Mazda Xedos 9 TA KL-DE '00

TA / HD / HC / HB

Postprzez zibi626 » 3 gru 2014, 16:56

Wygląda zajeb.iście, jak mój były Cronos gdy się go umyło:

viewtopic.php?f=314&t=119602


<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Majk500 » 3 gru 2014, 18:20

Dzięki za wszystkie słowa pochwały :)
Doszły dzisiaj nakrętaski do felg <jupi>
DSC_0463.JPG

DSC_0464.JPG

Po czy udało mi się od razu umówić na zbieżność i pojechałem na ustawienie całego auta. "dziadek" przejechał się, coś jeszcze podkręcił, przejażdżka i stwierdził że jest idealnie. Ustawili mi tak, żeby jak najlepiej się trzymał, ale żeby na trasie nie zjadał za dużo opon. Taki kompromis.
Po chwili zadumy nad poniższym zdjęciem doszedłem do wniosku że brakuje jednej bardzo ważnej rzeczy... A mianowicie -40mm <faja> ale to przy okazji jakieś robótki i zmagazynowaniu kilku stówek na boku <glupek2>
Tak prezentuje się Xedzio poza Monster Wiata'ą <czarodziej>
DSC_0465.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez dadan » 3 gru 2014, 18:24

No to gratuluje jakby nie patrzeć szybkiego powrótu mazdy do życia, do tego kompleksowy remont zawieszenia, teraz czekamy na wieści jak z trwałością :P
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez tygrys36 » 3 gru 2014, 20:54

Szybki com back i oby nigdy wiecej takich sytuacji

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez deejay27 » 4 gru 2014, 12:11

Super Majki , zawiecha niemal nówka , autko piękne. Jak wpadnie gleba , to będę musiał na jakiegoś spota się do Was wybrać i przejechać się Twoim X9 .
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Majk500 » 4 gru 2014, 19:31

Możesz nawet się przejechać i bez gleby :P
Do rzeczy... nie dostałem dziś przeglądu bo butla ma inne numery niż mam od niej papier. Ale już zarezerwowałem sobie termin na legalizację i wszystko będzie jak należy. Skoro proces ten kosztuje połowę mniej niż nowa butla, a każda może jeździć do 20 lat to po co zmieniać. Świstek na dyszkę znów będzie i spokój :)
Do tego kiedyś już nalepiłem kilka kalafiorków na tłumik środkowy bo rozerwała się ta cienka blaszka.
DSC_0466.JPG

Wszystko było pięknie i trzymało, aż w końcu ta blaszka puściła przy moich kalafiorkach.
No i tak jak nakazuje motto szyldu, mojego supernowoczesnego wyczesanego warsztatu...
DSC_0468.JPG

...tak postąpiłem i uzyskałem rozwiązanie wyglądające jako tako, ale ważne że się trzyma <glupek2>
DSC_0467.JPG

To chyba tyle na ten czas. Pozostała tylko ta butla i przegląd. Także czas odkładać pieniążki na kupke gdzieś na uboczu, co by w oczy nie kłuło i pomyśleć co zrobić aby za jednym razem zrobić to, co konieczne i nie musieć rozbierać czegoś ponownie <czarodziej>
Jak kiedyś będę miał jakiś ładny widok, to strzelę fotkę żeby nie było, że auto wycackane i nigdzie nie wyjeżdża :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 4 gru 2014, 20:16

Ile kosztuje legalizacja butli? Czasem nie bardziej opłaca się kupić nową?
Mój tłumik środkowy wygląda tak samo,ale odkąd 2 lata temu go pospawalem to o dziwo się trzyma :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 4 gru 2014, 20:19

legalizacja 370 już na gotowo (demontaż montaż wystawienie i podbicie świstka, jakaś tam opłata do urzędu no i sprawdzenie). A butla kosztuje 500+wymiana jakiś tam przewodów i wielozaworu czy coś 200 zł. no to 700 a 370 to "letka" różnica, także w dobie i tak już mocno szarpniętego budżietu zdecydowałem się na tą właśnie opcję. :)

Aha, a mój wydech jakoś "niedługo" będzie do wymiany, bo w kilku miejscach już nieźle przegrzany, pucha środkowa wygląda jak na foto, a końcowe wiadro też już trochę żdżarte, do tego wszystkie połączenia też nie za ciekawe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Dymian » 4 gru 2014, 20:59

kto Ci takich bzdurnych cen naopowiadał przy butli?
Nówkę sztukę ogarniesz w o wiele mniejszych pieniądzach jak 500zł.

