Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan
ok, też mi się wydaje że były 2 lub 3 PIDy – sprawdziłem tylko ten. Przy okazji sprawdzę resztę
a co z tym

a co z tym
dobrzyn22 napisał(a):1. zaraz po wybraniu "fuel injectors manual test" – mniej więcej na środku wyświetla się coś takiego:
4_INJ_OFF_WR – disable injectors.
Dodam, że każdy z wtrysków mogę wyłączać osobno (włącznie z tym 4-ym)....
dobrzyn22 napisał(a):1. zaraz po wybraniu "fuel injectors manual test" – mniej więcej na środku wyświetla się coś takiego:
4_INJ_OFF_WR – disable injectors.
Dodam, że każdy z wtrysków mogę wyłączać osobno (włącznie z tym 4-ym)....
... szczerze to pierwsze widzę ze coś takiego jest
dobrzyn22 napisał(a):zaraz po wybraniu "fuel injectors manual test" – mniej więcej na środku wyświetla się coś takiego:
4_INJ_OFF_WR – disable injectors.
Janusz626 napisał(a):... szczerze to pierwsze widzę ze coś takiego jest
dobrzyn22 napisał(a):Dodam, że każdy z wtrysków mogę wyłączać osobno (włącznie z tym 4-ym)....
dobrzyn22 napisał(a):dodam, że jest to tylko jakby info – nie można tego kliknąć ani niczego zrobić
no to możesz czy nie możesz z tym nic zrobi, bo nie bardzo już rozumiem
krzych napisał(a):... w Mazdach jest niższe niż w innych samochodach i wszyscy stawiają oczy w słup ...to norma w Mazdach...
Racja, normalnie w Mazdach jest na poziomie około 14.20 do 14.38

Janusz626 napisał(a):Racja, normalnie w Mazdach jest na poziomie około 14.20 do 14.38
Miernikiem pod obciążeniem? Mi mechanik potwierdził, że jest poniżej 14 nawet. Może taki mechanik... czort wie
Janusz626 napisał(a):no to możesz czy nie możesz z tym nic zrobi, bo nie bardzo już rozumiem![]()
to co wyświetla się na środku, odnośnie 4-go wtryskiwacza – nic z tym nie można zrobić. Na samym dole są jednak osobne przyciski do wyłączania poszczególnych wtryskiwaczy – i one działają normalnie -włącznie z 4-ym wtryskiwaczem.
Choroba... a gdzie to znaleźć bo nie widzę...

Mam pytanie, kiedyś zapchalem DPF w ponad 80%, od tamtego czasu mam widoczny ForScanie pod pidem ILOŚĆ ZASWIECEN KONTROLKI DPF mam teraz 1.
Jsk mogę to wykasowac aby było 0 jak kiedyś... przed awarią... ?

