czujnik położenia wałka rozrządu m6 (benz.)
Witam , pośpieszyłem się nie mam pojęcia co się dzieje , na zimnym silniku samochód się dusi i wywala błąd p0340 , jak nabierze temp. obroty i autko chodzi jak należy ale dalej jest błąd czujnik jest na 100% dobry. Jak i wału i wałka położenia , nie mam pojęcia co się dzieje. Gdy jest zimny jest błąd na Ciepłym nie wywala błędu ... o co chodzi ? sytuacje znacie wyżej opisaną
-
Proyal
Posprawdzaj kable i kostki od czujek do ecu jak tego nie zrobiłeś, z tego co tu piszesz to mam dziwne wrażenie że jednak mechanik nie sprawdził dobrze ustawienia rozrządu, jak by to zrobił to od razu ukazał by mu się brudny czujnik położenia wału, być może jest to problem opisywany na pierwszej stronie, ale to trzeba sprawdzić.
Witam miał może, ktoś doświadczenie z takim błędem?
Mazda 6 2002 2,3 poj od pewnego czasu pokazuje się check i kontrola trakcji, obrotomierz wariuje, przy puszczeniu gazu auto szarpie, Opinie jakie usłyszałem od mechaników to wymiana czujnika od pierwszego mechanika. 2 mechanik powiedział że to wina wariatora i trzeba wymienić cały rozrząd wraz z nim ponieważ czujniki się nie psują . W Aso jak dzwoniłem chcą 300 za podłączenie pod komputer i w sumie mogą powiedzieć mi to samo. Z góry dziękuję za wszelkie rady
Mazda 6 2002 2,3 poj od pewnego czasu pokazuje się check i kontrola trakcji, obrotomierz wariuje, przy puszczeniu gazu auto szarpie, Opinie jakie usłyszałem od mechaników to wymiana czujnika od pierwszego mechanika. 2 mechanik powiedział że to wina wariatora i trzeba wymienić cały rozrząd wraz z nim ponieważ czujniki się nie psują . W Aso jak dzwoniłem chcą 300 za podłączenie pod komputer i w sumie mogą powiedzieć mi to samo. Z góry dziękuję za wszelkie rady
- Od: 20 paź 2014, 11:03
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2,3 2002 rocznik
Najpierw odczytaj kody wystepujacego bledu. W uczciwym warsztacie pewnie nie wiecej niz 50zl za podlaczenie chocby ELMA.
-
Przemek323c
Witam,
Zakupiłem M6 2.3 Top, po miesiacu założyłem instalacje lpg. Po 3 dniach pojawił się pierwszy problem z autem: pojawiło się "check engine" , ale dojechałem spokojnie do domu. Następnego dnia auto nie odpaliło. Mechanik stwierdził bład " awaria czujnika położenia wałka rozrządu". Zakupiłem nowy czujnik EPS – nie działał ;/ Mechanik ustawił stary czujnik podkładajac metalowa podkładke i auto działa. Wszystko niby ok, ale zauważyłem że auto delikatnie faluje na obrotach. Mechanik stwierdził że do wymiany będzie rozrzad, ale czy ma racje ? Ktoś miał podobnie ? Możecie polecic serwis który sprawnie zrobi diagnoze. Wolę mieć 100% pewności zanim wydam kilka tysięcy.
Pozdrawiam
Zakupiłem M6 2.3 Top, po miesiacu założyłem instalacje lpg. Po 3 dniach pojawił się pierwszy problem z autem: pojawiło się "check engine" , ale dojechałem spokojnie do domu. Następnego dnia auto nie odpaliło. Mechanik stwierdził bład " awaria czujnika położenia wałka rozrządu". Zakupiłem nowy czujnik EPS – nie działał ;/ Mechanik ustawił stary czujnik podkładajac metalowa podkładke i auto działa. Wszystko niby ok, ale zauważyłem że auto delikatnie faluje na obrotach. Mechanik stwierdził że do wymiany będzie rozrzad, ale czy ma racje ? Ktoś miał podobnie ? Możecie polecic serwis który sprawnie zrobi diagnoze. Wolę mieć 100% pewności zanim wydam kilka tysięcy.
Pozdrawiam
-
karollo1985
Można się śmiać lub nie, ale pomogło 
Mechanik stwierdził że to doraźne rozwiązanie (które już kiedyś stosował), ale samochód działa a wcześniej "parchał" jakby z zapłonem było coś nie tak. Pytanie za 100pkt, czy jeśli czujnik działa z podstawiona z jednej strony podkładką to czy wina w awarii może leżeć poza czujnikiem np. problemy z rozrządem, czy to kwestia wymiany czujnika (na oryginalny nowy) lub jego ustawienie ?
Widziałem że wcześniej wiele osób z silnikiem 2.3 miało podobne problemy i zostały rozwiązane. Więc liczę że ktoś mądrzejszy się wypowie, zanim zdecyduje się na wymianę rozrządu.
Jakby nie patrzeć z "ustawionym" czujnikiem silnik chodzi równo, nawet nie słychać by falował widać to jedynie na zegarach (skok o.k1mm). Przed awarią czujnika i wstawieniem gazu nie zauważyłem by wskazówka sie ruszała.
Mechanik stwierdził że to doraźne rozwiązanie (które już kiedyś stosował), ale samochód działa a wcześniej "parchał" jakby z zapłonem było coś nie tak. Pytanie za 100pkt, czy jeśli czujnik działa z podstawiona z jednej strony podkładką to czy wina w awarii może leżeć poza czujnikiem np. problemy z rozrządem, czy to kwestia wymiany czujnika (na oryginalny nowy) lub jego ustawienie ?
Widziałem że wcześniej wiele osób z silnikiem 2.3 miało podobne problemy i zostały rozwiązane. Więc liczę że ktoś mądrzejszy się wypowie, zanim zdecyduje się na wymianę rozrządu.
Jakby nie patrzeć z "ustawionym" czujnikiem silnik chodzi równo, nawet nie słychać by falował widać to jedynie na zegarach (skok o.k1mm). Przed awarią czujnika i wstawieniem gazu nie zauważyłem by wskazówka sie ruszała.
-
karollo1985
karollo1985 napisał(a):Widziałem że wcześniej wiele osób z silnikiem 2.3 miało podobne problemy i zostały rozwiązane. Więc liczę że ktoś mądrzejszy się wypowie, zanim zdecyduje się na wymianę rozrządu.
Jakby nie patrzeć z "ustawionym" czujnikiem silnik chodzi równo, nawet nie słychać by falował widać to jedynie na zegarach (skok o.k1mm).
Gdzie widziałeś

karollo1985 napisał(a):Więc liczę że ktoś mądrzejszy się wypowie
Dzięki i czekamy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
karollo1985 napisał(a):Mechanik stwierdził że do wymiany będzie rozrzad, ale czy ma racje ? Ktoś miał podobnie ?
karollo1985 napisał(a):liczę że ktoś mądrzejszy się wypowie
Oto wypowiedź :
viewtopic.php?f=411&t=175875
brodaM6 napisał(a):Dzięki i czekamy
Długo nie trzeba było....
swoja droga to czy mechanik karollo1985 nie powinien miec takiej wiedzy ,a nie pierniczy że konieczna wymiana rozrzadu (czysta chec zysku) czy brak profesionalizmu.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam. O co chodzi z synchronizacją tych czujników? Mam podobny problem tzn. na gorącym silniku (po przejechaniu ok 30 km) wskazówka obrotomierza wariuje, migają kontrolki ładowania, check i kontrola trakcji a auto wali kangury. Jazda jest niemożliwa. Po kilkuminutowym postoju udało się przejechać kilka kilometrów i znów to samo. Sprawdziłem ELMem i jest błąd P0340. Na zimnym silniku żadne objawy nie występują. Wyczyściłem czujnik położenia wałka rozrządu niestety bez efektu. Czy te objawy mogą oznaczać konieczność wymiany rozrządu?
Witam, jak w temacie problemy zaczely sie od tego ze kiedy samochod przejechal jakies 40-50km i zgasilem go, problem mialem z odpaleniem.. na cieplym silniku krecil ale nie odpalal, dopiero po okolo 8x udawalo sie odpalalic
podlaczylem interfejs i pokazalo mi blad czujnikiem polozenia walka rozrzadu, zdjecia w zalaczniku, zamowilem uzywke i podmienilem, moze zle ze na podlaczonym aku
zaczelo wariowac, gdzie wczesniej przed zmiana problemow nie bylo, tylko z odpaleniem na cieplym, tak teraz obroty szaleja, faluja, swieci sie check engine i od trakcji czujnik ABS, kasowalem blad podmienialem czujnik i nadal jest to samo, wlozylem stary czujnik i problem nie znikl, dalej jest to samo.. podpowiedzcie prosze
wszystkie czujniki wyczyscilem i nic, aku odlaczalem
Dopisano 30 kwi 2017, 18:49:
dodatkowo link do filmika http://tnij.at/124439
podlaczylem interfejs i pokazalo mi blad czujnikiem polozenia walka rozrzadu, zdjecia w zalaczniku, zamowilem uzywke i podmienilem, moze zle ze na podlaczonym aku
wszystkie czujniki wyczyscilem i nic, aku odlaczalem
Dopisano 30 kwi 2017, 18:49:
dodatkowo link do filmika http://tnij.at/124439
- Od: 30 kwi 2017, 16:55
- Posty: 6
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 2002 benzyna 2.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6