Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez Janusz626 » 20 lis 2014, 20:20

W ForScanie odnośnie napięcia są chyba dwa lub trzy PIDy.
Nie mogę teraz sprawdzić ale tak mi sie wydaje, mi też jeden PID wskazywał niskie napięcie a drugi już normalne około 14.4 V.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 21 lis 2014, 10:22

ok, też mi się wydaje że były 2 lub 3 PIDy – sprawdziłem tylko ten. Przy okazji sprawdzę resztę <spoko>

a co z tym ??
dobrzyn22 napisał(a):1. zaraz po wybraniu "fuel injectors manual test" – mniej więcej na środku wyświetla się coś takiego:
4_INJ_OFF_WR – disable injectors.
Dodam, że każdy z wtrysków mogę wyłączać osobno (włącznie z tym 4-ym)....
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 21 lis 2014, 10:27

dobrzyn22 napisał(a):1. zaraz po wybraniu "fuel injectors manual test" – mniej więcej na środku wyświetla się coś takiego:
4_INJ_OFF_WR – disable injectors.
Dodam, że każdy z wtrysków mogę wyłączać osobno (włącznie z tym 4-ym)....


... szczerze to pierwsze widzę ze coś takiego jest :) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 21 lis 2014, 10:37

dodam, że jest to tylko jakby info – nie można tego kliknąć ani niczego zrobić – ale mnie to zaciekawiło...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 21 lis 2014, 18:06

dobrzyn22 napisał(a):zaraz po wybraniu "fuel injectors manual test" – mniej więcej na środku wyświetla się coś takiego:
4_INJ_OFF_WR – disable injectors.

Janusz626 napisał(a):... szczerze to pierwsze widzę ze coś takiego jest


dobrzyn22 napisał(a):Dodam, że każdy z wtrysków mogę wyłączać osobno (włącznie z tym 4-ym)....

dobrzyn22 napisał(a):dodam, że jest to tylko jakby info – nie można tego kliknąć ani niczego zrobić


no to możesz czy nie możesz z tym nic zrobi, bo nie bardzo już rozumiem :|

krzych napisał(a):... w Mazdach jest niższe niż w innych samochodach i wszyscy stawiają oczy w słup ...to norma w Mazdach...


Racja, normalnie w Mazdach jest na poziomie około 14.20 do 14.38 <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krzych » 22 lis 2014, 02:15

Janusz626 napisał(a):Racja, normalnie w Mazdach jest na poziomie około 14.20 do 14.38 <spoko>

Miernikiem pod obciążeniem? Mi mechanik potwierdził, że jest poniżej 14 nawet. Może taki mechanik... czort wie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez dobrzyn22 » 22 lis 2014, 13:08

Janusz626 napisał(a):no to możesz czy nie możesz z tym nic zrobi, bo nie bardzo już rozumiem :|

to co wyświetla się na środku, odnośnie 4-go wtryskiwacza – nic z tym nie można zrobić. Na samym dole są jednak osobne przyciski do wyłączania poszczególnych wtryskiwaczy – i one działają normalnie -włącznie z 4-ym wtryskiwaczem.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 24 lis 2014, 00:00

Muszę to sprawdzić u siebie w GH, zobaczę co tam piszczy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 25 lis 2014, 15:58

<spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 25 lis 2014, 16:00

Choroba... a gdzie to znaleźć bo nie widzę...?? <co?>


Mam pytanie, kiedyś zapchalem DPF w ponad 80%, od tamtego czasu mam widoczny ForScanie pod pidem ILOŚĆ ZASWIECEN KONTROLKI DPF mam teraz 1.
Jsk mogę to wykasowac aby było 0 jak kiedyś... przed awarią... ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez marcinsgdz » 17 gru 2014, 22:30

Panowie możecie powiedzieć jak/gdzie w forscanie:
– kasować inspekcje olejową
– zrobić serwisowe wypalanie dpf?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 10:15
Posty: 37
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009

Postprzez Garbage1989 » 18 gru 2014, 02:22

co do inspekcji olejowej to powinien być jakiś komunikat w PCM albo w module zegarów zalezy jaki masz wóz bo zdarza się że niektóre pracują w MS-CAN i HS-CAN ale do odczytu obu protokołów trzeba wmontować przełącznik do zmiany trybu pracy opis takiego moda masz na stronie FORScana, a wypalanie DPFa masz w procedurach serwisowych jeżeli taka procedura jest obsługiwana dla Twojego pojazdu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez marcinsgdz » 18 gru 2014, 08:15