Mam pytanie, kiedyś zapchalem DPF w ponad 80%, od tamtego czasu mam widoczny ForScanie pod pidem ILOŚĆ ZASWIECEN KONTROLKI DPF mam teraz 1.
Jsk mogę to wykasowac aby było 0 jak kiedyś... przed awarią... ?
Panowie możecie powiedzieć jak/gdzie w forscanie:
– kasować inspekcje olejową
– zrobić serwisowe wypalanie dpf?
– kasować inspekcje olejową
– zrobić serwisowe wypalanie dpf?
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
co do inspekcji olejowej to powinien być jakiś komunikat w PCM albo w module zegarów zalezy jaki masz wóz bo zdarza się że niektóre pracują w MS-CAN i HS-CAN ale do odczytu obu protokołów trzeba wmontować przełącznik do zmiany trybu pracy opis takiego moda masz na stronie FORScana, a wypalanie DPFa masz w procedurach serwisowych jeżeli taka procedura jest obsługiwana dla Twojego pojazdu
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Posiadam mazde 6 GH 2.0 ON
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
jeżeli gruntownie przeanalizujesz tematy o diagnostyce niekoniecznie u nas na forum to dowiesz się że 2.1 to tak naprawdę wersja softu którą chińczycy się chwalą bo to zwykły chwyt imitujący nowa wersję chipa produkcji ELM a fizycznie nie różni się to niczym softowo też przypuszczam że zmiany ograniczyły się do zmodyfikowania identyfikatora na Interfejs: ELM327 v2.1
Wyczytałem na forum forscan, że są problemy z tą chińską wersją 2.1
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=22
Ma ktoś sprzedać tanio ELM`a 327 starszą wersję niż 2.1? np.1.4 lub 1.5.
mam Z5 BA i u mnie po kablu bangla całkiem nieźle odczyt tylko PCM ale to w tym wypadku standard sprawdź czy w złączu jest napięcie na odpowiednich pinach możesz też sprawdzić bezpieczniki bo obwód gniazda diagnostycznego jest zabezpieczony jednym z bezpieczników ale nie pamiętam którym sam tez kupiłem ELMa na BT ale jeszcze nie miałem okazji wytestować czy bangla
Interface jest zasilany (świecąca się czerwona lampka) tak więc napięcie jest na B+ i ForScan łączy sie z ELM`em
- Od: 30 wrz 2009, 18:50
- Posty: 140
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA
marcinsgdz napisał(a):Posiadam mazde 6 GH 2.0 ON
proponuje uzupełnić profil o tę informację plus rok produkcji bo to może być istotne
esina napisał(a):Wyczytałem na forum forscan, że są problemy z tą chińską wersją 2.1
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=22
to niestety głupia pogoń chińczyków za cyferkami i to w dodatku nieudolna skoro nie ma wstecznej kompatybilności z niektórymi komendami jak widać nawet o klona przyzwoitego ciężko
esina napisał(a):Ma ktoś sprzedać tanio ELM`a 327 starszą wersję niż 2.1? np.1.4 lub 1.5.
niestety mam sprawdzoną v1.5 ale na kablu i to tylko jedną sztukę
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Dziś doszedł mój interefejs. Forscan pokazał tylko jeden błąd:
P2459
Czy to nieskasowana inspekcja olejowa czy jednak problem z dpf?
Pytanie dodatkowe: jak i gdzie zobaczyć w FS kiedy była kasowana inspekcja olejowa?
P2459
Czy to nieskasowana inspekcja olejowa czy jednak problem z dpf?
Pytanie dodatkowe: jak i gdzie zobaczyć w FS kiedy była kasowana inspekcja olejowa?
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
Marcin – te pytania raczej wydaje mi się, że powinieneś zadać w dziale "szóstek".
Poźniej posprzątam tutaj.
PS. I uzupełnij profil o model auta i lokalizację bo bywa to przydatne.
Poźniej posprzątam tutaj.
PS. I uzupełnij profil o model auta i lokalizację bo bywa to przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Po wymianie oleju – po kilkunastu kilometrach zamrugał mi DPF i natychmiast kasowałem inspekcję metodą z kabelkiem. Dziś skasowałem błędy.
Czy zrobiłem wszystko dobrze? Czy też muszę znowu wymienić olej?
I pytanie gdzie zobaczę w FS kiedy była kasowana inspekcja i w jakim stanie jest DPF?
Czy zrobiłem wszystko dobrze? Czy też muszę znowu wymienić olej?
I pytanie gdzie zobaczę w FS kiedy była kasowana inspekcja i w jakim stanie jest DPF?
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
Nigdy nie próbowałem metody na zworkę, jedynie o niej słyszałem ze nijako kasuje inspekcję...
Moja rada jest taka abyś podjechał do najbliższego ASO lub serwisu który posiada IDS-sa i poprosił o skasowanie inspekcji ( o ile wcześniej został zalany świeży olej) oraz o sprawdzenie, spisanie, i skasowanie błędów)
DPF swieci sie na stałe czy też zamrugał kilka razy podczas jazdy????
Moja rada jest taka abyś podjechał do najbliższego ASO lub serwisu który posiada IDS-sa i poprosił o skasowanie inspekcji ( o ile wcześniej został zalany świeży olej) oraz o sprawdzenie, spisanie, i skasowanie błędów)
DPF swieci sie na stałe czy też zamrugał kilka razy podczas jazdy????
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6