Auto zgasło w trakcie jazdy i nie odpalało

Postprzez zgrzes » 3 maja 2006, 21:42

Dzieki xANDy Ty to potrafisz człowieka pocieszyc <jupi> .
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez IVM » 4 maja 2006, 07:56

U mnie w końcu nie trzeba ściągać głowicy, bo zawory na 1 cylindrze (tam gdzie się spotkały) są proste i trzymają ciśnienie no i są na tej samej wysokości co pozostałe. Dobrze że są umieszczone pod kątem 90 st. do tłoka więc rozwaliło tylko szczękę trzymającą wałek rozrządu z rolką. No i wałek rozrządu na jednej krzywce trzeba naspawać i przeszlifować. Wiecie może gdzie robią szliwfy wałków, czy ogólnie części silnika. (Najlepiej W-wa i oklolice).
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez magicadm » 4 maja 2006, 09:56

IVM napisał(a):U mnie w końcu nie trzeba ściągać głowicy, bo zawory na 1 cylindrze (tam gdzie się spotkały) są proste i trzymają ciśnienie no i są na tej samej wysokości co pozostałe


Ufff <jupi> <jupi> <jupi>

IVM napisał(a):Wiecie może gdzie robią szliwfy wałków, czy ogólnie części silnika. (Najlepiej W-wa i oklolice).


Zastanawiam się, czy naprawiając ten wałek można coś w nim poprawić w celu uniknięcia kolejnego zatarcia???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 4 maja 2006, 09:59

Myślę, że trzeba zapytać się inaczej: dlaczego się zatarł? musiał być jakiś powód i chyba nie jest to raczej problem konstrukcyjny, bo zbyt wiele tych motorków kula o wiele więcej kkm bez tej usterki.
Jaki olej? jakie dodatki do paliwa? Jaki filtr paliwa stosowałeś? Ile ona (madzia) jeździła po krajowych ścieżkach?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez IVM » 4 maja 2006, 11:25

Najpierw lany był olej Castrol GTX Magnatec czy coś takiego syntetyk, a teraz od kilku miesięcy mobil1 pół syntetyk. Ale to raczej nie było zatarcie się wałka tylko pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek, był za luźny. Tak mi się wydaje. No i furka miała 160 tyś. po wiedeńskich drogach zrobione no i teraz ma 190 tyś, i to przeważnie trasa wideń – wwa. Jade szukać warsztatu szlifierskiego.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez xANDy » 4 maja 2006, 11:27

a jaki filtr oleju (firma)?
PS. skoro przeskoczył to prawdopodobnie zawinił napinacz. Ciekaw jestem kiedy miałeś wymieniany rozrząd, czy był wtedy zmieniany napinacz na nowy?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez IVM » 4 maja 2006, 14:39

nie pamiętam firmy filtra oleju (napewno nie najdroży). Ale właśnie rozrząd był wymieniany przez wiedeńczyków, będe musiał zerknąć do książki serwisowej czy był napinacz wymieniony czy nie. Ale jak go zdjęliśmy to strasznie oporowo chodził (ledwo się wciskał) dopiero później go rozruszaliśmy, więc pewnie nie był wymieniany. Nowy kosztuje 6 stówek no ale podobno zamienniki JC za 350 zł to kupa szmelcu, dużo reklamacji mieli na ten napinacz. Szlif krzywki na wałku 150zł. No i pasek 200zł rolki 200zł sztuka.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez Jaksa » 4 maja 2006, 19:39

IVM napisał(a):pasek 200zł
Tyle kosztuje w RP zamiennik , masz mozliwosc kupic w Wiedniu to kupuj tam , pasek 60 ojro ,napinacz 140...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 4 maja 2006, 20:14

xANDy napisał(a):PS. skoro przeskoczył to prawdopodobnie zawinił napinacz.


Skoro wałek rozrządu stanął – najlepszy napinacz i pasek by padł... :(


IVM napisał(a): Ale jak go zdjęliśmy to strasznie oporowo chodził (ledwo się wciskał) dopiero później go rozruszaliśmy, więc pewnie nie był wymieniany.


?????
Co to za zabawa z hydronapinaczem???
Na jego diagnozę są odpowiednie procedury...Na ściskanie również :| :| :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 4 maja 2006, 20:19

magicadm napisał(a):Skoro wałek rozrządu stanął
Mysle ze raczej dostał strzał od spodu ( a moze cos przegapiłem czytajac posta )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 4 maja 2006, 22:14

Jaksa napisał(a):
magicadm napisał(a):Skoro wałek rozrządu stanął
Mysle ze raczej dostał strzał od spodu ( a moze cos przegapiłem czytajac posta )


Myślałem, że skoro są pękające dźwigienki, to w przypadku strzału paska/napinacza wałek nie powinien oberwać. :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 4 maja 2006, 23:24

