Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez adicho1 » 27 lis 2014, 20:08

Mam pytanie czy ktos bawil sie takim kalibrowaniem wtryskow oraz wypalaniem dpf z tej stronki http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez bieski » 27 lis 2014, 20:37

Tak, myślę że połowa właścicieli RF7J na tym forum.

Lepiej Forscanem robić.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 27 lis 2014, 23:12

wielu i ponoc dziala (ja sam sprawdzalem tylko reset serwisu/oleju)

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez adicho1 » 29 lis 2014, 16:34

Mi to nie dziala to jest tylko go mazdy gh mam gy mazde
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez Enduro » 29 lis 2014, 18:10

w GG1 GY 1 czyli polift z DPFem dziala na 100% bynajmniej restet serwisu.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez adicho1 » 29 lis 2014, 20:04

Próbowałem zrobić kalibracje wtrysków i nic sie nie działo zobaczymy z dpf wypalaniem
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez dobrzyn22 » 30 lis 2014, 23:05

adicho1 napisał(a):Próbowałem zrobić kalibracje wtrysków i nic sie nie działo

a warunki do przeprowadzenia kalibracji były spełnione ?? :>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2014, 19:06

I jesli nie są, to prawdopodobnie wywali wewnętrzny błąd 257 (chyba) wtryskiwaczy2. Oraz kontrolką silnika.
Ostatnio edytowano 2 gru 2014, 22:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pawel 32 » 2 gru 2014, 19:24

Tak jest to bardzo proste szukaj na you t
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 21:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2014, 19:26

Paweł, ale kto i co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pawel 32 » 2 gru 2014, 19:32

Niektórym to nie wychodzi są procedury. Rozgrzany silnik ale i to nie wystarcza.Jeżeli nie chce wejść w procedurę należy zgasić silnik zamknąć samochód odpalić silnik i spróbować ponownie

Dopisano 2 gru 2014, 19:34:

Temat dotyczy adicho1

Dopisano 2 gru 2014, 20:01:

Kalibracja wtrysków dotyczy Mazd po lifcie z DPF wcześniejsze wersje GG-GY 136km lub słabszy nie przeprowadzisz metodą na kabelek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 21:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Postprzez googieman » 2 gru 2014, 20:25

klosek6 napisał(a):Witam. Jakie są dopuszczalne korekty wtryskiwaczy , bo na for scan pokazał
wtrysk 1 – 5,21mm
wtrysk 2 – 0mm
wtrysk 3 – 0mm
wtrysk 4 -1,46mm

widać , że wtryski 2 i 3 są w dobrym stanie , najgorszy jest 1 ale jaka jest dopuszczalna odchyłka na wtryskach ?


Myślę że to jest bardzo dobre pytanie i fajnie by było w tym aspekcie trochę rozjaśnić przez fachowców. Jest jakaś dopuszczalna wartość korekty czy nie?
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez zboq » 26 gru 2014, 17:04

Chyba nikt tego jeszcze nie określił. Generalnie, im większa korekta tym w gorszym stanie wtryskiwacz. Najlepiej zrób test przelewowy, tam przynajmniej jest określone jak duże mogą być różnice. A póki co jak masz taką rozbieżność na korektach to zrób kalibrację i sprawdź jak to wygląda po.

A pierwszy wtrysk, jak się mu nie zmieni to masz do wymiany :–)
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

PostTen post został usunięty przez zboq 26 gru 2014, 17:04.

Postprzez adicho1 » 28 gru 2014, 17:50

jak kalibracja jest po lifcie to mam jak widac 2007 koniec na dodatek wiec czemu nie dziala ?????????
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez Vacomay » 29 gru 2014, 00:57

Mam dokładnie ten sam model auta i kalibracja kabelkiem działa na 100% -robilem ją kilka razy. Stosuj się dokładnie do wskazówek. <spoko>
Pozdro
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 18:31
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Małopolska
Auto: MAZDA 6 2.0 CIDT 121 KM 2007 Liftback

Postprzez dobrzyn22 » 29 gru 2014, 10:02

kolego adicho1 – Twoje (i nie tylko) posty dot. kalibracji wtrysków zostały wydzielone i umieszczone we właściwym wątku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rsk » 24 sty 2015, 16:34

Kalibracja forscanem przeszła bez problemu za pierwszym razem (po zagrzaniu garażu, wcześniej mimo iż łapał 16C na dolocie to w trakcie spadało poniżej 15 i robił się błąd.

Wartości

1-0mm/suw
2-0,500mm/suw
3-0,245mm/suw
4-0mm/suw

W trakcie jazdy nieznacznie wartości zmieniają się na 2 i 3 w zakresie +/– 0,200mm/suw, na 4 do +0,063mm/suw.

Warto robić próbę przelewową czy jest w porządku? Zbiera się ok, nie kopci, odpala bez problemu w największe mrozy – trochę stuka przez 0,5s przy -10.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 08:12
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GY 04' 2.0 CiTD 136KM

Postprzez filus » 28 sty 2015, 07:50

Witam jestem tu nowy wiec prosze o lagodne traktowanie :) Moje pyt jest nastepujace. Probowalem zrobic kalibracje jaka jest zamieszczona na angoelskiej stronce, ale niestety moja kostka ma inna budowe niz ta na obrazku, tzn ten pin w czerwonym koleczku jest pusty. Czy istnieje mozliwosc wpiecia kabelka gdzies indziej ?
filus
 

Postprzez Pioteq25 » 28 sty 2015, 09:20

Kabelek odpada – sprawdź forscanem.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6