Posiadam mazde 6 GH 2.0 ON
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 10:15
Posty: 37
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009

Postprzez esina » 18 gru 2014, 13:31

jeżeli gruntownie przeanalizujesz tematy o diagnostyce niekoniecznie u nas na forum to dowiesz się że 2.1 to tak naprawdę wersja softu którą chińczycy się chwalą bo to zwykły chwyt imitujący nowa wersję chipa produkcji ELM a fizycznie nie różni się to niczym softowo też przypuszczam że zmiany ograniczyły się do zmodyfikowania identyfikatora na Interfejs: ELM327 v2.1


Wyczytałem na forum forscan, że są problemy z tą chińską wersją 2.1
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=22

Ma ktoś sprzedać tanio ELM`a 327 starszą wersję niż 2.1? np.1.4 lub 1.5.

mam Z5 BA i u mnie po kablu bangla całkiem nieźle odczyt tylko PCM ale to w tym wypadku standard sprawdź czy w złączu jest napięcie na odpowiednich pinach możesz też sprawdzić bezpieczniki bo obwód gniazda diagnostycznego jest zabezpieczony jednym z bezpieczników ale nie pamiętam którym sam tez kupiłem ELMa na BT ale jeszcze nie miałem okazji wytestować czy bangla


Interface jest zasilany (świecąca się czerwona lampka) tak więc napięcie jest na B+ i ForScan łączy sie z ELM`em
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez Garbage1989 » 18 gru 2014, 19:12

marcinsgdz napisał(a):Posiadam mazde 6 GH 2.0 ON


proponuje uzupełnić profil o tę informację plus rok produkcji bo to może być istotne


esina napisał(a):Wyczytałem na forum forscan, że są problemy z tą chińską wersją 2.1
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=22


to niestety głupia pogoń chińczyków za cyferkami i to w dodatku nieudolna skoro nie ma wstecznej kompatybilności z niektórymi komendami jak widać nawet o klona przyzwoitego ciężko

esina napisał(a):Ma ktoś sprzedać tanio ELM`a 327 starszą wersję niż 2.1? np.1.4 lub 1.5.


niestety mam sprawdzoną v1.5 ale na kablu i to tylko jedną sztukę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez marcinsgdz » 23 gru 2014, 17:32

Dziś doszedł mój interefejs. Forscan pokazał tylko jeden błąd:
P2459
Czy to nieskasowana inspekcja olejowa czy jednak problem z dpf?

Pytanie dodatkowe: jak i gdzie zobaczyć w FS kiedy była kasowana inspekcja olejowa?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 10:15
Posty: 37
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009

Postprzez Marek 161BD081 » 23 gru 2014, 18:10

Marcin – te pytania raczej wydaje mi się, że powinieneś zadać w dziale "szóstek".
Poźniej posprzątam tutaj.

PS. I uzupełnij profil o model auta i lokalizację bo bywa to przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez JapanBA » 23 gru 2014, 20:52

marcinsgdz napisał(a):P2459


Bład związany z interwałem wymiany oleju, należy wymienić olej następnie skasować inspekcję olejową po czym wykasować błedy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez marcinsgdz » 23 gru 2014, 20:56

Po wymianie oleju – po kilkunastu kilometrach zamrugał mi DPF i natychmiast kasowałem inspekcję metodą z kabelkiem. Dziś skasowałem błędy.
Czy zrobiłem wszystko dobrze? Czy też muszę znowu wymienić olej?

I pytanie gdzie zobaczę w FS kiedy była kasowana inspekcja i w jakim stanie jest DPF?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 10:15
Posty: 37
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009

Postprzez JapanBA » 23 gru 2014, 23:28

Nigdy nie próbowałem metody na zworkę, jedynie o niej słyszałem ze nijako kasuje inspekcję...
Moja rada jest taka abyś podjechał do najbliższego ASO lub serwisu który posiada IDS-sa i poprosił o skasowanie inspekcji ( o ile wcześniej został zalany świeży olej) oraz o sprawdzenie, spisanie, i skasowanie błędów)
DPF swieci sie na stałe czy też zamrugał kilka razy podczas jazdy????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6