Bo jedynie Cię butla interesuje- wielozawór zostaje ten sam i możesz kupić butlę o większej średnicy- bo jego dobiera się pod względem wysokości. Ceny butli takiej jak Twoja sprawdź np. na phjacuś.

EDIT:
ceny podane w poście wyżej przypomniały mi cennik partnera AC w raszynie gdzie za wymianę wtryskiwaczy w KL chciał za regfasty tararraam fanfary- 700zł <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Danmazda » 4 gru 2014, 21:04

To takich cen nawet u mnie nie ma, gdzie wszystko jest trochę droższe. Legalizacja butli 300 zł wymiana butli od 400 do 500 w zależności od wielkości butli.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Majk500 » 4 gru 2014, 21:58

No tak 500, ale coś mi jeszcze tłumaczyła babka że jakieś rurki pierdoły gó...a.... Tak czy siusi@k butla jest dobra a legalizacja tańsza, a muszę trochę przystopować z wydatkami. bo Chociażby już zamiast nowej butli mam legalizacje i przegląd, a zbliżają się święta, wyjazd w góry no i na co dzień też pieniądz ubywa to tu to tam... :| z resztą komu ja tłumaczę, sami wiecie jak jest. ;)

Dopisano 5 gru 2014, 19:59:

Dziś zabrałem się za to co mi nie działa... czyli:
-wymieniłem żarówkę trzeciego stopu (pod szybą)
-wymieniałem żarówkę halogenu od str pasażera i profilaktycznie od kierowcy
-poprawnie zamontowałem halogeny, bo te dolne listki nie były wpięte w zderzak.
No i to na tyle, kilka fotek :D
Załączniki
DSC_0488.JPG
DSC_0490.JPG
DSC_0491.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 7 gru 2014, 21:55

Majk500 napisał(a): wyjazd w góry no i na co dzień też pieniądz ubywa to tu to tam
gdzie i kiedy i czy przez Kraków jedziesz :D ?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 7 gru 2014, 22:07

Do karpacza jadę, 28 grudnia. Także po drodze chyba będzie, co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 7 gru 2014, 22:12

no nie bardzo :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 7 gru 2014, 22:23

ano tak, z wrocławiem pomyliłem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 22 gru 2014, 23:35

No dobra, zapomniałem napisać ostatnio :P Butla przeszła legalizację i dostałem odpowiedni świstek, w ten sam dzień na przegląd no i jak się łatwo już domyśleć nie było się do czego przyczepić :D
Także z butlą mam spokój, z przeglądem też. Myślę że w środę pogoda dopisze i umyje sobie auto na święta i przed wyjazdem. Co do zawieszenia, wszystko jest ok. Coś jednak kłuje mnie delikatnie w uszy gdzieś w bagażniku... albo jest to butla (ale jest na sztywno, więc co, z całą podłogą by grała?), albo te plastiki z podłogi bagażnika, albo półka tylna (bo eden klips był już urwany), albo co najgorsze... górne mocowania amortyzatorów :|
I tu mam pytanie, myślałem żeby amorki zregenerować, ale czy one są gazowe? bo po regeneracji będą już tylko olejowe. Jak to może wpłynąć na całkowite jeżdżenie, komfort i prowadzenie? Czy kupić nowe, w jakich pieniądzach w ogóle można się spodziewać tych części?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez dadan » 23 gru 2014, 07:21

Cóż, ja miałem wymieniane osłony amortyzatorów i po 3 latach obluzowały się mocowania amortyzatorów, na małych nierównościach, nawet nie dziurach tylko dolinach w jezdni coś z tyłu tłukło, jakby w bagażniku. Sprawdź dobrze na szarpakach.

Na tył amory masz w zamienniku, kayby za w miare normalne pieniądze :)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Majk500 » 23 gru 2014, 08:58

Normalne to pojęcie względne :P generalnie chciałem założyć sprężyny i przy okazji regeneracji skrócić trzpień o te 4 cm, tak żeby wszystko było na cacy. Niby do 40mm nie trzeba nic robić z amorkami ale jakoś spokojniej bym się czuł gdyby były <glupek2>
W eFce BA też zakładałem -40 i amorki skróciłem dla pewności i było bardzo dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Piotr_ » 23 gru 2014, 09:33

Majki rób te amorki u naszego speca i sam wiesz dobrze, że będziesz zadowolony :D I przestań wymyślać :>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez dadan » 23 gru 2014, 09:40

W rajdach jezdzisz ze ma byc taki twardy? :) czy chcesz 18 stki wstawiac? X9 trzyma sie calkiem dobrze zakretow.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy