czujnik położenia wałka rozrządu m6 (benz.)

Postprzez Proyal » 22 paź 2013, 19:05

Witam , pośpieszyłem się nie mam pojęcia co się dzieje , na zimnym silniku samochód się dusi i wywala błąd p0340 , jak nabierze temp. obroty i autko chodzi jak należy ale dalej jest błąd czujnik jest na 100% dobry. Jak i wału i wałka położenia , nie mam pojęcia co się dzieje. Gdy jest zimny jest błąd na Ciepłym nie wywala błędu ... o co chodzi ? sytuacje znacie wyżej opisaną
Proyal
 

Postprzez misiek89 » 29 paź 2013, 11:44

Posprawdzaj kable i kostki od czujek do ecu jak tego nie zrobiłeś, z tego co tu piszesz to mam dziwne wrażenie że jednak mechanik nie sprawdził dobrze ustawienia rozrządu, jak by to zrobił to od razu ukazał by mu się brudny czujnik położenia wału, być może jest to problem opisywany na pierwszej stronie, ale to trzeba sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Kico » 20 paź 2014, 11:11

Witam miał może, ktoś doświadczenie z takim błędem?
Mazda 6 2002 2,3 poj od pewnego czasu pokazuje się check i kontrola trakcji, obrotomierz wariuje, przy puszczeniu gazu auto szarpie, Opinie jakie usłyszałem od mechaników to wymiana czujnika od pierwszego mechanika. 2 mechanik powiedział że to wina wariatora i trzeba wymienić cały rozrząd wraz z nim ponieważ czujniki się nie psują . W Aso jak dzwoniłem chcą 300 za podłączenie pod komputer i w sumie mogą powiedzieć mi to samo. Z góry dziękuję za wszelkie rady
Początkujący
 
Od: 20 paź 2014, 11:03
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2,3 2002 rocznik

Postprzez brodaM6 » 20 paź 2014, 12:09

Masz kody błędu <co?> ,u pierwszego lepszego mechanika ci odczytają i nie za 300 , wydaje mi sie ze mechanik chce zarobić .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Przemek323c » 20 paź 2014, 14:38

Najpierw odczytaj kody wystepujacego bledu. W uczciwym warsztacie pewnie nie wiecej niz 50zl za podlaczenie chocby ELMA.
Przemek323c
 

Postprzez dobrzyn22 » 20 paź 2014, 19:22

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kico » 21 paź 2014, 10:23

Pójdę tropem ściętego klina może na początek, zobaczymy
Początkujący
 
Od: 20 paź 2014, 11:03
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2,3 2002 rocznik

Postprzez tadziol » 21 paź 2014, 10:34

trop ściętego klina nie ma zastosowania w benzynie :> ,jego po prostu tam nie ma.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Kico » 24 paź 2014, 18:27

Czyli co myślicie że jedna rozrząd ??
Początkujący
 
Od: 20 paź 2014, 11:03
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2,3 2002 rocznik

Postprzez Kico » 3 lis 2014, 11:22

A więc przyczyną była zła synchronizacja czujników na wałkach rozrządu i wale korbowym.
Wizyta u Tadziola w warsztacie rozwiązała problem autko odzyskało dawną moc i sprawność, nic nie świeci, żadne kontrolki, błędy itp, <spoko>
Początkujący
 
Od: 20 paź 2014, 11:03
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2,3 2002 rocznik

Postprzez karollo1985 » 26 lis 2014, 14:52

Witam,

Zakupiłem M6 2.3 Top, po miesiacu założyłem instalacje lpg. Po 3 dniach pojawił się pierwszy problem z autem: pojawiło się "check engine" , ale dojechałem spokojnie do domu. Następnego dnia auto nie odpaliło. Mechanik stwierdził bład " awaria czujnika położenia wałka rozrządu". Zakupiłem nowy czujnik EPS – nie działał ;/ Mechanik ustawił stary czujnik podkładajac metalowa podkładke i auto działa. Wszystko niby ok, ale zauważyłem że auto delikatnie faluje na obrotach. Mechanik stwierdził że do wymiany będzie rozrzad, ale czy ma racje ? Ktoś miał podobnie ? Możecie polecic serwis który sprawnie zrobi diagnoze. Wolę mieć 100% pewności zanim wydam kilka tysięcy.

Pozdrawiam
karollo1985
 

Postprzez brodaM6 » 26 lis 2014, 15:19

Falować może od brudnej przepustnicy ,dobrze jest znać kod błędu ,lol tez tak chem naprawiać cUjniki podkładami
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez karollo1985 » 26 lis 2014, 19:31

Można się śmiać lub nie, ale pomogło :)
Mechanik stwierdził że to doraźne rozwiązanie (które już kiedyś stosował), ale samochód działa a wcześniej "parchał" jakby z zapłonem było coś nie tak. Pytanie za 100pkt, czy jeśli czujnik działa z podstawiona z jednej strony podkładką to czy wina w awarii może leżeć poza czujnikiem np. problemy z rozrządem, czy to kwestia wymiany czujnika (na oryginalny nowy) lub jego ustawienie ?
Widziałem że wcześniej wiele osób z silnikiem 2.3 miało podobne problemy i zostały rozwiązane. Więc liczę że ktoś mądrzejszy się wypowie, zanim zdecyduje się na wymianę rozrządu.
Jakby nie patrzeć z "ustawionym" czujnikiem silnik chodzi równo, nawet nie słychać by falował widać to jedynie na zegarach (skok o.k1mm). Przed awarią czujnika i wstawieniem gazu nie zauważyłem by wskazówka sie ruszała.
karollo1985
 

Postprzez brodaM6 » 27 lis 2014, 08:10

karollo1985 napisał(a):Widziałem że wcześniej wiele osób z silnikiem 2.3 miało podobne problemy i zostały rozwiązane. Więc liczę że ktoś mądrzejszy się wypowie, zanim zdecyduje się na wymianę rozrządu.
Jakby nie patrzeć z "ustawionym" czujnikiem silnik chodzi równo, nawet nie słychać by falował widać to jedynie na zegarach (skok o.k1mm).

Gdzie widziałeś <co?> ,tam powinieneś szukać ,a takie falowanie to może być od przepustnicy brudnej,te 1 milimetrowe falowanie to prawie nie zauważalne ,dobre masz oko <oczko>,
karollo1985 napisał(a):Więc liczę że ktoś mądrzejszy się wypowie

Dzięki i czekamy :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 27 lis 2014, 22:50

karollo1985 napisał(a):Mechanik stwierdził że do wymiany będzie rozrzad, ale czy ma racje ? Ktoś miał podobnie ?
karollo1985 napisał(a):liczę że ktoś mądrzejszy się wypowie

Oto wypowiedź :
viewtopic.php?f=411&t=175875
brodaM6 napisał(a):Dzięki i czekamy

Długo nie trzeba było....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 28 lis 2014, 08:01

<spoko> ,tylko szkoda ze tak rzadko
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 28 lis 2014, 09:16

obiecuję poprawę <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 29 lis 2014, 10:36

swoja droga to czy mechanik karollo1985 nie powinien miec takiej wiedzy ,a nie pierniczy że konieczna wymiana rozrzadu (czysta chec zysku) czy brak profesionalizmu.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grisza78 » 6 paź 2015, 13:50

Witam. O co chodzi z synchronizacją tych czujników? Mam podobny problem tzn. na gorącym silniku (po przejechaniu ok 30 km) wskazówka obrotomierza wariuje, migają kontrolki ładowania, check i kontrola trakcji a auto wali kangury. Jazda jest niemożliwa. Po kilkuminutowym postoju udało się przejechać kilka kilometrów i znów to samo. Sprawdziłem ELMem i jest błąd P0340. Na zimnym silniku żadne objawy nie występują. Wyczyściłem czujnik położenia wałka rozrządu niestety bez efektu. Czy te objawy mogą oznaczać konieczność wymiany rozrządu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 mar 2014, 12:18
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 120KM '06r

Postprzez mcgen » 30 kwi 2017, 17:23

Witam, jak w temacie problemy zaczely sie od tego ze kiedy samochod przejechal jakies 40-50km i zgasilem go, problem mialem z odpaleniem.. na cieplym silniku krecil ale nie odpalal, dopiero po okolo 8x udawalo sie odpalalic

podlaczylem interfejs i pokazalo mi blad czujnikiem polozenia walka rozrzadu, zdjecia w zalaczniku, zamowilem uzywke i podmienilem, moze zle ze na podlaczonym aku :( zaczelo wariowac, gdzie wczesniej przed zmiana problemow nie bylo, tylko z odpaleniem na cieplym, tak teraz obroty szaleja, faluja, swieci sie check engine i od trakcji czujnik ABS, kasowalem blad podmienialem czujnik i nadal jest to samo, wlozylem stary czujnik i problem nie znikl, dalej jest to samo.. podpowiedzcie prosze

wszystkie czujniki wyczyscilem i nic, aku odlaczalem

Dopisano 30 kwi 2017, 18:49:

dodatkowo link do filmika http://tnij.at/124439
Załączniki
Bez tytułu.png
Bez tytułu1.png
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2017, 16:55
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: mazda 6 2002 benzyna 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6