. jesli zaprogramujesz go zgodnie z tym co jest napisane nieco wyzej to nie ma lewara a musi zadzialac. jesli nie wymien baterie w pilocie i replay
Pozdro
Pozdro
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Witam od niedawna jestem uzytkownikiem 323fbj 1.5 16v 1998-2001 hatchback wydaje mi się że dobrze napisałem model .Przeczytałem wiele postów wydaje mi sie że wszystkie,ale nieznalazłem odpowiedzi wyczerpującej a mianowicie chodzi o to:mam zamek centralny,zamyka i otwiera wszystkie drzwi nie zaleznie którego zamka uzyję.Chodzi o to że chciałbym zrobić zamek na pilota.Na lewej małej bocznej tylnej szybce mam coś w rodzaju ogrzewania przynajmniej tak to wygląda,do czego to służy?jest to oryginalne zamontowane.I teraz pytanie czy jeśli jest to antena od pilota,to wystarczy dokupić oryginalnego pilota i zaprogramować?Moje drugie pytanie to jak dokładnie wygląda centralka sterowania zamkiem centralnym?niestety fotki na forum mi sie nie wyświetlają jeśli ktoś posiada takowe fotki oryginalnego sterownika zamka a najlepiej już z zainstalowanym sterownikiem dodatkowym takim np.z allegro,to byłbym bardzo wdzięczny za podesłanie mi na email petership@poczta.onet.pl. Wiem że dużo było wątków w tym temacie ale nie znalazłem żadnych instrukcji oraz fotek dotyczących zamka centralnego lub jego przeróbki.Prosze o odpowiedz o ile ktoś tu jeszcze wogóle zagląda .
- Od: 23 lis 2014, 17:53
- Posty: 20
- Auto: mazda323f bj 1.5 16v 1998-2003
Witam.
Padł mi ostatnio oryginalny pilot taki jak ten:
Niestety nie udało się go uruchomić.
Kupiłem nową centrlakę zdalnego sterowania z dwoma pilotami – sterowanie z możliwością sterowania masą.
U mnie centralka: GE4T675D2 zlokalizowana jest za schowkiem po prawej stronie (nad prawą nogą pasażera).
W kostce było 5 przewodów. O ile znalezienie masy oraz +12v było proste (miernikiem oczywiście) o tyle nie mogłęm sobie poradzić z zamykaniem i otwieraniem.
Jak sie okazało tutaj jest to jeden przewód (w mojej kostce skrajny prawy przewód – był jeden w skajnej części wtyczki – pozostałe 4 były blisko siebie).
Otwieranie drzwi – podajemy masę na ten przewód (można go tak odszukać – jak już namierzymy wcześniej +12V – po prostu podpinajmy masę pod pozostałe przewody – jak drzwi się otworzą – bingo).
Do zamykania służy ten sam kabel – tylko trzeba przed podłaczeniem masy trzeba podłączyć opornik 1kohm.
I teraz – kabelki z nowej centralki – podłączamy +12 i masę (tutaj wiadomo jak), na masie zamykania dajemy opornik i łączymy z drugim przeweodem nowej centralki (otwieranie). Tak połączone kable podpinamy do wtyczki starej centralki.
Ja starą centralkę wymontowałem a w jej miejsce wisi nowa.
P.S. wie ktoś może czy mogę się w tamtym miejscu gdzieś podłączyć do kierunkowskazów? Z centralki wychodzi chyba +12v
Padł mi ostatnio oryginalny pilot taki jak ten:
Niestety nie udało się go uruchomić.
Kupiłem nową centrlakę zdalnego sterowania z dwoma pilotami – sterowanie z możliwością sterowania masą.
U mnie centralka: GE4T675D2 zlokalizowana jest za schowkiem po prawej stronie (nad prawą nogą pasażera).
W kostce było 5 przewodów. O ile znalezienie masy oraz +12v było proste (miernikiem oczywiście) o tyle nie mogłęm sobie poradzić z zamykaniem i otwieraniem.
Jak sie okazało tutaj jest to jeden przewód (w mojej kostce skrajny prawy przewód – był jeden w skajnej części wtyczki – pozostałe 4 były blisko siebie).