Dlatego prawdopodobnie nie jest to problem napinacza/paska a jednak jakiś element dot. samego wałka. Wpływ na to może mieć np. rodzaj oleju oraz filtr – bo to może wpłynąć na smarowanie tych części. Dlatego się tak dopytuję o to. To po prostu może być ważne a może być też całkowicie pomijalne.
PS. Jeśli ściskali tak napinacz jak opisywał to na pewno nie nadaje się do dalszego użytku – bo padnie po max 7 kkm.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 4 maja 2006, 23:52

magicadm napisał(a):Myślałem, że skoro są pękające dźwigienki, to w przypadku strzału paska/napinacza wałek nie powinien oberwać
Logicznie mysląc masz rację ale jak wiesz jest to motor "specjalnej troski" i wszystko jest mozliwe <lol> i jeszcze jedno, zdania są podzielone w sprawie demontazu głowicy : AZ twierdzi ze wymieniaja tylko klawiaturę i odpał a Auto2000 zawsze wymienia zawory . Często zagladam na Dęblinską ( kupuję tam częsci ) widziałem auto po naprawie w AZ ktore miało problemy z pracą silnika ( po paru tysiącach ) Naprawa skonczyła sie jednak wymianą "dotkniętych " zaworow. Moze to tylko przypadek ale w przypadku kolegi zdemontował bym tę "czapkę " i dokładnie oblukał zawory/prowadnice.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez generalus » 5 maja 2006, 08:07

O ile pamiętam pompa też w tym układzie na pasku pracuje i ma łożysko.Wchodzi zatem w skład układu rozrządu.Powody do wymiany tej pompy są w/g mnie dwa.Po pierwsze jak wymieniam rozrząd i rolki ,hydronapinacz pasek i pompę to mam wieksza pewność że żaden element nie powinien zawieść.Zresztą po pewnym przebiegu i tak trzeba nową pompę założyć więc warto skorzystac z okazji.Po drugie – w razie ponownego zerwania paska np po ok. 5 tys.km (w moim przypadku miałem udokumentowany zakup i wymianę WSZYSTKICH elementów rozrządu i z reklamacją nie miałem problemu.Jak pamietacie miałem duży problem -urwany pasek dwukrotnie w odstępie 2 miesięcy.Lekarstwem okazał sie orginalny pasek kupiony w serwisie(350 zł) i wszystkie orginalne części pracujące pod paskiem.Pasek firmy JC .Mitsuboshi i inne nie nadaje sie do silnika DITD z 2000r.Zresztą firma JC tego nie ukrywa. :)
Początkujący
 
Od: 21 paź 2004, 20:27
Posty: 22
Skąd: opolskie
Auto: mazda 3 BM

Postprzez magicadm » 5 maja 2006, 10:51

generalus napisał(a):Po pierwsze jak wymieniam rozrząd i rolki ,hydronapinacz pasek i pompę to mam wieksza pewność że żaden element nie powinien zawieść.


To troszkę jakby poprawianie fabryki – rozrząd producent zaleca wymieniać co 90 tys km, a pompę wodną co 150 tys km – więc wcześniejsza wymiana pompy m raczej uzasadnienie psychologiczne.

generalus napisał(a):.Po drugie – w razie ponownego zerwania paska np po ok. 5 tys.km (w moim przypadku miałem udokumentowany zakup i wymianę WSZYSTKICH elementów rozrządu i z reklamacją nie miałem problemu.


Kurcze, a mi w ASO w Łodzi powiedzieli, że nie uznają reklamacji na ich części i robotę – bo "jak sam nie zepsuję – to samo sie nie zepsuje". Wtedy niewiele wiedziłem o DITD, ale cieszę się, że zrobiłem rozrząd w Auto2000
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez IVM » 5 maja 2006, 16:01

Kumpel oglądał pompę wodną i powiedział że jest spoko. I powtarzam się już, ale u mnie nie pękł pasek rozrządu, tylko przeskoczył o 1 czy tam o 3 ząbki. Kumpel zaznaczył ustawienia paska takie jakie były i założy nowy rozrząd na tak jak on zaznaczył, jeżeli będzie cos kolidowało to sprawa jest oczywista że przeskoczył pasek i założy wtedy rozrząd na zaznaczenia fabryczne. A co do części to kupiłem (chyba) te lepsze części. Napinacz NTN za 380 zł,2x Rolki 165 zł sztuka, szczęka z rolką jeżdżącą po wałku rozrządu 189zł, pasek rozrządu 350zł, szlif krzywki na wałku rozrządu 150 zł. No i filtr powietrza do silnika 35 zł. Razem wyszło 1429zł + robocizna (kumpel weźmie pewnie 200 zł)
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez Jaksa » 5 maja 2006, 19:33

IVM napisał(a): Kumpel zaznaczył ustawienia paska takie jakie były i założy nowy rozrząd na tak jak on zaznaczył,
Po co takie kombinacje , tam są fabryczne znaki i tak trzeba ustawic.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez IVM » 9 maja 2006, 12:06

z tych ustawień co były okazało sie że pasek na wale przeskoczył o jeden ząbek no i kolidowało, na ustawieniach fabrycznych wszystko gra dzisiaj powinna już być skręcona do końca. :))))))
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez WoMa » 13 paź 2006, 21:54

Witam
Mi również pękł pasek – musiałem auto naprawić w nieznanym sobie miejscu. Ponieważ z wypowiedzi na forum dowiedziałem się, że jeżeli napinacz został źle założony to pasek może znowu pęknąć przedwcześnie. W jaki sposób poznać czy jest dobrze założony? Nowy rozrząd ma oryginalne części.
Pozdrawiam
WMaj
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2005, 15:54
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI

Postprzez xANDy » 13 paź 2006, 22:48

Wojtek – napinacz po prostu musi być założony nowy a nie tyle "źle założony". Po prostu jeśli ma przejechane swoje kilometry – nie można go założyć z "gwarancją", że nie padnie za parę kkm.
Jeśli masz nowy rozrząd to powinieneś mieć nowy napinacz i tyle.
A napinacz zakłada się nowy i trudno chyba coś skopać przy tej procedurze.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6