Otwieranie drzwi – podajemy masę na ten przewód (można go tak odszukać – jak już namierzymy wcześniej +12V – po prostu podpinajmy masę pod pozostałe przewody – jak drzwi się otworzą – bingo).
Do zamykania służy ten sam kabel – tylko trzeba przed podłaczeniem masy trzeba podłączyć opornik 1kohm.
I teraz – kabelki z nowej centralki – podłączamy +12 i masę (tutaj wiadomo jak), na masie zamykania dajemy opornik i łączymy z drugim przeweodem nowej centralki (otwieranie). Tak połączone kable podpinamy do wtyczki starej centralki.
Ja starą centralkę wymontowałem a w jej miejsce wisi nowa.
P.S. wie ktoś może czy mogę się w tamtym miejscu gdzieś podłączyć do kierunkowskazów? Z centralki wychodzi chyba +12v
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Witam
Niedawno zakupiona BJ ma chyba malutkiego zonka... Nie wiem czy to normalne, więc pytam...
Czy centralny zamek w BJ zamyka i otwiera również bagażnik? Jesli tak to gdzie szukać problemu bo u mnie to nie działa
Niedawno zakupiona BJ ma chyba malutkiego zonka... Nie wiem czy to normalne, więc pytam...
Czy centralny zamek w BJ zamyka i otwiera również bagażnik? Jesli tak to gdzie szukać problemu bo u mnie to nie działa
tak centralny otwiera wszystkie drzwi, poszukaj w samym zamku klapy bagażnika musisz zdemontować ta plastikową osłonę na klapie jest na zatrzaski tylko delikatnie bo możesz je pourywać. Jak wciskasz pilota to słychać silniczek przy klapie, jeśli nie to jest do wymiany zamek https://www.google.pl/search?q=zamek+klapy+tylnej+mazda+323&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi20fbJndfWAhVjOpoKHdgZBAMQ_AUICigB&biw=1920&bih=926#imgrc=Ec_qAPyg2UvfJM: chodzi o ten plastikowy element on jest nierozbieralny ale możesz go rozdzielić i ew skleic. Jest w nim silniczek ze spiralką plastikową i ona może być powodem niedziałania
THX za info... będę szukał
witam
mam problem z autem przed zimą
auto to mazda 323 2.0 td 90KM bj VI wersji sedan
problem mam z pilotem od centralnego
od dawna już ciężko się zamykał ale zamykał (otwieranie dużo lżej)
ostatnia już nie zamyka ani nie otwiera
siedząc w aucie wciskając rygiel auto sie zamyka
pilot jest ogólnie juz w kiepskim stanie
bateria wymieniona ai pilot rozebrany wyczyszczony i niestety nie działa
myślałem o tym żeby kupić jakiś pilot z centralna i go zamontować ale nie bardzo wiem czy się da jeśli jest fabryczny pilot, czy trzeba demontować jakieś sterowniki centralki, czy można dokupić gdzieś sam pilot , (i jeszcze proszę o info jak go zaprogramować) poradzicie? upatrzyłem taki najtańszy pilot :
http://allegro.pl/show_item.php?item=51 ... d00be2ff62
mam problem z autem przed zimą
auto to mazda 323 2.0 td 90KM bj VI wersji sedan
problem mam z pilotem od centralnego
od dawna już ciężko się zamykał ale zamykał (otwieranie dużo lżej)
ostatnia już nie zamyka ani nie otwiera
siedząc w aucie wciskając rygiel auto sie zamyka
pilot jest ogólnie juz w kiepskim stanie
bateria wymieniona ai pilot rozebrany wyczyszczony i niestety nie działa
myślałem o tym żeby kupić jakiś pilot z centralna i go zamontować ale nie bardzo wiem czy się da jeśli jest fabryczny pilot, czy trzeba demontować jakieś sterowniki centralki, czy można dokupić gdzieś sam pilot , (i jeszcze proszę o info jak go zaprogramować) poradzicie? upatrzyłem taki najtańszy pilot :
http://allegro.pl/show_item.php?item=51 ... d00be2ff62
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości